/spanien/barcelona/forum/17562.aspx/spanien/barcelona/forum/17562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meessii10
2009-07-20 16:56
Sevillakarl//

Ingen har diskuterat vem som är bäst mellan Real o Barca. Här har det, de senaste dagarna, diskuterats om Eto'o och Zlatan samt om Laporta/Guardiola gör rätt elr fel!
Barcelona Heywood Jablome
Juventinoo.

skrivbent? Vem var det som var 13 år gammal nu?
Barcelona DM1982
Är Ronaldohypen redan över hos Madrid fansen? Nervösa att Zlatan kommer vara bra i Barca, eller? : )
Real Madrid MADRID 1902
Juuventinoo
Ronaldo vill komma till oss och vi vet att vi får pengarna tillbaka plus en av världens bästa spelare varför inte köpa han då?
Ok att ingen storspelare vill till din kära klubb men låt oss njuta att dom vill till oss!
Spanien LorenzoRosa
Ämne: LorenzoRosa

Gör m....
Okej
Real Madrid Sherko
Rambla

Runt 300 miljoner bör Barcelona kunna få för honom väl?

Vissa av er säger att han är bland världens bästa anfallare, andra säger att han absolut inte är värd 400 miljoner. Hur mycket är han värd egentligen?

Sedan har jag förstått att Laporta o kompani vägrar gå med på hans lönekrav, men dem verkar ju väldigt gärna gå med på att lägga runt 450 miljoner kronor plus en av världens bästa anfallare och ett lån utav Hleb.

Zlatan kommer ju även han ha hög lön, kanske tillomed i klass med lönen Eto'o kräver?
Jag har för mig att Eto kräver 11 miljoner euro och att Zlatan ska få 9 miljoner euro.

Det är 2 miljoner euros skillnad per år, är det inte bättre att höja Eto's lön till runt 10 miljoner som han säkerligen skulle gått med på istället för att byta honom och ett lån utav Hleb plus denna enligt mig höga summa för Ibra?

Förmodligen handlar det interna problem mellan Eto'o och Guardiola.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 16:55
Abbe & Bluered/

Bestämde mig för att strunta i den obligatoriska bilden då jag ansåg att hans inlägg sade mer än tusen fail-bilder. :)
2009-07-20 16:55
LorenzoRosa

Gör mig en tjänst. Kom tillbaka om ett år. Då ska jag göra en utvärdering på Zlatan i Barcelona. Då ska du se vilken spelare han har förvandlats till.

Zlatan är Zlatan... pfft.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 16:54
!Sergio_ Busquets!

Men 400 miljoner kronor sämre än Zlatan. Det var förövrigt en culé som ville hävda att Eto'o eventuellt kunde vara värd 0 Euro. Mest för att kunna påstå att Barcelona inte betalar mer än 400 miljoner för Zlatan.
Sevilla sevillakarl
Satan alltså det kommer ju in mer än ett inlägg i minuten här va fan! Sicket tryck, och vilken diskussion! Vilket lag e bäst? Barcelona eller Real Madrid! Vem har rätt svar?
Kan inte bara sluta diskutera om vilket lag som är bäst...ni har enda ingen aning om det förns ni sett varandra spela nästa säsong...diskutara nåt vettigare...typ...den..globala uppvärmningen :P
Barcelona LEX
Jag säger bara TRIPPELN!!Tri Campions!
2009-07-20 16:53
Fredrik R

No arguments their. Det är trots allt också det billigaste sättet att köpa Zlatan. :-)

Jag ser ingen klar vinnare. Barcelona fick den spelaren som dem ville ha. Inter får en världsanfallare, en mittfältare och 400 miljoner.
Juuventinoo
2009-07-20 16:53
Snälla tror ni Zlatan sitter och läser Sf och bryr sig om vad människor här inne säger. Han ställer sig framför ett fullpackat San Siro och hyschar de ska han då ta "order" från en skrivbent på Sf som troligen inte är äldre än 13 år.

Ni gör en fantastisk värvning, Zlatan är mycket bättre än Etoo. Vi får se ifall Etoo lyckas sätta dit hälften av 36 mål i Inter. Han har Stankovic Muntari Cambiasso bakom sig det är skillnad på de och på de han hade bakom sig i Barcelona. Sen är det mycket svårare att göra mål i Italien än Spanien det är en mer taktiskt/defensiv liga.

Sen har jag ingen aning om vad den här patetiska Real madrid supportern mumlar om. "Det är inte min klubbs pengar eller beslut" klart du ska låta så efter att ni har spenderat över 2 miljarder på spelare. Som alla andra madrid fans är du ett barn ni ser inte konsekvensen i detta köpande.

Ni mördar fotbollen när Liverpool vill ha 47 miljoner euro för Xabi eller Udinese vill ha 30 miljoner euro för D'agostino är något fel. Men det skiter ni i om ni betalar 3 gånger vad spelaren är värd, ni lånar pengar från spanska banker och skulle ni gå - så betalar spanska skattebetalarna det. Äcklig klubb!

Det mest komiska är att ni släpper in 6 mål på hemmaplan erat försvar är under all kritik ni tappar ledaren i mitten, ni köper spelare för över 2 miljarder kronor och endast 15-20 milj euro går till försvaret. Snacka om rena jävla Fotboll manager eller Fifa vette fan vad Perez lirar om kvällarna.
Barcelona BlueRed
2009-07-20 16:51
Abbe - el triplete!

Jag med, men han börjar bli gammal. Minnet du vet... ;)
Spanien LorenzoRosa
Ämne: LorenzoRosa

Guard....
Har jag någonsin påstått att någon skulle slicka röv på någon? nej. Zlatan kommer alltid vara Zlatan, förstår inte vad som är skillnaden på Henry och Zlatan(om han flyttar) är bara för dem spelar i Barca? kanske att dem inte måste ta lika stort ansvar på planen? Annars ser jag inte skillnaden, barca är inte fria från fusk och filmningar om det är det ni påstår.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
Ämne: Cules lugn ni behöve....
Etoo är bättre än alla anfallare i Real Madrid.
Barcelona Rambla
2009-07-20 16:50
sevillakarl

Kan du nämna fler målvakter i Europa i dagsläget som ståtar med två CL-titlar inom 4 säsonger? Vi väntar på ditt svar.

Du kände att du behövde skriva din åsikt angående den här punkten?

Samtidigt som du kritiserar skribenter som just framför sina åsikter i krönikor?

Starkt jobbat grabben.
Barcelona Abbe - el triplete!
Ämne: Pierre13#/

Ditt i....
Väntar nyfiket på den obligatoriska fail-bilden!
Barcelona el Flaco
Pierre13#/

Ditt inlägg var ett enda stort Fail. Karanka kom från Athletic Bilbaos ungdomsakademi, Morientes och Helguera var från Albacete och Hierro köptes från Real Valladolid. Ingen av dessa herrar kan räknas som Madrid-produkter. Eto'o är jag också osäker på om han kan räknas som Castilla-produkt då han knappt spelade för B-laget, utan för istället utlånad till en massa andra klubbar som Leganés, Espanyol och Mallorca hela tiden.
Barcelona BlueRed
2009-07-20 16:49
Förstår heller inte hur han får till att Morientes, Karanka och Hierro till egna produkter. Helguera får dem gärna på sin lista, han är inte mycket och ha.
Real Madrid Fredrik R
Heywood Jablome

Sant som du skriver, ett värde kan inte fastställas utan att ett pris satts. Men priset för Zlatan Ibrahimovic kan eventuellt fastställas till cirka 400 miljoner kronor plus Eto'o och Hleb (lån). Att räkna ut direkt monetärt värde är inte så intressant, man kan nöja sig med att säga det precis som det är; Zlatan är värd lika mycket som Eto'o plus Hleb på lån och 400 miljoner kronor.
sevillakarl

Gud, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du tycker att det var det löjligaste du har läst och sen skriver du att det var bra skrivet.

Jag tror du behöver en bra kompis.
Real Madrid MADRID 1902
LEX
Hela världen skrattar åt eran dubbelmoral!

Barcelona Messi-Barca-10
MADRID 1902

Man märker att du hänger med.
Real Madrid MADRID 1902
2009-07-20 16:47
Cules lugn ni behöver inte hetsa upp er.:)
Jag förstår att idag ingen vill betala dom pengarna men och att det är det bästa att byta han mot Zlatan och ge pengar.
Men egentligen är Eto värd mer än 0 Euro.
Barcelona LEX
2009-07-20 16:46
Fredrik R

Hela världen skrattar åt era spelarköp.
Barcelona Ghazza
2009-07-20 16:45
Ämne: Ämne: Fredrik....
Morientes? Helguera? Karanka? Hierro? Jag hoppas verkligen inte att du menar att dessa spelare är Madridprodukter...
Barcelona Gonzalez_Barca
Pierre13

Morientes var icke Madrid produkt:
1993 - 1995 spela han för Albacete sedan flytta han till zaragoza tills 97 då han kom till Madrid..
Barcelona Messi-Barca-10
skönt att höra madrid fans vara ärliga om grjer för en gångs skull.
Sevilla sevillakarl
Ahmed Hassan, eller vad du nu heter, det där brevet var nog det löjligaste jag sett...Visst det är bra skrivet mycket öppet och så, men varför..? varför lägger du ut det SF! Det är dina personliga tankar...skicka brevet till Zlatan istället, han är väl den enda som bryr sig om vad du anser om hans framtid...

Löjligt av uttalande av Laporta" vi köper inte stjärnor, vi bygger dem" eller nåt liknande...härnäst så köper ni Zlatan och säljer Etoo...??? vänta nu, ni köper inte stjärnor, nehe okej...?

Köp en ny målvakt dessutom, jag har sagt det en jävla massa gånger, men jag fattar inte vad eran txiki "tsatsiki" håller på med...?
Blir förövrigt väldigt intressant att se El Clasico med BarcaMartin nästa säsong!

Jag vet att det här inlägger kommer bli raderat, men jag kände att jag behövde skriva min åsikt angående den här punkten....Förövrigt så är ni Barcafan EXTREMT trångsynta...

Peace-out, hoppas inte att ni vinner nästa säsong ;)
Annons: