/spanien/barcelona/forum/17431.aspx/spanien/barcelona/forum/17431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-28 00:43
Rambla

Äh tänk dig planinvasion varje match, orka det :P

Nä men sant, jag klagade förut att våra fans var så tråkiga och tysta. Men efter Cupfinalen i Mestalla så blev jag helt imponerade av dom riktigt trogna fansen, alltså inte turisterna som går på Camp nou..
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-28 00:41
Jag värderar affären kring typ 70 (!) milj euro, om det stämmer att hleb går på lån.
tycker det är sjukt..cristiano ronaldo kostade 94milj euro och om man jämför det med zlatan så kostade han rimligt (24år, vunnit ballon´d or, mer marknadsvärde)

kommer ihåg början av sommaren då alla tyckte att ryktena om 3omilj euro + samuel etoo var sjukt och att man inte ens ville byta rakt av..people change..

själv är jag väldigt skeptisk..då kanske man inte blir besviken..

vad hade ni valt innan sommaren, ett anfall med:

ribery etoo messi

eller

henry zlatan messi tex

men då dök denna etoo soppa upp vilket gör att zlatan affären blir förlåtlig..tror jag missat hans storhet för att jag är svensk.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 00:40
Vilka galna fans, kolla bilden. Synd att inte dessa fans fyllde Camp Nou på matcherna istället för många av tråkmånsarna som oftast sitter där. Vilket drag det hade blivit då på matcherna. Dessa fans verkar vara riktigt passionerade och lite halvt crazy ju. Kolla in videon på Sports startsida. Helt galet.
Barcelona haeger
2009-07-28 00:38
Enda sedan Zlatan ryktades till Barca har jag inte viljat ha honom här. Men efter idag, när jag såg presskonferensen och presentationen så har jag ändrat mig. Det är bra med nytt blod i laget, han vill verkligen vinna titlar.

Han kommer nog kunna tillföra mycket som inte Eto'o kunde på planen, men jag är säker på att han inte kommer leverera lika mycket mål som Eto'o gjorde.
Men han kommer nog bidra med mycket annat.

Hoppas bara han visar bra attityd på plan och utanför plan.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2009-07-28 00:31
Ska bli kul att se om Real tar sig förbi åttondelen nu. Är inte dem oseedade i lottningen till gruppspelet numera förresten? Längtar tills allting börjar, känns som evigheter sen jag såg mina hjältar på planen!
Barcelona Barcadinho.
2009-07-28 00:31
För att ni inte ska tro att den här dagen har ingen betydelse och allt är negativt, så tänker jag avsluta så här.

Det är en underbar historisk dag.
Att värva Zlatan är stort, Jäkla stort!
Lika stort som tidigare värvningar a la Maradona o Rivaldo.

Och det där historisk stora presentation ligger i Laportas händer.
Det är ett underbart och smart sätt att fortsätta behålla Barca i den högsta nivån, sportligt och medialt.
Efter trippeln fanns det en risk att toppen inte skulle behållas igen.
Men klubben får ett rejält tillskott av friskt och nytt syre.

Det är som ett gigantiskt fantasispel mellan Perez och Laporta, där Perez hotar jämnt med Schack, men laporta avslutar matchen med Mat.
Vi är igen högt upp på kartan genom en briljant draggning av mästaren från Katalonien.

Jag var i Barcelona strax efter säsongens slut och pratade med folk. Alla pratade om Villa eller Zlatan. Folk vill verkligen ha en förändring. De vill att lejonet ska vidare. Och löpsedlarna och tv:n gav samma känsla.
Och stunden är här nu.

Intresset i Barcelona kommer att bli enormt den här säsongen.

God natt.
Barcelona petersays
2009-07-28 00:28
2bbe
En tidningsanka. Det enda han ville ha var de bonusar han var berättigad till för trippeln.
Barcelona D_ALVES_20
2009-07-28 00:28
Incredible

Lär dig själv att snacka, Laporta har rätt din skojare. Det finns hur många kloka människor som helst kritiserat era värvningar, Wnger har kritiserat de super dyra värvningar. Han har sagt att det här e inte bra för fotbollen, förut man snackade om att Chelsea var ett köp laget.

Men Real har blivit värsta laget med tanke på de pengar som Real har slösat, man kan försörja hela AFRIKA med de pengar som gick på Kaka, Benzema och Christina Ronaldo. Du vet väl att Christina Ronaldo kostar mer än flygplan.

Förresten om du blev sårad av Laportas uttalande angående (vi skapar de), du kan lägga ett plåster på ditt sår. Det stämmer för att Barca har skapat Messi, Iniesta, Puyol, Busquets, Valdez, Xavi, Pique, Bojan OSV. Visst Real har skapat spelare som Casillas osv, men inte lika många som Barca.

Förresten Realfans har erkänt att Real behandlar inte sina talanger på ett bra sätt som Barca gör, Real ger inte den riktiga chansen till sina talnger att blomstra eller utvecklas på rätt sätt, fattar inte hur Real har skaffat sig sin filosofi. Jag kan tänka mig Reals filosofi kommer från Bangaladesh, det e bara lägga 40 miljoner på ALLT som kan sparka en BOLL.

Barca har betalat kostnaderna för Messis hormon behandling sen har var 11 år, och Barcelonas akademi visste att Messi skulle bli dagens Messi. Med andra ord de visste vad de gjorde, ex som Vasalungd gjorde med Henok Goitom. De utvecklade killen sen han var barn.

Real har förstört spelarnas priser i marknaden, man kunde värva en spelare för ett rimligt pris. Nu man måste ta ett lån 150 miljoner Euro som Real gjorde för att kunna värva bra spelare, förresten till och med IKONEN Raul kommer inte från Reals akademi. Han värvades av Benitez när han var 17 år, då Rafael Benitez var tränare i Reals akademilag.

Förresten Zlatan kostade Barca bara 45 miljoner kr + en spelare som kompensation, det e en rimlig affär med tanke på att italienarna var för giriga. Kanske Laporta borde lära sig av Perez hur man värvar en spelare för 100 miljoner Euro där jag håller med dig.
Barcelona petersays
2009-07-28 00:27
Om fcbarcelona.com uppger att Eto'o värderats till 20M i affären så är det väl så. Fattar inte varför ni sitter och diskuterar detta när priset är officiellt? 20 miljoner euro. Finito. Slutspekulerat.
Barcelona J.Gamper
2009-07-28 00:26
Väldigt bittert att vi ska få vänta ända fram till 19:e augusti för att se Zlatan spela isåfall.
Barcelona 2bbe
2009-07-28 00:25
Hur blev det med Etoós avgångsvederlag? Hittar inget om det i forumet så det är lika bra att fråga!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 00:18
rågi

Han är ju inte ens culé så för honom spelar det nog mindre roll.

Zlatan lär spela sin första match i Joan Gamper mot Man City 19 aug, om vi ska tro det som skrivits på officiella hemsidan. Han ska operera sin hand i morgon.
Barcelona FCB_armin
2009-07-28 00:16
Incredible

Skulle inte du lämna forumet?
Barcelona El Capitán
2009-07-28 00:14
Incredible//

Men sluta löjla dig nu. Du kastar omkring ordet ödmjukhet så mycket, att du helt tappar tråden på diskussionen.

Vad beträffar aftonblaskans artikel, kan jag inte hålla med om att affären kostar runt €80 milj. Det finns en distinkt skillnad mellan att betala "straight-up cash" , jämfört med att inkludera egna spelare i bytesaffärer. Pengarna som strömmar mellan de två klubbarna ligger ju inte alls på den nivån, även om jag kan hålla med om att det var dyrt.

Som någon nämnde innan, vem hade betalat mer än 15-20 miljoner euro för en spelare som dels kommer missa två månader pga landslagsspel, samtidigt som han har 1 år kvar på kontraktet.
Sedan vet vi ju att Samu inte är någon liten "gosse" vid förhandlingsbordet. Han vägrar känna sig pressad eller bortträngd på grund av någon annans vilja. Endast honom själv hade bestämt en ny klubbadress.
Valencia rågi
2009-07-28 00:13
Ämne: grym första dag zlat....
Jag har svårt att se dig hålla på Barcelona om dem inte gör det.

Annars tänkte jag fråga om när man tror att Zlatan ska spela sin första match i Barcelona tröjan. Någon som vet?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-28 00:10
Barcanist

Riktigt svårt att säga då det fanns många personer som dela på en plats och trängde sig som på konserter. Och då det inte fanns några biljetter som såldes så gör det saken ännu mer svårare att räkna ut. Men vad spelar det för roll egentligen? :P
Barcelona Ciao-V
2009-07-28 00:09
Perez är inte ödmjuk. Han håller tyst därför att det inte skulle gynna honom om han kritiserar andra.
Barcelona Barcanist - Los galacticass
2009-07-28 00:08
Några säger 65, några 60, några 70, några 75.. Kan någon berätta för mig hur många tusen personer som verkligen var på Camp Nou idag vid 18:30?
Barcelona kev
2009-07-28 00:07
hahaha hahaha herregud har läst allt det här om hur mycket Z och Eto kostade och laporta lies osv. hahah men kan inte sluta garva åt aftonbladet..

länka aldrig någon länk från aftonbladet.. dagens skämt asså
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 00:05
Ja, för Aftonbladet har ju verkligen fri insikt i Barcelonas affärer. Den blufftidningen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-28 00:04
Hahaha bara jag som sluta läsa vid "En ren blåsning, enligt Sportbladets initierade uppgifter."
Barcelona Ciao-V
2009-07-28 00:03
Ämne: Florentino Perez som....Det du inte riktigt förstår är att Perez, hur mycket han än skulle vilja kritisera andra så kan han inte. Han vet det själv troligen.
Om han kritiserar betyder det att han ska då skjuta sig själv i foten. Nej, det smartaste för honom är att knippa käften precis som han gör nu. I annat fall får han hela världen emot sig. Han förstörde ju marknaden som bekant med sin desperation på att komma upp på samma nivå som Barcelona.
Real Madrid Incredible
2009-07-28 00:02
Barcadinho.

Kille med ödmjukhet, Vi kan snacka fotboll du o jag.

Till er andra som snackade innan. kolla läänktipset.
(ffalskhet) mjo
Diegooo00
2009-07-28 00:02
grym första dag zlatan fick i barca tröjan,
måste kännas grymt att stå ensam spelare framför cirka 65 tusen fans.

Svårt å se att barca inte vinner ligan å champions L igen nästa säsong =)
Barcelona Riiio!!
2009-07-28 00:01
Ämne: Riiio!!

jag fic....
Smogen

Grattis, hoppas hon och pappa är riktiga cules för livet!!! =)
Barcelona Barcadinho.
2009-07-28 00:00
Incredible/

Visst var affären väldigt dyr. Historlskt dyrt för Barcas del.
Och det är rätt många, bl a jag som är kritiska för dessa astronomiska summor.

Laporta var kanske inte riktigt ärlig med sitt uttalande.

Men han kankke menade mer almänt om Real.
Barca gör EN så stor värvning per decenium, medan real tre stycken på två veckor (för att inte tala om tidigare inköp).

Men så klart - Barca är också en del av det gigantiska ekonomiska spelet.
Barcelona Scrubs
2009-07-27 23:58
Kul med Zlatan, men blir fan tufft att leva upp till Eto'os målfacit..
Barcelona El Capitán
2009-07-27 23:57
Incredible//

Nu har du typ sagt att du ska lämna forumet 4 gånger. Tycker bara det är lite roligt, eftersom du verkar prata mycket om att stå vid sitt ord, bestäm dig då hur du ska ha det...
Barcelona J.Gamper
2009-07-27 23:55
Ämne: Florentino Perez som....
Visst ska man vara ödmjuk. Kan tänka mig att pressen på honom blev stor över att han också skulle göra någon stor värvning efter Perez galna spenderande. Så han försvarade sig bara genom att säga det som är sant. När var det senast Barca köpte en guldboll vinnare?

Dessutom kan inte Perez sedan gå ut o kritisera för liknande galactico köp som han själv har gjort flera utav. Skulle ju låta hur dum som helst.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-27 23:52
Överman? Ja, i att spendera pengar och göra sig själv till åtlöje den gamla fossilen.
Annons: