/spanien/barcelona/forum/17475.aspx/spanien/barcelona/forum/17475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oha789
2009-07-26 12:45
aniliito

Jag tänker mer än dig!

En Aftonbladet kan alltid vara överdrivna i sina uttalanden gällande Zlatan..

så länge det inte står Konkurrenst på hans plats så litar jag inte på vad dom menar.

Men men din förklaren verkar logist.

Tänk själv. Jag tänker mer än dig.
Barcelona Den vise
2009-07-26 12:44
oha789

Jag tror att han syftar på den centrala positionen av trion på topp. Jag menar bojan är en talang utöver det vanliga men kan inte se nån hota honom på topp. Dessutom så tror jag inte att man köper en spelare för över en halvmiljar kr och låter honom värma bänken. Det finns inte på världskartan..
Barcelona aniliito
2009-07-26 12:41
dubbel sry
Barcelona aniliito
2009-07-26 12:41
Oha789. Men självklart pratar han om Zlatans position? Varför skulle han prata om någon annan position som inte ens Zlatan spelar när frågan handlar om konkurrens? Zlatan spelar väl bara central anfallare och inte som mittfältare eller? Och nej det är bara Messi som är bättre än honom som spelare sedan håller Xavi hög klass i mina ögon men man kan inte riktigt jämföra de. Zlatan kan göra saker som Xavi inte kan och Xavi kan göra saker som inte Zlatan kan fastän Zlatan är lite som en mittfältare också då han levererar fina bollar med hans grymma spelsinne. Tänk innan du skriver tänk.
Barcelona petersays
2009-07-26 12:38
Im Back
Antar att det är en lite av en smakfråga. Sporting är ju inte bästa laget och alla spelare växer väl med bra spelare kring sig. Jag är dessutom medveten om att Moutinho inte har den bästa säsongen bakom sig, men med tanke på hans tidigare matcher, att han har en fullt acceptabel lägstanivå, samt att han bara blir 23 i höst så tror jag verkligen att han skulle kunna tillföra laget något, och på sikt kanske bli vår nya Deco.

Moutinho är en mer allsidig spelare än Mascherano och som sagt så tycker jag att det är hans spelartyp vi behöver. Playmaker/box-to-box. Han spelar ju oftast till höger på mittfältet, samma plats som Xavi, och jag tycker det skulle vara grymt att kunna växla mellan de båda under en hårt matchad säsong som den kommande. Med Xavi som mentor och Pep som tränare tror jag verkligen att han skulle kunna växa in i rollen på ett par år och ta över när Xavi börjar dala.

Många vill säkert att Thiago ska ta över, men av det jag sett så är han inte riktigt på a-lagsnivå än.
Barcelona Ciao-V
2009-07-26 12:38
Ämne: Hur kan man överskat....
Vi får väl se om Bojan kan ge honom konkurrens. Det är Bojan som spelar i samma position men han spelar säkert när Zlatan inte kan spela eller ska vilas. Henry ska väl också rotera positionen med honom under matcherna.
Barcelona ZLATAN # 9 - TATTOO BARCA
2009-07-26 12:37
in i min profil och tyck till om min barca tattoo bilden e ju liten så ja hoppas de syns lite iaf =).... spelar messi idag ?
Barcelona Im back
2009-07-26 12:31
Mascherano är rätt överlägsen den rätt överskattade Moutinho. Mascherano vore en grym värvning, tyvärr kommer den inte inträffa.

Jag vill i alla fall inte se Moutinho i Barcelona. Sett honom spela en hel del och han håller inte klassen som krävs.
Barcelona Oha789
2009-07-26 12:27
Hur kan man överskatta en spelare så mycket.

Vem blir Zlatans största konkurrent i Barça? /Starman 43

Sportbladet: Det låter kaxigt som svensk, men Zlatan har inga konkurrenter i Barcelona. Är han frisk så spelar han till 100 procent om det inte är så att han vilas.

Vad menar han? Konkurent om hans plats som Central Anfallare eller Konkurent som hel helt i laget?

Om det är Konkurrent från hela laget så är ju den där killen i Aftonbladet riktgit dum. Zlatan är ablsut inte den bästa spelaren i Barcelona och däremot har många som är bättre än han.
Barcelona petersays
2009-07-26 12:17
" Barcadinho: Framför allt då Hot Rats plattan från 69 med underbarnet Ian Underwood på nästan samtliga instrument. "

Så jäkla OT, men en grym skiva!
Estructares
2009-07-26 12:16
Grabbar ska Messi spela idag?

Visca el barca!
Barcelona petersays
2009-07-26 12:15
"Nu ska vi vara intresserade av Mascherano. Men varför inte lägga pengarna på Moutinho.

Vad tycker ni?"

Instämmer å det grövsta. Nu säger ju iofs Pep i citaten på länken att det kommer bli svårt att värva Mascherano, och han äsger inte uttryckligen att han vill det heller. Men skulle båda spelarna stå bredvid varandra och valet var mitt så skulle jag utan tvekan välja Moutinho då jag tycker att vi redan har nog med spelare för det defensiva mittfältet, medan den offensiva delen bara har fyra spelare på två platser.

Moutinho har deesutom en billigare prislapp på 22.5M för utköpsklausulen, och framförallt så har han i princip inte missat en match under sina år i sporting. Av de 196 matcher sporting spelat så har Joao startat 193 och fullföljt 191. Ingen dålig statistik direkt. Jag tycker dessutom att det är just hans spelartyp som behövs, någon som kan rotera med Xavi - för just nu har vi ingen backup till honom, om nu inte Thiago briljerar.
Barcelona Suñol
2009-07-26 12:10
Barcadinho: Framför allt då Hot Rats plattan från 69 med underbarnet Ian Underwood på nästan samtliga instrument.
Barcelona Oha789
2009-07-26 12:08
EN KORT INTERVJU MED MARQUEZ

Här kommer ett utdrag ur en intervju med Rafa Marquez gjord för Barca TV och Barcas officiella hemsida.

Hur långt har du kommit med rehabiliteringen?
Det har gått riktigt bra. Jag är nästan helt ok nu. Jag har ännu inte varit med och tränat med gruppen, men målet är att jag ska kunna vara med i USA och då vara 100% återställd.

Hur upplevde du slutet av förra säsongen, med tanke på att du var skadad?
Jag kände mig maktlös eftersom jag var tvungen att se dessa viktiga matcher från sidan. Men jag kände också en väldig glädje. Tack var mina kollegor nådde vi dess segrar och framgångar.

Den här maktlösheten, har det blivit en sporre och ökat motivationen inför den kommande säsongen?
JA, man vet ju aldrig när och om det kommer att hända igen, men det är alltid motiverande att fortsätta att bli bättre. Jag hoppas att jag kommer att kunna spela med laget så mycket som möjligt.

Var du förvånad över Barca’s överlägsenhet i finalen i Champions League?
Sanningen är nog att alla trodde att vi skulle få det mycket svårare. Jag tror att laget har höjt sig en hel del vilket fick det att bli lätt. Att alltid hålla bollen inom laget så skapas chanserna förr eller senare.

Hur har semestern varit?
Jag fick dela ledigheten med min rehabilitering. Jag var bland annat tre veckor i Frankrike och tränade. Jag har nu fått tillbaka formen igen efter skadan. Sen kunde jag njuta av semester med familjen.

Gjorde du det här frivilligt?
Ja, jag ville att rehabiliteringen skulle gå framåt så att jag skulle kunna njuta av lite semester. Hade jag inte gjort det, skulle jag inte ha kommit så här långt nu. PÅ det här sättet kan jag vara med gruppen mycket tidigare.

Hur går det med förlängningen av kontraktet med Barca? Är ditt mål att ”pensioneras” i Barca?
Förhoppningsvis. Det är så klart min önskan att få dra mig tillbaka i Barca. Jag är mycket förtegen när det gäller förlängning av kontraktet. Jag vet att vi kommer att komma överens, så det är bra en fråga om tid.

Vi har sett en hel del hårdkörning på träningarna. Är det nyckeln till att upprätthålla känslan och nivån från förra säsongen?
Visst. Naturligtvis var det nyckeln till att vi nådde så många titlar. Pep’s införande av tempo och fart i träningarna var mycket bra. Ha kräver alltid max och det måste vi följa.

Guardiola är själv med och deltar aktivt under träningarna. Är det bra?
Ja, han lämnar oss inte nån gång under träningarna och jag tror att det är bra för laget. Pep har alltid satsat hårt under sin karriär och nu kräver han att vi ska gör detsamma. Det är bra för oss och för gruppen.
Barcelona ★Dani Alves★
2009-07-26 12:01
Ska bli kul att se Messi spela idag. Någon som vet om han startar?
Barcelona basaric
2009-07-26 11:51
26 minuter lång dokumentär om FC Barcelona.

*Länktips
Barcelona basaric
2009-07-26 11:48
Fy fan vilken underbar video....

*Länktips
Barcelona Ciao-V
2009-07-26 11:43
westinho:
Hans namn förkortas till Chyg. Lättare att hantera då. Han är en lovande back, stor, ung och teknisk. Skulle verkligen passa in i Barcas spel. Pep verkar vilja ha honom. Man har säkert haft scouter som har följt honom länge.

KIM och Barcadinho:
Jag skriver under det ni skriver angående Laporta och Eto'o - Zlatan affären.

Eto'o ville inte förnya sitt kontrakt med klubben om han inte fick ett femårskontrakt och en rätt hög lön(runt 10 miljoner) enligt det man har läst oh hört. Om detta inte gick ville han lämna klubben på fritrans. Dessutom ville Pep inte ha honom kvar delvis för att han vill förnya anfallet, tillföra en ny hungring spelare. Pep ville även underröja det irritationsmoment som Eto'o har ställt till med ett antal gånger och som han har potential att ställa till med även i framtiden.

Zlatan kommer inte få högre lön än Messi.
Messi är kung och kejsare samtidigt i klubben. Han är numero uno. Det vet Zlatan också som är en smartperson.

Jag tror förresten att Henry kommer att ta hand om Zlatan. Henry har den erfarenhet som krävs för att introducera Zlatan i sitt nya lag. Dessutom bör Zlatan som anfallare ha en stor respekt för Henry som har åstadkommit så mycket under sin långa karriär som en av världens bästa anfallare.

Det blir bra!
Barcelona Trippeln
2009-07-26 11:42
Clichy #22

Är du säker?
Spanien Clichy #22
2009-07-26 11:40
Trippeln //

Haken är att du får ett virus om du går in på länken.
Barcelona Trippeln
2009-07-26 11:33
rödvitare

Vad är haken?
Barcelona basaric
2009-07-26 11:28
Barcelona_10_

Jag vill gärna veta varifrån du har beställt tröjjan.
Real Madrid rödvitare
2009-07-26 11:28
Spärrad. /Red

Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-26 11:24
lameG^

Jävligt gött tänkande, men så defensivt skulle Barca aldrig att spela.

Jag välkomnar Zlatan med stora armar, men det är inte han som kommmer att bli vår "Etoo" i år, jag tror mer på Titi faktist :)
Barcelona basaric
2009-07-26 11:21
Fredrik R

Ingen i Barcelona får tjäna mer än Messi.
Barcelona lameG^
2009-07-26 11:08
Det sägs att yaya ska erbjudas en annan roll den här säsongen. Mer som den rollen iniesta spelar på.

Kan det bli så här?

------Ibrahimovic--------
Iniesta------------Messi
------Yaya---Xavi---------
-------Mascherano---------

Om det är någon mittfältare vi ska köpa som ska vara "dyr" så ser jag Cesc som det bästa köpet. Yaya ska vara defensiv mittfältare som han spelar nu. Han är fel fri på den positionen.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-26 11:00
Kim

Ville verkligen Eto'o bort? Jag trodde bara han ville erkännas av klubben som en jämlike till Messi, liksom han ville bli erkänd som en jämlike till Ronaldinho när denne ansågs var bäst i världen medan Eto'o avgjorde CL-finalen. Med erkännas menar jag betalas lika bra.

Jag är fortfarande nyfiken på ifall Zlatans lön blir högre än Messis nu, han tjänade ju mer än honom hos Inter.
Barcelona westinho
2009-07-26 10:58
Här är en video på chygrinskiy eller vafan killen heter (Varför ska de ha så svåra namn?!)
Precis som Barca Barca säger, så är han en spelande mittback. Man ser på videon att han är lugn med bollen och passningssäker.

Gud är störst!

Jaså du känner Jiloan, han gick i min paralellklass, här i Malmö. Tycker dock Jimmy har större talang.
Barcelona lameG^
2009-07-26 10:58
Kim

Zlatan fansen får komma om dem vill. Det är alltid någon som lockar en till att bli barca fan. Jag blev barca fan pga Rivaldo. Älskade honom och hans sätt att spela. Sedan har jag mer och mer börjat älska barca som lag och inte spelare för spelare. Men såklart gillar jag vissa spelare fortfarande men för mig nu är BARCA som lag min favorit.

Förlorar barca någon match eller någon går på långtidskada så kan man inte koncentrera sig på jobbet. Jag blir också lätt sur. Tänk att ett lag påverka ens dag så mycket.
Barcelona Kapten11
2009-07-26 10:56
Kim

Är du från Malmö?
Annons: