/spanien/barcelona/forum/1742.aspx/spanien/barcelona/forum/1742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
4/4/2016 18:26
Alves: "Han (Cruyff) är en person som har revolutionerat Barcelona. Han har bidragit med otroligt mycket och därför var hyllandet på Camp nou alldeles för lite, med tanke på hur stor han var för klubben".

Tycker han har helt rätt. Titta däremot på Ajax hyllning, den var mäktig!
Barcelona Santiago Cazorla
4/4/2016 18:08
@II Barça II:

Real har ett slagkraftigt lag, behövs väl inga större ändringar? Problemet tror jag har mer att göra med att tränarna sällan får särskilt lång tid på sig att jobba med samma lag samt att Barcelona är bättre.
Barcelona Neymar N11
4/4/2016 17:55
Gerard Pique: "Atletico Madrid will be tough because they are the SECOND BEST TEAM IN SPAIN."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
4/4/2016 17:53
Det bästa som kan hända är att Perez, i och med vinsten över Barca, får för sig att han har ett slagkraftigt lag och gör därför inga större ändringar.

Barcelona enkos
4/4/2016 17:50
Barcelonistas

Real kan få lättare lottning i semi också, ett PSG som lever på Zlatan eller City. Nu När De bryne är tillbaka i City och PSG verkar sakna Di Maria är det plötsligt 50-50. Real skulle sen krossa ett City utan försvar och så är de plötsligt i final där över 90 minuter kan de slå vem som helst.
Barcelona enkos
4/4/2016 17:45
Atletico förväntas ställa upp med bästa möjliga elva, alltså med Godin tillbaka och har ingen viktig spelare som hotas av avstängning i returen vid ev gult kort.

Oblak; Juanfran, Savic, Godín, Filipe Luís; Gabi, Saúl, Augusto, Koke; Griezmann, Torres.
Out: Tiago (broken leg)
Doubtful: Giménez (hamstring), Óliver Torres (groin), Gámez (bruised leg)
Misses next match if booked: Óliver Torres
Barcelona the cameroonians
4/4/2016 17:45
Messis familj har precis släppt en kommuniké angående de läckta rapporterna från Panama och den påstådda skatteflykten. Ska se om den översätts till engelska inom kort, i så fall återkommer jag i mån av tid med en sammanfattning.
Barcelona Stright outa Barca
4/4/2016 17:16
Pique: "Ter Stegen exit rumours? He won't leave either. What are people thinking... This is Barça, can't get better." #fcblive hahhahha Pique som president är ett måste i framtiden.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
4/4/2016 16:26
Förlusten kan va det bästa som hände för våran del. Hade vi haft 9 poängs ledning ner till 2:an så hade det känts klappat och klart med liga vinst nu. Våra spelare hade/har slappnat av, Atletico och Real hade bara haft CL att tänka på. Nu när dem har fått lite kontakt och har en teoretisk chans på ligan så måste dem lägga fokus på ligan med och inte bara CL. Så hoppas jag att vårat lag har vaknat till liv och inser att ingenting är avgjort än.
Barcelona Blaugrana91
4/4/2016 16:23
Matchen mot Atletico imorgon kommer bli tuff, med tanke på det sömniga spelet i lördags så förväntar jag mig en urladdning. Om vi går vidare, ja jag säger om, är inte alls lika säker längre så hoppas jag att vi lottas mot Real. Visst kan dem slå oss i någon enstaka match om vi inte är fokuserade, men över två matcher så vinner vi. Tror dem åker oavsett vem dem möter i semin iof, men jag vill verkligen möta dem igen. :)
Barcelona DM1982
4/4/2016 16:22
[QUOTE=Junta Dimision]Vi har redan mött de två gånger i ligan, i bägge matcherna blev det 2-1 till Barca. [/QUOTE] Det är i princip sju poäng men Atletico lär knappast lägga ner ligan.
Barcelona Katalano
4/4/2016 16:11
@Junta Dimision:

Du har rätt. My bad.
Barcelona Junta Dimision
4/4/2016 16:05
@Katalano:

Vi har redan mött de två gånger i ligan, i bägge matcherna blev det 2-1 till Barca.
Barcelona Katalano
4/4/2016 15:55
@DM1982:

Precis. De har ju oss som motstånd kvar i ligan dessutom. om de skulle slå oss så är det bara 3 ytterligare pinnar att ta in i övriga matcher. klart att de fortfarande tror på ligan efter vår förlust på real.Åtminståne så länge de vinner sina egna matcher.
Barcelona Barcelonistas
4/4/2016 15:32
Enkos - precis jag tror inte det kmr påverka så mycket i ligan trots deras vinst. Dom ligger 7 poäng bakom + sämre inbördes möten så vi kan säga 8 poäng. Real behövde den här vinsten nu har dom lyckats slå oss på Camp Nou samtidigt som dom redan nu har ena foten i cl semin tack vare en lätt lottning. I semin kmr dom få en tuff motståndare och deras senaste vinst mot oss kmr nig ge dom en hel del tro att dom kan slå bra lag också.
Barcelona enkos
4/4/2016 15:27

Reals vinst kmr inte ge dom jack shit förutom en hel del energi i Cl. För ligan tror jag dom är rätt chanslösa på.[/QUOTE]

De fick i alla fall tro och hopp att vinna CL nu när de slog oss på bortaplan. För att inte snacka vilket självförtroende vi skänkte dem.
Barcelona Barcelonistas
4/4/2016 15:26
Luis Enrique: "We almost didn't remember anymore how it felt to lose. I hope it can be an extra motivation to win again." #fcblive
Barcelona DM1982
4/4/2016 15:18
@neymar JR:

Varför skulle Atletico ha enbart CL att satsa på? Sex pinnar efter allt kan hända, jag tror att de absolut satsar för att vinna ligan.
Barcelona Barcelonistas
4/4/2016 15:16
Junta Dimision - så samt men samtidigt Lucho har varit lite kaxig den senaste tiden. Tänker på alla hand uttalande där han sagt saker som " Barca är de laget ja fruktar mest av alla i cl" när han fick frågan om vilka han vill undvika osv i cl. Sen att vi gör en bra match från min 1-60 håller jag inte med om. Vi kanske var de bättre laget men de räcker inte för mig. Det här Real laget är ett riktigt mediokert lag att vi är de bättre laget första 60-70 minuterna trots att vi egentligen inte spelar så bra säger ganska mycket. Hade Barcelona nått upp till sin högstanivån så hade de kunnat bli samma siffror som det blev i de senaste Clasicot. Reals vinst kmr inte ge dom jack shit förutom en hel del energi i Cl. För ligan tror jag dom är rätt chanslösa på.
Barcelona enkos
4/4/2016 15:15
Neymars agent Vagner Ribeiro stavning säger enligt El qupie att PSG kan först bjuda 193 miljoner euro för transfer och sen är han bered att snacka.
Barcelona Liunil Masse
4/4/2016 15:05
[QUOTE=neymar JR]Liunil När Messi är tillgänglig så kommer vi alltid vara beroende av honom. Det var en helt skild ting när Messi var skadad och resterande spelare tvingades till ansvaret. [/QUOTE] Fast då är det tränarens fel. Att Messi ska va avgörande i stormatcher mot jämlika lag är en sak men att vi alltid ska vara beroende av honom med en sån startelva som vi har är så fel det kan bli.
Barcelona neymar JR
4/4/2016 14:56
Liunil När Messi är tillgänglig så kommer vi alltid vara beroende av honom. Det var en helt skild ting när Messi var skadad och resterande spelare tvingades till ansvaret.
Barcelona neymar JR
4/4/2016 14:55
Oj vilken jobbig match det kommer vara imorgon, atletico har "enbart" cl att satsa på. Antar att dom är rejält revansch sugna, och kommer verkligen inte lägga några fingrar emellan. Att vi kommer möta en buss förstärkt av pansar är glasklart. Nu är det dags att släppa på handbromsen och låta kreativiteten flöda. Vi bör satsa på att komma runt på kanterna och fylla på med raki-iniesta i straffområdet. Vill absolut inte se Messi centralt igen, ska han vara där så ska han nr 10:rollen samtidigt som högerkanten ska vara säkrad. . Busken Raki-Messi-iniesta .Suarez-neymar
Barcelona Liunil Masse
4/4/2016 14:51
[QUOTE=neymar JR]Nej ska släppa "Getafe matchen" (det var hur matchen kändes som) och blicka framåt. Nu har vi ju fått den "efterlängtade" förlusten så fullt ös framåt. Sen just så har det känts under 2016 laget har blivit paralyserade av tanken att förlora och börjat fegspela. Vid 1-0 skulle vi bara ha malt på! Och nej vi är inte beroende av MSN vi är fortfarande beroende av Messi! Tyvärr måste la pulga fortfarande göra allt själv trots sin wingmans och mittfältare. Spelare utöver Messi måste ta ansvar, Messi gjorde ingen bra match visst. Men han var den ende som försökte göra något vettigt. [/QUOTE] Vi är inte alls beroende av Messi längre. Men spelar Messi så kretsar spelet kring honom och då måste han ge 100% och inte 10%. Vår bästa match för säsongen kom borta mot Real utan Messi.
Barcelona neymar JR
4/4/2016 14:42
Nej ska släppa "Getafe matchen" (det var hur matchen kändes som) och blicka framåt. Nu har vi ju fått den "efterlängtade" förlusten så fullt ös framåt. Sen just så har det känts under 2016 laget har blivit paralyserade av tanken att förlora och börjat fegspela. Vid 1-0 skulle vi bara ha malt på! Och nej vi är inte beroende av MSN vi är fortfarande beroende av Messi! Tyvärr måste la pulga fortfarande göra allt själv trots sin wingmans och mittfältare. Spelare utöver Messi måste ta ansvar, Messi gjorde ingen bra match visst. Men han var den ende som försökte göra något vettigt.
Barcelona Junta Dimision
4/4/2016 14:40
@Barcelonistas:

Inte så att han ska säga att han är orolig över lagets situation ut i media, vad sänder det ut för signaler liksom?
Barcelona Liunil Masse
4/4/2016 14:37
Luis Enrique: "I'm pleased with Arda's performances so far." bro...
Barcelona enkos
4/4/2016 14:35
Officiellt. Antonio Conte ny tränare i Chelsea. Hoppas vi möter de i CL nästa säsong :)
Barcelona Liunil Masse
4/4/2016 14:33
Luis Enrique: "The Clásico was a very good game during the first 60 minutes, while facing a team with players almost as good as ours." good game during the first 60 minutes?!Fan snackar han om, skitinsats från minut 1 till 90. Och nä deras spelare är inte nästan lika bra som våra.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
4/4/2016 14:32
El clasico var ett grovt bevis på hur mycket lever på MSN. Missförstå mig inte, LE är perfekt tränare idag för barca för att han får ut det bästa utav MSN. men för framtiden är han knas! räcker bara med köpet av jeremy, snart nolito o ramsey. o alla talanger han kastat.
Annons: