/spanien/barcelona/forum/1755.aspx/spanien/barcelona/forum/1755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LegendenN10
2016-01-08 19:09
Suarez har än så länge haft lekstuga med ramos och pepe. Så ifall Suarez sagt ngt sånt om ramos-råttan så måste Suarez ha tyckt synd om honom. Pique är bra mycket bättre än ramos enligt mig som dessutom spelar i ett lag (tidernas bästa) som spelar offensivt och med ett högt backlinje. Med andra ord är lättare för en back att försvara när laget spelar med lågt försvarslinje än tvärtom. Pique > råmos alla dagar i veckan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Tridente
2016-01-08 18:49
@Ali G:

Jag har inte förstått vad för typ av supporter du är, alltid snackar ner våra insatser och hyllar Real Madrid såfort chansen ges.

Är du Realfan och Barcafan?
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-08 18:35
[QUOTE=Liunil Masse]@English_AS: "When we don't have the ball, everyone has to defend," Zidane said of his formation ideas. "The best way to defend is to have the ball." Hahaha detta sa exakt Pep när han kom till oss. Va dig själv Zidane :P [/QUOTE] Får se om övermänniskorna CR Bale Benz osv underrättar sig för laget. Väldigt låg sannolikhet. Inte samma som att ha Pedro Villa Iniesta Xavi Messi som växte upp i ödmjukhet. Kan bli tufft för Zidane att hantera detta dagisgäng.
2016-01-08 18:31
[QUOTE=Mdawg]Lionel "Rey" Messi. Inte jag heller. Men som sagt, troligtvis är det av andra än just fotbollsmässiga orsaker. Min teori: han lever på fanboys och vad media målar upp honom som. [/QUOTE] Det är exakt det. 12 åriga fanboys som är sura för Barca vann allt. De har bara kollat på real och de flesta valde säkert hela real. Ramos James och CR ska inte vara med. Dom gjorde en dålig säsong, åkte nästan ut mot Schalke, förlora mot Juve. Åkte ur Copa. Dom övertygade ingenstans. Det är tråkigt hur en som James går före Busquets som är klasser över alla mittfältare. Pogba är också överskattad. Kollar Juve mycket och utan Vidal och Pirlo är han en skugga av sitt forna jag. De skulle varit Busquets Iniesta och De Bruyne/Rakitic. Kanske låter partisk men ett lag som vinner allt har ju inte vunnit med en spelare bara. Suarez avgjorde mötet mot City och PSG och satte avgörande målet i finalen. Nej vi tar CR istället. Finns ingen logik alls. Men media kommer alltid föra kampanj för real och CR, han vann 2 Balon D'or enbart pga media.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-08 18:19
Spain is a country where you can call Piqué's girlfriend a whore or want his children dead. But if he trolls, he generates violence Spain is a country where you can try to break Messi's leg, but if Mascherano talks trash after the game, Suárez gets a 2-game suspension Spain is a country where journalists manipulate every day on national TV/press. But they are super offended if Alves calls them garbage Spain is a country where you can racially abuse Neymar, but Neymar can't do a rainbow flick because that generates violence Spain is basically a shit show
2016-01-08 18:17
[QUOTE=Ali G]Ramos inte en bra mittback? Vissa härinne är bara för mycket.. Luis Suarez, världens bästa striker har sagt att Ramos är den tuffaste mittbacken han mött! men nej här har vi någon random snubbe som säger att Ramos "inte ens är en bra mittback" *suck*. [/QUOTE] Haha ja vissa härinne är verkligen för mycket(undra vad du heter på reals forum, ditt riktiga lag är så dåligt just nu att du inte klarar av det, tycker synd om dig) . Jag står fast vid det, Ramos är överskattad som få. Bland äckligaste spelarna där ute också med sina ständiga armbågar i ansiktet på spelare, fula tacklingar och bara allmänt fula spel. Finns ingen elegans alls i hans spel. Jämför med T.Silva som är elegant som få, får nästan aldrig rött kort(jämför med Ramos som var topp 10 mest röda senaste 10 åren). Han går aldrig in fult, har bra brytningar, bra i nick dueller och fantastisk positionering. Lägg även därtill en fin teknik, snabb, stark och du har den kompletta backen. Angående det suarez har sagt, tuffaste behöver inte betyda bästa. Betyder mer att han spelar hårt och på gränsen till fult. Jag skulle kunna möta Suárez och göra samma sak som Ramos. Pepe är väl bland världens bästa om vi ska gå efter det. Försvar är en konst och det är få som hanterar den. Maldini och Nesta är Picasso och Van Gogh av försvarsspelet, Puyol likaså, Beckenbauer, Scirea osv. Det var riktiga backar. Thiago är den närmaste dom, kan bero på att han lirade bredvid Nesta ett par år. Kolla hur Ramos betedde sig förut i EL Clasico. En bra back ska aldrig behövas stöt bryta eller flyga in i dueller med dobbarna före och inte minst försöka avsluta karriärer. Bara en random snubbe. Jaha så bara för jag inte spelar för Barca och Real kan jag inte uttala mig? Själv varit mittback flera år och vet därför lite mer om hur en back ska bete sig. Men kom med dina nedvärderande kommentarer. Din tur, säg mig varför Ramos är en bra back. Genuint intresserad om hur du definierar en bra back.
Barcelona enkos
2016-01-08 17:59
Är det två matcher i cupen Suarez missar eller i ligan också?
Barcelona Andresito
2016-01-08 17:56
Bosketts

Tanken är att Xavi ska ta över Qatar lagom till hemma-VM 2022. Det är så jag har uppfattat det i alla fall.
Barcelona MrKnowledge
2016-01-08 17:50
tänk också på att xavi nyss fick sitt första barn. Tror tyvärr de kan dröja en del innan vi ser honom som tränare
Barcelona Bosketts
2016-01-08 17:40
@Liunil Masse:

Helt rätt. Jag får faktiskt lite panik över det där med att Xavi inte tränar B-laget ännu. Lucho kommer väl, precis som Pep att köra tre-fyra säsonger innan han lämnar för nya utmaningar, och efter det bör Xavi kliva in.

Någon som vet hur det går för honom där borta, och i synnerhet hur det går med tränarutbildningen?
Barcelona Erik Satie
2016-01-08 17:27
@Ali G:

Hey, vi har alla olika preferenser på hur en bra mittback ser ut. Tycker du att en bra mittback bara lever på sina nickar och inte kan försvara bättre än att sparka ner spelare så fine, men det tycker inte Rey Messi, och det tycker inte jag heller.
Barcelona Ali G
2016-01-08 17:18
@Lionel "Rey" Messi:
Ramos inte en bra mittback? Vissa härinne är bara för mycket.. Luis Suarez, världens bästa striker har sagt att Ramos är den tuffaste mittbacken han mött! men nej här har vi någon random snubbe som säger att Ramos "inte ens är en bra mittback" *suck*.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-08 17:09
Den enda som kommer föra Tiki-Takan vidare och utveckla den är Xavi. Han har alla förutsättningar för att bli en grym tränare. Haft Pep som tränare i fyra år. Han är uppväxt i Barca (la masia) o dess spelfilosofi. Intelligent människa, spelmotorn under Barcas bästa period någonsin. Fotbollsfreak utan dess like och precis som Pep var spelmotorn under Cruyff så var Xavi det under Pep. Cruyff Pep Xavi Det är skrlvet i sten fan. Efter Lucho så vet jag vem jag vill ska träna oss iallafall. Ge han B-laget snart.
Barcelona enkos
2016-01-08 17:09
@Rambla~:

Det är uppenbart så att förbundet och domarna vill skrämma bort Barca spelarna och tysta ner dem att de inte ens vågar klaga på när man blir misshandlad på plan.. vilka j..a idioter det är det går inte att beskriva med ord. Och ledningen fortsätter och tiger istället att höja den j..a rösten och ta upp diskriminering upp på ändå till Europas domstol. . Detta är bara en i raden av avstängningar mot våra spelare för ord medan förbrytare som hela världen ser utom domarna och förbundet går fria
Barcelona neymar JR
2016-01-08 16:50
Andresito Nja nu blev jag helt osäker, camerooninas hade koll på detta men han har försvunnit....
Barcelona Andresito
2016-01-08 16:49
neymar JR

Han kom till Barca 2003. Straffet gällde väl endast spelare som kom runt decennieskiftet?
Barcelona neymar JR
2016-01-08 16:48
Wegner gömde väl cesc eller fran maride (namnet) precis innan han skulle bli 16 för att värva honom
Barcelona neymar JR
2016-01-08 16:46
Andresito Gai assulin är väl en av spelarna som ledde till att vi straffades?!
Barcelona neymar JR
2016-01-08 16:45
Rambla~ Jag har tolkat det precis som du, samt inom det egna landet får det vara som längst 90 mil Engelska lag har ju oftast kommit undan för att dom har värvat 16 åringar där man får ge dom proffskontrakt Simons är under 16, inte i England värvas han så ska dom straffas lika fort
Barcelona Shanghai
2016-01-08 16:42
Välkommen till Spanien vänner. Spelar du i Real Madrid CF och misshandlar en spelare fatalt på plan så får du 10 matchers avstängning. (Misshandlar du en individ ute på gatan trots inga ögonvittnen kan du få uppemot 2-5 års fängelse). Om du spelar i FC Barcelona och säger ett olämpligt ord får du 4 matchers avstängning. Som sagt, välkommen till Spanien där favoritklubben från huvudstaden särbehandlas.
Barcelona Andresito
2016-01-08 16:40
@Rambla~:
Jag kan också ha fel, haha. Jordi Alba exempelvis kom till Barcelona vid 8 års ålder, visserligen från Hospitalet som ligger precis utanför Barcelona. Iniesta som tolvåring hela vägen från Albacete. Det kanske är fritt inom samma land oavsett ålder. Dock så värvades Gai Assulin från Israel som tolvåring. Om jag inte missminner mig så var det väl helt fritt att värva från hela Europa så länge föräldrarna kunde skaffa jobb, antingen genom klubben eller att de faktiskt flyttar dit för att de fått jobb. Snurrigt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-08 16:34
@Rambla~:

Min nyfikenhet undrar. Hur gör Arsenal, Chelsea och Man C för att komma undan dessa regler? Är det inte dags att Barca tittar på hur de gör?
Barcelona Rambla~
2016-01-08 16:33
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Det gäller bara i CdR.

Vem fan är denna Francisco Rubio som utfärdat straffet? På vilken nivå ligger hans krav på bevis kan jag undra?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-08 16:30
@Liunil Masse:

Du har is i bloden du. Word up för dig! Jag däremot kokar!
Om denna behandling motiverar våra spelare ännu mer så kan jag ta det. Men vad jag inte kan ta är de konstiga avstängningarna Barca åker på gång på gång.

En fråga?

De här matcherna Suarez är avstängd. Är det båda ligan och cupen eller är det enbart cup matcherna?
Barcelona Rambla~
2016-01-08 16:29
@Andresito:
Det gäller även medborgare inom EU. Dock är åldersgränsen lägre, 16 år. Well, så har jag tolkat det i alla fall. Kan dock ha fel.
Barcelona Rambla~
2016-01-08 16:28
@neymar JR:

Japp, de reglerna gäller bara FC Barcelona. Spelar ingen roll att de har en högt ansedd cantera. Spelare inom EU-länder får inte flytta till annat land innan 16 år om inte bägge föräldrarna flyttar med och då får deras flytt inte vara relaterad till barnets fotbollsutövande. Klubbar som Arsenal har alltid kommit undan detta och nu börjar även Chelsea och City göra det samma.
Barcelona Shanghai
2016-01-08 16:28
Jag skrev det under senaste matchen och gör det igen. 1. Real Madrid 2. Chelsea 3. Espanyol Jag hyser aldrig agg mot någon men dessa tre lag avskyr man mycket och har gjort det länge.
Barcelona Andresito
2016-01-08 16:27
@neymar JR:

Xavi Simons är inte non-EU.
Barcelona Erik Satie
2016-01-08 16:27
Vinner vi ligan och cupen i år är det sjukt. ALLA är emot Barcelona i Spanien. Domarna, fotbollsförbundet och medierna. Det går inte att rubba Barcelona.
Barcelona Rambla~
2016-01-08 16:26
Det har altlså gått så långt att domare medvetet ljuger i sina matchrapporter? Vad fan är detta, finns det någon slags kommitté som håller koll på domarna? Hur kan de komma undan med sånt här?

Det andra domaren som dömde ligamatchen i lördags då, han tog inte ens med de rasistiska ropen Neymar fick höra under hela matchen i sin rapport.

Seriöst, var hittar de dessa lallare till domare?
Annons: