/spanien/barcelona/forum/17500.aspx/spanien/barcelona/forum/17500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barba
2009-07-23 21:33
Santos låter så anonymt i truppen. Jonathan 'Dos Santos' dvs lill-Gios lillebror. Hade varit kul om de möts men Gio spelar semifinal i Copa Oro inatt.
swecule
2009-07-23 21:30
kolla...nu är det väl så officiellt det kan vara utan att vara officiellt? he, he
Barcelona Barcelona_10_
2009-07-23 21:28
nu e de klart ( = Ibrahimovic har lämmnat inter i boston han är i sverige nu skriver inter.it ( = åker till barcelona imorgon skriver på ( = han kanske skriver på för Malmö ff under den tiden ( = haha
Barcelona nylén
2009-07-23 21:24
Varför ska zlatan till sverige?? är det för att fixa allt med flytten eller?? skulle gärna se honom mot al alhy på söndag i allafall. lär ju inte bli spel immorgon direkt :)
Barcelona Smogen
2009-07-23 21:12
fcbtransfers.blogspot togs över av ett gäng fans till bloggen som inte ville att den skulle läggas ned. dom jobbar på bra....
Barcelona Ravo
2009-07-23 21:09
Ligger säkert lite efter, men hade de inte stängt ner fcbtransfer bloggen? :/
Barcelona Smogen
2009-07-23 21:09
Drömde förresten i natt att Barcelona spelade sin första match för säsongen mot Sevilla hemma på Camp Nou. Zlatan la första målet följt av två från Messi. Kunde varit en sanndröm om det inte varit för att Hleb sen fick bollen vid mittlinjen, dribblade förbi 6-7 spelare och sköt bollen i krysset, otagbart för målvakten, det lär ju aldrig hända. :) så förmodligen bara ett tecken på att den här dealen dragit ut för länge på tiden och att jag hängt för mycket på barca sidor....
Barcelona Smogen
2009-07-23 21:03
Squez

Till TV4as försvar måste jag ändå säga att vänskaosmatchen var planerad att sändas för flera månader sen....eller kanske dom bestämde sig när det snackades Zlatan i början av sommaren. :)
Barcelona Smogen
2009-07-23 21:02
Fast det står att han är på väg till Sverige och inte Spanien. Men det känns ju verkligen bara som en tidsfråga nu...

Barcelona Bernie
2009-07-23 21:02
Har det någonsin varit såhär mycket snack inför en värvning av en spelare? Jag tror inte det...
Zlatans storhet visas, och de vita tres amigos som värvades i Madrid hamnar plötsligt i skuggan :P
Barcelona nylén
2009-07-23 21:01
Zlatan på väg till europa!

en liten bekreftelse från en annan sida.
Barcelona Squez
2009-07-23 20:56
Självklart har det ingenting med Zlatans övergång att TV4 Sport visar en betydelselös vänskapsmatch mellan Spurs och Barca imorgon :) Det kommer betyda att alla CL-matcher med Barca kommer att visas på Viasat Sport dock...
swecule
2009-07-23 20:33
Zlatan på väg till Europa...det närmar sig grabbar!!!

FAN vad skönt!!!
Barcelona A.Gaudi
2009-07-23 20:33
jo dom där är ju inte så spec roliga, kaxigt men inte så mkt mer. Etoos citat är ju skönt galna på etoos magiska vis.

"madrid cabron, saluda campeon" är såklart den ökända klassikern.
Sevilla sevillakarl
2009-07-23 20:30
El Flaco och Dizzy//

Ja jag hade nog varit bättre att han hade blivit utlånad till ett spanska lag...Men Sevilla hade nog inte varit rätt lag...peta kanoute och fabiano knappast...men ett lag som hade varit klockrent hade varit Villarreal, nu n'r Nihat lämnat...
Barcelona Barcelona #7
2009-07-23 20:30
Haha den här va tung.

- Reporter: "You´ve got some scars in your face, Zlatan. What happened?"
Zlatan: "Well, I don´t know... You´ll have to ask your wife about that."
Barcelona el Flaco
2009-07-23 20:29
Okkapokka/

Personligen tar jag Eto'os citat före Zlatans.
Barcelona Okkapokka
2009-07-23 20:26
En annan attribut som Ibra besitter är att han är en citatmaskin. Har samlat ihop lite citat från honom igenom karriären och det finns ett par som alltid får mig och dra på smilbanden;

On being humble:
"I am like (Muhammad) Ali. When he said he would knock someone out in the fourth round, he did it."

Give an answer to the question "What are you NOT going to say when you meet your teammates in Ajax for the first time?":
"I am Zlatan, who the hell are you?"

Reporter: "You´ve got some scars in your face, Zlatan. What happened?"
Zlatan: "Well, I don´t know... You´ll have to ask your wife about that."

Reporter: "Is there anything in the world that could stop you from becoming no 1 in the world?"
Zlatan: "An injury."

Sedan tar jag min favorit sist;

On the question what his girlfriend got as an engagement gift when they got engaged:
"What did she get? She got Zlatan."
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-23 20:23
Nesto

Fabregas tror jag vi kan glömma. Arsenal släpper inte han. Men om 2 år tror jag han är en Barca spelare:)

En spelare jag vill se är Moutinho.
Barcelona Nesto
2009-07-23 20:19
Vi är ute efter mittfältare sägs det och Macherano och Fabregas har de skrivits om.

Jag har inte koll på alla artiklar man kan anväda sig av engligt Fifa.. men kan, OM vi nu ska köpa Fabregas anväda sig av någon artikel som säger att Arsenal måste sänka priset?
Tyckte jag läste det här inne förut.
Hur mycket måste Arsenal sänka priset och hur lyder regeln?

Vi kanske skulle kunna övertala Fabregas om att anväda den artikeln? ;P
Barcelona el Flaco
2009-07-23 20:16
sevillakarl/

Jag vet väldigt lite om den här spelaren, men jag tycker att det låter som en bra idé att man lånar ut honom till en europeisk klubb för att han på så sätt ska kunna anpassa sig till en ny, mer fysisk och snabbare spelstil än vad han är van vid. Det mesta talar för att det blir Benfica, som även kommer delta i Euro League den kommande säsongen. Förhoppningsvis får han gott om speltid så han kan återvända till Camp Nou och blomma ut här där hans idoler, Romario och Ronaldo, en gång spelade.
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-23 20:16
sevillakarl

Vi kommer låna ut Kierrison till Benfica. Men jag hade hellre sett han i ett spanskt lag som Sevilla. Tror han hade passat perfekt hos er:) Men speltid vet jag inte om han hade fått hos er?
Sevilla sevillakarl
2009-07-23 20:13
Förövrigt så är jag 100 % säker på att Kierrison kommer bli en storspelare om några år...
Sevilla sevillakarl
2009-07-23 20:11
Jaha Kierrison klar för er nu...precis som petersays nämnde igår, så är nog det bästa att han lånas ut till en annan klub, där han får mer speltid... vad säger ni?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-23 20:11
Den vise

Varsågod säsongens 78 vackraste mål. Fyfan vilka mål alltså man kan inte sluta titta på dem!
Barca|Danne
2009-07-23 20:10
Tjena,

Någon här inne som kanske kan hjälpa mig.
Jag tänkte förverkliga en dröm i höst / vinter och se ett El classico.

Jag har hittat bra priser på flyg och hotell. Nu till det svåra.
Hur fixar man plåtar?
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-23 20:01
Grabbar Keirrison är framme i Barca:D

Barcelona BlueRed
2009-07-23 19:51
Kul med match igen. Ännu mer kul att det finns många lovande talanger med i truppen.

Vänsterkanten ja. Personligen så hoppas jag inte vi värvar in någon, utan låter Jeffren få a-lags kontrakt. Jag tycker att han bjöd på mycket mer under förra säsongens träningsmatcher än t.ex. Pedro. Han vågar utmana, bra inlägg och härlig teknik.
Barcelona Den vise
2009-07-23 19:50
Aldrig. Det finns bara ett fenomen.
Barçelonito
2009-07-23 19:32
K9 Kommer bli lika bra som Luiz -Den riktiga ronaldo!
Annons: