/spanien/barcelona/forum/17478.aspx/spanien/barcelona/forum/17478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-06 01:01
Sergio var inte bra ida faktis. och Henry deför ill jag att Pedro och yaya kommeristället för dem .i Machen mot Kieve! men henr vet man aldrig när han e bra:D
Barcelona Rambla - K9
2009-12-06 00:57
Ämne: Ödmjuka Pellegrini o....
Jag kan ju inte säga att jag är förvånad. Alltid lika enögd och arrogant i sina kommentarer efter en match.
Real Madrid obbe
2009-12-06 00:56
Rambla - K9//

Hans positionsspel må vara sämre, men totalt sätt, och rent i allmänhet, så är han bättre på det han gör än Y.Toure, som kanske har haft sina bästa år bakom sig ändå. Min åsikt.
Barcelona Barcadinho.
Lass skulle inte få springa som han gör om det var Pep som bestämde.

Kommer ni ihåg Keita i början. Han sprang som en galning överallt på plan, men till slut var det stopp.
Keita berättade på en intervju att Pep sa till honom något i stil med
"I Barca låter vi bollen flytta sig hit och dit överallt inte spelarna"
och Keita till sin förvåning frågade "Vadå, ska jag inte sprina hela tiden?".

Olika sätt att tänka i olika klubbar...
schlattan
Pedro ska starta nästa match. Henry har gjort sitt på några matcher.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-06 00:54
Ödmjuka Pellegrini om Ronaldo:

"We have an important game against Valencia next. I do not think that he deserves to miss it.

"I did not see it well, but I think he was trying to get the ball when he hit the other player."
Barcelona Barcadinho.
2009-12-06 00:50
Yayas situation och diskussioner visar bara hur svårt det kan vara med en bredd trupp som innehåller flera riktigt duktiga.
Det blir tjafs ser ni och spelarna i frågan är missnöjda.

Samma situation hade vi med Puyol när Chyg gick förre honom på några matcher. Då var det snack om att vår capitano vill lämna till Milan och kommer inte förlänga sitt kontrakt utan tillrcäkligt med spel.
Men var gör käre Puyi. Han tar chansen och visar Pep att han är numero uno. Och då återta han sin position som första val i de viktigaste matcherna.

Yaya bör visa det nu mot Kiev. Att han är värd mer tid. Men jag tror att det kommer. Han är ju en gonzila.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-06 00:49
obbe

Lass har ett bedrövligt posistionsspel, det är därför som han alltid ser ut som en speedad terrier när han spelar. Tack vare att han har en så god fysik så orkar han springa som han gör. En annan vanlig spelare hade aldrig gjort det. Visserligen var Lass utmattad efter 60 min i clasicot i våras men då gjorde också Barca en grym match och alla madridspelare fick mest jaga boll hela matchen. Det är också därför han aldrig hade klarat av jobbet som ensam pivote mot ett topplag.
2009-12-06 00:46
westinho

Med facit i hand så kanske Barca borde startat som jag sa? Sergio var tveksam när Barca släppte in målet och Henry var totalt osynlig och byttes ut.

Barcas försvar vann inte en enda nickduell ikväll. Med Yaya kanske det hade sett lite annorlunda ut.

Missförstå mig inte, Busquets är Barcas framtid, men situationen börjar bli oroväckande. Yaya får inte lämna Barca.
Real Madrid obbe
2009-12-06 00:44
Barcelonito / Lucho Enrique 21//

För klena vet jag inte, de är ettriga stressar motståndaren, och får dem till misstag samt tar tillbaka en hel del boll, vilket underlättar och gör Y.Toures jobb mer lätt.

I min mening är både Lass och m.Diarra bättre på den positionen. Då de i stunder i vårat lag där försvarsspelet varit helt osammanhängt, låst i hop det som ett paket på ett utmärkt sätt.

Men bara min åsikt, men tycker det ligger en del sanning i detta.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-06 00:44
Ämne: Maestro -generation ....Röda kort kan vem som helst få. Det har inte med slarv att göra. Det som Busquets gjorde var en reflexmässig handling. Alla gör det någon gång och han fick det straff han förtjänar. Rätt.

När det gäller Toure har jag en känsla av att han är på väg ut från Barca. Jag älskar honom lika mycket som du. Men man har sett tecken som tyder på det.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-06 00:41
Toure vs Busquets

Toure är nästan bättre än Busse i nästan alla egenskaper, förutom passning. Att Busse får starta är för AM då drar Toure och busse måste matchas så mycket så att han blir stabilare. Pivote postionen är till Toure självklart.

obbe

Xavi och Iniesta är aningen för klena och ibland alltför högt uppe på plan. Därför krävs det en som Yaya att balansera laget. Diarra hade aldrig fungerat att ha som ensam Pivote i Barcelona.

Abidal och Yaya är mycket viktiga för Barcas balans i spelet.
Barcelona westinho
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Om jag inte minns fel var det du som var så tvärsäker på att både Henry skulle bänkas och att Touré skulle spela från start ikväll. Pep är tydligen inte så lättläst alltid..
Barcelona Rambla - K9
Det såg likadant ut förra säsongen. Under hösten spelades Busquets väldigt mycket och då var han ändå ny. Under andra delen av säsongen spelade Yaya så gott som varje viktig match. Jag skulle tippa på att Pep har något liknande på gång denna säsong. Speciellt med tanke på att Yaya även ska till Afrika i januari.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-12-06 00:40
underbart att se Messi i form o visa att han verkligen förtjänar titeln som världens bästa fotbollsspelare, hoppas att han form kurva bara stiger! kan inget annat en att älska den grabben..

avslutar med att hoppas att Pep säger till Sergio på skarpen om dom där idiot grejerna han håller på med, femte gången denna säsong som han gör något sånt där som slutar med extremt farlig chans eller mål.. skärpning Busi om du vill spela!
Barcelona westinho
2009-12-06 00:37

Jag har inte sagt att Touré BARA får spela i CL. Jag menar att Busquets INTE får spela i CL, och att han därför får mer speltid i ligan. Om vi åker ur CL, kommer givetvis Touré få spela mycket i ligan. Jag är inte korkad.

Precis som du säger behövs Touré mot de stora lagen, som vi möter i just CL. Därför får han spela där.

Mitt argument håller visst. Det är mer fakta än vad jag tror.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -

Måste hålla med "obbe".
Det var ett tag sen jag såg Xavi promenera tillbaks till egen planhalva. Finns inte Xavi så finns Iniesta, finns inte han så finns Messi.
Alla jobbar i defensiven, Zlatan också då och då.
Det jag försöker säga är, att ingen jobbar ensam i Barca. Vi jobbar som ett lag, och förlitar inte oss på individuella prestationer.

Bona nit culés y obbe.
Maestro -generation 87

Men Busquets röda kort och slarv mot Madrid glömmer Pep bort? Tror faktiskt inte det ligger till så. Vill bara att Yaya börjar få ordentligt med speltid snart.

Att se honom i Chelsea eller City nästa säsong skulle vara en mardröm jag inte ens vill tänka på.

Essien, Yaya, Lampard är ett mittfält inget lag skulle knäcka.
Real Madrid obbe
2009-12-06 00:34
Barcelonito / Lucho Enrique 21//

Defensiva jobbet ensam? Är ju inte så att Xavi och Iniesta eller vilka han har bredvid sig på mittfältet står däruppe i offensiva positioner bara.

De alla jobbar hårt både defensivt och offensivt. Båda Xavi och Iniesta vinner tillbaks en hel del boll.

Så att säga att Yaya är helt ensam om att sköta det defensiva jobbet är fel.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-06 00:34
Yaya kommer att spela mot Kiev.
Pep pratade med honom efter Xerez match och grabban började le och ge glada och lugna signaler till sina algkamrater. Han kommer att spela tillrcäkligt mycket.
Busqi har fått förtroende från Pep och det är bara att gilla läget.

Den största direkta anledningen till varför Busquets matchas så mycket är afrikanska mästerskapet. Han blir huvudfiguren som mittlås när Yaya o Keita är borta.
Det är inte smart att låta en spelare ta så stort ansvar från bänken. Han måste spela mycket.
Barcelonistas
2009-12-06 00:33
pep måste rotera på detta sätt just nu med tanke på att truppen är faktiskt väldigt tun. detta minskar även skador på spelare så jag tror på PEP!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-06 00:32
Så här med matchen färdigspelad och resultatet så har jag inga problem med Busquets insats. Förutom det tveksamma ingripandet på bakåtnicken så gjorde han en bra match.

Självklart är det så som westinho skrev. Yaya har mer pondus och rutin från spel i Europa. Det är en svår bortamatch mot Kiev i veckan med en jobbig flygresa. Då känns det bra att ha en utvilad Yaya. Jag tror nog att han fått reda på det av Pep redan och han har säkert inga problem med att vilas idag.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-06 00:31
"Jag är verkligen nyfiken på varför Toure bänkas, det kan inte handla om rotation längre, så vad har hänt?".

Svaret är enkelt. Han har underpresterat många gånger när han har fått chans att spela. Men prata ut i media är han väldig bra på, uppenbarligen.

Minns du matchen mot Rubin Kazar, exempelvis?
Han var slarvig med bollen. Rubin Kazans andra mål var en ren slav av Yaya Toure.
Antar att Pep inte glömmer såna avgörande saker och säkert mycket vi inte vet också.
2009-12-06 00:31
westinho

Så om Barca åker ut ur CL nu, så kommer inte Yaya att spela nåt mer i Barca till nästa säsongs CL?

Så Busquets ska spela 38 matcher och Yaya 6-15 matcher? Argumentet håller inte tyvärr.

Yaya behövs mot lag som Chelsea, United, Juventus, Inter, Milan, Arsenal. Han klarar av det defensiva på mittfältet på egen hand. Det gör inte Busquets.

Titta på Lassana Diarra, han skulle aldrig klara av jobbet i mitten som slitvarg ensam. Han behöver en Xabi Alonso, Gago eller M. Diarra bredvid sig.

Essien är också exempel på spelare som klarar av uppgiften ensam.
MF Doom
2009-12-06 00:30
Dags för film och sömn, hoppas ni hade en lika underbar kväll som jag boys. Nu sover vi med ett leende på läpparna inatt allihop :D

På onsdag är det Kiev som väntar, hoppas på bästa resultat för våran del där också.
Barcelona Zamboza
2009-12-06 00:30
Jag tror att Yaya bänkas eftersom han snart ska spela afrikanska mästerskapet och Pep vill därför spela in Busquets i start elvan så mycket som möjligt, så att han kommer in i spelet.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2009-12-06 00:26
Ämne: Spam är inte till....
Håller med!

in o rösta på, HÅLL I HATTEN 11 barca spelare + PEP G. på uefa.com

F.ö kul att messi o zlatan målar ikväll..
Barcelona westinho
2009-12-06 00:24
Ständigt detta tjat om Yaya Touré. Har ni fortfarande inte fattat mönstret? Kolla hur många CL matcher Busquets har startat jämfört med Touré så förstår ni varför han vilar Touré idag. Jag vet inte varför, men han låter Touré spela allt i CL, när han är kry. Busquets har därför fått spela mer i ligan.

Det har ingenting o göra med att Touré ska bort eller att han är petad. Det är rotation, och efter förra säsongen med Pep borde alla förstå att han gillar att rotera i truppen så att nästan alla får speltid.
Barcelona jasko’o
2009-12-06 00:24
Ämne: Saman

Varför är d....
Kanske stora käft som skickade iväg Eto'o.
Pep vill visa andra också mer spel mindre snack.
Annons: