/spanien/barcelona/forum/17461.aspx/spanien/barcelona/forum/17461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-27 16:34
Seriöst, kan inte sluta kolla.
Jag ryser i hela kroppen.
Det är totalt makalöst.
Skulle kunna offra en hand för att se det där igen på plats.
Det där slår finalvinsten mot United med 2-0 med hästlängder.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 16:33
westinho

Behöver inte vara så spydig inte alla som kan se den på tv eller hur?

Rambla

Du lirar mycket FM va?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-27 16:33
Det här spanska U19-laget imponerar då inte på mig. Den där sk "supermålvakten" de Gea är petad och med rätta. Thiago som är ett år yngre är inte ordinarie i laget. Merida är kass, det är ingen förlust att vi blev av med honom. Oriol är defensiv mittfältare och gör sitt jobb, varken mer eller mindre. Iago har mest trix för sig men kommer ingenstans.

Varför är inte Muniesa med? Han är ju lätt bättre än alla de mittbackarna Spanien har med. Jag har för mig att han varit given tidigare. Det måste bero på den nästan årslånga skadan han just kommit tillbaka ifrån.

Nu ligger de under mot Frankrike och det ser allt annat än ljust ut.
Barcelona petersays
2009-07-27 16:32
westinho
Är du moderator?
Snudd på att man skulle lägga länken ovanför formuläret här eller som en sticky note högst upp bland inläggen.

Fast iofs. Om folk inte läser fem rader ned eller ens märker att en artikel heter "TV4 Sport sänder Zlatans presentation" så är det nog inget som hjälper.
Barcelona petersays
2009-07-27 16:30
Jag tror inte att någon av dom kommer, och jag kan nästan sätta min hatt på det. Om jag hade nån hatt alltså...
Barcelona westinho
2009-07-27 16:30
Oj..om man skulle få en krona varje gång man läst "Länk till presentationen?" idag på detta forum. Ja, man hade ju inte behövt jobba mer.
Barcelona Rambla
2009-07-27 16:29
Vågar man hoppas på att vi lägger i femte växeln för att få hem Fabregas? Jag tror inte det är omöjligt. Gör man det inte iår, så hämtar Sandro Rosell hem honom nästa sommar.

Vad föredrar ni av at hämta hem Fabregas och spela Iniesta som ytterforward eller hämta in Ribery och låta honom ta Henrys plats? Eller att man värvar båda? ;)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-27 16:25
petersays

Vilken fantastisk tränare vi har alltså, han tänker endast på klubbens bästa, det är just därför han väntar på nästa presidentval :)
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2009-07-27 16:20
Någon som kan skicka en länk där man kan se presentationen?
Barcelona petersays
2009-07-27 16:18
I länktipset finns en lång artikel om Palermos nyförvärd Pastore som jag nämnde häromdagen. Ska bli intressant att se några Palermomatcher och se om han motsvarar förväntningarna.
Barcelona tarrak
2009-07-27 16:17
Gud är störst! - Pep el rei!

Det är jag medveten om, men att gå därifrån till att direkt utesluta en fotsättning för Pep känns förhastat. Det är ingen tvekan om att jobbet har tärt på honom och han har tappat både vikt och hår sedan han tillträdde. Jag kan dock tänka mig att till viss del beror på att han tack vare sin extema ambition och brist på rutin, överarbetar en hel del. Det var ju någon i hans närhet som sa: När Pep kopplar av från fotboll, tittar han på fotboll.

Tills sist tror jag ändå att det hänger på vem den nya presidenten blir. Så länge det är någon som han har förtroende för och som vill satsa vidare på den vägen Laporta fört in klubben på, har jag svårt att tänka mig att en sån ärkeculé säger nej.
Barcelona ihefsu
2009-07-27 16:13
Ämne: Dags o lämna forumet....
Samma här (träning 18.30...), den som har en repris på länk efteråt får gärna PM!

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-27 16:11
Dags o lämna forumet nu, snart träning. Kommer nog missa presentationen så vore bra om nån länkar efteråt. Vi hörs senare! ;)
Barcelona petersays
2009-07-27 16:10
Ronaldinhoism
Se länktips som sagt

Jag förstår honom om det är så att det verkligen stämmer. Men det är från sport så det kan lika gärna vara taget ur luften.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 16:07
Grabbar jag har en fråga.

Är det någon som vet om det finns en stream till Zlatans presentation ikväll?
Jag vet att den visas på tv4 sport men då jag ligger nästintill däckad av influensa och inte har min tv på rummet skulle jag vara väldigt glad över om det finns någon möjlighet att se den över nätet?

Super tacksam för svar.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 16:05
petersays

Jaha men det visste jag, men då är det dock inte sagt att han inte kommer att förlänga?
Den nya presidenten vill kanske ha kvar honom.
2009-07-27 16:04
tarrak

Han har dock sagt typ: Om en tränare ska hålla motivationen uppe så är det max 2-3 år man kan vara kvar. Nåt sånt tror jag det var, och Vilanova sa nåt liknande också. Aa just det Vilanova sa, med tanke på det intensiva sättet vi jobbar på så kan man inte vara kvar länge. Man kan tolka det på många sätt.
Barcelona petersays
2009-07-27 16:03
Ronaldinhoism
Angående Pep så är väl ingenting konfirmerat, men enligt obekräftade källor (sport iofs) så har han inte gått med på att förlänga sitt tvååriga kontrakt för att den nya presidenten inte ska vara bunden vid en tränare.

Se länktips + http://fcbtransfers.blogspot.com/2008/12/guardiola-could-leave-as-manager-in.html
Barcelona tarrak
2009-07-27 16:01
Pep har inte sagt att han ska sluta efter den här säsongen. Däremot har han nobbat en kontraktsförlängning då han avvaktar det kommande presidentvalet.
Barcelona Marc
2009-07-27 15:56
Nej precis, det som står är att dom haft en veckas längre ledighet än dom andra. DVS att dom kom tillbaka idag för att börja träna efter att dom andra börjat redan förra veckan.

Jag tror du misstolka lite där bara. :)
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
petersays

"Barcelona players Xavi, Puyol, Sergio Busquets, Alves and Piqué returned from holidays today. These five players had been given the permission to stay away for one more week due to the international games they had to play last month."

dessa ska visst med till usa..observera att de redan har varit en vecka mer ledigt..
Barcelona petersays
tarrak
My bad. Missade att det var i dåtid.. "Had been given"
Trodde dom skulle stanna hemma och ha eget träningsschema ytterligare en vecka.
Alenao
2009-07-27 15:55
Gött att få se presentationen på Z på vanlig tv med bra bild och ljud. Lär inte bli mycket streams under säsongen heller.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 15:55
petersays

Vadå ska Pep bara vara kvar detta år?

Var har han sagt det?
Barcelona tarrak
2009-07-27 15:54
petersays

Jag vet inte vilken text du kopierat från, men jag tycker att det står ganska tydligt att spelarna fått tillåtelse att börja säsongen en vecka senare då de spelat matcher med landslaget. Av det som står där finns inget som tyder på att de inte ska med till USA.
Barcelona petersays
2009-07-27 15:43
Angående Chyggy så är det bara att lägga ned diskussionerna om 30M är summan dom kräver. Tycker att ett köp öven för 15M känns tveksamt med tanke på att vi har några mittbackar, samt att några av ungdomarna visat framfötterna i leksaksmatcherna förra veckan. Då är det nästan bättre att skippa lånet på Cáceres och mtcha honom istället. Om Pep står vid sitt ord så har han bara ett år kvar som tränare, sedan kommer någon ny ta över med en egen idé om hur laget ska byggas och frågan är väl om just inköpet av ännu en mittback kan motiveras och prioriteras av styrelsen. Det finns ju inga garantier för att en spelare som Chyggy ska lyckas bättre än t.ex. Cáceres gjorde, som t.o.m. har spelat i spanska ligan innan.

Edit: Tog bort ett missförstånd från min sida
2009-07-27 15:35
Goda nyheter! Cáceres säger att det enda sättet han vill gå till Juve är på lån, för att han vill återvända till Barcelona. :D
Sevilla Milanista#32
2009-07-27 15:31
är det någon här som vet,när bilderna på zlatans undersökning kommer upp? Tacksam för svar!
2009-07-27 15:28
Pep.G-Z9

Haha, nej han får ringa Pep och lära sig av honom lite sen kan vi spela the Barca way! Annars kör vi 4-3-3 som Barca. ;-)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-27 15:26
Gud är störst! - Pep el rei!

Haha ge han Messis nummer, så kan dem prata ut. Han är säkert fortfarande i ett visst chocktillstånd, det var jag t.ex när jag såg en 1.69 cm argentinare nicka över två bjässar som är även kallade världens bästa mittbackspar av många. Han är stor denna Leo :)
Annons: