/spanien/barcelona/forum/17533.aspx/spanien/barcelona/forum/17533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barçelonisto
2009-07-22 19:08
Storebror

Bojan kommer blomma ut ordenkligt ska du se och när han gör det blir det inte så roligt för real madrid =)
Real Madrid Storebror
2009-07-22 19:07
Barçelonisto

Ni har inte råd med fantasisummor, kanske därför ni inte gör det, ni lyckas skrapa ihop 1, till zlatan.

Grattis att ni har lyckats med 3 st, men att ni skapar de är bullshit, ni köper dubbelt så många.

Era ord ruttnar innan de kommer ut så falksa de är
Real Madrid MADRID 1902
2009-07-22 19:07
Barcanist - Los galacticass
Jag menar helhet hittils har han gjort en perfekt jobb.
Jo visst om du kan det så kan också jag köpa Zlatan också om jag hade en Eto och över 400 miljoner.
Barcelona Rambla
2009-07-22 19:06
Storebror

Bojan är bara 18 år. Du dömer ut honom totalt bara för ett dåligt mästerskap? Dessutom så spelade han halvskadad efter att en sträckning inte läkt fullt ut. Lägg därtill en inkompetent coach som inte hade någon vettig spelidé. Lägg också till en massa andra fundamentala spelare som underpresterade. Men visst, vi skyller allt på Bojan. Det blir ju enklast så.
Barcelona BlueRed
2009-07-22 19:05
Shi

Man var efter Zlatan först, Laporta och Moratti kom däremot fram till att det vore bättre för alla om Eto'o och Zlatan stannade där dem är. Eto'o fick ett kontrakt, som han inte ville ha. Där dök Villa upp, men Valencia satt fortfarande och försökte bestämma vem som ska bli ägare och president osv.
Llorente sa under den tiden att budet ska vara minst €50m för att vi ens ska börja förhandla. Därifrån gick man tillbaka till plan A, en target spelare. Vilket blev Zlatan igen, fast denna gång med ett större bud samt Eto'o inkluderat.

Med det sagt så var en target spelare plan A, och det var det även förra sommaren.
Barcelona Barcanist - Los galacticass
2009-07-22 19:05
Storebror

Det krävs ingen kunskap för att buda 1 miljard.
Barcelona Rambla
2009-07-22 19:03
Shi

Om jag får gissa. Villa var inte första prio, det dök bara upp en öppning när hans transfer till Madrid inte blev av. Zlatan var nog Peps förstaval men om du minns så träffades Moratti och Laporta tidigt denna sommar innan Laporta började jaga Villa. Kanske blev det då uppenbart att Zlatan var för dyr redan vid det mötet? Morattis ovilja att sälja var nog också en bidragande orsak. Forlán har också utpekats vara med på Txikis lista fast han har också visat sig vara omöjlig att förhandla om.
Barcelona el Flaco
2009-07-22 19:03
Shi/

Det är lönlöst att försöka gissa sig på hur Pep eller Txiki och Laporta har tänkt denna sommaren. Vi kan väl nöja oss med att säga att saker och ting kunde ha gjorts bättre, smidigare och snabbare.
Real Madrid Storebror
2009-07-22 19:02
Barcanist - Los galacticass

Mycket pinsam, krävs lite mer än de skulle jag tippa
Barçelonisto
Shi! En bra säsong från zlatan ger 20-25 mål.Nej spelet kommer inte ändras så himmla mycket.men när spelet ibland låser sig i vissa matcher typ chelsea matchen då är zlatan en helt perfekt spelare att krossa försvararna.Hehe kan tänka mig att sergio ramos drömmer redan madrömmar om ibra,för vi alla vet vad som hände i em :)
Mr. Culé
Shi//

Dubbelpost
Mr. Culé
Shi//

Då ska man ju inte heller glömma att Zlatan var målet långt tidigare än det ryktades om Villa så antagligen var Zlatan Peps nr 1 men när inte Barca och Inter kom överens då flyttades fokus över på Villa
Real Madrid Storebror
2009-07-22 19:01
Rambla

Just det bojan är ju rätt bra, det visade han i u21
Barcelona Barcanist - Los galacticass
2009-07-22 19:01
MADRID 1902

-"Han skrämmde dom med att han har kunskapen och värva" .. KLOCKREN! Hhahahahah
Jag skulle väl också kunna värva Ronaldo från United bara genom att buda 1 miljard.
Barcelona Rambla
2009-07-22 18:58
Storebror

Du glömde nämna Messi, Xavi, Iniesta, Bojan, Busquets och Piqué.
Barçelonisto
2009-07-22 18:57
"Storebror"

Ja men barca la iallafall inga fantasisummor på dom. Messi,Iniesta,Xavi, hehe barca har skapat hela top 3 för sin egen startelva Sug på den karamellen :)
Barcelona Rambla
2009-07-22 18:57
MADRID 1902

Tydligen är det du som är blind när du tydligen inte begriper vad man skriver?

Sjucka vadå?
Real Madrid Shi
2009-07-22 18:56
Jag förstår till 100% att Guardiola är helgonförklarad efter förra säsongen och alla har svårt och se brister, men en sak jag inte förstår och skulle uppskatta om någon förklarade är:

Man jagade först Villa som är en HELT annan sorts spelare än Zlatan, hur hade man planerat och spela om Villa istället hade blivit klar? Spelet skiljer sig stort med Villa då han hade blivit den sista länken i uppställningen vars jobb är att göra mål.

Nu väljer man Zlatan istället som är en helt annan sorts spelare och kräver ett helt annat spel för att man skall få ut maximalt från honom. Nu kommer Zlatan agera lite som en target och målskörden kommer mer läggas på Henry och Messi som genom diverse djupledslöpningar och väggspel med Zlatan kan höja sin målskörd (Även om den var hög för bägge förra säsongen) men nu är det ett större ansvar då Eto's 30+ mål försvinner vilket betyder att de måste fördelas på Messi och Henry också då Zlatan aldrig når upp i de siffrorna.

Så hur har Guardiola tänkt? förstår att många hormonstinna tonåringar kommer hoppa på mig, men det känns lite som att Guardiolas främsta mål är att Eto'o försvinner, sedan tar man det därifrån, beviset är att man jagat två olika sorters spelare som behöver två olika sorters spelidéer, har Guardiola verkligen tänkt igenom detta eller låtar han sina känslor mellan Eto'o och honom själv gå före? Is it personal or stricktly business?
Real Madrid Storebror
2009-07-22 18:53
Barçelonisto

Ni har gjort ett bra jobb med att skapa Toure, Dani Alves, Henry, Ronaldinho osv. hmm
Real Madrid MADRID 1902
2009-07-22 18:52
Rambla
Allvarligt hur blind är du?
Vad tror du om inte vi köpte vi säger Ronaldo och nåt annat lag köpte han som har dom pengarna,vad tror du dom hade betalat?
Idag är det sjucka pengar för alla spelarna ingen spelare är värd dom miljonerna men nu när det ser ut som det gör som när ni köper Alves för såna pengar vad tror du Kaka eller Ronaldo ska kosta?
Sen att du börja hitta på saker som Perez skrämmde iväg andra kandidater är ju hur löjligt som helst!!
Han skrämmde dom med att han har kunskapen och värva och hjälpa Madrid på det bästa sättet och det är som precis vilket jobb som helst man tar den bästa för det jobb som behövs ina konstigheter!
Barcelona Rambla
2009-07-22 18:49
MADRID 1902

Jag var visserligen bara ironisk angående Perez och skatteverket, det fattade nog inte du. Men på vilket sätt skulle han gynna hela Spanien?

Vanliga knegare som får betala normal och rätt så hög skatt, skulle de gynnas av att miljonärer flyttar till landet och endast betalar 24% i skatt på deras enorma inkomster? Vanliga spanska arbetstagare är säkert jättelyckliga.
Barcelona cuore nerazzurro
2009-07-22 18:49
Hej på er!
För er som är intresserade så kan ni läsa Barcelona-reds. Mohamed Ahmeds svar på mina frågor genom att klicka på länken.
Trevlig läsning!
Barçelonisto
2009-07-22 18:46
MADRID 1902

Barca skapar värdstjärnor.
Real Madrid Autobahn Arjen E.P 31/9
Tycker faktist synd om Eto, ledningen behandlar honom som skit.
25+ mål varje säsong är inte dålig.
Barcelona Rambla
petersays

Madrid satte standarden denna sommar när det gäller värdeökningen på alla spelare. Det här är inte ett inlägg som handlar om att gråta ut över att de förstör marknaden. De får göra precis vad de vill. Det är bara ett inlägg som konstaterar att det faktiskt är så.

Den enda chansen Barca hade nu med facit i hand, hade varit att göra klart med sina högst prioriterade och dyraste värvningar så fort som möjligt innan Perez gick till offensiv. Nu var nog det stört omöjligt för Perez har kunnat jobba i det tysta under hela vårven. Det tror fan att han hade kontaktat Kakas omgivning långt innan förhandlingar startade. Ska vi sen tro allt som skrivits så var ju Ronaldo redan klar att värvas sen förra sommaren.

Barcas ledning hade nog ingen chans att vara "först" ut med sina värvningar. Det var bara en förklaring till vad som hade krävts för att slippa hamna i den här situationen de nu befinner sig i. Det är bara att lyfta på hatten för Perez och Marca, tidningen som beredde vägen för honom genom att skrämma bort alla andra presidentkandidater. Snacka om en effektiv valkampanj av deras sida för Perez räkning.
Real Madrid MADRID 1902
2009-07-22 18:44
Rambla
Du och dina tankar om våran kära president.
Ser du Perez hjälper inte bara Madrid han gynnar hela Spanien.;)
G.Rossi
2009-07-22 18:39
Grattis till en av europas mest underskattade V-backar...
Maxwell är GRYM!

Forza Inter
Barçelonisto
2009-07-22 18:38
Något nytt om zlatan affären o eto osv?

Kom hem precis så har ingen koll just nu...
Barçelonisto
2009-07-22 18:36
Storebror!

Kom till en kvartsfinal i cl sen kan vi snacka ...
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-22 18:29
basaric

Men vem pratade om fansen ?
Annons: