/spanien/barcelona/forum/17418.aspx/spanien/barcelona/forum/17418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist - Los galacticass
2009-07-28 19:17
Det är nog inte spelarnas beslut. Ni som såg Ronaldos presentation kanske märkte att Perez viskade något till Ronaldo, som nästa sekund kysste klubbmärket.

Edit: Kanske sa han "Kyss klubbmärket så får du €5m i bonus" ;)
Kixer
2009-07-28 19:11
Det roliga här är ju att alla som har presenterats som ett nyförvärv har kysst Barcelonas klubbmärke, jag känner lukten av att det är inte alltid spelarnas beslut att göra det.
Barcelona BlueRed
2009-07-28 19:10
Det är oftast dem som inte kysser klubbmärket som är dem trognaste. Titta på Raul, Del Piero, Zanetti och vår egne Puyol. Visst dem gör det då och då också, men oftast så har dem andra målgester. Dem behöver inte visa att dem älskar klubben, alla vet redan om det.

Så länge vi vet vilka dem trogna är så kan Zlatan hångla upp märket när fan han vill.
Barcelona Nesto
2009-07-28 19:09
Ämne: Tänkte bara höra vad....
Jag tycker att de är upp till spelarna själva om de ska göra det eller inte men ja grejade inte att titta på när Zlatan kysste märket.
Jag kollade bokstavligen bort.

När en spelare kommer till en klubb,oavsett summa, och sen kysser märket på tröjan.. Det känns som om man köpt hans kärlek,kärleken till klubben för pengar.
Det känns som legosoldater.

Att kyssa tröjan tycker jag man kan göra om man är klubben trogen,älskar klubben från hjärtats inre väggar och kanske spenderat några år i klubben.
Som Barça MQUC3 sa, lite brist på respekt.
Barcelona DM1982
2009-07-28 19:09
Jag tycker inte att det är ok att kyssa märket första dagen i klubben. Det är ok om man har spelat ett tag i klubben och visat hjärta på planen och kämpat för märket, då kan man kyssa märket. Till saken hör även att Zlatan är en vandrare, har har rätt många klubbar bakom sig. Känns rätt tveksamt att det är just Barca han älskar så mycket så att han kysser klubbmärket direkt. Tyckte det löjligt när Ronaldo gjorde det men även när Maxwell och Zlatan gjorde det. När Messi eller Iniesta gör det känns det äkta och bra, kanske gör det även det när Zlatan gör det om några år.
..PEP
2009-07-28 19:08
Shi

från början var jag ganska arg på att spelarna kysste klubbmärket när dem hade knappt spelat en min, men nu har ju till och med spelare som Albiol och Maxwell kysst märket, så jag tycker nu att det snarare har blivit en trend att man kysser märket i alla fall i Spanien. det finns ju flera spelare som har gjort de bland annat Juanito,albiol, maxwell, zlatan, ronaldo osv.
Barcelona Abbe -
2009-07-28 19:06
Jag blev väl inte särskilt irriterad när Ronaldo gjorde det. Han gick till den klubben som hans döda far alltid velat se honom i, har jag för mig.

Mig väckte det ingen irritation hos när Zlatan gjorde det heller, Maxwell gjorde likadant. Att kyssa klubbmärket har tappar lite i "värde" idag.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-28 19:04
Shi:

Jag tycker det är äckligt och brist på respekt mot sin gamla klubb oavsett om spelaren heter Zlatan eller C.Ronaldo.
So what om fotograferna säger si och så, skulle zlatan klätt av sig naken om dom sagt det eller ? Bullshit.
Min åsikt iaf.
Real Madrid Shi
2009-07-28 19:03
Tänkte bara höra vad alla tycker om att Zlatan kysste klubbmärket igår, blev ju kalabalik här inne när Ronaldo gjorde det. Personligen är det okej för min när spelare kysser klubbmärket men då alla här inne blev arga när det var en Real spelare som gjorde det så undrar jag hur ni ser på det nu när det är en av era egna spelare.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-28 19:03
Ämne: Titta på denna samma....
Kul vid ca 0.50 när Samu snor bollen av Maxi haha.
Vem vet om Maxi hade fått göra det målet hade det kanske lossnat för honom. Stackars kille.
Barcelona westinho
2009-07-28 19:01
lameG^

Snälla, nämn aldrig Poulsen i samma mening som Barca igen.
Barcelona Mandingo
2009-07-28 18:59
nu är det klart att benfica lånar Keirrison
Barcelona lameG^
2009-07-28 18:55
Tycker vi har en riktigt bred trupp. Vi behöver egentligen inga offensiva spelare mer.

Henry,Ibra,Messi,(Iniesta),Bojan,Pedro+Spelare från B laget.

Xavi,Iniesta,Yaya,Keita,Busquets,Poulsen+Spelare från B laget.

Poulsen är ju inte klar men skulle vilja ha honom för Keita,Yaya spelar afrikanska mästerskapen. Guddy lämnar troligtvis.

Behöver vi värva fler?

Om vi ska värva någon mer offensiv så är det nån central mittfältare/vänsterytter.

Försvaret ser också starkt ut.
Abidal,Maxwell,Puyol,Pique,Marquez,Henrique,Alves+ spelare från B laget. Chyngrynski kanske värvas också.

Detta är en trupp som ska klara av alla tuneringar.
Barcelona BlueRed
2009-07-28 18:54
Barcanist - Los galacticass

Tråkigt att det händer, men vad väntar han sig? Kaviar och champagne? Klart han blir nedslagen, det är ju inte dem gamla farbröderna som är på plats under en presentation med sina kostymer och cigarrer, utan här är det riktiga supportrar.

basaric

Den hade jag inte tänkt på. Hahaha Carlos...
Barcelona ★Dani Alves★
Håller bara med:D
Barcelona westinho
Titta på denna sammanfattningen av Eto'os mål i Barcatröjan. Så nostalgiskt...underbar video. Vanligtvis brukar jag tycka att 10 minuter är för långt, men jag kunde inte ta bort blicken under denna videon.
Redaktionen
2009-07-28 18:53
Dags att höja nivån ordentligt nu! Tänk noga igenom om det ni skriver har med Barcelona att göra och kan vara av intresse för andra. Nu är hela forumet fullt med en massa onintressant tjafs och skulle vi vara konsekventa med spärrandet hade i stort sett ingen blivit kvar. Från och med nu är det nolltolerans som gäller! / Redaktionen
Barcelona Mandingo
ursäkta att jag frågar igen men är det någon som vet vart man kan hitta en video klipp på när zlatan mötte laget idag
Ronaldinhoism

Haha, men fan va grymt och varmt välkomnande han fick ;D
Barcelona Ronaldinhoism
Ämne: Ronaldinhoism

Jag....
Var inte du med i musik diskussionen häromdagen?
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-28 18:52
Ämne: Hahahah o j*vlar! Ko....
Typisk maräng som alltid kommer till Barca för att uppröra. Har sagt det och säger det igen, det finns knappt någon vettig maräng i världen.

Ett bevis på att de är så i Spanien med och inte bara här på SF haha.
Barcelona Okkapokka
2009-07-28 18:51
Ronaldinhoism

Jag är så opartisk som möjligt när jag säger att petersays har rätt.

Och cut the crap nu allihopa innan spärrar måste delas ut. Se detta som en varning.
Barcelona Mandingo
2009-07-28 18:50
basaric

hahaha carlos köper ju fett korv där
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-28 18:48
petersays

Men du förstår väl själv att det inte blir så mycket högre nivå när det ALLTID, ja nästintill alltid är du som ska tillrätta visa oss "snorungar" ?
Barcelona basaric
Bluered
Jag förstår vad du menar, själv har inte inte släppt den här än.

*länktips
Hahahah o j*vlar! Kolla länktips!
Vilken sjuk snubbe som bestämmer sig för att gå på Ibras presentation med en Real Madrid t-shirt HAHA! Där har han konsekvenserna!

Sorry ifall någon annan länkat den innan..
Barcelona Mandingo
2009-07-28 18:46
någon som vet om det finns video på när zlatan mötte laget på träningen idag? hittar bara bilder
Barcelona petersays
2009-07-28 18:46
Ja jag tog kanske i, men det är en vansinnigt låg nivå här inne och varje tendens till att forumet ska förvandlas till det laglösa Puertan bör motverkas. Senaste dagarna har det ju nästan spårat ur igen, och det tragiska är att de med barcatröjor är precis lika goda kålsupare som vissa av de vitklädda som kommer in här och hasplar ur sig både det ena och det andra.
Barcelona Abbe -
2009-07-28 18:45
Herregud, dags att börja rensa?
Barcelona BlueRed
2009-07-28 18:43
basaric

Grymt mål det med. Men jag kan inte låta bli och skratta åt Malaga försvaret när Iniesta får dem att se ut som statyer när han lägger bollen till Alves.
Annons: