/spanien/barcelona/forum/17542.aspx/spanien/barcelona/forum/17542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barçelonisto
2009-07-22 01:44
messi#10

Silva,Macsherano vill jag ha i barca men det kommer inte att hända. tar 1 år för laporta o company att värva en endaste spelare...
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:42
messi#10
2009-07-22 01:40
barca köper säkert zlatan elr villa men sen ska dom köpa några fler? jag tycker att dom ska leta efter en ny innermittfältare som spelar med inesta och xavi dom hade ju macsherano på gång lr fabregas
Barcelona Sersari
2009-07-22 01:39
Okkapokka

Haha, budskapet verkar inte nå fram.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-22 01:39
Vill bara påpeka att jag endast nämnde att jag tyckte summan för Zlatan för högt. Jag menar absolut inte att han är en dålig värvning och har inte på nåt sätt ifrågasatt hans egenskaper.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:38
Okkapokka

Nej jag vet att han gjort en fatastisk säsong det kan ingen säga emot men jag försöker bara få fram att det inte är så stor skillnad målmässigt mellan eto'o och Ibra men kanske att etoo gör lite mer mål än Zlatan.
Barcelona Sersari
2009-07-22 01:38
Trippeln

"Jag säger 34 för det är rättvisare punkt slut."

Då lever du i förnekelse. Får det dig att må bättre om Eto'o gjort 34 mål istället för 36 eller? Varför kan du inte bara acceptera FAKTA och istället gå vidare? Herregud. Eto'o har gjort fler mål än Zlatan även utan dem där 2 målen, så det spelar ingen jävla roll ändå.
PS
2009-07-22 01:36
Hej igen

Skrev ett långt inlägg igår ang det jag har sett av Z i Serie A och ffa Inter (tyvärr blev den här också lång). Att han kan göra mål har han ju bevisat. Vidare vet alla vid det här laget att han har en gudabenådad spelförståelse.

Men det jag vill understryka är just hans roll som target och avlastare.

Inters spel skiljde sig natt och dag beroende på om Z var på plan eller ej.

Med Z på plan syntes det tydligt att laget kände sig säkrare och lugnare då man ALLTID kunde räkna med att han kan hålla i bollen på off planhalva på egen hand tillräckligt länge för att laget skulle lyfta i pressade situationer.

Vidare gick de flesta långa uppspel och utsparkar via Z som antingen sög in bollen eller skarva vidare och spelare var alltid beredda att springa på djupled. Titta bara på klippet jag linkar. Jag tycker att det är inte passet i sig som är det fantastiska (sic!) utan det faktum att Stancovic innan bollen kommer vet att Z kommer att lyckas få fram den och börjar springa!!!

Utan Z föll Inter tillbaka, hade ingen klar referenspunkt. Man tappade även mycket i fasta situationer.

Till sist vill jag lägga till att Z öppnar ytor bara genom att finnas på plan. Han har alltid minst två försvarare på sig och öppnar därmed ytor för alla andra (kolla denna link: http://www.youtube.com/watch?v=ipvabHpfsME). Att sedan även Messi, Iniesta, Henry, Alves mm finns på plan gör att jag tycker lite synd om stackars försvararna...VEM SKA MAN MARKERA?

Därmed vill jag påstå att Z inte är enbart snygga mål och klackar, men även en stor avlastare!
Barcelona Okkapokka
2009-07-22 01:35
Trippeln

Återigen, vi har inte på något sätt jämfört Zlatan och Eto'o. Utan bara markerat att Samuel gjort en fantastisk säsong i år, och att hans prestationer inte borde nedvärderas.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:33
Barcaholic

Ok men vi jämför 2 spelare och deras möjligheter att göra dessa som uppbackning och liga OCH HUR MÅNGA MATCHER MAN HAR SPELAT!

Jag säger 34 för det är rättvisare punkt slut.
Barçelonisto
2009-07-22 01:33
samuel har självklart haft en fantastisk säsong många fina mål och bra presatationer
Barcelona Sersari
2009-07-22 01:32
Trippeln

Okej. Dem kunde spelat mot ett divison 28-lag, det räknas ändå. Återigen, jag har inte nämnt Zlatan eller hans chanser att matcha Eto'os målskörd så jag vet inte vad du vill komma fram till med dina argumentationer om Zlatan och hans chanser att göra mål. Så sluta ta upp det hela tiden?
El Capitano
2009-07-22 01:31
Men herregud!
Zlatan snacket kommer att fortsätta många nätter till tyvärr. Är det svårt å fatta att Eto'o lämnar och Zlatan ersätter honom oavsett hur "kass" han är?
Det är bara en massa onödigt tjafs som leder ingenstans.

Hoppas på goda nyheter imorgon.

Gonatt culés
Barcelona Barcaholic
2009-07-22 01:30
Ämne: Sersari

Men det ä....
Va fan spelar det för roll om inte Zlatan haft chans att spela dom matcherna? Eto'o har gjort 36 mål för barcelona dena säsongen amatör punkt slut.
Barcelona Okkapokka
2009-07-22 01:29
Trippeln

Sersari försöker inte på något sätt jämföra hans målskörd med Zlatans. Utan bara markera vilken fantastisk säsong Samu haft, och att man inte ska förringa hans prestationer i år.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:26
Sersari

Men det är även fakta att han gjorde 2 mål mot ett **** lag där Zlatan INTE HADE MÖJLIGHET ATT SPELA!
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:25
Alenao

Du har uppfattat mig fel,jag är på ''Zlatans'' sida och om du har läst mina senaste 20 inlägg så ser du att jag försöker säga att Zlatan även han gjort mer mål.

Och det finns många inlägg tidigare där jag hänvisar till att han har usel uppbackning och 3 gånger defensivare liga :)
Barcelona Sersari
2009-07-22 01:24
Trippeln

Vad talar du om? Jag har inte skrivit något om Zlatans målskörd, jag säger bara att 36 mål gjordes av Eto'o totalt den gångna säsongen. AND THAT'S A FACT!
Alenao
2009-07-22 01:23
Trippeln

Sen får man kolla Eto och Zlatans omgivning.

Zlatans var Balotelli, Stankovic, Zanetti, Cambiasso & Muntari + Maicon till och från.

Eto hade Henry, Messi, Iniesta, Xavi, Yaya Toure + Alves då.

Ganska stor skillnad. + att Inter spelar ett defensivt spel medans Barca ett offensivt.
Barcelona Sersari
2009-07-22 01:22
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:22
Sersari

Hur vet du att Zlatan inte hade gjort mål om han spelat mot ett korpenlag också som han ej fick möjlighet till som etoäo fick möjlighet till?
Barcelona Sersari
2009-07-22 01:20
el Flaco

Det spelar tydligen en stor roll för vissa här inne.

Förringa inte Eto'os briljans den gångna säsongen, rätt ska vara rätt. Kvalspelet tillhör turneringen, dem 2 målen i kvalet var en del av dem mål som tog oss vidare till slutspelet!

36 mål, punkt slut.
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:16
Aja ni får räkna som ni vill,vissa säger 36 med 2 mål mot Wekla krnkaw eller något och jag säger 34.
Barçelonisto
2009-07-22 01:16
jag är ganska säker på att zlatan kommer göra succse.Messi,Iniesta,Xavi har man sånna här spelare runt omkring sig kan det inte bli dåligt.Till och med min farmor skulle lyckas centralt med dessa spelare runt omkring sig så bra är messi xavi iniesta :)
Barcelona Trippeln
2009-07-22 01:15
Haha jag visste om att han gjorde 2 mål mot wisla men inte ska man räkna de.

Zlatan hade inte möjlighen till att spela dessa 2 matcher som bara barcelona fick spela för att vi floppa 07\08 ;)

Så eto'o 34 Mål.
Zlatan 30 Mål.

Eller?
Barcelona el Flaco
Vad spelar det för roll om Eto'o gjorde 34 eller 36 mål? Som sagt, om man räknar in kvalet gjorde han 36, annars 34. Det viktiga var att han gjorde 30 mål i ligan och att han framförallt gjorde det första målet i Champions League finalen.
Barcelona Sersari
Barçelonisto

För den som inte förstod syftade jag på mål endast i klubblaget;)

Eto'os 2 mål i CL-kvalet räknas även dem in då CL-kvalet sjävklart även det är en del av CL-turneringen.

Eto'o gjorde alltså 36 mål totalt den gångna säsongen!
Barcelona Bmannen
Någon nämnde att Zlatan inte kan hantera one-touch-spel, i alla fall länkade någon detta (länktips) tidigare. Du (vem det nu var) borde kanske ha studerat Zlatan lite mer innan du öppnar munnen. Sen att Zlatan spenderat tid i Ajax som har spelat en liknande Barca-fotboll gör ju det bara mer troligt att Zlatan kommer passa in spelmässigt perfekt hos Barca.
Barcelona El_Triplete
2009-07-22 01:13
Varför står de 6 mål på spelarstatstiekn till höger då ? ;)
El Capitano
2009-07-22 01:12
Jag förstår inte heller varför så många i lilla Sverige är emot Zlatan? Kanske att han är invandrare, Sveriges enda fotbollspelare eller den svenska avundsjukan? Vej EJ, men han är stor utanför Sverige iallafall.
Det är sjukt att vi i Sverige underskattar en spelare som Zlatan, varför inte vara stolta att Barca värvar en svensk?

Barca är inte dumma att kasta pengarna i sjön eller gambla och värva Zlatan för miljoner euro.
Annons: