/spanien/barcelona/forum/1745.aspx/spanien/barcelona/forum/1745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2016-05-19 08:06
Säger samma sak som jag sagt i många år: Banega - sign him up! En av få spelare som skulle passa som handen i handsken på vårt offensiva mittfält. Iskall med boll. Passningsöga bättre än de flesta. Hans säsonger i Sevilla tycker jag bevisar att han absolut är mogen uppgiften nu. 28 år - perfekt ålder!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-05-19 07:05
Neymar Sr (father): "We always had higher offers than the one of Barça, but in the end it's the player who decides." [via sport] Girig pappa, men verkar ändå vara klart nu!? Nu kan han och Perez gå och trösta varandra.
Vlom
2016-05-19 06:13
@enkos:

Å andra sidan har Sevilla matchtempo i sig och vinna en final mot Barcelona sporrar dem ytterligare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-19 00:42
Håller på att kolla nu Liverpool vs Sevilla.

I hela första halvleken har de engelska kommentatorerna sagt. The have to play like they did it agianst Villareal. The have too, they have too they have too.

Jobbade ikväll när bägge lagen spelade. Fatta att 98% av de jag jobbade med höll på Liverpool. De visste att jag ville Sevilla skulle vinna för att de är mitt andra lag.

Vilken fest det var andra halvleken! Var tvungen nästan att stämpla ut tidigare så att man inte blev vejjad av vägen :-)..

Det var så sweet :-),,,

Men på lördag så är det Barca som gäller. Sorry Sevilla.

Måste bara fråga hur lyckas Sevillas sport värva så bra spelare år efter år. Deras mittfält, försvarare och anfall.

Är det någon klubb man ska beundra så är det fan Sevilla.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-19 00:16
@enkos:

Hur kan den här klubben slå tillbaka?

Det har varit så här många många många år. Hur kan Barca slå tillbaka?

Hur????

Någon som har några idéer?
Barca har blivit bespottade på, pissade på och mer där till.

Jag blir så frustrerad
Barcelona Reymar
2016-05-19 00:09
Enkos

Jag hoppas att du skämtar, den första straffen söker försvaren bollen vilket är solklart Straff. I den andra situationen har han sina händer långt ifrån kroppen och stoppar ett friläge. Två solklara straffar som blir bortdömda enligt expertkommentatorerna men lilla enkos vet nog bättre än dom.
Barcelona enkos
2016-05-19 00:09
Den katalanska flaggan förbjuds i spanska cupfinalen.
Barcelona enkos
2016-05-19 00:07
Det som är orättvist är att Spanien rånas på en EL plats. Då Sevilla förtjänade direkt plats till CL borde Spanien ändå haft tre lag i EL men så blir inte fallet liksom ifjol.
Barcelona enkos
2016-05-19 00:03
@Vampíro:

Jag tror Sevilla kommer med trötta ben och orkar inte stå emot oss.
Barcelona enkos
2016-05-19 00:01
Reymar
Du bör lära dig reglerna innan du uttalar dig. Vi förstår att det svider att Liverpool torskade och blev totalt avklädda. Hands behöver inte betyda straff . Inte en enda gången var det med avsikt .. har man händerna i neutrala läge vad ska man då göra med dem, hugga av eller stoppa i fickan ?
Var glad nu att Gameiro missade 3 jätte lägen för förnedringen hade varit ännu större.
Barcelona enkos
2016-05-18 23:57
Klopp är en riktig final förloraren. Detta var hans femte raka final förlust sedan 2013.
Barcelona Ribohn Fan
2016-05-18 23:46
Vlom

I know ! Och det gör mig så förbannad!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-05-18 23:46
@Ribohn Fan:

Sjukt jobbigt att de hellre visar tex Sunderland - Stoke än topplagen i La Liga om matcherna går samtidigt. Det måste ändras.
Vlom
2016-05-18 23:38
@Ribohn Fan:

La Liga har dominerat i Europa under flera år och Viasat har ändå prioriterat PL främst och så lär det väl bli framöver också.
Barcelona Reymar
2016-05-18 23:37
Tyvärr förstör den svenska domaren matchen, hur han missar två solklara straffar är ett mirakel. Håll dig till allsvenskan! Men det hela kommer att sluta med att dom skämmer ut sig i CL nästa säsong.
Barcelona Vampíro
2016-05-18 23:21
Rikssopan Giroud hamnar alltså före Gameiro i EM-truppen...
Barcelona koeman92
2016-05-18 23:19
Barcelona and Ars

Håller dock med föregående kommentar om att arenan var för liten. EB kapacitet på 36.000 är för liten för ett evenemang som detta. Nationalarenan i Warsawa där finalen spelades förra året var nästan dubbelt så stort, och året innan det spelade man i Juventus stadium som har en kapacitet på ca 42.000. EL må kanske inte hålla Wembley-klass, men den förtjänar definitivt en arena värd namnet. Kul att den kommer till Stockholm nästa år dock!
Barcelona Ribohn Fan
2016-05-18 23:10
Nu måste fan ViaSat fatta att dem måste prioritera spanska ligan först.
Barcelona Barcelona y Ars
2016-05-18 23:08
@Rambla~:

Öhh? Finalarenan bestäms flera år i förväg.
T.ex är nästa års CL och EL redan bestämt för länge sen (Cardiff + Stockholm).

Menar du att man borde lagt den på Wembley och sedan hade det blivit Shakhtar - Villarreal i final? Hade ju ekat tomt för bövelen.. :p
Barcelona wallmannen
2016-05-18 23:04
Angående uteblivna straffar... Ältandet hör till. ;-) Sevilla vann hur som helst rättvist!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Smogen
2016-05-18 22:57
Respekt till Sevilla! och respekt till Mochi. Nästa gång Barca funderar på att punga ut med 20 miljoner euro för någon som Song, Vidal, Vermaelen eller Hleb så kan man ju istället lägga dom pengarna på att ta hit Monchi och hans team. I övrigt så har jag alltid gillat Sevillas lagsång dom har.
Barcelona Rambla~
2016-05-18 22:56
Pinsamt att finalen spelades på denna arena. Gamla Ullevi tar nästan in lika mycket folk. Den här finalen hade sålt ut dubbla arenan, lätt. Fattar i te vad de tänker med. Finns gott om arenor i Europa som tar in 50-60 000.
Barcelona Rambla~
2016-05-18 22:53
Ge oss Monchi!
Barcelona Barcanist
2016-05-18 22:50
Vart hittar Sevilla sina djävla högerbackar? Varför kan aldrig våra scouter hitta dessa spelare från mindre klubbar/mindre ligor? Varför måste vi alltid värva spelare som etablerat sig i topplag för det sjudubbla priset. Helvete vad duktig Mariano var idag.

Blir en god match på söndag!
Barcelona Rambla~
2016-05-18 22:49
wallmannen Jo det skulle de nog men so what? Man får inte alltid med sig det som ser självklart ut. Skulle inte Barca haft straff på slutet mot Atlético? Vem ältar det idag förutom vi?
Barcelona Vampíro
2016-05-18 22:47
God damn CdR-finalen kommer bli svettig som in i helvete. Vi hade svårt mot Sevilla på hemmaplan och nu är deras självförtroende på topp. Upp till bevis för detta är ett grymt lag.
Barcelona Rambla~
2016-05-18 22:47
Sevilla är klasser bättre än detta Liverpool ändå är det domarteamet som är skyldiga till denna utgång. Seriöst, ser inte vissa det uppenbara vi andra ser på teven? Ok, Sevilla kom inte upp i normal standard i första halvlek och Liverpool var bättre men det gör väl knappast Liverpool till ett bättre lag? Skillnaden i andra är ju så mycket större.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-05-18 22:45
"Engelska ligan är bäst" ...om de själva får bestämma!!! hahaha
Barcelona enkos
2016-05-18 22:39
En av bästa halvlekar jag sett ett lag göra efter vår andra mot Bayern föra året på Camp Nou.
Fuerza
2016-05-18 22:38
Grattis Sevilla. Fotbollen segrade!
Annons: