/spanien/barcelona/forum/17561.aspx/spanien/barcelona/forum/17561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:30
westonho/

Även om Busquets visade under den gångna säsongen att han passade in i spelsystemet och gjorde det bra ifrån sig, måste man ändå konstatera att han är ingen renodlad bollvinnare som t.ex. Touré Yaya. Där kommer vi tappa rejält. Om klubben lyckas köpa in en billig temporär ersättare för afrikanerna tycker jag inte att det hade stoppat Busquets utveckling.
Barcelona Rambla
2009-07-20 17:30
Ämne: Rambla//
Jaha så Ci....
Jag påstår inte det!

Jag kan inte bry mig mindre vem och hur mycket City köper spelare för. Det samma när det gäller Madrid.
Diegooo00
2009-07-20 17:29
om Etoo vägrar å röra på sig så kommer zlatan bli helt knäckt, han vill nog så gärna spela i barca.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-20 17:29
Vill du veta varför jag skrev brevet? För jag hade hoppats att Zlatan, innan han skriver på för Barcelona, skulle besöka Svenskafans och läsa på vårat forum och kanske ta med sig lite tips.

Jag ska be om lov innan jag skriver något.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:28
Rambla//
Jaha så Citys pengar är "renare" än madrids? ett skämt...
Barcelona Bernie
2009-07-20 17:27
Har någon tänkt på att vi kan få se Zlatan och Bojan Krkic i anfallet någon gång tillsammans? Haha...Balkan power!
Barcelona westinho
2009-07-20 17:27
el Flaco

Förstår inte varför. Busquets passar väl perfekt där.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:26
Varför är ni så arga här inne...? Och jag har inte sagt att Mohamed Ahmed är en dålig skribent, snarare tvärtom...men förstår faktist inte varför han lägger in ett öppet brev till Zlatan här...?
Barcelona Hetfield
Mohamed

Mycket bra krönika/brev, men tror att de flesta håller nog med om att Zlatan måste ändra på attityden föratt kunna passa in i laget

Ska han hålla på och springa iväg och fira målet för sig själv, eller tysta publiken så kommer spelarna att vända ryggen snabbt, det kan jag garantera

Om ni kommer ihåg så var Henry också den typen som firade målen för sig själv ibland, lite arrogant ibland, men titta på hur han är nu

In Pep we trust!
Barcelona Rambla
"Ingen kritiserar Manchester City, där en shejk jävel pumpar in 2 miljarder om året.... "

Jo, det är just vad någon gör. Framför allt madridfans innan de själva började spendera på marknaden. Speciellt när Robinho såldes. Fast det är klart, deras pengar är mycket ädlare och renare så de har mer rätt än någon annan att spendera stora summor.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:25
Josep Guardiola ha confesado la voluntad de incorporar un jugador para el centro del campo azulgrana. “El hecho de que Touré Yaya y Seydou Keita se vayan bastante tiempo (en la Copa África, en enero) nos hace valorarlo. Es una posibilidad. Quiero que sea bueno, barato y económico”, ha manifestado, sonriente.

Enligt Pep verkar prioriteringen vara att köpa en bra och billig mittfältare för att ersätta Touré och Keite som försvinner i januari/februari för att delta i det afrikanska mästerskapet.
Barcelona Trippeln
2009-07-20 17:24
sevillakarl

Vad gör du härinne?
Barcelona westinho
2009-07-20 17:24
sevillakarl

Manchester City fick ta emot hårda smällar när den shejken tog över, så där har du fel. Dessutom har de inte köpt spelare för priser som förstör markaden.
Barcelona Rambla
2009-07-20 17:23
sevillakarl

Nej seriöst, så var det dagens roligaste när du själv ansåg att du verkligen behövde komma in hit och förkunna din åsikt. Precis innan du kritiserade en skribent för att ha just egna åsikter.

Det rimmade verkligen illa.
Barcelona westinho
2009-07-20 17:22
sevillakarl

Håller med el Flaco. Du har hittat på att "vi" är emot köpen av Ronaldo, Kaká osv. Har aldrig sett ett inlägg här som klagar på spelarna Real köper. Det är enbart priserna som vi stör oss på. Det är bara bra för ligan att de köper stora spelare, och jag önskar de köper ännu fler.

De kommer aldrig bli lika bra som oss ändå nämligen.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:22
El Flaco//
Visst du har rätt i det du säger att dem försör transfer marknadet...men varför ens kritisera dem för det. Tror du att dem kommer sluta med eller ? Ingen kritiserar Manchester City, där en shejk jävel pumpar in 2 miljarder om året....
NiklasLFC
2009-07-20 17:21
Ämne: Juuventinoo

Så de....
Tänkte bara fråga vad ni tyckete om det öppna brevet till Zlatan..... och så såg jag det här, det mest idiotiska inlägget?

Du har ju inte ens koll på läget. 20-30 miljoner för truppspelare för en toppklubb? Är det därför Real vill betala 25-30 miljoner för Xabi Alonso "Som ska styra galacticos 2.0 och är bäst i världen på sin posistion, men defensiva spelare är inte lika mkt värda som offensiva så pool ska inte ha betalat?"

Herregud.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:19
sevillakarl/

De flesta här inne och många runt om fotbollseuropa har inte kritiserat Real Madrid för att de har köpt bra spelare som C. Ronaldo och Kaká (varför skulle man göra det), utan kritiken uppstod därför att de förstörde marknanden genom att betala överpriser i dessa finanskris tider, då många klubbar inte har en stabil ekonomi.
Barcelona Trippeln
2009-07-20 17:18
3-0 på bortaplan

4-0 på hemmaplan
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:18
Rambla//
HAHAHAHA seriöst så var det dagens roligaste ;)
Barcelona Rambla
2009-07-20 17:17
Ämne: Sentuary//
Att Kall....
Du borde lägga ner drickandet mitt på dagen.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:17
Sentuary//
Att Kalla mig för en sann madridista tar jag som en kränkning...men jag är inte lika trångsynta som er...och jag blir bara irriterad att ni håller på och klagar på reals transfer taktik...
Barcelona Rambla
2009-07-20 17:15
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Troligtvis inte. Pep sa ju att Ribery var en av spelarna han ville ha men att han nu inte räknande med att få honom. Nu är inte vänsterkanten någon prio längre för Pep, inte att värva något stort namn iaf. Han har Henry, han har Iniesta vid behov och så kanske även Jéffren får lite speltid om han övertygar under försäsongen.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:14
Grejen var ju inte den ni klagade på real att dem köpte spelare för "för" mycket pengar, utan var ju vilka dem köpte, som ni klagade på...det kanska inte var någon av er som var inne här nu, men jag vet att det var många som klagade..."åh, dem förstår ligan när dem köper ronaldo, kaka och benzema" "så kan dem ju inte göra", ungfär så lät det från många håll...

Vamos Mi Sevilla!!!
Barcelona Sentuary
2009-07-20 17:14
Ämne: Tragiskt förövrigt a....Du måste nog vara en sann madridista, om du ska försvara Madrid här så stick snälla. Eto'o lämnar, vi kan inte spela med Bojan i centrala anfallet, han är fotfarande ung. Vi köper Zlatan, ser inget fel med det och du säger att Barca bort sig för att vi har klagat över Madrids värvningar, åt helvete med dom.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-20 17:13
Jag orkar inte prata om Madrid eller liknande.

Nu när Zlatan är klar för Barca och Hleb och Samu försvinner så återstår det bara en fråga:
Köper Barca en till anfallare till vänsterkanten eller inte? Silva, Mata, Villa är kandidater.
Real Madrid MADRID 1902
2009-07-20 17:13
Vart ser du jag skriver att det består av sopor?
Ni är väl mesta mästarna i Italien då kan man väl inte ha sopor i laget?
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 17:12
Juuventinoo

Så det är Real Madrids fel att ni inte har råd att hänga med på marknaden längre? Snacka om att vara bitter. Det är dags att inse att det inte bara är Real Madrid som driver upp priser utan detta är utvecklingen i hela fotbollseuropa bortsett ifrån Italien, som helt enkelt inte hänger med på grund av, till stora delar, dåliga skatteförutsättningar. Säg vad man vill om det, men Real Madrid är långt ifrån ensamt ansvariga.

Priser i regionen 20-30 miljoner för mediokra spelare (mediokra spelare i den bemärkelsen att spelaren skulle kunna ta en trupp-plats i en toppklubb men knappast gå in direkt som den stora stjärnan) har blivit vardag i England, de stora tyska klubbarna handlar också spelare för sådana priser nu för tiden. De två stora spanska klubbarna hänger uppenbarligen med.

Sedan är det väl bara Real Madrid hittills som vågat och lyckats värva de absolut största spelarna på jorden ifrån andra gigantiska klubbar. Det är en sak. Såvitt jag vet så har det inte gjorts några sådana affärer utav andra klubbar än Real Madrid de senaste åren, Ronaldinho till Milan räknas knappast då han under slutfasen i Barcelona i princip buades bort ifrån klubben. Därmed så finns det ingen annan referensram för vad dessa spelare borde kosta när andra klubbar är inblandade. Ifall Zlatan Ibrahimovic blir klar för Barcelona så hamnar det i samma "transfersliga" och därmed så får vi ännu ett prejudikat för vad storklubbars stjärnor är värda.

Ifall en klubb som Liverpool anser att det för dem är mer värt att behålla Xabi än att få exempelvis 25 miljoner Euro så är det deras värdering. Då kan ingen tvinga dem att sälja för det priset. Ifall de däremot fastställer att 47 miljoner Euro är det priset som de anser skulle kompensera dem fullt ut för en förlust av spelaren. Då är det precis vad han är värd för klubben och upp till andra klubbar att eventuellt möta det priset eller ej. Ifall inte spelaren tvingar sig bort, då är det en annan situation.

Liverpool har med andra ord råd att tacka nej till 25 miljoner Euro men inte 47 miljoner Euro.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:12
Ni är snabba ni grabbar ;) borde bli politiker hela högen...
Barcelona Rambla
2009-07-20 17:10
sevillakarl

Tragiskt när du inte ens kan svara på en enkel fråga. Är det någon som gör bort dig så är det du.

MADRID 1902

Varför skulle jag vara orolig över er ekonomi? Jag är inte borgenär för era lån. Det är du som ska vara orolig istället, du som är madridista, inte jag.
Annons: