/spanien/barcelona/forum/1756.aspx/spanien/barcelona/forum/1756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mdawg
2016-01-08 15:28
Efterspelet av matchen i Spansk och internationell media har varit mycket av en smutskastnings-kampanj mot Barcelona, inte helt förvånande med andra ord. All nationella press i Spanien (tidningar, tv, radio) fungerar utan undantag som Real Madrids propaganda maskiner, precis som för 50 år sedan [@Barcastuff].

Dani Alves ska även han lagt upp en bild på instagram med budskapet: "Jag skäms mer för varje dag som går över att vara en del av fotbollen, på grund av hur pressen behandlar Barcelona ..."

Något måste göras, klubben samt media bör stå på sig, myndigheter och organisationer bör tvättas rena, önskar att korruptionen minskar markant. Fotboll, och framförallt spansk fotboll vill jag ska vara en ren sport utan en massa politiska och korrupta agendor, kan ju inte vara så mycket begärt eller? Titta på t ex Engelska ligan (jag vet det tar emot), men på den fronten så känns dem initialt som ett gott föredöme...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-08 15:26
note: all national press in spain (papers, tv, radio) are without exception acting as real madrid propaganda outlets, just like 50 years ago

Har inte de Barca hittat en motmedel mot detta fortfarande efter 50 år tänker jag?
De agerar ju som att Franco fortfarande styr Spanien. Eller gör han det i form av hans anda?
Barcelona Junta Dimision
2016-01-08 15:22
@Andresito:

FIFAs bästa elva får vi väl reda på under Ballon d'or ceremonin?
Barcelona Andresito
2016-01-08 15:21
Jag vet inte vad som är värst, avstängningarna och icke-avstängningarna från matchen mot Espanyol eller att Busquets varken är med i UEFAs eller FIFAs bästa elva. Skandal.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-08 15:20
Nu får den där råttan Barto och hans kompanjoner visa lite bollar.
--------------------------Eller-------------------------------

Någon?

Varför inte antsälla Mourinho för det jobbet.
Hur kan målvakten som brutalt attackerade Messi komma undan en händelse som hela världen såg om och om och om igen? Medan domaren ger sig på Suarez i tunneln.

Nu får Barca sluta ta den i röven båda från spanska fotbollsförbundet och median som motarbetat mot dem alla dessa år.

Eller tänker de det är bättre att vi väljer våra slag, krig.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-08 14:36
Dani Alves instagram-inlägg om den spanska pressen.

Shots fired :).
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-08 14:25
Alves says in Instagram message he's every day more ashamed to be part of football because of how press is treating Barcelona. [danid2ois]
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-08 14:24
Diop is suspended for 1 Copa game for calling Suarez' mother a whore. Pau is not suspended and can make another attempt to break Messi's leg
Barcelona Katalano
2016-01-08 14:24
Suarez alltså avstängd. När man tänker på att han blir avstängd för att ha sagt detta i spelartunneln, medan det inte verkar hända något allas med Espanyols målvakt efter hans stämpling på Messi som bevisligen är medveten så börjar man ju fundera på hur motarbetade vi kan vara ibland men framförallt att fokus läggs på fel saker. Jag tycker i alla fall att stämplingen är mycket värre än provokationer i en spelartunnel. Med detta sagt så kan Suarez avstämning fortfarande vara rätt, bara att målvakten självklart också ska få en avstängning.
Barcelona Gabriel
2016-01-08 14:23
Jävlar vad sent ute jag var, fick SPORT notisen nyss. Ni e snabba vissa av er.
Barcelona Gabriel
2016-01-08 14:23
Suarez avstängd i 2 matcher, Diop fick en match.
Barcelona Mdawg
2016-01-08 14:22
Suarez is suspended for 2 Copa games for provoking Espanyol players after Wednesday game SUPPOSEDLY telling someone he's a waste of space.

While Diop is suspended for 1 Copa game for calling Suarez' mother a whore. And Pau is not suspended and can make another attempt to break Messi's leg.

Seems about right.
Barcelona Mdawg
2016-01-08 14:20
Barcelona announce appeal against Suarez' two-match ban in the Copa. Club says it was another player who said "you're a waste of space".

note: according to several media, the referee lied in his official match report as mascherano would have said "waste of space", not suarez

[@Barcastuff]

Kan ni hejda er lite med att kasta skit på Suarez, ni vet hur både media och domarkår motarbetar oss, är inte precis första gången det händer. Som jag länkade även direkt efter matchen dementerade en väldigt trovärdig källa även detta på twitter, men detta förbisågs även i all hast av hejdlös smutskastning.
Barcelona Smogen
2016-01-08 14:15
onödigt, men Suarez behöver ändå vila. Dessutom kanske det ökar trycket på ledningen att ta in Nolito eller D.Suarez.
Barcelona Nemesis 10
2016-01-08 14:12
Så enligt barcastuff blir Suarez avstängd 2 matcher för det han sa i spelartunneln. Så jävla onödigt, varför kunde han inte bara strunta i det efter att matchen var slut? Hatar när spelare sätter laget i skiten för att dom inte kan hantera sina känslor, samma sak med Pique i höstas.
Barcelona Vampíro
2016-01-08 14:08
Suarez is suspended for 2 Copa games for provoking Espanyol players after Wednesday game supposedly telling someone he's a waste of space. Helvete vad onödigt om det stämmer. Fokusera på fotbollen istället för fan.
Barcelona A good coach is everything!
2016-01-08 13:54
Xaviesta // Fast det är inte Marcelo heller och det verkar vara en utav Perez favoriter! Bara bra att Makalele fick kicken, den jäveln var kloss i Real ..
Barcelona Mdawg
2016-01-08 13:37
Dani Alves, Gerard Piqué, Andrés Iniesta, Neymar och Lionel Messi är uttagna i årets upplaga av 'UEFA.com users team of the year 2015'.

Gick av oförklarliga (politiska?) skäl inte att rösta på varken Busquets eller Bravo/Ter Stegen. Jag tror de hade haft goda chanser att även ta sig in i denna elvan, framförallt den förstnämnde..
Barcelona Xaviesta
2016-01-08 12:38
Smogen Keiteeee var ju däremot inte direkt en caucasian och Pep älskade honom som en son :)
Tiki-Taka
2016-01-08 11:34
Barovero är River Plates målvakt!
Barcelona Smogen
2016-01-08 10:45
Barcelonisras [QUOTE=Barcelonistas]Haha att folk ens tar Ali G seriös. Killen är en Realsupporter som är här inne och trollar. Suarez rasist? Perez är rasist som inte gillar mörkhyade spelare. Robinho,Makelele, mahmoda diarra, alla spelare sålda slump? Knappast. [/QUOTE] Fast det argumentet går ju lätt att använda för Pep/Bartomeu/Rosell också. Hur gick det för Abidal/Song/Toure/AdamaEto'o etc ? Inte många mörkhyade hos oss just nu. Visst, det är säkert andra skäl än easistiska som dom lämnat och inga nya mörkhyade spelare köps in. Men så är det nog i Real med. Vad hände med satsningen Eto'o Foundation? Var ju många lovande spelare här. Visst, den finns fortfarande vad jag vet, men verkar ju inte satsas på särskilt mycket. Hur många chanser får tex La Masias mest lovande målvakt Ondoa? Minns du uttalandet Rosell hade för några år sedan? "Dom (afrikaner) ska inte gå komma hit och ta våra pojka rs platser (i la masia)". ett av jävligt få val löften den här junta faktiskt har hållit.
Barcelona Deulofeu
2016-01-08 10:38
Normalt sett hade jag inte alls varit för värvningen av Nolito men just nu anser jag att vi har ett speciellt läge med Barcelona då vi har världens absolut bästa sperlare i laget i Messi.

Han är 28 år och har kanske 4 år kvar i toppen kanske mer om han spelar omc ett par säsonger.

Det jag vill komma till är ju värvningar såklart att värva Nolito som 29 åreing är ju helt snett för 200 miljoner nästan lika skevt som Mathieau som passerat 30 när han värvades för grova pengar.

Men så länge Messi lirar klagar jag inte på att vi värvar tex Turan som är jämngammal med Messi.

Annars kan jag inte fatta hur man kan värva spelare över 25 då de inte ofta har något andrahansvärde. Kolla tex Sanchez värvningen där vi faktiskt gick några kronor plus det är så vi ska jobba normalt sett.

Men nu när vi har Messi ska vi värva de som är bäst just nu vi har nämligen chansen att vinna cl kanske tre gånger de närmsta 5 åren om vi jobbar rätt sedan blir det helt andra förutsättningar när Messi och Iniesta lämnar in... Neymar han är fantastisk men någon Messi är han inte.
Barcelona Erik Satie
2016-01-08 10:37
[/QUOTE] Snälla sluta va så enögd och inse att Suarez är jävligt vidrig. Kommer ihåg när han bet Chiellini då var 99% härinne emot honom och kallade honom Psykopat och massa värre saker. Nästintill pinsamt att vissa härinne försvarar en rasist, finns bevis på att han sa N ordet. Han må vara världens bästa anfallare men han är vidrig, han är i klass med Costa.[/QUOTE] Lägg ner. Det har sagts och bevisats flera gånger att han "bla bla bla NEGRO", inte den spanska ekvivalenten av neger. Negro betyder svart på spanska. Det är dessutom en vanlig svordom/ -t Skällsord i Sydamerika. Väldigt lätt att det händer på en fotbollsplan. Han är inte rasist. Och du kan sticka härifrån.
Barcelona Deulofeu
2016-01-08 10:23
Måste bara starta en diskussion om vem ni anser att vi ska försöka oss på att värva mellan Stones samt Laporte?

De kommer nog kosta lika mycket ungefär tror dock Stones kanske blir något dyrare.

Fördelen med Laporte är enligt mig hans agent Puyol vilket också gör att han borde vara lättare att värva samt hans uttalade intresse för att komma till oss.

Fördelen med Stones är väl att Everton helst ser att han inte flyttar inom pl vi har nog också en fördel med hans tränare Martinez där vi har en bra dialag antar jag.

Kort om Laporte han gör sin fjärde säsong i la liga och har redan gjort 94 ligamatcher samt 4 mål och är 21 år! Han har spelat i alla ungdomsleden och bla gjort 18 u-21 matcher att han ännu inte debuterat i a-landslaget ser jag som en stor skandal.Laporte är mycket aggresiv och vinner allt i luften han har en fin passningsfot och skulle passa perfekt då han är vänsterfotad.

Kort om Stones Gör sin tredje säsong i pl och har skrapat ihop 62 matcher i högsta ligan.Han har dessutom redan 7 landskamper med det är ju betydligt mindre konkurrens i England när det gäller mittbackar.Stones är oerhört elegant försvarare och mycket smart med bollen och har en grym fot han drar mycket sällan på sig frisparkar.

Skulle Pep lyckas med konststycket att värva vår framtida president till City kanske vi borde värva dem båda he he.Dessutom kan de båda spela ytterbackar i nödfall om man vill stänga matcher.

I min bok anser jag att vi ska försöka värva Laporte först går det ej gråter jag inte floder om det blir Stones.

Vore underbart med Laporte och Pique i mitten vilken vägg det vore!
Barcelona Andresito
2016-01-08 10:01
[QUOTE=B-Guden]Sjävl tycker jag att om Messi gått upp och sparkat ner målvakten efter han stämpling honom, hade jag tyckt varit ett korrekt betende som jag hade försvaret. Men när man börjar sparka ner spelare som (Ramos, Pepe, Isco, och som espanyols målvakt bara för motståndarna är så mycket bättre och man blir ledsen i ögat tycker jag är idiotiskt, där tycker jag hockeyn framför allt NHL där det finns möjlighet att slå tillbaks och inte bli avstängd 10 matcher utan utvisning 5 minuter är mycket bra, Messi Suarez och Neymars varningar var alla pinsamma igår från domaren [/QUOTE] Ja för det beteendet genomsyrar ju verkligen klubben FC Barcelona och vad som lärs ut i La Masía. Går man så långt att man sparkar tillbaka så visar det att man har en svag mentalitet och att motståndaren vunnit den kampen mot dig. Dessutom hade Messi fått flera matchers avstängning och det hade du tyckte var okej och värt det, för vad?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-08 09:59
Ronaldinho var tydligen ful också enligt Perez. Tror ni rasisten Perez hade värvat James om han hade varit mörkhyad. Just de, just de Ali G. Innan du anklagar Suarez kolla på Real med Perez.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-08 09:56
Haha att folk ens tar Ali G seriös. Killen är en Realsupporter som är här inne och trollar. Suarez rasist? Perez är rasist som inte gillar mörkhyade spelare. Robinho,Makelele, mahmoda diarra, alla spelare sålda slump? Knappast.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-08 05:19
[QUOTE=Ali G] Nästintill pinsamt att vissa härinne försvarar en rasist, finns bevis på att han sa N ordet. Han må vara världens bästa anfallare men han är vidrig, han är i klass med Costa. [/QUOTE] Hur fan kan du jämföra honom med Costa? Är du dum i huvudet eller? Costa är så vidrig och verkar njuta av att skapa bråk. Han stämplar, sparkar, boxar, spottar you name it och inte bara ibland utan hela jävla tiden och du har bollar att jämföra Suárez med honom. Suarez har bitit 3 ggr och sagt N ordet (det finns dock inge bevis på det). Utöver det är han en som håller sig inom lagens ramar. Kanske går in hårt ibland och blir lite arg men det är in the heat of the moment. Stör mig på att du heter Ali G också då det är en av mina favorit karaktärer och du förstör det namnet.
2016-01-08 04:57
[QUOTE=neymar JR]World's Best Goalkeeper in 2015: 1 Neuer 2 Buffon 3 Bravo 4 De Gea 5 Courtois 6 Cech 7 Barovero 8 Ter Stegen #fcblive (expert votes) [iffhs] Respekt! Vi har 2 målvakter på top 8, det är fan sinnessjukt haha [/QUOTE] Haha vem fan är Barovero?
2016-01-08 04:26
[QUOTE=Liunil Masse]In his time in Groningen, Ajax, Liverpool and Barcelona, Luis Suárez has been injured for a total of two weeks. WOW! Hur är det möjligt? [/QUOTE] Och dom 2 veckorna vår lite smärta i tänderna efter betten :) Skämt åsido, det är helt sjukt ju. Med tanke på att han springer och krigar så mycket, blir sparkad, stämplad osv gör det ännu mer anmärkningsvärt. Man undrar ju om det finns spelare som aldrig varit Skadade under sin karriär, då ska karriären ha varit över 7 år. Kan inte finnas många.
Annons: