/spanien/barcelona/forum/17434.aspx/spanien/barcelona/forum/17434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Islam Bosna
2009-08-31 12:08
Barça! (MQUC3)

Handlar väl inte ett dugg om han är bra eller dålig. Det handlar väl mer om att du inte tillåter att folk får ha en åsikt som inte stämmer överens med din. Måhända att Valdés har varit bra men man måste ju fortfarande få ha åsikter kring honom både negativa och positiva. Annars kan vi ju lika gärna börja censurera forumet och sen våra resultat till att vi vinner alla matcher.
Barcelona HenryIbraMessi
2009-08-31 12:06
Läs Simon Banks krönika om Barcelona och hur Zlatan ska lira som nr 9 i Barca, mycket intressant!
Barcelona el Flaco
2009-08-31 11:39
Joanjo Pallàs (från Expressen) hade en öppen intervju med Puyol alldeles nyligen. Skön läsning. Kaptenen berättar bl.a. vad hans mamma tycker om hans krulliga hår.

Puyi spelar dessutom idag sin 300:e ligamatch i karriären och går därmed förbi legenderna Segarra och Asensi.
Barcelona nordin
2009-08-31 11:27
Ämne: Precis som beskrivet....okej då ber jag ursäkt och tack för hjälpen!

det jag menar är att varje gång man frågar om nåt "obekvämt" så får man en massa svar om att det får man minsann inte skriva... det är ju faktiskt ett forum om allt som rör barcelona... om folk lade ner hälften av tiden man lägger på sådanna svar så skulle forumet bli bättre - det är det jag menar...

återigen tack tarrak för hjälpen och jag ber om ursäkt!
MVh nordin
Barcelona tarrak
2009-08-31 11:17
Precis som beskrivet så släpps biljetterna till samtliga matcher imorgon, med undantag av mötena med Sporting och Atlético som har försläppts då de ligger nära i tiden. Skulle det gälla annat för CL-matcherna så hade det självklart stått i guiden.
Barcelona westinho
2009-08-31 10:58
Har väldigt svårt att förstå varför någon vill göra sig av med Valdés. Relativt ung för att vara målvakt, har varit i klubben hela sitt liv, är en av världens bästa målvakter och har väldigt bra samspel med backarna.

Varför göra sig av med en klasspelare som har hjärta för klubben? FM elvor skriver man inne på Puertan, detta är ett Barcelonaforum och här uppskattar vi Barcas egna produkter.

Skärpning.
Barcelona nordin
2009-08-31 10:47
Ämne: Från reseguiden: "Bi....
Ja men biljetterna till la liga är ju släppta och CL nämns ju inte ens i artikeln... dessutom är det nu mindre än en månad kvar till matchen...

snälla kan ni inte försöka hjälpa mig så ni blir av med mig istället för att ge en massa dumma svar som är det som i själva verket förstör forumet - tack!

Barcelona ocbgb
2009-08-31 10:10
valdes lämna? varför? kontinuiteten och den trygghet som han leverar? backarna känner honom utan och innan? idioti att påstå att någon annan skulle vara bättre lämpad. inte bara för hans uppenbara kvalitéer utan för att han är djävulskt inspelad i barcelonas spel och dessutom katalan.
Barcelona tarrak
2009-08-31 10:09
Från reseguiden: "Biljetterna släpps den 1 september och de som inte är medlemmar i klubben kan köpa biljetter en månad innan matchstart."
Barcelona nordin
2009-08-31 10:07
Jag vet att man inte får fråga om reserelaterade ämnen i det här forumet... Men det jag vill veta står inte i reseguiden och eftersom kommentatorsfältet är avstängt i artikeln så är det här enda stället att fråga på...

När släpps biljetterna till Champions League-matchen Barcelona-Dynamo Kiev?

Tack på förhand!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-31 08:48
Exakt, Andreas- tog orden ur mun på mig.

Ska han göra mål för att ni ska bli nöjda eller?
Jag fattar inte.
Han gjorde inte ett enda satans misstag förra året och var strålande.
Han var fan mycket bättre än Casilias tex.
Så trött på alla FM-lirare här inne, wake up.
Valdes leverar och dessutom har han Barcelonism i sig och det det betyder väldigt mycket ska ni veta.

Islam Bosna:
Du vet att jag har rätt...
Nej men seriöst, ge mig 1 bra anledning till att vi ska byta ut Valdes just nu ? ... då är jag tyst.
Andreas-
2009-08-31 06:35
Valdés var bäst i världen förra året, thats it. Det räcker gott för mig, eller kräver ni att han ska göra mål också?

Hur man än vrider o vänder på det så hade vi inte haft två CL-titlar om det inte vore för en storspelande Valdés mot Arsenal 05/06 och Chelsea i semifinalen senast. Så enkelt är det.
Barcelona Islam Bosna
2009-08-31 02:45
Frågan är väl vem som är pinsam när du inte tillåter andra ha en åsikt. Det här är ett forum, förvänta dig inte att alla tycker lika. Om det vore så finns det väl inget syfte med forumet alls?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-31 01:46
För fan, jag skäms över er som vill att Valdes ska lämna. Fyfan att ni kallar er själva Barcafans är ju fanimej skandal.
Var han på något sätt dålig förra året eller?
Han räddade oss i CL semin. Chelsea kunde gjort både 2-0 och 3-0...
Han räddade friläge bland annat i El Classico, han var topp notch i CL finalen mot Arsenal 2006. Han var ok i CL finalen detta år (höll nollan). Vad mer ska man begära?
Du nämer Casilias och Ceasar ? När gjorde dom senaste (1) bra match?????

Pinsamma är vad ni är.

Godnatt !
Barcelona basaric
2009-08-31 01:36
Scorpion

Valdes var bättre än alla dom du nämde förra säsongen, gangska ironsikt va?
Barcelona basaric
2009-08-31 01:36
Scorpion

Valdes var bättre än alla dom du nämde förra säsongen, gangska ironsikt va?
Barcelona basaric
2009-08-31 01:30
Är det säkert att vi inte får se Iniesta spela imorgon?
Barcelona BlueRed
2009-08-31 01:11
Sandro Rosell

Spelare in (från annan klubb): -
Spelare in (från La Masia): Blunda och peka.

Bona nit.
Barcelona ★Scorpion★
2009-08-31 01:02
Sandro Rosell

Valdes är bra men ser hellre någon annan Diego Lopez är en dröm. Men en målvakt jag gillar jävligt mycket är Asenjo vi var juh intresserade av honom. Sen vet jag inte vad som hände.

Han gick väl till Atletico Madrid synd!

Gud är störst! - Pep el rei!

Haha håller med dig Barca köper väl typ aldrig nån målvakt typ varje storlag har en grym målvakt. Ok! Valdes är bra men inte lika bra som Buffon Cesar eller Casillias. Ok Valdes har blivit bättre nu, hoppa inte på mig nu alla cules.

Hit med Diego Lopez eller Neuer:)

Bona Nit!
Sandro Rosell
2009-08-31 00:58
Hur ser era inköpslistor ut just nu? Realistiska givetvis.
Sandro Rosell
2009-08-31 00:56
★Scorpion★

Japp, men smakar det så kostar det. Och Willian är enligt mig exakt den spelare vi behöver. Ruskig talang, skulle må väldigt dåligt ifall vi missade honom och en annan klubb tog honom

När det gäller målvaktsvärvning så är jag glad att Neuer nämns för en ny målvakt behövs. Annars är två målvakter jag gärna sett att vi köpte Adler, Diego Lopez eller Reina. Reina är ju dessutom egen produkt så hade inte haft något emot att han tog över nästa säsong mellan stolparna.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-31 00:51
★Scorpion★
Neuer är en mycket duktig målvakt, han gör helt sjuka räddningar(som ni ser på videon på länken), har svårt och se han i Barca varken nu eller i framtiden. Målvaktsvärvningar är Barca inte så intresserade av, skitsnack med andra ord. ;)

Nu ska man sova då. Bona nit!
Barcelona J.Gamper
2009-08-31 00:48
Hade glömt att Messi inte skulle spela imorrn. Pedro som får ta över troligen?
Barcelona ★Scorpion★
2009-08-31 00:47
Sandro Rosell

Håller med dig Willian i Barca skulle vara grymt. Men de har redan släppt sin bästa spelare till oss. Tror faktiskt de inte släpper en till spelare.

Men för rätt summa kanske?

Barcelona Barcadinho.
2009-08-31 00:46
Rambla och de andra om reglerna för spelare från Atletic (b-laget):

Du har nämnt flera gånger om att en spelare från b-laget kan bara spela 5 matcher med a-laget.

Jag vet inte om den här regeln stämmer helt.
Titta tex på Pedro och Victor Sanchez förra säsongen 08-09. De pendlade från a till b utan problem.
Jag har kollat som snabbast och såg att t ex Pedro hade i fjol 17 matcher med b-laget och 14 med A-laget. Han hade inte ett proffs kontrakt i fjol.

Samma sak hände också i tidigare år som med Viktor Valdes som också roterade från a till b under hans första säsong 2002-03.

Så jag är lite fundersam om den här regeln.
Jag vet inte om det stämmer alltid.
Jag har en känsla av att de spelare som får nr 26-30 har andra regler.
Vet inte faktiskt.
Det måste undersökas vidare, om nån orkar.

Sov så gott.
Sandro Rosell
2009-08-31 00:44
★Scorpion★

Ett ord, köp. Säger detsamma med Willian, på tiden att vi tar förhandlingarna till slutfasen.

Värva:
* Neuer
* Willian (prio 1)
* Gourcuff
* Clichy

Så skulle min inköpslista ut, sedan är vi massiva. Men viktigast är Willian enligt mig, de andra kan vänta men Willian måste komma redan NU!

Blir så jävla förbannad av att se när vi missar spelare och låter andra lag ta hand om dom.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-08-31 00:29
★Scorpion★

Känns lite onödigt imo, han är ung och behöver speltid och det lär han inte få hos oss så han kan gått stanna för peta Valdes gör han inte ännu iaf :)
Barcelona ★Scorpion★
2009-08-31 00:22
Vad tycker ni Cules?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-08-31 00:03
Om jag inte förstått fel så ska även Soriano vara en duktig föhandlare. Ska verkligen bli intressant o höra vad han har att komma med snart.
Barcelona Suñol
2009-08-31 00:02
el Flaco: Satan också att missa ett "r" är ju även känt som den åttonde dödssynden: Så nu kommer jag för all evig framtid brinna i den innerst kretsen tillsammans med ärkeskurkarna Brutus, Cassius och Judas.
Annons: