/spanien/barcelona/forum/1749.aspx/spanien/barcelona/forum/1749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2015-10-25 15:41
För att vara Englands motsvarighet till El Clasico så är trycket riktigt dålig på läktaren. Jämför detta med Camp Nou när Real Madrid är på besök, stor skillnad.

Enda gången man hör fansen är vid frisparkssituationer och när någon på planen rensar bollen åt helvete, då hör man ett rungande "wheeey" från läktaren.

Väldigt låst match förövrigt, 0 målchanser efter 40 min. Lagen saknar kreativa spelare som kan luckra upp försvaren, tänker främst på spelare som Silva och Agüero.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 15:41
Inte enda målchans, ingen kamp eller passion ja det här resultatet av för mycket pengar....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-10-25 15:34
Vad har hänt med Schweinsteiger? Jisses vad seg han har blivit stackaren. Pep visste vad han gjorde när han släppte honom, till och med Alonso är kvickare.
Barcelona koeman92
2015-10-25 15:33
Vet att det börjar bli lite tjatigt, men man blir verkligen less på de horribla passningarna och bolltjongandet i Manchesterderbyt. Maken till överskattad liga och spel! Nä, snart byter jag och tittar på Las Palmas - Villarreal istället.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-25 15:31
Haha bedrövligt passningsspel av båda lagen i Manchesterdebyt..... Och jag har klagat på vårt, framstår som fantastiskt jämfört med det här.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 15:17
Martial är riktigt bra, rå talang Skrattade åt man u när dom gjorde värvningen utan att ens ha koll på honom men nu är jag ganska tyst
Barcelona Junta Dimision
2015-10-25 15:14
@Vampíro:

Med tanke på att United själva köpte honom för 20m euro så lär de punga ut minst 30m ifall det skulle ske...
Barcelona Vampíro
2015-10-25 15:11
Bara jag som får känslan av att Barça kommer värva sopan Rojo nästa sommar? Skulle inte förvåna mig om de helt plötsligt stället siktet på honom och pungar ut runt €20M.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 15:01
Montoya är inte bättre än någon, han fick gott om chanser att bevisa sig. Han är för dålig, och har en jobbig agent. Ett mirakel att han ens kunde hålla sig kvar i klubben så länge Deulofeu har enbart sig själv att skylla på. När han börjar spela för laget då kan en chans öppna sig
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-25 14:24
@1899:

Dom har inte gjort nåt pga idioten som tränar oss. Vår transferban var perfekt tillfälle att ge dom chansen att visa vad dom går för. Istället munir, Douglas, sandro, o adriano.

montoya och deulofeu är klasser bättre än dom jag precis nämnde.
Barcelona the cameroonians
2015-10-25 14:22
Apropå Montoya;

Montoya has not fit well within the team and Inter believe they don't need him. He will return during the winter transfer window.

According to Corriere dello Sport, Inter Milan will return Montoya back to Barcelona by terminating the loan contract.

Ny utlåning att vänta då alltså.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 14:16
Vinner vi inte övertygande idag så vet jag inte vad jag gör. Detta är Eibar vi ska vinna med 4-5 bollar minst.
Barcelona 1899
2015-10-25 14:09
Vem bryr sig om Deulofeu och Montoya? Vad har dom gjort när dom fått chansen i A-laget? Ingenting - särskilt inte den senare…
2015-10-25 13:54
Exakt.

Det är helt oväsentligt att visa på de siffrorna eftersom en domare redan har ogiltigförklarat Rosells "cooking of the books".

Det väsentliga är att se att det finns en positiv utveckling av finanserna, och om inte förklara anledningarna till det. Jag förstår att det inte alltid kan gå spikrakt uppåt, och så länge det finns giltiga skäl för det är det inget konstigt - särskilt om man har en bra plan för kommande år.

Men nu ter sig allt som att man inte vill prata om de anledningarna utan bara hänvisar till FIFA-banen. Faktum är dock att det inte handlar om att man köpte så mycket, utan att man lät kostnaderna skena iväg pga missar i den sportsliga planeringen. Men det är åter det där nonchalanta och icke-transparenta, och det har jag riktigt svårt för att förstå - än mindre acceptera.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 13:45
Jo men dags att släppa det nu, och ska man ta upp hur den gamla ledningen skötte sig så skall man rensa sin garderob med
Barcelona Blaugrana91
2015-10-25 13:37
[QUOTE=the cameroonians]The club's accounts for the season 2014/2015 have been approved with 620 votes in favor, 47 against and 46 abstentions (713 socís present). Enligt olika socis på Twitter har ledningen inte replikerat på frågan varför de konstant jämför säsongen som gått med 09/10 i stället för 13/14. The proposed budget for the season 2015/2016 has been approved with 655 votes in favor, 54 against and 49 abstentions (758 socís present). [/QUOTE] Kan det inte vara att man vill jämföra med hur det såg ut innan dem tog över? 09/10 satt väl gamla ledningen kvar? Bara en teori.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-10-25 13:31
@Liunil Masse:

Kanske inte så smart att börja med Vermaellen. Bättre att han får hoppa in de sista 15-5 min...
Barcelona Liunil Masse
2015-10-25 13:28
Bravo Alves-Bartra-Vermaelen-Alba Busquets-Masche-Rakitic Munir-Suarez-Neymar Den optimala elvan idag. Bartra före Mathieu alla dagar i veckan, Vermaelen för comeback och Munir får fortsatt förtroende efter en godkänd insats mot BATE.
2015-10-25 13:20
The club's accounts for the season 2014/2015 have been approved with 620 votes in favor, 47 against and 46 abstentions (713 socís present).

Enligt olika socis på Twitter har ledningen inte replikerat på frågan varför de konstant jämför säsongen som gått med 09/10 i stället för 13/14.

The proposed budget for the season 2015/2016 has been approved with 655 votes in favor, 54 against and 49 abstentions (758 socís present).

2015-10-25 13:15
Tim Sherwood har fått sparken som tränare för Aston Villa.

Hoppas nu för Adamas skull att de tar in någon som förstår sig på talang och inte nån gammal PL-stofil som gillar långa bollar på Bengt.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 13:08
Ikväll bör munir starta igen, han gjorde det bra sist. Varken munir eller sandro mår bra av att växla hela tiden. Välj en av dom och låt den växa in Bartra skall starta igen!
Barcelona enkos
2015-10-25 12:51
Även om motståndet inte är att skrämmas ska Barca köra med bästa laget då nästa liga match är nästa helg. Man får skicka de icke ordinarie till cupen på onsdsg
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-10-25 12:40
@the cameroonians:

Fan va surt..

Nu kommer Lucho att slita ut Raketen, Busi och Masken.

Är Vermaellen med i truppen?
2015-10-25 10:47
Iniesta fick inte el alta medica och är således inte med i dagens matchtrupp. Det betyder att Gumbau är den enda mittfältaren på bänken idag (såvida han inte startar).

2015-10-25 10:43
Bartomeu: "We aren't presenting you a deal for the shirt sponsor because we have the obligation to get the maximum amount for our assets."

Really? Är det därför ni inte har tittat på något annat alternativ?
Eller beror det på att ni gett Qatar möjlighet att oavsett matcha alla andra bud med det first refusal som ni utan medlemmarnas vetskap inkluderade i det nuvarande avtalet?

Bartomeu: "We agreed with Qatar Airways that we will keep negotiating for this deal."
2015-10-25 10:28
Bartomeu: "The debt ratio went above the accepted limit because the registration ban forced us to sign for two years in one summer."

Vilket är skitsnack eftersom de två spelarna som var tänkta som förstärkningar denna säsong som värvades förra året var Vermaelen (€18 miljoner) och Douglas (€4,5 miljoner). Skulden ökade med €41 miljoner.
2015-10-25 10:19
Tyvärr inga engelska kommentarer, men Bartomeu inledde sitt tal med att fördöma UEFA och dess sanktioner i samband med att fans uttryckt sina politiska åsikter under CL-mathcer;

Bartomeu: "FC Barcelona has been punished by UEFA with a sanction that attacks the freedom of expression."

Bartomeu: "We are being sanctioned for expressing legitimate feelings that shouldn't be punished in a modern and democratic society."

Bartomeu: "UEFA is punishing an act that isn't a crime in our country or in any other country."
2015-10-25 09:33
Idag träffas som bekant ledningen och generalförsamlingen för att gå igenom ett antal punkter där bland annat säsongens budget ska godkännas.

Det kommer avslutas med att delegaterna får möjlighet att ställa frågor.

Mötet kör igång runt 10-snåret och kan ses med engelsk kommentator i länktips.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-25 02:25
@Liunil Masse:

gumbau går före=( tragiskt
Barcelona Liunil Masse
2015-10-25 01:14
Kaptoum-Samper Framtidens mittfält. Det ser ljust ut :)
Annons: