/spanien/barcelona/forum/17487.aspx/spanien/barcelona/forum/17487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona David - barca
10/31/2009 18:14
Har inte möjlighet att se matchen ikväll tyvärr..
så har en fråga om någon skulle kunna spela in matchen på något sätt och sen lägga upp länk här inne? eller bara tipsa en sida där matcher brukar visas på repris..

Barcelona petersays
10/31/2009 17:58
Fy fan, chelseas 4-0-mål var inte att leka med. Deco bröstar fram ett inlägg till Lampard som volleyklackar till Drogba som placerar in den. Bollen nuddar fan inte marken.
Barcelona petersays
10/31/2009 17:23
Deco slår in 2-0 för chelsea. Friställd av Anelka, skottfint och sedan placering med vänstra foten. Läckert.
Mattlo
10/31/2009 17:14
Tjabba!

Hur står det till med Thierry Henry egentligen? Kommer han tillbaka någon gång? Känns som ett riktigt bra tag sen som man såg han spela. Saknar han lite i era matcher, fast det kanske är lika bra att han inte spelar... lite handikapp behöver ju motståndarna ;)

Så hoppas vi att Real förlorar idag... självklart!
Barcelona Pep - El Míster
10/31/2009 17:13
Angående Samuel Etoó videon så blir jag så oerhört rörd och varm i kroppen när jag ser honom. Man ser verkligen att han inte har långt till tårarna och Barca är verkigen laget i hans hjärta, efter Mallorca givetvis.

Denna dokumentären, är den gjort efter han skrivit på för Inter?

Sen skulle det vara väldigt kul att så något liknande med Ronaldinho. Man har aldrig riktigt fått höra hans egna ord om hans tid i Barca och om varför han lämnade. Någon som vet?

Visca Etoó!
Barcelona Iniesta4ever
10/31/2009 17:01
Tänkte beställa 4 biljetter till Barcelona - Sevilla matchen men jag hittar inga 4 platser bredvid varandra på hemsidan. Tror ni man kan boka spridda platser och sen kunna sätta sig bredvid varandra ändå om det nu inte blir fullt ( vilket det inte blir? ). För man sparar 2000kr på att beställa genom deras hemsida istället för att gå igenom något företag som fixar det åt en. Vad tror ni?
Real Madrid MadridistaN,
10/31/2009 16:25
Kul at Puyol förlängde. hoppas han stannar hos er hela karriären också. Han är ju en stor spelare i klubbens hsitoria likt Raul är För Real, Maldini för Milan, Del Piero för Juve, Zanetti för Inter, Gerrard för Liverpool, Totti för Roma, Terry för Chelsea samt Giggs för United.

Synd att dagens fotboll börjar att innehålla mindre och mindre spelare av den här sorten med sann klubblagshjärta!
Barcelona Gonzalez_Barca
10/31/2009 16:20
el flaco

Tänkt på att bli författare? :) Fan du skriver bättre texter än alla expressens, aftonbladet och dagens nyheter krönikörer tillsammans.
Sånt som får en att besöka SF varje dag :)
KUTGW!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
10/31/2009 16:16
Tackar för krönikan el flaco! Njuter av dina krönikor och jag hoppas att du får tid över för att skriver flera. ;-)
Barcelona Hetfield
10/31/2009 16:00
Jag älskar fortfarande Barcelona av hela mitt hjärta, men man blir aningen tårögd när man tänker på perioden när Ronaldinho, Deco, GVB osv. spelade, vilken glädje de visade då!

Det var inte Ronaldinhos teknik, eller Barcas sätt att spela som lockade mig till laget, utan det var sättet de firade målen, de blev nästan som småpojkar efter varje mål
Barcelona Qanii
10/31/2009 15:52
Ämne: Rekomenderar alla at....
Han är kung och jag kommer aldrig att glömma bort Samuel Eto`o! Den bästa anfallaren som Barcelona har haft enligt mig hit tills! Önskar han all lycka och glädje i Inter! Vilken underbar dokumentär du hitta Ruy den va riktigt bra! Hade jag vart pep så hade jag aldrig skickat iväg honom!Gracias samuel
Barcelona C.Andrés
10/31/2009 15:45
Man kanske skulle ta och köpa en sådan tröja och flasha i marängland:p
Barcelona Ruy
10/31/2009 15:32
Rekomenderar alla att gå in och titta på dokumentären om Samuel Eto'os tid i Barcelona!

Om man förstår spanska förstås! Tyckte den var grymt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=lJ6QyoPB_HA del 1
http://www.youtube.com/watch?v=-q2kPvKu68k del 2
Barcelona FC-Barcelona
10/31/2009 14:45
Rambla - K9

Så sant, men våran Xavi är inte heller så snabb och änndå komer han förbi flera spelare, de jag vill säga är att han har La Masia rötter:D
Barcelona Barcaholic
10/31/2009 14:42
Ämne: Svårt att sia om en ....
Tycker faktist Maxwell kan spela idag också och att man vilar Abidal till Rubin Kazan där hans defensiva jobb behövs mer. Ikväll känns det mer som att man behöver Maxwells offensiv speciellt efter att han gjort så bra dom 2 senaste matcherna. Sen håller jag med dig om resten trots att Keita är i stor form just nu så känns det som att det är bra att rotera lite till champions league där han lär behövas.
Barcelona Rambla - K9
10/31/2009 14:39
Visst ett vackert mål men det är ju skrämmande hur man kan låta en så långsam spelare som Fabregas få vandra igenom på det sättet. Tottenham ett skämt som vanligt när det gäller.
Barcelona FC-Barcelona
10/31/2009 14:33
Ifall ni har tråckigt så gjorde Fabregas ett vackert solo mål mot Tottenham :D
Barcelona petersays
10/31/2009 13:55
"Bra startelva. Henry kommer troligen att komma in på slutet istället för Pedro för att få ingång honom inför de kommande svåra matcherna. "

Ja,jag skrev ju att Henry/Anaconda kommer in på slutet ;)
Barcelona Maestro-V
10/31/2009 13:30
Ämne: Haha, ligger Puyols ....Hehe, det är bara en formalia. Han ska inte någonstans. Han är klubben trogen.

Edit: Tror du inte att det är ett lockbete för Perez som behöver någon som kan styra upp förvaret för honom? Någon som kan skälla på Ramos när han gör bort sig liksom i landslaget?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
10/31/2009 13:20
Haha, ligger Puyols utköpsklasul på 10 miljoner euro. E inte de jävligt lite ?
Barcelona Mojito
10/31/2009 12:44
Frågan är om inte Marques får vila till förmån för Chyg i kväll.
Ukrainaren får ju inte spela CL, och jag tror dessutom att Marques mår bra av att vila nu när han fått en hel del matcher efter skadan.

Men med Pep vet man aldrig, han är lite som Bengan Johansson i Handbollslandslaget, han slutar aldrig matcha spelare han har förtroende för hur illa de än presterar kortsiktigt.

Hoppas också innerligt att Henry hoppar in och får sätta dit en balja, det skulle vara ett lyft för honom själv och hela klubben.
Barcelona Maestro-V
10/31/2009 12:10
Ämne: Svårt att sia om en ....
Bra startelva. Henry kommer troligen att komma in på slutet istället för Pedro för att få ingång honom inför de kommande svåra matcherna.

När Alves är borta undrar jag om Pep inte föredrar Maxwell istället för Abidal. Detta eftersom högerkanten inte blir lika offensiv i Alves frånvaro. Puyol är duktig i försvaret men inte lika bra som Alves framåt.
Barcelona petersays
10/31/2009 11:48
Svårt att sia om en startelva för kvällen men jag tror att Pep satsar på en stark startelva, Osasuna borta är absolut ingen lätt match.

----------Valdes----------
Puyol-Pique-Marquez-Abidal
----------Touré-----------
Xavi---------------Iniesta
Messi------Ibra------Pedro

Backlinjen finns det inte så mycket att laborera med. Maxwell spelade i onsdags så jag gissar att han får vila till förmån för Abidal, som jag tycker är given i en startelva i den form han är nu. Det var ett tag sedan Xavi och Iniesta fick speltid tillsammans på mittfältet så jag hoppas att det händer ikväll och att vi inleder med en tokoffensiv. Möjligen får Keita starta på mitten och Iniesta till vänster, men som sagt ser jag heller Xavi/Iniesta tillsammans just ikväll.
Jeffren, Anaconda och Keita får 15-20 minuter var på slutet.
Barcelona Maestro-V
10/31/2009 11:44
Artikeln om Puyol:
"Med Barcelona B, där han spelade som mittfältare, lyckades han både hjälpa laget att ta klivet upp till Segunda, för att året därpå återvända ner till Segunda B".

Hehe...
Att laget åkte ner till divisionen under, skyller jag på herr Juande Ramos. Jag tror att det var han som tränade Barca B på den tiden. Han fick väl sparken efter det. Eller han fortsatte inte efter det.
Barcelona Maestro-V
10/31/2009 11:31
Ämne: Jag har verkligen sa....Att höra marängerna ständig beklaga sig för att de har en skadedrabbad trupp. Det är lätt att hävda det när det går skakigt. Real Madrid som ändå ska ha den beredaste truppen i Spanien. De borde kunna ersätta enstaka skadade spelare!

Barca har också haft skador men skillnaden är att man i Barca klarat sig med att ersätta skadade spelare med dugliga Pedro, Jeffren och så vidare.

De som har varit borta på grund av skada under en tid är:

Henry, Marquez, Alves, Abidal, Milito(långtidsskada), Bojan, Zlatan(kort tid), Puyol, Chyg.

Så skador har vi också haft men det har fungerat ändå.

Ska bli intressant att se när vi har ordinarie anfallstrio tillbaka och i form. Messi, Zlatan Henry. Det kommer att ta några matcher innan Henry är i trimm men när dessa tre är igång och då kommer målen.
Barcelona marcus (barca)
10/31/2009 11:27
Barca4eva

När Laporta städade i truppen och köpte Deco mfl lyckades barcelona endå vinna ligan direkt.

Samtidigt skall man veta att det kan ta tid men det finns ingen ursäkt mot div 4 lag. Men jag älskar det!
Barcelona lameG^
10/31/2009 11:09
Jag har verkligen saknat den här spelaren. Hoppas vi får se mer av honom!!
Barcelona De Goda-Zlatko
10/31/2009 10:55
Bästa videon på länge , syrran garva järnet också.
Barcelona Tan
10/31/2009 10:50
Ämne: Tack El Flaco för än....
Ja, det värmde hjärtat att läsa krönikan om Puyi.
Stort tack för härlig läsning!
Barcelona Maestro-V
10/31/2009 10:44
Tror ni att Zlatan vet om att han ska göra ett vackert mål i Reyno de Navarra (El Sadar) idag om han vill bli legend i klubben?

Alla spelare som vill bli ihågkomna bör måla i Reyno de Navarra (El Sadar) och det ska vara vackert mål också.
Romario, Ronaldinho, Rivaldo, Messi, alla har gjort och det var vackra mål.
Säkert många av de gamla-gamla legenderna med.
Annons: