/spanien/barcelona/forum/17545.aspx/spanien/barcelona/forum/17545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-22 00:36
Nej fyfan jag kan inte acceptera att vi ska betala 500 milj kr plus Eto´o och Hleb på lån för Zlatan, när vi inte ens ville betala 500 milj för David villa! Detta är sjukt och det irriterar mig nu. Laporta du har gjort ett misstag!
Barcelona Port Olímpic.
2009-07-22 00:36
El Capitano.
Om denna deal stämmer så kan vi med rätta och utan att skämmas ställa väldigt höga krav på Zlatan. Jag förväntar mig 25 mål plus i ligan och nöjer mig inte med mindre. Allt annat är ett misslyckande med tanke på hur Eto'o skötte detta såpass bra tidigare.

Zlatan är knappt värd 50M Euro i dagsläget. Det är min uppfattning och känsla. Kaka gick till Real Madrid för över 60M, vilket även det är överpris om ni frågar mig. Och ingen kan väl neka till att Kaka generellt sett är en bättre fotbollsspelare.

Jag har sagt det förut och säger det igen; Jag tror Zlatan kommer misslyckas i Barcelona med tanke på det man har rätt att kräva utav honom. Han gillar många touch på bollen, vilket missgynnar ett snabbt one-touch-spel som Barcelona spelar. Han tycker om att hämta boll nerifrån plan, samtidigt som Barcelona behöver en djupledslöpande forward som hela tiden ligger på gränsen till offside.

Man kan inte bara säga att Eto'o är lite värd när man försöker motivera att denna affärs trots allt inte skulle vara så dålig. Eto'o är värd minst 20M Euro vilket för mig egentligen är REA-pris men som med omständigheterna i åtanke låter rimligt. Man måste hela tiden se dessa affärer i termer av pengar, annars blir allt genast en subjektiv soppa som ingen förstår sig på.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:34
Finns det någon red inne just nu för jag har ett problem med en jäv** madrista som skickar pm hela tiden.
2009-07-22 00:34
El Capitano

Det spelar ingen roll för mig hur mycket Eto´o är värd just nu, jag räknar att han är en världsstjärna och vi förlorar en sådan bra spelare OCH betalar 500 miljoner kr!
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:32
Vet ni att Thierry Henry gjorde 50!(OBS) assist på 2 säsonger vid 2001-2002.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:31
El capitano

Henry,marquez känsliga crossar också ;)
El Capitano
2009-07-22 00:27
Gud är störst! - Pep el rei!

Eto'o måste bort känsla i denna affär, 50m plus Eto'o och Hleb på lån!

Men i dagsläget Eto'o är inte så mycket värd, bara City la bud på honom av alla klubbar.
Barca vill inte släppa honom fri nästa år och dessutom vägrade han att skriva på ett nytt kontrakt.

Ibra kommer att höja oss ännu mera, han är stark, snabb, målfarlig och kraftfull anfallare som kan göra mål från olika distans.
Med Eto'o var vi lättlästa och Pep ville ändra på det.

Zlatan kommer att göra succé i Barca, vi ska inte glömma att han spelar med Xavi, Iniesta, Messi och Alves :)
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:26
Vi kan tyvär inte göra något åt saken,visst det kanske är den sämsta dealen någonsin men det är inte vårt problem det är ledningens och när ligan början och Zlatan dunkar in ett mål så kommer jag inte tänka på vad det kosta att få hit han utan att han är en världspelare.

Tänk positivt :)
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-07-22 00:22
50 milj euro?!! Seriöst!!? Vi kunde inte betala Valencia mer än 42 milj för Villa men att lägga Eto'o, Hleb lån plus 50 milj för Zlatan går bra.
Det är ju helt jävla sinnessjukt om det nu stämmer, trodde det var snack om 40 milj euro för Zlatan varför denna höjning om man får fråga?
Barcelona el Flaco
Hela denna Zlatan/Eto'o såpan har gett mig en brutal huvudvärk i nästan en vecka nu. Och om det nu stämmer att Barcelona ska betala 50 miljoner euro + Eto'o + Hleb, utlånad men att man betalar hans lön + 10-15 miljoner euro i utgångsbonus till Samu är denna affären möjligtvis det sämsta jag någonsin upplevt.

*Tar mig för pannan och skakar på huvudet*
Barcelona Port Olímpic.
Gud är störst! - Pep el rei!.
Ja, det är ju ett otroligt misslyckande av ledningen om det nu stämmer. Man borde kunna förhandla ner priset ganska kraftigt när nu Eto'o går i motsatt riktning.
2009-07-22 00:19
HELA 50 milj euro? FYFAN! ÖVERPRIS så det skriker om det. Om det nu är sant. Herregud...
2009-07-22 00:16
Sjuka mål! Tack för den underhållningen M79.
Barçelonisto
2009-07-22 00:15
Valdés

Men sverige är ju ett väldigt bra landslag och väldigt lätt att prestera i... cl så har zlatan varit bra han har gjort en del mål i cl me.
Barçelonisto
2009-07-22 00:15
dubbel...
El Capitano
2009-07-22 00:11
Enligt Gazzetta dello Sport Eto'o kommer att skriva fem(5) års kontrakt för Inter imorgon, Barca kommer att betala 50m euro plus Eto'o och Hleb på lån för Zlatan.

*Länk
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:10
Här har ni väggspelet mot juve och sen passningen.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:10
Juste komm på en sak nu!

Jag har sett många säga att Zlatan är dålig i stora matcher.Här har ni lite fakta av mig:

Fiorentina=2 mål

Roma=2 mål och 1 mål i cupen

Juventus=Spelade fram Muntari till ÖPPET mål och Inter vann 1-0

Milan=Var briljant och kunde satt 2-3 baljer men målvakten storspela,han spela fram Stankovic till 2-0 målet och inter vann med 2-1

Manchester united=Var en av matchens bästa spelare och höll ifrån både Vidic och Ferdininan och fintade O'shea 2-3 gånger på läktaren.

Juventus(borta)Väggspela med en interspelare och med en yterrsida satte han både Muntari och Balotelli i friläge vilket resulterade ett mål av Balotelli 1-0.Matchen sluta 1-1.

Vad tycks?
Barcelona Valdés
2009-07-22 00:03
JAG; Tack kompis, kul att se dig på forumet igen.
Hoppas du också att den här mardrömmen snart tar slut. Hela fotbollsvärlden (precis som världen i helhet) genomgår en gigantisk ekonomisk kris just nu. Hur f*n kan man då motivera ett köp av en 28-åring, som aldrig övertygat i CL-spel eller landslagspel, för över 50 miljoner euro + en av världens 3 bästa topforwards. I jämförelse kostade exempelvis en betydligt yngre Ronaldinho 29 miljoner euro. Det är bara att gratulera Inter till mycket väl genomförda förhandlingar. Skall också bli intressant att se var Filipe hamnar.
Barçelonisto
2009-07-22 00:02
Forza-Blaugranas

bara de visar ju hur bra zlatan är.
Barcelona FCBiLove
2009-07-22 00:01
Trippeln

Säger detsamma säljer man Caceres nu och inte lånar ut han så har man gjort något dumt misstag okej han visades inte vara 100 % denna säsong men jag vet och hoppas att få se det om någon säsong eftersom jag vet att han är en grym framtidsback!
Barcelona FCBiLove
2009-07-22 00:01
Trippeln

Säger detsamma säljer man Caceres nu och inte lånar ut han så har man gjort något dumt misstag okej han visades inte vara 100 % denna säsong men jag vet och hoppas att få se det om någon säsong eftersom jag vet att han är en grym framtidsback!
Barcelona Trippeln
2009-07-21 23:53
Om de säljer Caceres så kommer det koka över för mig,det är en framtida världsback med KLOCKRENA tacklingar och en rivig stil och om ett par år är jag helt övertygad om att Caceras kommer utgöra ett mittbackslås med Pique.

Pique-Caceres! Jag ryser!
Forza-Blaugranas
2009-07-21 23:52
Har inte Zlata vunnit ligan lika många år som han varit utlandsproffs? Om man räknar att Juve faktiskt vann de titlarna när han spelade där? Om så är fallet bådar det ju gott.
Barcelona Alavi
2009-07-21 23:52
Fotbollsgodis på högsta grad!
Längtar till debut matchen för Ibra.

* länktips!
Barcelona FCBiLove
2009-07-21 23:37
Okkapokka

Jo den delen håller jag fullt ut med dig, han har en attityd som sprider negativa vibbar runt om sig, men jag hoppas verkligen han höjer sig en hel del nivåer i barca tröjan men jag tror det kan bli en svår uppgift i alla klubbar han har gått i har han alltid haft en attityd som skrämmer mig lite men har blivit så mkt bättre, då han flytta till ajax från mamlö va nog värst enligt mig... men jag vet och hoppas på att han kommer lyckas tona ner den dåliga attityden och komma med något bättre i till laget och för fansen,

I alla dessa lag har Zlatan varit en man som alla litar på, alla tror på, Och sånna personer har barca tagit hand om förut tex Henry som kom från att var englands kung i PL till en i gänget men jag säger inte att Henry hade lika låg nivå som zlatan har haft elr kanske fortfarande har... Men det jag vill säga är har man gjort det förut så kan man lyckas igen ! Zlatan blir en i längden och kommer då att smälta sin negativa attityd ! Detta är vad jag tror.
Barcelona Hetfield
2009-07-21 23:27
Barcelonito

Menar bara att det var Ronaldinho som fick i stort sett all cred, Deco glömdes nästan bort, fast å andra sidan så var ju Ronnie magisk
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-21 23:25
Hetfield

Han va väl inte underskattad när han blev europas bästa mittfältare 2 gånger. :)
Barcelona Hetfield
2009-07-21 23:24
En fråga, vem saknar ni mest av 05/06 laget?

Van bommel, Larsson, Motta, Edmilson, Ronnie, Deco , Gio osv.?

Jag saknar faktiskt Deco, sjukt grym när han var som bäst, oerhört underskattad
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-21 23:23
Ska Eto'o vara glad att han lämnar ett bättre lag och nån annan byter till hans lag istället?

Klart som fan att han vill ha extra betalt för det...
Annons: