/spanien/barcelona/forum/17551.aspx/spanien/barcelona/forum/17551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona foooball master
2009-07-20 16:17
zlatan kommer göra succe!
Barcelona Mojito
2009-07-20 16:17
Fredrik R

"Höga hästar"

Har du överhuvudtaget förstått den situation som Barca befinner sig i ang Eto´o.

De flesta här inne på les rambles vill ha lejonet kvar och är inte supernöjda över en eventuell värvning av Zlatan, mycket också pga priset.

Att du citerar Laporta och generaliserar å det grövsta är ju bara meningslöst.
Både du och jag vet att Barcelona den senaste 5-års perioden utvecklat fler stjärnor än något annat lag.
Och fler är på väg. Till skillnad från Real har Barca något mer tålamod och ger fler chanser.
Så denna kommande säsong får du säkert njuta av framtidens stjärnor;
- Bojan
- Jeffren
- Gai
- Thiago
- Muniesa

Vilka nya namn får vi se i Real?

Kommer Negredo lånas ut?
Kommer Garay att få chansen?
Platsar Perejo i truppen?
Barcelona Ciao-V
2009-07-20 16:11
Ämne: HugoBoss

Bojan ha....Grundsynen om att skapa egna stjärnor kontra att köpa stjärnor handlar delvis också mer om att Real Madrid köper spelare som redan har vunnit de högsta individuella priserna i andra klubbar, spelare som redan har nått toppen, medan för Barcelonas del handlar det mer om att spelare som har kommit till klubben vinner de mest eftertraktade individuella priserna i klubben.

Så det är lite skillnad på Zlatan och Kakà; Ronaldo.
Barcelona HugoBoss
2009-07-20 16:10
Ämne: HugoBoss

Bojan ha....
Ditt resonemang håller tyvärr inte, så varför spelar inte Parejo för R.Madrid, enligt Madrid-fansen var Parejo "Den nya Messi", varför spelar ni inte med honom? Säsongen 10-11 lär killen har utvecklats som bara den.

Det är ju jäkligt lätt för en 18-åring att peta en av världens bästa forward om inte den bästa..Bojan fick spela regelbundet förra säsongen då Eto´o och Henry drogs med skador. I år har både Eto´o och Henry(inte på slutet av säsongen)varit skadefria.

Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 16:10
BlueRed

Jag är ju till stor del självironisk, ifall jag verkligen fördömde stora transfers så skulle jag ha det väldigt svårt i dessa tider som madridista.

Det ända jag är förvånad över är att så många här inne hoppat av den "höga hästen" när det ryktas stora transfers till Barcelona. Nu är det plötsligt okej, för en vecka sedan så skulle de flesta "bli äcklade ifall vi köpte stjärnor såsom madrid gör, vi skapar ju dem!".
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 16:06
Gud är störst! - Pep el rei!

Jag hade lite fel, menar såklart att han spelats in under två år. Han gjorde debut och spelade 31 matcher för A-laget 07/08, 08/09 spelade han 23 matcher. En säsong till som bakgrundsfigur innan han exploderar 10-11 borde väl inte vara helt orimligt? Att jämföras med Raúl skapar en hel del förväntningar.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 16:05
I länktipset kan ni läsa om Thiago Alcántara och Oriol Romeu som befinner sig i Ukraina för att delta i U-19 EM med det spanska laget.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-20 16:01
Fredrik R

Vad babblar du om? Bojan fick debutera förra året, så med denna kommande säsong så blir det 3 säsonger.
Barcelona BlueRed
2009-07-20 15:59
Fredrik R

Om det gör dig gladare så visst, vem vet vi kanske skulle få en helt ok anfallare för €30m. Men faktum kvarstår att Keirrison och Bojan fortfarande är talanger och, i alla fall Bojan kommer att vara under utveckling nästa säsong också. En meriterad anfallare kommer att behövas om scenariot blir så att vi behåller Eto'o och han drar efter sitt kontrakt.

Oroa dig inte för vårt skapande av stjärnor, dem kommer. Handlar om att ha tålamod. Alla klubbar köper spelare, bara för att Laporta säger att vi skapar stjärnor så betyder det inte att han menar att vi inte köper spelare alls?

Valdes,Piqué,Busquets,Iniesta,Xavi,Messi och Puyol. Champions League final, Rom 2009.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 15:59
HugoBoss

Bojan har väl spelats in under tre säsonger nu? Sist jag kollade hyllades han som den nya Raúl för Spanien, spansk fotbolls framtid. Raúl var given i Real Madrid ett år efter sin debut. Vilket innebär att det är ärligare att dra paralleller emellan Messi och Raúl än Bojan och densamme. Varför skulle Bojan inte kunna ta en plats i startelvan lagom till säsongen 10-11, efter fyra år av utveckling i A-laget?

Jag försöker inte vara dryg på något sätt, jag blir bara förvånad över att man inte har en större tilltro till en spelare som Bojan efter att man först byggt upp en extrem hype runt honom, sedan fördömt Real Madrid för att de köper stjärnor istället för att ge sina ungdomar chansen. Sedan gör man samma sak på en position där man sägs ha världens största talang...
Barcelona el Flaco
2009-07-20 15:58
Fredrik R/

Onödigt och idiotiskt inlägg av dig. Barcelona har alltid köpt stora spelare genom åren och främst då anfallare, men under Laporta-åren har stommen i laget bestått av La Masia-spelare. Men det är väl självklart att vi kommer fortsätta köpa en eller annan fixstjärna beroende på vilka platser vi behöver förstärka och i dagslägret är Bojan inte redo att ta över rollen som första anfallare, varken i år eller nästa år.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-20 15:52
Fredrik R

Kom igen nu skärp dig, lek inte dum du är smartare än så. Man kan inte bara ta upp en kille och förvänta sig att han ska axla den rollen som central anfallare och ha pressen på sig efter en av världens bästa forwards. Det tar tid och vi har Bojan som vi väntar på, no hurry där man ska låta han utvecklas i hans takt och när han väl är redo så tar han över positionen. Man måste också blanda egna spelare med köpta annars blir det som Arsenal, se bara på deras lag dem vinner inget.
Barcelona HugoBoss
2009-07-20 15:51
Ämne: BlueRed

Och va....
"Borde väl finnas någon ifrån ungdomsleden som kan ersätta honom"

Kan ju säga att det inte är lätt att ta steget upp till Barca bara sådär. Stor skillnad på Barca B och Barcelona.
Barcelona The Reporter
2009-07-20 15:49
HugoBoss,

Tackar :)
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 15:48
BlueRed

Och vad föreslår du? Att Eto'o stannar ett år till sedan drar som bosman 2010 och så vips så står vi där utan någon anfallare? Det betyder ju att vi får lägga upp €40-50m på en anfallare.

Varför skulle ni lägga upp €40-50m för en anfallare? Jag trodde Barcelona skapade stjärnor istället för att köpa dem. Borde väl finnas någon ifrån ungdomsleden som kan ersätta honom... Alternativt en oprövad talang som Keirrison som man köper i år, lånar ut ett år och sedan ersätter Eto'o med om ett år? Bojan kanske kan ta över om ett år?

Jag tycker ditt tänkande är extremt likt det tänkande som detta forum dedikerat halvparten av sommaren till att hata.
Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:46
BlueRed//

Men tycker inte du att budet e för stort för Zlatan. Det borde räcka med Eto'o egentligen. Det är ok att lägga Eto'o och Hleb på Zlatan. Men att lägga Eto'o, Hleb plus 48 miljoner Euro e inte det för mycket för Zlatan? Tycker jag iaf! Men vill verkligen att Zlatan kommer och bevisar att han var värd vartenda lilla öre!
Barcelona LEX
2009-07-20 15:45
Ämne: Jaha, ser man på. Et....
Jovisst, tycker att det är lite ledsamt att "sagan om Eto'o" ska sluta på detta sättet. Eto'o är och kommer alltid förbli en legend för alla Culés.
Barcelona HugoBoss
2009-07-20 15:44
Dubbelpost.
Barcelona HugoBoss
2009-07-20 15:44
Ämne: Kan någon länka Inie....
Här har du.

*Länktips
Barcelona BlueRed
2009-07-20 15:43
Meessii10

Enkelt.
Eto'o vill inte förlänga sitt kontrakt med endast 1-2 säsonger, utan vill ha över 3 säsonger.
Samtidigt så vill inte Guardiola ha Eto'o i laget, vilket förmodligen är det viktigaste av alla punkter.

Och som sagt, vare sig man köper in Villa den här säsongen eller nästa så har man lagt runt €50-55m på en anfallare. Det betyder att klubben har gått minus €55m. Eftersom om nu Eto'o skulle stanna så kommer han och gå från klubben utan att Barca får 1 enda öre.

I Zlatan affären så slår man två flugor i en smäll. Man tjänar något på Eto'o, samtidigt som man får hit en annan anfallare, en som Pep faktiskt vill ha. Hade man förlängt Eto'os kontrakt förra sommaren så hade saker och ting inte sett så här illa ut. Men nu är det bara och acceptera läget och göra det bästa av det.
Barcelona The Reporter
2009-07-20 15:42
Kan någon länka Iniestas mål mot chelsea där man kunde höra 5 olika språk ?
Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:40
El Kaiser de Michoacán//

Hoppas verkligen du har rätt angående Zlatan om han nu kommer!
Barcelona Ciao-V
2009-07-20 15:39
Jaha, ser man på. Eto'o fanatikerna härjar fortfarande i forumet!
Räcker det inte nu att alla har fått det förklarat av Pep? Det vore ju vara glasklart för alla vid det här läget!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-07-20 15:38
Lite synpunkter på de senaste händelserna:

**Hoppas Eto'o är så smart att han förstår att han kommer inte att hitta en större klubb att gå till än Inter. Man får inte glömma att dom är regerande mästare i Serie A och med lite tur en seriös utmanare till CL-titlen. Dessutom är Moratti knappst känd för att snåla med lönerna (Inter hade förra säsongen den högsta lönebudgeten i världen) så jag tror och hoppas att Eto'o kan kommer överrens med Inter.

**Förresten är det bara jag som ser Henrique som ett perfekt fjärdeval som mittback bakom Piqué. Marquéz och Puyol? Jag menar man kan ju inte lägga €25-30m på tex Bruno Alves och sen ha honom som fjärdeval för i mina petar han ingen i den trion.

**Att Zlatan inte skulle passa i Barcelona tror jag inte på. Han har bevisat att han klarar av Ajax 4-3-3 som är relativt likt Barcelonas. Och bara för att han spelar annorlunda i Inter så beror det ju bara på att Mourinho har sagt åt honom att vara den som går ner och agerar bollmottagare precis som Mourinho använde Drogba i Chelsea. Kommer han till Barcelona så kommer Pep ge honom andra direktiv att jobba efter. Alltså, bara för att han har en roll i Inter finns där absolut INGET som säger att han inte kan ha en annan roll i Barça.

Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:33
Men jag tänker inte försöka leka expert. Låter Guardiola och Laporta sköta allt. Hoppas de vet vad de gör!

IN PEP WE TRUST!
Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:31
BlueRed//

Vad sägs om att kämpa med att få honom att förlänga sitt kontrakt. Inte bara försöka en gång och sedan sälja honom för att han tacka nej. Zlatan e inte bättre än Eto'o. Inte David Villa heller. Varför var de envisa med David Villa och ville inte ge det Valencia begärde. Men för Zlatan, Inter behövde knappt begära något. Direkt la de ett bud som i mina ögon är större än C.Ronaldo budet. Vem e Zlatan jämfört med Eto'o och David Villa. Låt de höja Eto'os lön så kanske han förlänger för det förtjänar han!
Barcelona LEX
2009-07-20 15:21
Tänk om Barça och Inter möts i CL-finalen nästa år! Kärt återseende för många ansikten!
Barcelona westinho
2009-07-20 15:19
Eto'o är bara dum om han väljer att inte skriva på för Inter. Det förstör för han själv också.
Barcelona J.Gamper
2009-07-20 15:19
Ämne: Rey Eto´o

Och vad....
Ja självklart. Det är ju bara Etoo som betyder någonting. Vem bryr sig om klubben Barca? :P
Barcelona BlueRed
2009-07-20 15:17
Rey Eto´o

Och vad föreslår du? Att Eto'o stannar ett år till sedan drar som bosman 2010 och så vips så står vi där utan någon anfallare? Det betyder ju att vi får lägga upp €40-50m på en anfallare.

Nej tack. Eto'o bör packa sin väska och dra till Italien. Lika bra att använda honom i en affär medan det går, istället för att han lämnar som bosman och klubben tjänar 0 på honom.
Annons: