/spanien/barcelona/forum/17536.aspx/spanien/barcelona/forum/17536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2009-12-02 18:41
Startelvan ikväll då?
Valdes
Maxwell Chyg Marquez Alves
Keita Toure Xavi
Pedro IBra Bojan
Barcelona Pedrito
2009-12-02 18:31
Fifa helt klart...
Barcelona barca kid
2009-12-02 18:30
är det någon som vet vad som är bäst att vinna guldbollen eler fifa world player of the year?
Barcelona The Reporter
2009-12-02 18:29
Fan vad lågt om Fifa nu inte låter Henry spela i VM. Jag menar inte att det är fel att inte göra det, jag skulle inte ha något emot det men jag ser hellre att hela laget blir diskade från VM inte bara en spelare. Det är ju på något sätt orättvist.

Antingen så ska Frankrike vara med eller så ska dom inte få vara med. Man kan inte hålla på med att plocka bort spelare.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-02 18:23
petersays

Jo då, de är Rueda han gjorde målet mot Al Ahly.

Vilket mål!
Barcelona Pedrito
2009-12-02 18:11
Kostar det verkligen 155 euro att vara medlem i barca?
Vad tror ni om ikväll då.. Ibra och messi från start eller får bojan chansen?
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-02 18:00
FC-Barcelona,

Precis det jag undrade över, kan man strunta i att betala? Någon som vet..?
Barcelona FC-Barcelona
2009-12-02 17:47
jag fick också kortet idag, fast jag är sugen på att säga upp för har blivit lite ekonomiska brister, så behöver ett svar på hur man kan säga upp sig någon som kan hjälpa mig lite?:)
Barcelona Larsson1333
2009-12-02 17:13
Petersays:

Du har nog rätt har också för mig att det var rueda. Hoppas vi kan avgöra matchen snabbt idag och sen kanske låta några yngre få spela om dom är med på bänken. Bojan måste få spela idag !
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-12-02 17:07
Akiljo:

Nu när du nämnde det, jag fick mitt superfräscha 2010 kort idag faktiskt :D
Och en räkning på 155 Euro som en extra gåva ;)
Vad händer om jag inte betalar ? Sägs mitt medlemsskap upp då automatiskt ? Och när ska den vara betald, det stog inget om nåt sånt. haha, svårt och veta då.
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-12-02 16:58
Ämne: "Sen är det sna....
Jag har även läst att det ryktas om att Oriol Romeu från Barça Atlètic ska få chansen när Touré Och Keita försvinner i januari/februari. Romeu sägs kan spela både som defensiv mittfältare och mittback.
Barcelona petersays
2009-12-02 16:50
"Sen är det snart dags för afrikanska. ska bli kul att se huruvida Chryg klarar den där def mittfältsrollen det är tal om, eller om marquez lirar där.

Eller om man helt enkelt satsar fullt ut på Busquets som har en del def kunskaper, men inte lika bra som Y.Toure eller Keita."

obbe
Nu är du inte riktigt med i matchen. Chyg har aldrig varit på tal för roll som defensiv mittfältare. Busquets har "en del defensiva kunskaper"? Han och Yaya delar helt ensamma på rollen som defensiv mittfältare i Barcelona. Keita spelar som offensiv mittfältare, men går ibland ned i banan och hjälper till. Men spelar _aldrig_ på den positionen.

Om Pep måste rotera Busquets på den positionen under AM kommer det förmodligen att bli med Marquez, kanske Pique. Men så många matcher är det inte, och inga direkt svåra matcher heller. Så länge Busquets är hel tror jag han får fullt förtroende som DM.

Kanske till och med att Pep provar kalla upp Rueda från Atletic. Var det förresten inte han som laddade av ett helt vansinnigt skott under försäsongen?
Barcelona Maestro-V
2009-12-02 16:28
Barcelona The Reporter
2009-12-02 16:28
Jag vet inte om den kommit upp innan, men titta Messi och zlatan kramar varandra.
Barcelona Maestro-V
2009-12-02 16:27
Ämne: Ämne: "98,8 %....Medlemsavgifterna dras från ditt konto när det har gått ett år. Du får ett mail/brev en månad innan avgiften ska dras från ditt konto. När det är klart får du ditt nya kort.

Edit: tarrak hann före!
Barcelona Akiljo
Lysande.... Tack...
Barcelona tarrak
Akiljo

Det förlängs automatiskt, såvida man inte sagt upp det, så du kommer få ett medlemskort i posten och avgiften dras från ditt konto.
Barcelona Akiljo
2009-12-02 16:15
Ämne: "98,8 % anser att Pe....
Tjena. Jag har varit medlem i FCB i ett år. Vet någon hur man gör för att förnya/förlänga medlemskapet på hemsidan?
Barcelona Akiljo
2009-12-02 16:10
Ämne: "98,8 % anser att Pe....
de 1,2 % som inte vill ha Pep som tränare måste vara ungtuppar som själva vill bli tränare :-)
Barcelona Maestro-V
2009-12-02 16:06
Ämne: På tal om det här me....
Ser framemot att få hem mitt medlemskort i januari.
Det är Trevligt att det finns bilder på kortet som visar klubbens framgångsrika säsong.
Jag kan väl hoppas på att jag får med även på pokalen för klubb VM i bilden på mitt kort.
Det vore något att lägga in i ”sparboxen” sen!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-02 16:06
el Flaco

Jag resonerar på ungefär samma sätt. Rosell är min favorit så här långt men jag vill gärna höra vad han har att säga när träder fram officiellt. Han gjorde ett bra jobb senast han var i Barca och om jag inte minns fel låg han bakom många av värvningarna som visade sig vara bland de mest lyckade i Barcas historia. Självklart gjorde han också fel som i fallet med Rijkaard.

Men samtidigt så vill man ju heller inte ändra allt för mycket från den nuvarande styrelsen då dem gjort ett fantastiskt jobb. Så om någon från nuvarande styrelsen ställer upp och vill fortsätta jobba på exakt samma sätt skulle det inte vara helt fel. Men jag tycker inte någon av dem det ryktats om från den nuvarande styrelsen visat sig vara en stark profil och det är också viktigt. Man kan ju inte vara president i världens bästa klubb utan att vara en stark person som kan ha något att säga till om i dagens världsfotboll och kunna framföra klubbens budskap på ett bra sätt.
2009-12-02 15:53
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Just måste jag faktiskt medge att jag hade nog röstat för Sandro Rosell; han har kommit långt med sin valkampanj, det mesta man har läst om hans projekt låter vettigt och han har dessutom goda kontakter inom sportsvärlden när det gäller att värva spelare.

Den stora orosmolnet som man hade om honom var Rosells bristande på tålamod när det gällde Frank Rijkaard under dennes första månader vid posten som tränare. Rosell var en av de inom styrelsen som ville göra sig av med honom, medan andra, med Laporta vid rodret, bestämde sig för att ge Rijkaard fortsatt förtroende. Vilket också skulle visa sig vara det smarta och rätta beslutet.

Men idag har vi Guardiola som huvudtränare och jag kan inte tänka mig att Rosell inte skulle ge honom fullt förtroende om han nu vinner valet. Jag vill gärna tro att Rosell har lärt sig från sitt misstag. Dessutom hade det nog varit en tjänstefel och "självmord" att sparka Pep efter att par dåliga resultat och så dum är nog inte Rosell.

Men med allt det sagt hade jag nog inte haft något emot om någon från den nuvarande styrelsen vinner valet.

Vem har du själv som din "favorit" i nuläget?
Barcelona tarrak
2009-12-02 15:52
På tal om det här med röstning, så fick jag nästa års medlemskort idag och det är riktigt snyggt måste jag säga. Årets fem pokaler med en glansig blåröd bakgrund och gudltext. Bara att få sitt foto i den omgivningen är väl värt medlemspriset. :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-02 15:46
obbe

Suarez är inte Madridfan. Men han har inte kapaciteten för att lyckas här, vem minns inte Huntelaar floppen som många trodde skulle göra 40 mål ? han misslyckades totalt.
2009-12-02 15:44
Instämmer, Guixá har nog ingen större chans att vinna.

el Flaco vem skulle du lägga din röst på i nuläget? Även fast det är svårt att välja någon eftersom man inte vet exakt vilka som ställer upp o vad dem har att säga, men om du måste välja någon nu, vem hade du då valt? :)
Real Madrid obbe
2009-12-02 15:40
Vet inte om ni behöver förstärka i januari. Jag menar det skulle bara stoppa upp Bojans och Pedros utveckling som gör det fullgott när de ersätter några.

För det är ju sagt att ni ska inskaffa en ny offensiv pjäs.

Hur ser ni på detta?, onödigt eller nödvändigt.

Sen är det snart dags för afrikanska. ska bli kul att se huruvida Chryg klarar den där def mittfältsrollen det är tal om, eller om marquez lirar där.

Eller om man helt enkelt satsar fullt ut på Busquets som har en del def kunskaper, men inte lika bra som Y.Toure eller Keita.

Åsikter?

Madrid-fanet uruguayanen i från Ajax sägs ju intressera er.
2009-12-02 15:39
Så vitt jag vet är Jaume Guixà en ganska profilsvag kandidat så han kommer förmodligen inte vinna valet ändå.
2009-12-02 15:34
Jag tycker inte han vill ha bort alla som gjort ett bra jobb. Txiki har gjort både bra o dåliga saker och jag tror inte det blir något problem med att ersätta honom och att han vill ha bort Oliver beror nog enbast pga skandalen. Det är ändå förståeligt att man inte vill behålla dem två.

Morgondagen blir intressant, match mot Xerez och så får vi höra Rosell.
Barcelona Albiin
2009-12-02 15:32
Kanske redan är färdigdiskuterat men är det någon mer än jag som undrar vart firma Kåmark & Hussfeldt fick fram det i övriga världen okända "kalla kriget" mellan Ibra och Messi?
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-12-02 15:17
Jaume vill ju ha bort alla som gjort ett bra jobb i styrelsen..? Vore väl inte så klokt direkt?
Annons: