/spanien/barcelona/forum/17540.aspx/spanien/barcelona/forum/17540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oha789
2009-07-21 17:37
SPELARNA SOM ÄR MED I BARCELONAS FÖRSÄSONGS TRÄNING I LONDON!

Albert Dalmau, 17 år

Är en offensiv högerspringare med hög kvalitet och är gärna med och anfaller. I försvaret imponerar han på motståndarna med sin snabbhet och förutseende av spelet.

Martin Montoya, 19 år

Har gjort en lysande karriär genom ungdomslagen. Fick spela ett par minuter med Barca Atletic förra säsongen. Dominerar på alla kanter.
Andreu Fontes, 19 år
Mittfältare. Han var det stora tillskottet till Barca Atletic under förra säsongen. Han spelade i sjutton av nitton möjliga matcher förra säsongen. Det är en stor spelare, fysiskt sett .

Marc Muniesa, 17 år

Är den mest kände av de här spelarna efter sin debut med förstalaget mot Osasuna där dock spelet blev kortvarigt då han fick ett rakt rött kort. Han är en mycket teknisk back. Förra säsongen hade han haft en allvarlig skada men kom tillbaka på slutet av säsongen. Han var dessutom med som avbytare i Champions League finalen i Rom.

Victor Espasandin, 24 år

Hans tredje säsong i Barca Atletic har varit mycket jobbig på grund av skador. Den 24-årige backen kunde inte återvända till gruppen förrän till näst sista omgången.

José Manuel Rueda, 21 år

Han har varit en av spelmotor i Luis Enriques lag och spelade 25 matcher i Segunda B och blev med sina 1508 minuter en av de mest använda spelarna i laget. Ända sen han kom till klubben som barn har visat prov på tekniskt spel och elegans.

Jonathan dos Santos

Ska nu debutera. Mexikanen är en mycket teknisk och talangfull mittfältare. Hans bror spelade under Rijkaard i första-laget. Jonathan är en spelare som kan spela över hela planen och skapa farligheter.

Jeffren Suárez, 21 år

Spelaren med ursprung från Venezuela och spel på Kanarieöarna är den av de här spelarna som har haft mest kontakt med första-laget. Han är en extremt snabb spelare, men även teknisk. Han spelar i anfallet. Han gjorde fem mål på 1528 minuter förra säsongen i Barca Atletic.

Ruben Rochi, 18 år

”Rochi” är en ren målskytt, en nummer ”9”. Han är en klassisk målskytt men är även lysande på vänsterkanten där han lurar många motståndare. Hans specialitet är att göra ”hat-trick”.

Gai Assulin, 18 år

Efter alla formaliteter har han nu spanskt medborgarskap. Gai vill vinna Guardiolas förtroende. 2003 kom han till Child B. Gai kombinerar hastighet och magi. Förra säsognen spelade han 1090 minuter och gjorde två mål.
Barcelona The Reporter
2009-07-21 17:35
Snart kommer det upp officiellt håll koll nu !
Barcelona petersays
Ämne: Villarreal slog någo....
Instämmer, måste vara mer givande att spela tvåmål med egna truppen. Lär ju inte direkt vart några stora PR-pengar i mötet heller.
Barcelona zlatan_9_barca
jag hoppas zlatan är på planet ;)
Barcelona Messidinho_10
2009-07-21 17:34
Jo nu är det fan klart. Det känns sorligt att behöva förlora Eto på ett sånt här sätt efter allt han har gjort för klubben.

TACK ETO FÖR ALLT DU ÄR EN LEGEND!!
Barcelona Barca love
2009-07-21 17:31
inget änn :/
Barcelona kallesiete
2009-07-21 17:31

Nu verkar allting vara så gott som klart?
Jag tror jag vågar säga: Välkommen Zlatan Ibrahimovic!
Barcelona Cristocea
2009-07-21 17:30
Skumpan//

Ursäkta mig. Men Inter blev "Zlatans Inter". Ni hade ingen annan spelare att kunna stoltsera er mer. Det var inte endast svensk media som löpte ut med sådana rubriker. Det var hela världen. Ni fick helt enkelt svälja det, eftersom Zlatan blev alldeles för stor, för att Inter skall endast heta "FC Internazionale". Men i Barcelona, här måste Zlatan kämpa och slåss för att ens bli värd namnet.
Barcelona lameG^
2009-07-21 17:28
Jag vill se K9 kvar i barca så att man kan variera mellan en target (Ibra) och en djupledsspelare (K9).

Vi har ju bojan men bättre att han spelar på kanten.

Vi borde börja sälja nu och flytta upp några talanger.

Bort med medelmåttorna som guddy,pedro. Ser hellre Gai,Thiago. Hoppas Hleb stannar men kommer Cesc/Ribery så hejdå till Hleb.
The Nerazzurri
2009-07-21 17:26
Ämne: The Nerazzurri//

....
När sa jag det? Nu måste du väl skoja med mig? Säger bara att han kommer göra riktigt bra ifrån sig.Med hans fysik kommer ni bli bättre då det är det som saknas där framme.
Barcelona Meessii10
2009-07-21 17:24
BlueRed//

Tack!
Barcelona Rambla
2009-07-21 17:22
Villarreal slog något korpgäng med 27-0. Ja det var ju duktigt av dem men frågan man ställer sig är. Hur pass mycket ger en sådan match under förberedelserna inför säsongen? Borde man inte ifrågasätta att ens möta sådana motstånd? Möjligtvis att kubbens damlag kanske hade dragit lite nytta av ett möte mot korpgänget.
Barcelona BlueRed
2009-07-21 17:22
Meessii10

"Italian sports paper La Gazzetta dello Sport claims Inter president Massimo Moratti will meet with Mesalles at 4 pm. The official announcement on a deal would be near. Inter and Eto'o would sign a five-year contract worth 10,5 million euro (plus incentives) a year."
Skumpan (Inter)
2009-07-21 17:20
Cristocea

Och Inter har heller aldrig varit Zlatans. Han kommer aldrig bli större än en klubb. Det kommer ingen i hela världen bli.
Barcelona tarrak
2009-07-21 17:16
Men allvarligt trodde ni att att Eto'o och Moratti skulle studsa ut prick 17:00 och visa upp ett signerat kontrakt, bara för att tidningar spekulerat i den tiden? Det kan bli klart ikväll, imorgon eller om en månad, det är ingen som vet. Ta det lugnt.
Barcelona Barcelona10Messi
2009-07-21 17:15
Cristocea:

Asså shit vad du kritiserar killen?? :S OMG!

Han är inte äns klar så snackar du vem som kommer vara bättre än vem...lägg ner asså!

Jag håller med att han kommer aldrig bli lika stor som Xavi,Ini,Messi osv men du överdriver med Zlatans Barza och sånt haha lol!
Barcelona Meessii10
2009-07-21 17:15
Cristocea//

Tyvärr kommer det bli Zlatans Barca i svensk media!
Barcelona Barcelona10Messi
2009-07-21 17:14
Eto'o kommer helt klart vara Serie A's stora stjärna nu, det förtjänar han också!

Adios, amigo...
Barcelona Cristocea
2009-07-21 17:14
The Nerazzurri//

Tror du på fullt allvar att Zlatan kommer bli en kung i Barcelona? Han kommer aldrig att komma i närheten utav spelare som Messi,Xavi,Iniesta,Henry samt Samuel Eto´o. Aldrig. Brorsan, Barcelona är inte "Zlatans Inter", och du kan glömma att Barcelona kommer bli "Zlatans Barza".
Barcelona petersays
2009-07-21 17:12
"asså tidningarna ljuger bara .. man blir skit sne på de J*vlarna... orka me detta asså "

Menar du på allvar att du tror på det som skrivs i sportpressen? Uj uj uj..
Barcelona Meessii10
2009-07-21 17:10
BlueRed//

Vet du vilken tid mötet mellan Eto'o och Inter började/ska börja?
Barcelona BlueRed
2009-07-21 17:08
Men lugna er snälla... Jag som trodde alla skojade om 17.00 deadlinen. Ni fattar väl själva att det inte var så stor chans att det skulle bli klart 17.00. Ge det lite tid.
Barcelona Barca love
2009-07-21 17:03
asså tidningarna ljuger bara .. man blir skit sne på de J*vlarna... orka me detta asså
The Nerazzurri
2009-07-21 17:02
Jag minns hur svårt ni hade mot Chelsea spec i deras egna straffområde.
Med Zlatan blir det inte så stora problem även fast hans huvudspel inte är det bästa har det blivit bättre för varje år.

Känns verkligen som det kommer bli av och på något sätt förstår jag Zlatan han måste vidare efter alla dessa säsonger med Inter och Serie A.

Snart händer det!
Barcelona C.Andrés
2009-07-21 17:00
Tror inte något kommer bli klart idag:p
Barcelona Meessii10
2009-07-21 17:00
Nå?
Skumpan (Inter)
2009-07-21 16:58
Förstår mig inte på er som underskattar Zlatan. Han kommer va grym i Barca!

Om inte förhandligarna blir klara om 2 minuter så blir de klara nån timme senare. Det finns inte direkt en deadline här.
Barcelona Meessii10
2009-07-21 16:54
The Reporter//

Själv tror jag att förhandlingarna kommer spricka. När klockan blir 17:00 kommer det antingen att stå Zlatan klar för Barcelona elr så kommer det stå Eto'o krossar supersvenskens dröm!
Barcelona Kim
2009-07-21 16:53
Att vara överens om ett kontrakt och att vara helt klar är två skilda saker. Det är en läkarundersökning däremellan också.
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-21 16:53
Rambla

Det är väl det Pierre menar, Real Madrid och Barcelona (liksom övriga storklubbar världen över) är lika goda kålsupare allihopa.

Nu köper ni Zlatan, herregud, vad blir det kvar av Serie A? Priset må vara dyrt, men helt klart är det en uppgradering enligt mig. En helt ny dimension till ert spel, livsfarligt!

Vem får anses vara stjärnan i Serie A nu nästa säsong, funderade på det innan. Etoo? Pato?
Annons: