/spanien/barcelona/forum/175.aspx/spanien/barcelona/forum/175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messmargodly
2016-09-28 23:19
Hade vi idag mött Real Madrid och matchen såg exakt likadan ut så hade vi tokhyllat laget och varit överlyckliga för sättet vi vinner på, samma sak med Neymars prestationer Problemet som jag ser det med folk är att dom inte inser hur jävla svårt det är för ett lag att vinna varje match i dagens fotboll. Kolla bara på ALLA andra lag i världen och dra deras statistik jämfört med våran så får ni se att våra grabbar vinner galet mycket mer och det har tyvärr fått folk att glömma eller blunda för att dagens toppfotboll är jämnare än vad folk vill inse
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB-1899
2016-09-28 23:18
Neymar var bra ikväll likt hela laget. Vi spelade fantastiskt fotboll andra halvleken. Lucho ska ha beröm för sina byten som gav oss 3 söta poäng. Suarez är världens överlägset bästa striker!
Barcelona Ribohn Fan
Man kan nästan tro att Dani Alves spelar för Barca i år.
Rakitic spel är lika illa som förra året. Trög, långsam och ovillig att löpa både offensivt och defensivt.
Planen är svårspelad och inte lätt för innermitt, men Busquets och Iniesta försöker hela tiden, söker boll och försöker sätta fart på spelet och det blir en del misstag.
Men Rakitic alibi spelar, springer och gömmer sig och vill inte delta.
Barcelona El Pistolero #9
Tycker Messmargodly har sätt i sin betygsättning. Även om Neymar inte hade sin bästa dag så var han högst delaktig i första målet och även i andra målet.
Barcelona Bollinnehavet
2016-09-28 23:16
Mascherano hade en sån där riktig Mascherano-match ikväll när han lyckas att faktiskt inte göra bort sig. Chansbrytning på chansbrytning och hjärtat pendlade mellan halsgropen och tarmsystemet varje gång. Men som tur var lyckades han varje gång också. För jäkla fint när dom sitter och mindre fint när dom inte gör det.

Andra positiva var såklart Pique, vilken ledare han är på planen nuförtiden. Det trodde jag inte för några år sedan att jag skulle skriva. Rafinha såg riktigt riktigt het ut. Och sen Arda. "NEEEJ" skrek jag när jag såg honom på mittfältsrollen. Sen överbevisade han mig på ett sätt som bara Sergi Roberto får göra egentligen. Det var nästan inte ens kul att ha så fel som man har haft om Arda ;)

En skön jävla vinst var det!
(Och Busquets får skärpa sig)
Barcelona Messmargodly
2016-09-28 23:13
Hörnan givetvis
Barcelona Messmargodly
2016-09-28 23:12
Fcb messi Ta och titta på reprisen med målchanser lite och gör lite anteckningar. Sen kan du återkomma. Jag antar att du bedömer Neymar utifrån hans dribblingsförsök idag där han inte lyckades så värst många gånger men om man jemför hans antal dribblingar mot övriga laget så gjorde han fler lyckade driblingar än alla andra i laget. Om du bedömer han utifrån skapade chanser så gör han en otrolig assist när vi ligger under och han slår den fantastiska frisparken som resulterar i mål. Lägg där till smekningen till Suarez som väljer att spela Paco ist för att lägga in den i mål bara. Tänk efter lite innan du yttrar dig
Barcelona FCB_Messi
2016-09-28 23:08
Messmargodly Vilken match kollade du på egentligen ? Betygsättning är inte din starka sida precis. Neymar 4 haha. Du menar väl -4 ?
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-28 23:07
Planen är uruselt dålig och är en ursäkt till det dåliga spelet. Svårt att driva bollen med fart, strutsar upp på smalbenet hela tiden och svårt med första touchen som stuttsar. Jag är glad att Neymar hela tiden fortsätter att köra på fast det stuttsar och far och det blir många missar. Det är han som hotar hela tiden och är skillnaden tillslut.
Barcelona Kröjff
2016-09-28 23:02
@neymar JR:

Vet inte om det var en ironisk sammanfattning av Coach Peps djupanalys efter ett intressant och sakligt tankeutbyte mellan honom och Gabriel, eller en synsk supporters lakoniska konstaterande. Men relativt rätt fick han hur som helst. Det var individuella prestationer som räddade oss. So what? Slutet gott, allting gott.
Barcelona Messmargodly
2016-09-28 23:00
Fantastisk insats av hela laget idag. Jag fick det till en målchans för Borussia idag medans vi skapar chanser för att göra iaf 3 , 4 mål. Luchos taktik och byten får en fet 5a Pique 5 fantastisk idag, gigant Alba 3 lite slarvig i vissa lägen Mascherano 3 , Umtiti kommer peta den gode masken permanent redan denna säsong Sergi Roberto 4 mycket bra driv med boll och fina initiativ till att starta anfall Bushi 2 ganska dålig idag och då bedömer jag honom utifrån hans högsta nivå Raketen 3 helt okey idag varken mer eller mindre Iniesta 4 gör mycket rätt med bollen idag Neymar 4 står för allt i anfallsväg idag, betyget sänks pga löjligheterna Suarez 3 kan betydligt mycket mer, bra avslut vid hörnvarianten Arda 4 fint inhopp 1 fantastiskt mål Rafinha 3 kämpar och sliter Paco 1 vi var 10 vs 11 man i 53 minuter Summan: fantastisk insats
Barcelona Andresito
2016-09-28 22:47
@Davids3:

Han fick ändå två gyllene lägen, vänsterskottet som slickade stolpen och den misslyckade passningen till Paco. Två lägen där ett av dem ska vara mål i Barça. Skulle dock inte säga att Suárez var dålig, men inte heller bra.
Barcelona Skurhink
2016-09-28 22:45
Det jag ändå gillar med Ney även när han är kass som idag är hans riv o slit, han löper något kopiöst, både offensivt och även defensivt!
Hellre han barnsliga och tjuriga vinnarskalle än en Messi gam-nacke som bara går runt och spottar på planen.

Viktiga 3p i jakten på gruppsegern!
Bona nit Cules!
Barcelona Shanghai
2016-09-28 22:45
Jag blev ofantligt imponerad av Dahoud som var totalt orädd och styrde spelet med bravur. Han var fabulös och att vara i den åldern och spela på detta sätt är som sagt fantastiskt. Inte ens etablerade spelare klarar av det då nervositeten tar över. Han hade jag välkomnat till FC Barcelona med öppna armar.
Barcelona Andresito
2016-09-28 22:44
@Vampíro:

Då blir det ju typ "siooo". Har faktiskt frågat Ronaldo.

Skön seger! Tror att den usla första halvleken berodde på underskattning. Busquets tog en sekund extra på sig med bollen, Lucho spelade med en Paco utan speciellt mycket tanke bakom det och Neymar trodde att han kunde göra allt själv. Så här ser det inte ut i ett toppmöte.
Barcelona GauJon-10
2016-09-28 22:44
Vi gör en inte vår bästa match idag men vi vinner, d otroligt viktigt att vi gör d även när vi spelar såhär för d det som skiljer stor lagen från d små. Å vi ligger etta i gruppen!!

Undvik sms/msn språk framöver. /mod
Barcelona neymar JR
2016-09-28 22:43
Synd att umtiti är skadad, hade velat lyfta upp mascherano och bänka Sergio några matcher. Han har inte varit bra sen mars månad, hans nonchalans och Ronaldinho "skills" är bara för mycket. Låt dom offensiva sköta det och inte på en sån utsatt position.
Barcelona Yellow cake
2016-09-28 22:42
@Cule4life:

Jag kan ju tycka, utan att ha sett Paco alltför mkt skall tilläggas, att han känns som ett bra alternativ för en trött, skadad eller avstängd Suarez. Är han typ inte en huggande forward som är målfarlig..kanske inte den typsika ytterforwarden man är van att Barca spelar med!..Jaja, det gick ju vägen iaf ikväll..det viktigaste..
Barcelona Davids3
2016-09-28 22:40
@Rambla~:

Om vi nu ska vara ärliga så fick Suarez inte jätte många bollar att jobba med. Bara den träffen han fick in (som sedan blev mål) är värd mer än 10 andra toppanfallare.
Barcelona neymar JR
Neymar och busken är totalt värdelösa ikväll Suarez gör alltid sitt jobb men så oerhört frustrerande när han har bollen stundtals Arda är helt underbar den här säsongen, han ska starta mot celta oavsett vad!
Barcelona Den vise mannen
Neymar var om möjligt blekare än sin frisyr idag!! Vinst var i stort sett det enda positiva idag. Just det; City tappade ju poäng med.
Barcelona Den vise mannen
Neymar var om möjligt blekare än sin frisyr idag!! Vinst var i stort sett det enda positiva idag. Just det; City tappade ju poäng med.
Barcelona Davids3
2016-09-28 22:39
Atl.Madrid vinner alltså med 1-0, trots att de missar en straff. Får endast 1 gult i matchen medans Bayern får 4.
Haha man kan bara inte hata Atl.Madrid!
Barcelona Blaugrana91
2016-09-28 22:39
Överlag så spelar vi inte bra idag, men det är starkt att vi vänder. Andra halvlek spelar vi bra, det trycket borde vi inlett matchen med. Vi ser alltid loja ut i början av matcher tycker jag. Enriques byten förändrar matchen, både Arda och Rafinha gör det bra. Neymar och Suarez riktigt dåliga idag och Paco var osynlig. Men vi ska nog ändå ha lite tålamod med honom.
Barcelona Rambla~
2016-09-28 22:37
Neymar är bara pinsam i kväll. Suarez suger även han men skillnaden i arbetskapacitet är monumental. Det är dags och styra upp det här Lucho. Vissa spelare tar sig för stora friheter kan jag tycka. Fokuserar på fel saker under matcherna.
Barcelona Vampíro
2016-09-28 22:36
Så jävla skön vinst! Stökig första halvlek men härlig inställning att de kan höja sig direkt i andra. City släpper in tre bollar och tappar poäng. Today was a good day.
Barcelona Shanghai
Inte nog med att Neymar har varit usel, han snackar även till sig ett gult kort, det är standard vid det laget att han fiskar gula kort. Han borde växa då han anses av många som den andra bästa spelaren efter Messi.
Barcelona El Pistolero #9
Gerard Pique is the defender with 3rd most goals (11) in Champions League. Only Roberto Carlos (16) and Iván Helguera (15) are ahead. [OPTA] Fantastiska Piquenbauer!
Barcelona Messmargodly
Notera hur bra timing på den uppflyttningen från Pique, så jävla smart och klokt så här i 92 a minuten när man leder med 1 mål och det står mycket på spel. Vilken jävla back
Barcelona Rambla~
2016-09-28 22:35
Nej, vi har ett byte kvar. Ut med Neymar.
Annons: