/spanien/barcelona/forum/17450.aspx/spanien/barcelona/forum/17450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meastro
2009-10-06 22:37
Ämne: Han har spelat i der....
Nej, han har aldrig spelat i Real Madrid ungdomsakademi. Dina källor är felaktiga, tyvärr. Föräldrarna har besökt ungdomsakademin för att se och kolla om det går att sätta honom där. Sen åkte de vidare till Barcas och bestämde sig.
Han har aldrig tränat i Madrid.
Barcelona The Reporter
2009-10-06 22:36
Jag har för mig att det var någonting sånt, men nahe så var det inte ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-10-06 22:35
The Reporter

Det har han inte alls gjort. Madrid var ett av alternativen för Iniesta men det blev aldrig av.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-10-06 22:34
Det var ett tag sen jag skrev här och jag vill börja med att säga hur glad jag är över Barca hittils. Helt obesegrade i ligan och vi vinner t.o.m när vi spelar dåligt, det mina damer och herrar visar vilka mästare vi är.

Sen nu över till saken, många anser att vi endast hade tur med våra skador förra året, men glöm inte att Peps fysträningar verkligen skördar frukt. Finns nog inget lag i världen som har spelare med samma fysik och kondition som våra spelare i FCB har. Ett perfekt bevis på det är Ibra, vem kommer ihåg hans första matcher i vår blåröda tröja ? Han var andfådd som bara den redan vid den 60 minuten ! Och kolla på han nu, han rör på sig överallt i plan i 90 min och mår verkligen jävligt bra utav det.

Det som glädjer mig är att vi har ett transferfönster innan AM och är det så att vi har skador då är det bara att värva någon, men om vi inte har det så tycker jag ändå att ännu en mittfältare borde inhandlas. Vem vet jag inte, men jag tror faktist att vi vinner minst 2 tunga titlar i år också. Josep Guardiola vill bygga upp ett katalanskt fotbollshärskarrike och det får han med sitt Dream Team 2.0.
Barcelona The Reporter
2009-10-06 22:33
Han har spelat i deras akademi, men hans föräldrar tyckte att det var dåligt organiserat, så dom flyttade till Barcelona.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Mercedes Sosa
2009-10-06 22:32
tarrak/

Tolka mig inte fel nu, jag tycker att Txiki förtjänar beröm för hans konsekventa och hårda arbete de senaste åren, men tror du att hans frånvaro skulle ha en avsevärd negativ effekt inom klubben? Jag tror nog inte det. Så länge Pep får mer makt och fortsätter med sin linje och plocka in de spelarna han vill ha så lär det nog greja sig ändå.
Barcelona Meastro
2009-10-06 22:31
Heheh, Puh... Hur gammal var Iniesta när han kom till barca från real?
Iniesta har aldrig varit i Real.... Så vitt jag vet. Hehe;.
Barcelona Heywood Jablome
2009-10-06 22:31
Hur gammal Iniesta var när han kom till Barcelona från Real Madrid? Finns ett fel.
Barcelona Meastro
2009-10-06 22:28
Ämne: Ämne: Enligt ....Måste man välja Rosell för att det ska genomföras?
D.v.s att tränaren ska ha ett större ansvar, helhets grepp och att rollen som sportchef ska försvinna?
Tycker att det vore väldig bra om man ger tränaren den mandaten precis som tränarna i Premier League.

Jag tror och hoppas på att det är en sak som kan genomföras även om någon av de övriga kanidater som ställer upp valet vinner.

Själv hoppas jag på att någon av den nuvarande ledningen vinner valet. Jag vill ha en kontinuitet av det nuvarande så framgångsrika styret. Sorano var väl potential kanidat, förra eknomiansvarige. En annan tänkbar är Yeste.
Barcelona Hetfield
2009-10-06 22:28
Tarrak

Man ska inte sudda bort allt han har gjort, men t.o.m du måste erkänna att man blir väldigt frustrerad på hans "wait and see" approach när det gäller förhandlingar och att sätta igång med allt

Ps.

Laul Calling va? Aja baja...tål inte Laul. Eurotalk is the shit :)
Barcelona The Reporter
2009-10-06 22:27
Viktiga frågor , behöver svaren snabbt snälla,

Hur gammal var Iniesta när han kom till barca från real, Hur gammal var Raul när han gick från atl Madrid till Real?
Barcelona tarrak
2009-10-06 22:25
Personligen har jag alltid sett Txiki som våran unsung hero. Tycker folk stirrar sig för blinda på hans stundtals inkompotenta värvningar, när han ändå är den största garanten för att Barcelonas vägvinnande strategi bibehålls, i medgång som i motgång. Såg Laul Calling för första gången i helgen och när de diskuterade fotbollsvärldens tre mest inflytelserika tränare (Ferguson, Guardiola, Wenger) så gladde Simon Bank mig, med att framhålla och poängtera Txikis arbete i klubben. Tyvärr kommer aldrig Txiki få den respekt han förtjänar, då han inte är en despotisk ledare som styr ställer och sparkar folk efter behag, utan tålmodigt och tråkigt jobbar efter sin övertygelse.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-06 22:14
Ämne: Enligt ett katalansk....
Helt rätt att Pep tar kontrollen över värvningarna. På tiden att vi även här inför det som sedan länge varit verklighet i premier league. Först när coachen får total kontroll på vad som inhandlas och säljs kan han sätta sin fullständiga prägel på laget och få det dit han själv vill ha det. Precis som Wenger och Feurguson gjort i pl med framgång. Guardiola är Cruyffs största lärjunge och sanna efterträdare. Med honom har vi nått och kommer nå framgångar som ingen vågat/vågar drömma om. Helt rätt att ge honom friare tyglar och större utrymme i klubben. Visca Rosell!!!! Visca Pep!!!!!!!!!
2009-10-06 22:08
Det skulle stå Sampdoria. Nu är det ändrat.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-06 22:06
(hoppsann, nu ser jag att ni är igång med kandidaterna, men jag måste logga ut).
Barcelona Rambla - K9
2009-10-06 22:05
Heywood Jablome

Vad gör det om Johan skriver klagotexter? Det gör han ju även idag. Ibland får även Laporta kritik, konstkruktiv kritik. Det överlever nog också Rosell.
Barcelona nemo
2009-10-06 22:04
The Reporter: Köp via Barcas sida. Där kostar det ~90 euro.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-06 22:04
AM spelas mellan 10-31 jan och spelarna måste vara på plats runt 5/jan.

Det betyder att Keita och Yaya missar som högst 4 liga matcher, inte mer.
Bland dessa matcher bör man notera Sevilla på Camp Nou och Gijon borta.

Sen kan det hända att de kommer tillbaka tidigare och missar bara tre matcher.
Det beror på hur långt Mali och Elefantbenkusten går i turneringen.

Däremot kan den intensiva matchningen och allt detta påverka spelarna pysiskt.
Jag kommer ihåg Eto’o förra gången. Han gick ner 6 kilo (!) under vistelsen i turneringen. Och han behövde extra tid för att återhämta sig.

Så det kan sluta med flera missade matcher om ”mörka moln” rör sig förbi.

Men dubbelmötena i CL börjar i mitten på feb. Alltså, AM påverkar inte de här matcherna.

Frågan är ju om ledningen tänker värva någon bara för typ 4 matcher.
Det beror mycket på skador innan. Om hela truppen håller sig frisk mer eller mindre, så kan det vara så att Pep kommer att använda Busqi, samt Marquez och Pique som alternativ med backup av b-laget. (JDS, Thiago, Muniesa osv).

Lägg märke till att VM för klubblag inte är så farlig som man tror.
Barca kommer att spela bara två matcher i turneringen (i mitten på dec).

Jag personligt tycker att man ska värva en till. Jag har haft samma inställning redan innan säsongen startade. För tunn trupp för min smak. Och jag menar inte en dyr crack a la Mascherano.

Vi får väl se.
Låt oss först se hur landslag matcherna kommer att påverka våra spelare.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-06 22:03
Senaste artikeln = faktafel

"I Italien så gick Inter upp i serieledning efter en vinst mot Udinese, de ligger på samma poäng som Inter, men leder tack vare målskillnad."

Inte samma poäng som Inter? Det bör nog bara Sampdoria va?
2009-10-06 22:03
Cruyff kommer väl skriva klagotexter i hans spalt på El Periódico de Catalunya mot Sandro Rosell :-)
2009-10-06 22:02
Hetfield/

Cruyff fungerar ungefär som Laportas inofficiella rådgivare. Han har ju ingen officiell roll inom klubben, men det var trots allt Cruyff som var den förste med att föreslå Guardiola som huvudtränare. När det gick dåligt för Rijkaard under dennes sista år som tränare, sa Cruyff till Laporta att Pep var redo att över efter. Och man kan nog lugnt konstatera att den gamle holländaren hade rätt. ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-10-06 21:59
Jag är inget större fan av Txiki. Dock ska man komma ihåg och framför allt respektera att han faktiskt har gjort mycket för den här klubben. Först som spelare i Dream Team och senare som spordirektör. Man måste inte alltid gilla hans värvningar men ändå komma ihåg att han i alla år han varit i klubben gjort det som han anser vara bäst för klubben.

Skulle Sandro Rosell bli nästa president, så kommer han knappast att ändra på sådana saker som klubbens filosofi när det gäller det fotbollsmässiga, hur man utbildar spelare i La Madia osv. För det är faktiskt Cruijffs som byggt upp denna filosofi i canteran.
2009-10-06 21:57
Jag har en känsla av ett Rosell kommer vinna valet, han känns som det "hetare" namnet just nu.

Sen så gillar jag framförallt idén om att Pep skulle få en mer manager-liknande roll i framtiden (förutsatt att det som TV3 gick ut med stämmer) om Rosell blir president. Tycker egentligen att samarbetet mellan Pep och Txiki inte har varit helt lyckat det senaste året och det är nog lika bra, som Hetfield är inne på, att operera bort blindtarmen.

Därmed inte sagt att jag stödjer eller tänker stödja Rosell i det kommande valet. Vi får se vad de andra kandidaterna kommer med längre fram.
2009-10-06 21:55
Nja... jag vet inte. Jag gillar Rosell... ibland. Jag kan störa mig på Cruyff... ibland.

Cruyff betyder väldigt mycket för klubben, men jag kommer ihåg när vi var i en kris och han tyckte och han tyckte och han tyckte och han tyckte. Jag vet att han har hjärtproblem och det viskades om att det var en av anledningarna till att han inte ville ha en hög position i klubben, men att tycka och kritisera belastar hjärtat också.

Senast klagade han väl på att Barcelona signade ett så långt kontrakt med Messi. Han påstod att Barcelona bara gjorde för rädslan av att Madrid skulle gå efter Messi. Korta kontrakt, tycker han och jag kan väl hålla med honom på den delen.
Barcelona Hetfield
2009-10-06 21:53
Kan någon förklara för mig vad Cruijff gör för dagens Barca? Av det jag har sett/läst så kommer han mest med olika åsikter, men har han en verklig makt eller är han som kungen (Sverige)?

Menar inget illa, är bara genuint nyfiken över att veta vad hans roll är i dagens Barca
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-06 21:51
Det är något mystiskt med Rosell, och jag vill inte att han ska vinna valet. Han känns som en risk. Dessutom det här med Cruijff, hans inflytande är ovärderlig enligt mig.
Barcelona The Reporter
2009-10-06 21:44
Är det någon som vet en bra sida där man kan få en Barcatröja för ungefär en 1000-lapp med frakt o de. Helst med eget tryck.
2009-10-06 21:41
Heywood Jablome/

Av det jag läste så stod det att Cesc kanske kan vara ett Rosells vallöften, men det är inte helt säkert än.

Om Rosell vinner valet så lär han med största sannolikhet ignorera Cruyffs råd, till skillnad från Laporta. El Flacos influens och hand inom klubben kommer nog inte vara lika påtaglig som under de senaste åren skulle jag tippa.
2009-10-06 21:35
el Flaco. Väldigt intressant. Talade de något om återvävandet av Cesc?

En av anledningarna till att Rosell fick gå var ju att han inte tyckte om att Laporta tog råd av Cruyff. Kan man ana att Cruyffs inflytande på klubben kommer att minska, eller till och med upphöra? Isåfall vad kommer det att ha för konsekvenser på klubben? Klubben andas ju Cruyff.
Barcelona Hetfield
2009-10-06 21:28
Klint

Ja, jag förstår inte varför alla får panik..Busquets och Marquez är inga dussinlirare, lita på de. Man kan ju som sagt flytta upp Thiago eller JDS föratt ge Xavi och Iniesta lite andrum, och det kommer att behövas

El Flaco

Man kan bara hoppas att det stämmer, man kan kort säga att Txiki är Barcas blindtarm, dvs. useless...
Annons: