/spanien/barcelona/forum/17455.aspx/spanien/barcelona/forum/17455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ihefsu
2009-08-15 16:18
Ämne: Deco gör ett sent in....
Han kan ju också ha haft 24 fruktansvärt jättevärdelösa minuter...

Nu har jag inte sett matchen, men ändå.
Andreas-
2009-08-15 16:18
Ämne: Deco gör ett sent in....
Hatar också Chelsea o dess fans extremt, därför blir det extra skönt när vi slår ut dem i CL i år igen.
Barcelona petersays
2009-08-15 16:10
Deco gör ett sent inhopp för chelsea idag. Spelar 25 minuter och gör i 92a matchminuten ett framspel till Drogba som slår in 2-1. Fansen kritiska till Decos insats.

Jag hatar Chelsea-fans.
Barcelona Ciao-V
2009-08-15 16:06
Ämne: Ribery känns sosm vä....Ja, han är en riktig lustig kille om det skrivs om honom stämmer.
Men han har kvaliteèr som få har. Med Ribèry på den andra kanten skulle Barcas spel blir superb, ännu mer åka av. Han skulle tillföra "speed" och ännu mer spets på vänstra kanten oich i anfallet.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 15:58
Ribery känns sosm värsta legoknekten och sättet han gör sig omöjlig i Bayern är fan inte snyggt. Jag anser att vi kan vara utan en sådan spelare.
Barcelona Ciao-V
2009-08-15 15:52
Ämne: Det som är intressan....
Ja, vem ska ledningen värva?

Det kanske blir en överraskning i sista veckan eller så. Ribèry kanske, om han nu vill lämna Bayern Munchen. Man vet ju aldrig.
Det är fortfarande Silly-seasong och möjligheterna kan plöstligt dyka upp. Om Bayern bestämmer sig för att sälja honom, kan Laporta slå till? Kanske, Kanske inte.
Skulle inte tacka nej till honom i alla fall, blir dock rätt så dyrt antagligen. Men vad gör det, det är Laportas sista år;-.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 15:48
Ämne: Hoppas verkligen att....
Det lär aldrig hända, så dröm vidare. Det är bara för att han har Raiola som agent han "ryktas" till Barcelona. Träben skickar vi till Juventus, vi värvar inte dom.
Valencia juvee
2009-08-15 15:30
Hoppas verkligen att ni värvar Grygera från oss. Skulle vara underbart. :D
Barcelona Smogen
2009-08-15 15:18
Det som är intressant är väl om vi ska värva någon mittfältare nu när vi inte får Mascherano eller Fabregas och vem det i så fall bör vara.
Barcelona Saman.
2009-08-15 14:46
Ja imorgon spelar vi mot Bilbao.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-15 14:45
Cape

Det där var ett försök från Wenger att skämta bort ryktena om Cesc, han har inte alls lagt något seriöst bud på Messi. Han är nog medveten att det inte skulle räcka om han så erbjöd hela Arsenals trupp för att värva Messi.
Barcelona The Reporter
2009-08-15 14:44
19 möter vi City, men vi spelar väll imon mot Bilbao?
Barcelona BOJAN...
2009-08-15 14:42
Nej, det är den 19:de
Barcelona The Reporter
2009-08-15 14:40
Messias_10!! ,

Mkt bra video!

Kan någon säga om det är imon vi ska spela?
Barcelona Messias_10!!
2009-08-15 14:13
kollan in videon riktigt bra!!!!!

Visca el Barca
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-15 14:06
Smogen

Ett jäkligt bra inlägg, men du har rätt, dem har nu gått efter Javier och Cesc, tyvär utan lycka. Folk vill värva Moutinho, grabben är duktig & så, men om jag vet rätt så har han redan spelat C.L och varför lägga 22 miljoner på en spelare som redan har spelat C.L.
Barcelona Cape
2009-08-15 13:52
Ryktas nu om att Wenger har lagt ett bud på Messi, då Barcelona ska ha svarat att han kostar 1,5 miljarder. Då kontrade Wenger tydligen med att "Barcelona har lika stor chans att få Cesc som Arsenal har att få Messi".
Barcelona kallesiete
2009-08-15 13:40

Heja Hull!
PS
2009-08-15 13:39
Har Goal.com börjat träna inför nästa års April-skämt, eller är det ett ragggningsreplik Berlusconi dragit på en pub?
Barcelona Smogen
2009-08-15 13:36
Vad som verkligen är aktuellt är ju en mittfältare.

I anfallet finns just nu Henry, Bojan, Zlatan, Messi, Pedro, Jeffren samt Iniesta vid behov. Säger vi att JEffren försvinner är bredden ändå bättre än förra säsongen eftersom att Hleb knappast var en tillgång.
Är övertygad om att både Bojan och Pedro kommer höja sig och därför tror jag inte det kommer vara några problem här.

Samma med försvaret, Henrique (om han inte lämnar) lär ju knappast vara sämre än Caceres och annars finns ju Muniesa, Fontas samt Toure som kan hoppa in. Dessutom lär ju Milito vara tillbaka i spel i november, ser alltså bättre ut här än förra året.

Nej, det verkliga problemet är mittfältet. Framförallt med tanke på AF och om man vill ha alternativet med Iniesta i anfallet och Toure som back. Här behövs vekligen en klass förstärkning, jag hoppas innerligt att man hittar något.
Hittills har man ju försökt med Mascherano och Fabregas och misslyckats, bara hoppas att man har något annat ess i rockärmen.¨

Det som oroar är alla jäkla dumma rykten, det som är fakta ser däremot ganska bra ut, än så länge.
Barcelona The Reporter
2009-08-15 13:26
Vi spelar imorgon va?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-08-15 12:40
Ämne: ngn som har länken d....
Tror det är den.
Roomaa27
2009-08-15 12:09
vet nån när CL lottningen är?
Barcelona pat-w
2009-08-15 11:36
ngn som har länken där zlatan och dani alves leker på en träning o skojar...tror de var på sportexpressen men hittar den inte
Barcelona Heywood Jablome
2009-08-15 11:31
Jag håller med dig, petersays. Vi hade otroligt tur med skador förra året. Det var mestadels Iniesta som gick skadad under två perioder förra säsongen. Spelade för övrigt skadad under Champions League-finalen.

Jag var orolig över att Messi fick spela så otroligt många matcher. Mot Benidorm i CdR till exempel...

Men det krävs ingen raketforskare att inse att Barcelona behöver värva. Det är mäkligt hur ett lag som spelade hem trippeln och är nummer 1 i världen utan att ens behöva ta en diskussion ska ha så svårt att värva.

Är det spelarna i Europa som inte vill komma eller är det Laporta och Txiki ineffektivitet som är svaret?
Barcelona petersays
2009-08-15 11:02
Vi hade faktiskt väldig "tur" med skadorna förra säsongen. Självklart har fyscoacherna gjort ett väldigt bra jobb för att undvika förslitningsskador, men tänk på att så mycket annat kan dyka upp. Allt från sjukdomar, till oväntade kroppsfel till vårdslösa motståndare. Förra säsongen måste varit en av våra bästa på länge ur skadesynpunkt. Under en matchtät säsong och när några spelare spelar mästerskap måste vi ha fler backups, vi kan inte bara stirra oss blinda på förra säsongens mirakelprestation.

Får vi skador på nyckelspelare som Zlatan, Messi, Xavi, Iniesta så ser jag i dasgläget inga klara ersättare. Det är ju heller inte omöjligt att två spelare är borta samtidigt. No pun, men tänk 3 veckor spel med Yaya, Dos Santos och Keita på mittfältet t.ex.? Äsch då. Det blir säkert intressant det med. Men en eller två spelare till tror jag vi behöver + att vi behåller Henrique. Och så tror jag att värvningarna kommer se ut med. En försvarare och en offensiv mittfältare.
Barcelona Criff
2009-08-15 10:46
Jag ser faktiskt hellre att Dos Santos eller Thiago tar Guddys plats, säga vad man vill om Guddy, men tycker man ser att han tappat glöden.
Barcelona Barcadinho.
2009-08-15 10:39
Dagens trupp (just idag) består av 22 spelare, bland andra tre målvakter.

Bland dessa finns det Milito som är borta minst en halv säsong. Alltså halva säsongen 21 spelare.

Om rykten om Guddy och Henrique går genom hamnar vi med 19 spelare.

Under AM försvinner två stycken under drygt 5 veckors period och då har vi en period med 17 spelare i värsta fall.

Det är alldeles för lite.

Lösningen är enkel:
Behåll Guddy och Henrique och hämta en bänkare för försvaret istället för Milito.

Då har man en trupp på 22 spelare och 19 spelare under AM.
Det är rimligt.

Låt JDS och Muniesa dyka upp i nöd fall eller i lätta matcher för att få erfarenhet.

Är det så nödvändigt att sälja Henrique och Guddy?
Fine, inga problem.
Men skaffa en ersättare innan och inte efter.

Lägg märke till att vi har en del spelare som är ganska skadebenägna. De kommer att bli borta i en del perioder utan tvekan.

Jag kan nämna Iniesta, Marquez och Henry på min riskzons lista.

Ha en bra dag.
Barcelona Criff
2009-08-15 10:20
Pep.G-Z9, Vart har du fått det ifrån att Pep har dementerat att han inte vill ha Henrique?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-15 02:22
Canaletes

Det är ju synd, då Madridistas hade vant sig vid den tiden att kolla på sitt lag. ;)

Har varit ganska upptagen med massa saker och funderingar senaste tiden, därför har det inte varit lika aktivt på forumet från min del. Nu blir det dock förhoppningsvis mycket mer aktivitet från sida. ;)

PS, om nån skulle undra då haha :d
Annons: