/spanien/barcelona/forum/17422.aspx/spanien/barcelona/forum/17422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe -
2009-07-28 17:00
Ämne: Abbe -, Meessii10
....
Nej, självklart kan man inte vara säker. Vad som helst kan hända inom klubben som gör att spelare lämnar. Personligen tror jag att han avslutar karriären i Barça, likaså Iniesta.
Barcelona basaric
2009-07-28 17:00
Ni som inte vet vad som menas med knuffen/ kramen titta länktips...
Jag kommer ihåg det så väl, jag var faktist lite besviken på Pep att han tog det som han gjorde, men men det löste sig till slut.
Barcelona Lahe
2009-07-28 16:59
Är det någon som vet hur man kan se på Barça TV genom stream eller något liknande? Använde FLV player men nu har det slutat fungera :S
Barcelona Rambla
2009-07-28 16:59
Enligt Aftonbladet så blir nu Zlatan hånad av Eto'o. Hehe.
Barcelona ihefsu
2009-07-28 16:56
Ämne: Okkapokka

Jag har....
Skillnaden på Figo och firma Messi-Iniesta är att Messi och Iniesta är culés sedan barnsben. De har Barcelona som stad och som klubb i hjärta, hjärna och blod.

Det förstår vad Madrid är för fansen, och de håller med fansen. Det gjorde aldrig Figo, som kom från Portugal.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-28 16:56
Abbe -, Meessii10

Han har dessutom sagt att han vill avlsuta karriären i Argentina, så let´s face it han kommer kanske inte lägga skorna på hyllan på camp nou. Man måste vara realistisk.

Menade aldrig att han skulle till Napoli, skrev bara upp vad han sa och jag skrev bara att man inte kan utesluta det.
Barcelona MrKnowledge
2009-07-28 16:53
Som mff-fan sen länge har man följt zlatan ända sen superettan-tiden och det är ju självklart en av mina favorit spelare, BARA tänk er när Iniesta messi zlatan t.ex leker sig fram.

Förresten kansk dax och uppdatera La Plantilla ;)
Barcelona Meessii10
2009-07-28 16:51
Gud är störst!//

GLöm den chansen;) Messi kommer inte lämna. Det har han själv sagt. Han vill spela för Fc Barcelona hela livet. Och kommer att göra det! Snart kommer de att förlänga hans kontrakt. Bara inte Guardiola ser något fel med Messi och vill göra sig bort med honom. I o för sig så kommer han nog bli sparkad om han tänker så!
Real Madrid Viva R.Madrid
Ämne: kommer tv4sport att ....
Klart att de kommer ni har Zlatan så de lungt.
Om de visar hnas presention klart att de visar matchen då om han n u spelar
Barcelona Abbe -
Ämne: Klausulen funkar väl....
Precis, det är så det fungerar.

Gud är störst

Enligt mig är oddsen lika höga på att Iniesta sticker som att Messi sticker. Jag tvivlar på att Napoli är något för honom, trots att Maradona har spelat där ;-).
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-28 16:50
Det där med klausuler är att om nu Perez betalar deras klausuler så kan inte klubben göra något men sedan är det upp till spelaren,tror inte Iniesta eller Messi vill dra till Real,inget att oroa sig för dem har hjärta för klubben:D
2009-07-28 16:49
Abbe

Det finns en chans att Messi lämnar nån dag (inte för Madrid,), men aldrig Iniesta. ;)

I en intervju senast så pratade Leo om Napoli och då frågade journalisterna "Finns det nån chans att du i framtiden lämnar för Napoli?" Leo svara med "I fotboll kan allt hända".

Han kanske vill följa i Maradonas fotspår.
Barcelona petersays
2009-07-28 16:49
Klausulen funkar väl så att det är spelaren själv som betalar den, inte klubben som är ute efter spelaren. Men de betalar självklart spelaren först.

Av det följer självklart att ingen spelare kan tvingas flytta någonstans bara för att en annan klubb erbjuder sig att ge honom pengar för att kunna betala sin utköpsklausul.
Barcelona Meessii10
2009-07-28 16:48
Abbe//

Aha ok tack för informationen. Tur att det är så, jag skulle inte kunna se Messi o Iniesta i Reals tröja. Går bara inte!
Barcelona Meessii10
2009-07-28 16:48
petersays//

Mm förstod det till slut. Men tack iaf;)
Barcelona Abbe -
2009-07-28 16:47
Ämne: Abbe och Dani Alves/....
Då har du blivit lurad. Utköpsklausulen ger spelaren en möjlighet att köpa sig fri från sitt kontrakt. Det finns inget som säger att du måste skriva på för den klubben som aktiverar din klausul.
Barcelona petersays
2009-07-28 16:47
""Abidal and Maxwell, who he knows from their days at Ajax, spent a few minutes talking to him before the session."

De syftar på Maxwell, men lätt att missförstå då engelska saknar en pluralform av "who"
Barcelona Rambla
2009-07-28 16:46
Okkapokka

Jag har tänkt så också, men tänk då om nu Real skulle vinna CL och ligan, tror du dom skulle vara lika lojala då om ett erbjudande kom?

Efter att min dåvarande favorit Figo lämnade så har jag inte vågat tro på lojalitet.
Barcelona Meessii10
2009-07-28 16:44
Abbe och Dani Alves//

Jag kan inte så mycket om det här med klausuler. Men läste i text tv minns inte vilken kanal men det stod att om någon betalar klausulen så är spelaren tvungen att gå.
Barcelona Okkapokka
2009-07-28 16:44
Meessii10

Varför då? Om nu Perez skulle få för sig att slänga ur sig dom pengarna så kommer Messi och Iniesta aldrig gå med på att gå till Madrid.

Så det finns ingen anledning att vara orolig.
Barcelona Rambla
2009-07-28 16:43
Meessii10

Knappast. Jag har tänkt på det länge och tycker vi borde förlänga kontrakten med skyhöga utköpsklausuler iallafall innan presidentvalet nästa sommar.
Barcelona Abbe -
Ämne: E det bara jag som ä....
Vad gör det om han betalar den? Messi och Iniesta kommer ändå inte lämna klubben. Som någon tidigare har skrivit, Perez får gärna skämma ut sig och betala klausulen och sedan se sig nobbad.
Barcelona ★Dani Alves★
Messi eller Iniesta lämnar aldrig Barca för Real. Dom är inte som Figo.
Meessii10

De menar den senare, dvs bara Maxwell. Abidal har spelat i Monaco från början sedan Lille, Lyon och nu Barcelona. :D
Barcelona Meessii10
2009-07-28 16:39
E det bara jag som är orolig över att Perez kommer betala Messis eller Iniestas utköpsklausul som ligger på 1.6 miljarder? Tycker att man borde höja den klausulen, om det nu går.
Barcelona ★Dani Alves★
2009-07-28 16:36
Meessii10

Du har rätt det är Abidal men det ser ut som Keita:D

Det står Abidal under bilden.
Barcelona Rambla
2009-07-28 16:36
Som det står klart och tydligt i reglerna så är det inte tillåtet att klistra in inlägg från Puertan, eller andra forum. / Red
Barcelona Meessii10
2009-07-28 16:35
"Abidal and Maxwell, who he knows from their days at Ajax, spent a few minutes talking to him before the session."

Det var Barcas hemsida som skrev det!
Barcelona ihefsu
2009-07-28 16:35
Jo, som jag ser det så är det ju nästan, faktiskt, ett måste att införskaffa åtminstone en mittfältare eller låta nån duktig yngling ta ett stort steg på allvar.

Dessutom tycker jag att det är synd att Zlatan ska opereras och bli borta ett par veckor såhär i början, eftersom det är nu det är som viktigast att han kommer in och anpassar sig till laget.
Barcelona Meessii10
2009-07-28 16:34
Abbe -//

Det va någon hemsida som skrev det faktiskt. Tror det var Fc Barcelonas hemsida. Ska kolla upp det!
Annons: