/spanien/barcelona/forum/17544.aspx/spanien/barcelona/forum/17544.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:46
Okkapokka

Va redaktionen är du inte det?
Barcelona Okkapokka
2009-07-22 00:45
Ämne: Okkapokka

Jag råk....
Haha, tyvärr så är det något jag inte kan göra åt. De får du ta upp med någon i redaktionen.
Rooonney___
2009-07-22 00:44
Gud är störst! - Pep el rei! && Port Olímpic.

Ni 2 är helt otroliga. Hur kan du kräva att någon gör 25 mål DIREKT bara för att han ersätter en annan spelare. Borde united kräva 42 mål på en säsong av ronaldos ersättare ?

Att kaka är en bättre spelare kan du inte säga eftersom han spelar på en annan position, dessutom så spelade kaka båda åren zlatan blev serie A:s bästa spelare.
Och att han kladdar på bollen och inte vill passa är något som är helt taget ur luften och inte ett dugg sant. Du har aldrig sett han spela i ett spelande lag och därför kan du inte kritisera han för något sånt.

Det är som att säga att etoo är en jävla sopa för han inte gör mycket nickmål , kan ju va pågrund av att laget inte spelar så eller hur ?
Barçelonisto
2009-07-22 00:43
Port Olímpic

Skrattretande att du tycker drogba är bättre. zlatan är så mycket mer komplett än dom som du nämner.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-22 00:43
Barçelonisto

Du behöver inte blunda för det otroligt höga priset bara för att du vill försvara värvningen.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:42
Okkapokka

Jag råkade spärra klint från att skicka pm till mig för länge sen kan du blocka upp det :)
2009-07-22 00:42
Port Olímpic.

Drogba är överskattad tycker jag, han har aldrig gjort över 20 mål i PL. En anfallares främsta uppgift är att göra mål och han är inte den bästa på det, så han är tyvärr inte ens bland min topp 5 kanske topp 10.
Barcelona Port Olímpic.
2009-07-22 00:40
Skumpan (Inter).
David Villa
Fernando Torres
Didier Drogba

Alla bättre anfallare än Zlatan och med marginal om du frågar mig.
Barcelona Okkapokka
2009-07-22 00:39
Ämne: Finns det någon red ....
Det är bara att spärra användaren från att skicka meddelanden till dig. När du läser ett meddelande så ska det finnas "spärra denna användare från att skicka meddelanden till mig" där under.
Barçelonisto
2009-07-22 00:39
Zlatan är värd vart enda öre tro mig ni kommer inte ens tänka på vad han kosta under säsongen när han dominerar. jag följer serie a och inter så jag vet en hel del :)
Skumpan (Inter)
2009-07-22 00:37
Om Real (som dock brukar betala överpris på spelare) betalade över 700 mille för Kaka så är det ni betalar för Zlatan nästan rea.

Eto´o må vara grym, men hans kontrakt går ut om ett år, vilket gör att hans pris kraftigt går ner. När det gäller lån så brukar oftast klubben som lånar spelaren betala lönen, och jag tror inte det är annorlunda här. Inter kommer betala Hlebs lön, inte Barca.

Zlatan är sen världens bäste anfallare. Och det kommer ni oxå få se om affären blir klar. Att han sedan kommer ha hur grymma spelare som helst bredvid sig gör det hela ännu mer sjukt och fascinerande. Om ni va ostoppbara förra säsongen, ja vad kommer ni vara denna då?
2009-07-22 00:36
Nej fyfan jag kan inte acceptera att vi ska betala 500 milj kr plus Eto´o och Hleb på lån för Zlatan, när vi inte ens ville betala 500 milj för David villa! Detta är sjukt och det irriterar mig nu. Laporta du har gjort ett misstag!
Barcelona Port Olímpic.
2009-07-22 00:36
El Capitano.
Om denna deal stämmer så kan vi med rätta och utan att skämmas ställa väldigt höga krav på Zlatan. Jag förväntar mig 25 mål plus i ligan och nöjer mig inte med mindre. Allt annat är ett misslyckande med tanke på hur Eto'o skötte detta såpass bra tidigare.

Zlatan är knappt värd 50M Euro i dagsläget. Det är min uppfattning och känsla. Kaka gick till Real Madrid för över 60M, vilket även det är överpris om ni frågar mig. Och ingen kan väl neka till att Kaka generellt sett är en bättre fotbollsspelare.

Jag har sagt det förut och säger det igen; Jag tror Zlatan kommer misslyckas i Barcelona med tanke på det man har rätt att kräva utav honom. Han gillar många touch på bollen, vilket missgynnar ett snabbt one-touch-spel som Barcelona spelar. Han tycker om att hämta boll nerifrån plan, samtidigt som Barcelona behöver en djupledslöpande forward som hela tiden ligger på gränsen till offside.

Man kan inte bara säga att Eto'o är lite värd när man försöker motivera att denna affärs trots allt inte skulle vara så dålig. Eto'o är värd minst 20M Euro vilket för mig egentligen är REA-pris men som med omständigheterna i åtanke låter rimligt. Man måste hela tiden se dessa affärer i termer av pengar, annars blir allt genast en subjektiv soppa som ingen förstår sig på.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:34
Finns det någon red inne just nu för jag har ett problem med en jäv** madrista som skickar pm hela tiden.
2009-07-22 00:34
El Capitano

Det spelar ingen roll för mig hur mycket Eto´o är värd just nu, jag räknar att han är en världsstjärna och vi förlorar en sådan bra spelare OCH betalar 500 miljoner kr!
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:32
Vet ni att Thierry Henry gjorde 50!(OBS) assist på 2 säsonger vid 2001-2002.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:31
El capitano

Henry,marquez känsliga crossar också ;)
El Capitano
2009-07-22 00:27
Gud är störst! - Pep el rei!

Eto'o måste bort känsla i denna affär, 50m plus Eto'o och Hleb på lån!

Men i dagsläget Eto'o är inte så mycket värd, bara City la bud på honom av alla klubbar.
Barca vill inte släppa honom fri nästa år och dessutom vägrade han att skriva på ett nytt kontrakt.

Ibra kommer att höja oss ännu mera, han är stark, snabb, målfarlig och kraftfull anfallare som kan göra mål från olika distans.
Med Eto'o var vi lättlästa och Pep ville ändra på det.

Zlatan kommer att göra succé i Barca, vi ska inte glömma att han spelar med Xavi, Iniesta, Messi och Alves :)
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:26
Vi kan tyvär inte göra något åt saken,visst det kanske är den sämsta dealen någonsin men det är inte vårt problem det är ledningens och när ligan början och Zlatan dunkar in ett mål så kommer jag inte tänka på vad det kosta att få hit han utan att han är en världspelare.

Tänk positivt :)
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-07-22 00:22
50 milj euro?!! Seriöst!!? Vi kunde inte betala Valencia mer än 42 milj för Villa men att lägga Eto'o, Hleb lån plus 50 milj för Zlatan går bra.
Det är ju helt jävla sinnessjukt om det nu stämmer, trodde det var snack om 40 milj euro för Zlatan varför denna höjning om man får fråga?
Barcelona el Flaco
Hela denna Zlatan/Eto'o såpan har gett mig en brutal huvudvärk i nästan en vecka nu. Och om det nu stämmer att Barcelona ska betala 50 miljoner euro + Eto'o + Hleb, utlånad men att man betalar hans lön + 10-15 miljoner euro i utgångsbonus till Samu är denna affären möjligtvis det sämsta jag någonsin upplevt.

*Tar mig för pannan och skakar på huvudet*
Barcelona Port Olímpic.
Gud är störst! - Pep el rei!.
Ja, det är ju ett otroligt misslyckande av ledningen om det nu stämmer. Man borde kunna förhandla ner priset ganska kraftigt när nu Eto'o går i motsatt riktning.
2009-07-22 00:19
HELA 50 milj euro? FYFAN! ÖVERPRIS så det skriker om det. Om det nu är sant. Herregud...
2009-07-22 00:16
Sjuka mål! Tack för den underhållningen M79.
Barçelonisto
2009-07-22 00:15
Valdés

Men sverige är ju ett väldigt bra landslag och väldigt lätt att prestera i... cl så har zlatan varit bra han har gjort en del mål i cl me.
Barçelonisto
2009-07-22 00:15
dubbel...
El Capitano
2009-07-22 00:11
Enligt Gazzetta dello Sport Eto'o kommer att skriva fem(5) års kontrakt för Inter imorgon, Barca kommer att betala 50m euro plus Eto'o och Hleb på lån för Zlatan.

*Länk
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:10
Här har ni väggspelet mot juve och sen passningen.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 00:10
Juste komm på en sak nu!

Jag har sett många säga att Zlatan är dålig i stora matcher.Här har ni lite fakta av mig:

Fiorentina=2 mål

Roma=2 mål och 1 mål i cupen

Juventus=Spelade fram Muntari till ÖPPET mål och Inter vann 1-0

Milan=Var briljant och kunde satt 2-3 baljer men målvakten storspela,han spela fram Stankovic till 2-0 målet och inter vann med 2-1

Manchester united=Var en av matchens bästa spelare och höll ifrån både Vidic och Ferdininan och fintade O'shea 2-3 gånger på läktaren.

Juventus(borta)Väggspela med en interspelare och med en yterrsida satte han både Muntari och Balotelli i friläge vilket resulterade ett mål av Balotelli 1-0.Matchen sluta 1-1.

Vad tycks?
Barcelona Valdés
2009-07-22 00:03
JAG; Tack kompis, kul att se dig på forumet igen.
Hoppas du också att den här mardrömmen snart tar slut. Hela fotbollsvärlden (precis som världen i helhet) genomgår en gigantisk ekonomisk kris just nu. Hur f*n kan man då motivera ett köp av en 28-åring, som aldrig övertygat i CL-spel eller landslagspel, för över 50 miljoner euro + en av världens 3 bästa topforwards. I jämförelse kostade exempelvis en betydligt yngre Ronaldinho 29 miljoner euro. Det är bara att gratulera Inter till mycket väl genomförda förhandlingar. Skall också bli intressant att se var Filipe hamnar.
Annons: