/spanien/barcelona/forum/1750.aspx/spanien/barcelona/forum/1750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2015-10-26 15:03
En sån här dag tänker jag inte bara på Cruyff utan även Kröjf varav den senare förhoppningsvis lagt ner giftet permanent.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-10-26 14:53
Liunil Masse

Brukar det inte alltid vara Figo som lottar CL grupperna?
Barcelona Liunil Masse
2015-10-26 14:36
@SquawkaNews: UEFA General Secretary Gianni Infantino will run for the FIFA Presidency. Haha han skalliga som lottar CL.
Barcelona Cule4life
2015-10-26 13:32
Krya på dig Cruyff, ikonen har fått beskedet att han har fått lungcancer, förjävligt asså
Barcelona LeoMessi
2015-10-26 13:25
Cameroonians Som vanligt så vill jag tacka dig för informationen och dina dagliga uppdateringar om ungdomsverksamheten och klubben i övrigt. Du är guldvärd på detta forum! Att mascherano blir avstängd i ett par matcher är inget som kommer att förvåna mig. Även om mascherano inte sa något illa, vi är vana vid att förbundet inte viker sig. Att våra spelare aldrig lär sig, man kan inte säga något till spanska domare. Alba fick rött kort när han sa "alltid jag", så vi vet hur jävla känsliga domarna i är Spanien vid det här laget.
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-10-26 13:21
Tjena grabbar, var ett tag sen jag skrev här. Tänkte bara fråga en grej, vet ni om någon butik i Stockholm som man kan trycka Barcatröja med originaltryck, både namn och nummer?
Barcelona the cameroonians
2015-10-26 12:16
@LeoMessi:

På onsdag kommer den officiella domen.

Allt beror på om domarna anser att Mascherano allmänt svurit eller om de anser det som en direkt förolämpning. Enligt MD så fick en annan spelare (från just Eibar) en avstängning på två matcher (maxstraffet är tre) för exakt samma svordom eftersom man ansåg att det var ett allmänt uttryck.

I annat fall blir det förmodligen precis som för Piqué fyra matcher.

Och vad TV-bilder visar spelar ingen roll, Pep råkade ut för samma sak 2012 och även om man kunde bevisa via bilder att han inte sa det de påstod fick han ändå en avstängning.

Spanien i ett nötskal.
Barcelona LeoMessi
2015-10-26 12:09
Info om Mascheranos röda kort? Extremt rutinerat av mascherano att dra på sig det kortet.
2015-10-26 12:02
Kan tänka mig att Lucho kommer vila Alves, Alba, Piqué, Sergio och Rakitic på onsdag, samt ge Neymar och Suárez vardera 45 minuter. Har inte exakt koll på vad reglerna säger angående hur många B-lagspelare man får ha på plan samtidigt och hur många avbytare som gäller. Har dock för mig att det är fem gällande det senare. En potentiell startelva; Ter Stegen Douglas, Bartra, Vermaelen, Adriano Samper, Mascherano, Gumbau Munir, Suárez, Sandro Bänk: Masip, Mathieu, Kaptoum, Neymar och Aitor EDIT: har inte tagit med Iniesta, vet inte när han kommer få el alta medica och om Lucho vill chansa med honom. Om han är med förändrar det såklart både startelva och bänk.
2015-10-26 11:51
Samper, Kaptoum och Aitor tränade med A-laget idag och lär med största sannolikhet inkluderas i matchtruppen på onsdag i Copa del Rey.

Ett sista famlande försök att få Samper att stanna kvar kanske?
2015-10-26 11:48
Jag tror inte att ledningen fifflat undan pengar, däremot tror jag valet och kopplingen till Qatar (Airways) är grundat på rent privata och personliga anledningar snarare än att de är de bästa och mest strategiskt bästa för klubben. Rosell hade ju samarbete med prinsen i Qatar innan han blev president och Bartomeu sysslar privat med flygplatsteknik vilket kan kopplas samman med QA och deras satsning på Barcelonas flygplats el Prat.

Det som dock gör mig mest oroad är det som Bartomeu sa under valkampanjen gällande vikten att sprida riskerna så att klubben inte är ekonomiskt beroende av ett enda kassaflöde in i finanserna. Blev glad över detta och även när jag läste om att han ville sätta Botemania på träningströjan och få in ännu en "super-sponsor".

Men den affären verkar nu ha spruckit och tro det eller ej men vart vände man sig då? Jo, till Qatar. Det är därför förhandlingarna strandade, för Bartomeu ville pracka på Qatar träningströjan och höja priset.

Problemet är att Qatar anser att det är lite väl sent att komma med det nu, med tanke på att man i princip hade ett färdigt avtal med klubben redan innan sommaren (Som Javier Faus tagit fram). Dessutom har Qatar tvingats gå upp rejält i pris redan beroende på jämförelsen med Man Uniteds deal och det faktum att vi vann trippeln som höjde värdet på vår image.

Båda parterna vet hur beroende de är av varandra, Barcelona för ekonomin och Qatar för att bygga sitt varumärke inför VM 2022 och att kunna anses som en seriös "spelare" i fotbollsvärlden.

Problemet är riskspridningen. Vi ser ju vart det är man vänder sig eftersom man aldrig (oavsett man de spred för lögner under valkampanjen) tittat på andra alternativ - just pga den personliga kopplingen.

Så vad händer om kostnaderna för Espai Barca skenar iväg? Blir det då Qatar igen eller kommer man att höja biljettpriserna. För det vore en stort bakslag om Bartomeu behöver vända sig till bankerna igen när han slagit sig för bröstet för den skuldsanering man genomfört den senaste mandatperioden.

Det är precis det här som Laporta, med all rätt, är orolig för. Och det är jag med.
Barcelona neymar JR
2015-10-26 10:23
Det är oroväckande att allt nästan ligger i qatars händer. Hur hade det sett utan deras pengar nu!? Och hur kunde det gå så illa trots sponsorpengar i mängder !? Vart har pengarna tagit vägen? Hur mycket har dom fifflat undan under värvningarna? Oh det leendet man hade fått på läpparna ifall Qatar drar sig undan och sätter barto skiten. Får hoppas på att denna juntan är så dumma och går för hårt åt Qatar nu så att dom backar undan
2015-10-26 09:34
@ Xaviesta:

Laporta;
Jag håller fortfarande dörren öppen för att återkomma till presidentposten. Jag hade inte kapaciteten att mobilisera tillräckligt med människor i somras och ville av sportsliga skäl och med tanke på laget inte göra min kandidatur offentlig tidigare. Jag utesluter inte en återkomst och hoppas vara redo för det så snart det är möjligt.

Det var bara en sak som jag ansåg att han fallerade på i gårdagens intervju och det var angående ekonomin. Först sa han att ledningen behövde sälja en massa egna produkter för att balansera böckerna, och sen att all vinst som ledningen gjort endast beror på Qatar-dealen. De två hänger ju liksom ihop.
Men å andra sidan gav inte programmet ut fullständiga citat, så det kan vara så att han hade en större utläggning kring det.

Visst gillar man Laporta, en äkta culé som har karisman att leda en unik klubb.
Dock skulle det kännas fräschare med Benedito eller Font. Bättre? Tja, vem vet
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-26 07:02
Stright Outa Barca Han smyger fram när det går dåligt för Barca, men så fort Madrid förlorar så försvinner han och är borta i flera dagar. Största pajasen!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-26 00:53
Laporta: "They sell so much to balance numbers. Alexis, Pedro, Deulofeu... and more will follow because the board need much more." (@sport) Anledningen till varför vår bredd är skit.
Barcelona Xaviesta
2015-10-26 00:47
cameroonians Inte riktigt rumsren i sina åsikter och knappast politiskt korrekt heller när det gäller ordval av sittande ledning, men så är det Laporta vi snackar om och då kan man inte låta bli att klämma fram ett leende då han är hur skoningslöst skön som helst :) My man!
Barcelona Barcelonistas
2015-10-26 00:44
Hahha Lucho växte där i mina ögon. Kolla linjedomaren hur han kollar på Lucho den korrupta jävlen ville säkert anteckna ifall Lucho skulle typ säga något fult.

Lucho firar vänder sig om och typ "fuck you era korrupta jävlar inte ens ni kan stoppa oss". Fantastiskt att se.
Barcelona Lionel12
2015-10-26 00:43
Hej. Tänkte bara kolla. Enligt min forza app så har barca 2 matcher på onsdag 1 cdl match och en liga match stämmer detta??
Barcelona Liunil Masse
2015-10-26 00:41
Laporta: "If the board does not balance the club accounts, they must resign." (@marca) We are waiting for you!
Barcelona Kröjf
2015-10-26 00:10
Jag nämnde inte försvarsspelet i mitt tidigare inlägg. Och om var något som Lucho bidrog med förra säsongen, så var det att våga bänka Piqué precis som en gång Pep Guardiola. Det var precis vad vår mittbacksrese behövde, skulle det visa sig. Sen var det ju han som gjorde jobbet och mycket mer därtill. Gerard Piqué alltså.
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-26 00:01
The official match report has still not been submitted by the referee, who claims to be having technological issues. hahaha det har börjar bli löjligt assså
2015-10-25 23:57
Tv images would show that insult in (not yet published) referee report is not correct. This could mean referee report is not valid. [cope]
2015-10-25 23:57
TV images have shown that Mascherano said "your sister's c**t" not "your mother", which could invalidate the report
2015-10-25 23:53
@the cameroonians:

Laporta:

Angående UEFAs straff för att culers använder Esteladan (självständighetsflaggan);
"Det är första gången som klubben får denna typ av sanktion sedan jag lämnade. Bartomeu saknar trovärdighet i frågan"

"vi har inte råd att låta Esteladan bli föremål för kriminalitet"

Angående Bartomeus anklagelser om ekonomisk misskötsel;
"Han är en hypokrat och ljuger konstant genom att påstå att jag lämnade klubben i skuld, men det har domaren redan ogiltigförklarat"

Angående sponsordealen som drar ut på tiden;
"vi har att göra med idioter, pga av dessa är klubben idag i händerna på Qatar"

"Den här ledningen är involverade med Qatar på grund av personliga intressen, det gäller i högsta grad Bartomeu själv"

God natt culers - och glöm inte bort Halilovic i morgon kl. 20.30 på Viasat Fotboll!
Barcelona Kröjf
2015-10-25 23:53
Barcelonistas Det vore ju väldigt korkat av mig att försöka förneka att våren resultatmässigt var extremt framgångsrik förra säsongen. Men jag tror inte Lucho hade lagt upp sin träning och planering, i akt och mening att Suárez trots skyhöga förväntningar från vissa fans från allra första början, inte skulle finna formen och nå nära sin fulla potential förrän på vårkanten efter sin långa avstängning. Tid tog det dock.Men den som väntar på nåt gott.. Varför nämner jag då detta? Jo därför att jag vill mena att Luis Suárez sannolikt var den enskilt starkast bidragande faktorn till alla framgångarna under våren, Detta eftersom han med sina spetskompetens tillförde den dimension som gick förlorad i och med Etoós flytt till Italien och som svensk media envist hävdade och in i det sista trodde att Zlatan skulle stå för av någon outgrundlig anledning. Och skulle samma sak inträffa under den kommande våren, så tror jag inte för ett ögonblick att Luchos träningsupplägg och taktik är det som ska applåderas. Utan att en lättare och hungrigare Luis Suárez som med uppoffrande löpningar öppnar upp för djupledspassningar igen, Messis comeback och tillkomsten av en för åtminstone mitt eget vidkommande efterlängtad Arda Turan, kommer att vara huvudingredienserna till ett eventuellt nytt vägvinnande "trippelrecept". För övrigt trevligt att kunna utbyta tankar utan personliga påhopp, eller hur?
2015-10-25 23:45
Visa i puertan (el pasiilo) snackar om att räkna bort Barca redan nu. wtf. har jag missat nåt elller, ligger vi 15 poäng efter Real eller vad är det frågan om. Sen snackar han om att vår mittfält och back är svaga. Jag menar komigen,; är det inte samma mittfält och back som vann trippeln för 5 månader sen typ haha
Barcelona Vampíro
2015-10-25 23:02
Three hours after game, referee report not yet published. Normally published 30-60 min after game. Mascherano insult reports based on leak. Florentino måste väl få säga sitt innan de kan lämna in rapporten.
2015-10-25 22:45
Nu när matchen är slut så är det tillbaka till politiken (som jag i dessa tider finner väl så spännande som spelet på plan) Ikväll kommer Laporta att gästa Katalansk Radios kvällsprogram club Mitjanit och jag tror att han har ett och annat att säga om dagens generalförsamlingsmöte och framför allt ekonomin. Tidigare ikväll postade han ett inlägg på FB med en liten video angående Susana Monjes ständiga jämförelser med säsongen 09/10.
Barcelona Barca4life98
2015-10-25 22:05
Barcelonistas Stort tack! Hahah Lucho asså, vilken kung!
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 21:53
Kröjf -föra säsongen så spelade Barca dåligt under hösten sen under våren såg vi alla hur vi krossade allt och alla.

Sen har Lucho själv sagt att han vill att laget ska sätta formen under våren.
Annons: