/spanien/barcelona/forum/17529.aspx/spanien/barcelona/forum/17529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 22:32
petersays

Hehe, nej då det är samma jag. Lade bara till K9 igen. Eto'o går inte att sälja just för att han vägrar att gå till någo nyrik klubb som inte spelar i CL. Dessutom så är detta hans sista stora kontrakt och det är bara naturligt att han försöker få till ett lukrativt 5-årskontrakt. Kalla honom girig eller vad vi vill, alla hade gjort det samma. Det är inte han som har lagt in en begäran att få bli såld.

Några €75m kommer Barca aldrig att lägga på
Zlatan i rena cash. Det är bara en tidningsanka och det skulle inte förvåna mig om Barca själva läkt ut detta för att sätta press på Eto'o. Ganska fjantigt egentligen, tom fattar att Barca inte köper Zlatan med enbart pengar och samtidigt behåller honom.
Barcelona Smogen
2009-07-22 22:31
Pep har sagt att K9 köpet var något som "klubben valde att göra", vilket antyder att han inte hade något att göra med köpet. Antagligen valde man att göra detta eftersom han enligt ryktet haft en utköpsklausul på 50€ miljoner, men med en liten extra klausul som sa att om Barcelona lade ett bud innan 1:a juli 2009 så skulle han få gå för 15€ miljoner.
Pep har vidare sagt att han inte räknar med K9 under säsongen och han är väl inte ens officiellt presenterad ännu? antar att man letar efter en lämplig klubb att låna ut honom till (som Henrique) eller för att inkludera honom i ett köp av en annan spelare.
Barcelona BlueRed
2009-07-22 22:31
Det senaste om Gamper motståndare är att det kanske blir Juventus eller Porto.
Barcelona el Flaco
2009-07-22 22:30
Det känns som om tidningarna skriver varje dag att "nästa dag är dealen officiellt". Tillåt mig att vara skeptisk. Hade inte förvånat mig om vi får läsa samma BS nästa dag också.
Barcelona De Goda
2009-07-22 22:29
NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!

Språket ja. Det tänkte jag inte på. Sen kan det inte vara lätt för familjen att resa runt och försöka anpassa sig hela tiden. Och vem säger att Hleb skulle få mycket speltid av Mourinho? Klena spelare är inte direkt hans favorit. Men hoppas att allt löser sig till slut.
calahanzoer
2009-07-22 22:28
Ämne: calahanzoer

Imon....
Ja men Eto'o verkar vara klar nu, också Zlatan imorrn?
Barçelonito
2009-07-22 22:27
calahanzoer

Imon är allt officielt klart.
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-07-22 22:26
El Gitáno

Det senaste jag hört är 75 milj euro + Hleb på lån.

EDIT: Eto'o verkar vara klar på Inter :(
calahanzoer
2009-07-22 22:26
klart nu?
Barcelona lameG^
2009-07-22 22:25
Jag tror/hoppas K9 stannar kvar. En grym backup till Ibra.

Hleb till inter och guddy hoppas jag lämnar med. Vilka ska ta deras plats? Jag hoppas på Cesc,Poulsen+ynglinar från ungomsleden som tex thiago,gai mm.
Barcelona El Gitáno
2009-07-22 22:23
Har ett snack med en kompis, och vi är inte riktigt överens...

Visst är det 40 miljoner + eto'o + lån av Hleb som är aktuellt i Zlatan-affären?
Sevilla sevillakarl
2009-07-22 22:22
Förövrigt så vore en värvning av Kierrison väldigt kul, trots att jag inte gillar Barca, så vet jag att killen är en jätte talang och kan bli hur stor som helst!
2009-07-22 22:22
petersays

Jo det kan vara så, fast det vore intressant att se K9 i Barça tröjan den här säsongen.
Sevilla sevillakarl
2009-07-22 22:21
Angående Kanoute//
Skulle faktiskt inte tro att han skulle lämna för dem pengarna! Enligt min mening så är han värd mer än Fabiano...Han har ganska hög utköpsklaussul, typ 30 milj €. Del Nido släpper inte sina favoriter gratis direkt ;) Kanoute har dessutom en ganska hög lön...men fredi är klubben trogen, och jag tror faktiskt inte att han skulle lämna...han förstår ju även att han kommer få nöta bänk om han går till Barca. Nej FREDI ska stanna!!!

Vamos Mi Sevilla!!!
Barcelona petersays
2009-07-22 22:20
Keirrison (Palmeiras player): “He’s very young and has very good stats. It’s hard scoring. The club has decided to get him but in principle that’s to send him out on loan and he’s not in my plans for this season.
Barcelona petersays
2009-07-22 22:19
Gissningsvis så är väl Keirrison klubbledningens idé, och han kommer in och spelar för klubben om ett år när Peps kontrakt går ut?
2009-07-22 22:19
Tobinho112

Nja har för mig att Pep sa nått om det på hans presskonferens att han var typ klar och han tyckte att det var en chansning från klubbens sida mer han hade grym mål statistik tydligen.
Barcelona petersays
2009-07-22 22:18
Tobinho112
Som det lät på Pep på presskonferensen så är allt klart med Keirrison, men att han skall lånas ut första säsongen. Man väntar med att göra affären officiell innan man har en klubbadress för honom.
Tobinho112
2009-07-22 22:17
Om Zlatan kommer, innebär det att det inte hände något med Keirrison?
2009-07-22 22:15
sevillakarl

Hoppas självklart på att de floppar, vet faktiskt inte hur det kommer gå, får dom ihop allt så kommer det bli jämt om liga titeln tror jag.

Hehe Kanoute ja, ja det var några som diskuterade det här inne =)
Barcelona petersays
sevillakarl
Ha ha...en önskedröm som stötts och blötts härinne lite tidigare. Rent teoretiskt vad tror du? Med tanke på hans ålder och allt. Skulle han inte kunna lockas bort från Sevilla med ett tvåårskontrakt och ca 15-20M? Tänk på att han köptes för 6M för fyra år sedan. Han har ju redan några polare i laget så :P

Hur länge har han kvar på sitt kontrakt, hur hög lön har han och vilken är hans utköpsklausul?
Barcelona The Reporter
Om(vilket inte kommer att hända) Zlatan blir officiell imorgon, skulle det finnas en chans att han kan spela mot Spurs?
Barçelonito
2009-07-22 22:14
Läste här! kolla länktips.Äntligen är den här cirkusen över.
Sevilla sevillakarl
2009-07-22 22:13
En till fråga...tror ni att ni kan köpa Kanoute eller vad är det ni snackar om ? ;)
Barcelona petersays
2009-07-22 22:12
" imorgon är allt officielt! "

Självklart, precis som det varit varje dag senaste veckan.
Barçelonito

Ja vi får se, sjukt synd att Eto'o lämnar om han nu gör det.
Barcelona The Reporter
Barçelonito,

Hur ´vet du det?
Barçelonito
2009-07-22 22:11
imorgon är allt officielt!
Sevilla sevillakarl
2009-07-22 22:10
Tjena tjena grabbar! Bara en enkel fråga som jag gärna skulle villja har svar på...hur tror ni att Reals lagbygge kommer fungera nästa säsong ?
Barcelona petersays
2009-07-22 22:08
Vänta nu, finns det två Rambla här inne? Förvirrande..

Jo men verkligen. Men sätt fanskapet på läktaren och gå på Bosman eller låna ut honom eller vad som helst. Han kan ju inte göra sig omöjlig med hela fotbollsvärden. Sänker vi priset måste ju någon vilja ha honom :P

Ok, räkna med att vi inte säljer Eto'o. Räcker 60M som vi då har i budget till Kanouté, Mata och Moutinho? Förmodligen, ja. Och då är det väl upp till Pep att bestämma hur han vill göra med Eto'o och hans situation i laget.
Annons: