/spanien/barcelona/forum/17548.aspx/spanien/barcelona/forum/17548.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-07-20 17:39
Bengan Kaka kostade 65 miljoner euro eller hur?
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:39
Varför ska ni köpa ny defensiva mittfältare...?
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:38
Rambla/

Håller med dig, förstår inte heller riktigt valet av Mascherano. Tror knappast han hade nöjt sig med att sitta på bänken hela hösten för att helt plötsligt hoppa in under januari/februari månaderna.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-20 17:37
Vad finns för billiga defensiva mittfältare som kan fylla lyckan i en månad? Eller väntar vi till att januari-fönstret öppnar? Då blír spelare till och med billigare om deras kontrakt går ut den sommaren.

2 spelare till ska värvas. Undra vilka det blir.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:37
Vart helt yr av det där inlägget Bengan, fattade inte ens vad det handlade om...
Barcelona Trippeln
2009-07-20 17:36
el Flaco

Andra gången jag frågar,vad är Sergio Busquets om han inte är en bollvinnare (Defensiv mittfältare) är han en playmaker?
Barcelona Criff
Hur fan kan man jämföra en övergång på 1 miljard med en på 20 - 30 miljoner? det är liksom mer än 3 gånger så mycket?

Om en spelare köps för 20 - 30 Miljoner så ändras inte marknaden så mycket, men 1 miljard, då händer det som det hände denna sommaren..

Ribery = 80 miljoner
Villa = 50 Miljoner

Dessa priser blev så höga enbart för Perez astronomiska summor.

Manchester City har spenderat mer än Real, men inte några astronomiska summor. Således är markanden oförändrad genom deras köp.
Real Madrid Bengan
Ämne: sevillakarl

Hålle....
Är ju dock ironiskt ni är emot priserna men sen köper Zlatan för mer än Kaka totalt. Det är ju bara patetiskt att försökta hävda att han är värd 0 kronor i dealen. Även om vi exkluderar Hleb betalar ni mer än Kaka för Zlatan.

Det är ju ingen skillnad överhuvudtaget mellan att byta spelare och lägga pengar emellan än att först köpa en spelare och sen sälja en annan till en annan klubb.

Såg någon här som sa Eto'o var värd 15m€, har du någon koll överhuvudtaget? Så du hävdar alltså att anfallare som Huntelaar och Adebayor är mer värda? Det är ju nästan Markus Berg nivå. Jag har sett otaliga poster om att Eto'o är världens bästa anfallare så även snålt räknat så är hans marknadsvärde minst 30m€ och det är extremt lågt räknat med tanke på hur marknaden ser ut.

Så nu har ni själva bidragit till att förstöra marknaden genom att värdera Zlatan så högt som ni gjort. Skillnaden är att ni kommer rättfärdiga det som någonting bra medans Real får ta all skit. Så har det dock tyvärr alltid varit. Ingen som ens nämner alla värvningar Gaspart gjorde utan det verkar på folk här som att barcelona alltid spelat med talanger.
Sevilla sevillakarl
Pokke//
Håller med dig på båda dina punkter där ;)
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:35
Trippeln/

Jag sa inte att han är en bollvinnare, bara att han är ingen renodlad billvinnare (i mina ögon). Dessutom är han fortfarande orutinerad och då och då gjorde han någon vårdslös tackling. Glöm nu inte heller att det är inte bara Touré som ska lämna, utan även Keite. Att köpa in en billig ersättare hade inte skadat.
Barcelona Trippeln
Hetfield

För att Porto säljer sina spelare för svindyra summor.
Barcelona pokke
Barcas nya tröjor på Svenskafans ser jag :)

Jävlar vilket tryck det är på forumet. 2-4 inlägg per minut.
2009-07-20 17:34
Hetfield.

Haha. Mitt inlägg var inte riktat mot dig. Utan mot sevillakarl.

Borde ha skrivit det.
Sevilla sevillakarl
Heywood Jablome//
Visst du får väl tro det, men jag förstår fortfarande din anledning att skriva ett öppet brav till Zlatan

Vamos MI Sevilla!!!
Barcelona westinho
Jag däremot tycker det är dåligt för Busi's utveckling om man köper in ännu en DCM. Han är den spelare i Barcelona som är bäst på one-touch spel. Och om man är bäst på one-touch spel i BARCELONA så säger det en hel del.
Barcelona Hetfield
2009-07-20 17:33
Förstår varför ingen satsar på Moutinho, han är som en ung Deco, skulle vara bra att ha honom i laget ifall Xavi går sönder
Barcelona Hetfield
2009-07-20 17:33
Heywood

Menade inte att förolämpa dig, reflekterade bara, diggade brevet
Barcelona Rambla
2009-07-20 17:32
el Flaco

Det är här man ville ha in Mascherano tidigare. Jag förstår inte riktigt hur de resonerade? Mascherano är en världsspelare, vad trodde de? Att de skulle kunna få honom för en spottstyver bara för att han vill lämna Liverpool?
Barcelona Trippeln
2009-07-20 17:32
Vad är busquets om han inte är en bollvinnare(dm)?
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:30
westonho/

Även om Busquets visade under den gångna säsongen att han passade in i spelsystemet och gjorde det bra ifrån sig, måste man ändå konstatera att han är ingen renodlad bollvinnare som t.ex. Touré Yaya. Där kommer vi tappa rejält. Om klubben lyckas köpa in en billig temporär ersättare för afrikanerna tycker jag inte att det hade stoppat Busquets utveckling.
Barcelona Rambla
2009-07-20 17:30
Ämne: Rambla//
Jaha så Ci....
Jag påstår inte det!

Jag kan inte bry mig mindre vem och hur mycket City köper spelare för. Det samma när det gäller Madrid.
Diegooo00
2009-07-20 17:29
om Etoo vägrar å röra på sig så kommer zlatan bli helt knäckt, han vill nog så gärna spela i barca.
2009-07-20 17:29
Vill du veta varför jag skrev brevet? För jag hade hoppats att Zlatan, innan han skriver på för Barcelona, skulle besöka Svenskafans och läsa på vårat forum och kanske ta med sig lite tips.

Jag ska be om lov innan jag skriver något.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:28
Rambla//
Jaha så Citys pengar är "renare" än madrids? ett skämt...
Barcelona Bernie
2009-07-20 17:27
Har någon tänkt på att vi kan få se Zlatan och Bojan Krkic i anfallet någon gång tillsammans? Haha...Balkan power!
Barcelona westinho
2009-07-20 17:27
el Flaco

Förstår inte varför. Busquets passar väl perfekt där.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:26
Varför är ni så arga här inne...? Och jag har inte sagt att Mohamed Ahmed är en dålig skribent, snarare tvärtom...men förstår faktist inte varför han lägger in ett öppet brev till Zlatan här...?
Barcelona Hetfield
Mohamed

Mycket bra krönika/brev, men tror att de flesta håller nog med om att Zlatan måste ändra på attityden föratt kunna passa in i laget

Ska han hålla på och springa iväg och fira målet för sig själv, eller tysta publiken så kommer spelarna att vända ryggen snabbt, det kan jag garantera

Om ni kommer ihåg så var Henry också den typen som firade målen för sig själv ibland, lite arrogant ibland, men titta på hur han är nu

In Pep we trust!
Barcelona Rambla
"Ingen kritiserar Manchester City, där en shejk jävel pumpar in 2 miljarder om året.... "

Jo, det är just vad någon gör. Framför allt madridfans innan de själva började spendera på marknaden. Speciellt när Robinho såldes. Fast det är klart, deras pengar är mycket ädlare och renare så de har mer rätt än någon annan att spendera stora summor.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:25
Josep Guardiola ha confesado la voluntad de incorporar un jugador para el centro del campo azulgrana. “El hecho de que Touré Yaya y Seydou Keita se vayan bastante tiempo (en la Copa África, en enero) nos hace valorarlo. Es una posibilidad. Quiero que sea bueno, barato y económico”, ha manifestado, sonriente.

Enligt Pep verkar prioriteringen vara att köpa en bra och billig mittfältare för att ersätta Touré och Keite som försvinner i januari/februari för att delta i det afrikanska mästerskapet.
Annons: