/spanien/barcelona/forum/17415.aspx/spanien/barcelona/forum/17415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-07-28 23:35
ahha real 0-0 ahahah
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-28 23:34
Ämne: Håller med Vampíro, ....
Ja, det hade varit svårt att sitta i soffan och heja på Poulsen. Som sagt en av de spelarna man aldrig vill ha i sitt lag, minns hans klumpiga nerbrottning av Giovani för ett par säsonger sen(länk).
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-28 23:34
tycker det låter lite konstigt att barca betalar keirrisons lön när han utlånas till benfica..jag menar (?)

bra real stream är via rojadirecta.com och så väljer du futbolarg
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-28 23:32
Marängmaterial? Äh han är för billig för dom.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 23:31
Ämne: En innermittfältare ....Kanske kan JDS få ett litet genombrott? Han ser verligen ut att ha potential. En rörlig och teknisk spelare som hela tiden vill ha boll. Låt oss se hur det går för honom borta i Usa. Kanske överraskar han oss och gör en Busquets?

Ronaldinhoism:

Det var fler än du som missade hans namn. Det finns fler danska spelare med liknande namn, precis som det finns islänningar med liknanden namn som Gudjohnsen.
Barcelona Ghazza
2009-07-28 23:31
westinho,

Så du menar att han är marängmaterial? ;D
Barcelona westinho
2009-07-28 23:29
Håller med Vampíro, Poulsen är inte Barcamaterial. Han är ett svin.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-28 23:28
Ämne: Poulsen heter han. J....
Sorry Rambla jag skrev en bokstav fel vilken tur att du visste vem jag menade och rättade mig =P

Ett lån får man väl acceptera och tacka Gudarna för att Pep inte blivit helt galen och köper loss honom.
2009-07-28 23:28
Ska vara ärlig nu, för mig finns Poulsen i kategorin "vill aldrig se i Barça-tröjan".

Han var väldigt duktig i Sevilla 06/07 men han kan bete sig som ett riktigt svin ibland. En av få spelare som fått självaste Kaká att bli upprörd. En duglig spelare i sina bästa stunder men jag ser hellre att man satsar på någon annan.
Barcelona westinho
2009-07-28 23:26
En innermittfältare av hög klass är ett måste. Frågan är bara vem. Tänk på att Barca redan spenderat mycket pengar, de vill ha en hyfsat billig spelare som ändå kan rotera på mittfältet. Svårt att hitta någon sådan..
Barcelona Ghazza
2009-07-28 23:24
Den stora frågan under säsongen kommer snarare vara: Kommer Zlatans leende att överglänsa Ronaldinhos? =D
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 23:21
Poulsen heter han. Jag gissar på att det rör sig om ett lån. Han och hans agent verkar vägra andra alternativ än Barça när Juventus försöker få iväg honom, tyvärr.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 23:20
Rambla - K9

Jag tror att Pep köper in en back och en mittfältare.
Man ska också tänka på att Hleb har lämnat
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 23:19
Ronaldinhoism

Tror inte att han är så nära.
Men det har snackats om att medans Caceres lånas ut till Juventus under 1 säsong så lånas Poulsen ut till oss under 1 säsong.
Barcelona Rambla - K9
Muniesa kan bara spela 5 matcher (eller om det är 10) med a-laget. Efter det får han inte gå tillbaka till Atlètic något mer. Jag tror som sagt inte det är tänkt att han ska ingå i a-truppen.

Vi behöver några förstärkningar till och som många är inne på så är det på mittfältet. Köps en defensiv mittfältare in så innebär det att Pep kommer att använda även Yaya högre upp på mittfältet. Blir det dock Poulsen, så lär han bara vara tänkt att täcka upp för Yaya och Busquets. Äh fan, svårt detta. Pep är verligen mycket för små trupper. Då gäller det verkligen att slippa skador.
Barcelona Suñol
Rambla: Ja Paulsen känns ju sådär, men det är väl dåligt med spelare på marknaden som billiga och någorlunda bra. Behåll hellre Guddy tycker jag.
Annars så är det kul att se Zlatan se så där nöjd ut
desstå mer jag tänker på det så tror jag att det kan visa sig vara en riktigt lyckad värvning.
Barcelona Barcelona #7
Vampiro

Håller med 100% om backlinjen.

Real Madrid - LDU Quito 0-0 efter första halvlek
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-28 23:14
Hur nära är Paulsen Barca?

Rör det sig om ett köp eller ett lån ?
2009-07-28 23:13
Backlinjen är komplett enligt mig med eller utan Cáceres/Chyg. I dagsläget har vi den ordinarie backlinjen med: Alves-Puyol-Márquez/Piqué-Abidal och då finns Piqué/Márquez, Henrique och Maxwell på bänken, tror även Muniesa kan få lite speltid här och där.

Vi ska även komma ihåg att spelare som Puyol, Abidal och Henrique kan spela på flera positioner, sen så finns även Yaya som har varit lysande som mittback de få gånger han spelat. Så jag ser inga problem där.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 23:12
Rambla - K9

Finns det någon länk som du har elr vet att det finns där det står om Poulsen och att han kanske komma ansluta till oss?
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-07-28 23:10
Kan man köpa El clasico biljetter redan nu ?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 23:09
Ghazza

Det stämmer, Muniesa missade så gott som hela förra säsongen pga en svår skada. Han har bara spelat för Junvenil A och neråt.

Vi kan inte förlita oss på 17-åringar som Muniesa. Även om han har imponerat så har han gjort det under en försäsong. Det är en helt annan sak att gå in och spela så när motstånd ger 100% när säsongen kommit igång på allvar. Tonåringas största problem när de spelar a-lagsfotboll är just ojämnheten.

Jag är lite orolig för jag hade hoppats på en bredare trupp med tanke på vilken svår säsong som väntar. Visst, det är svårt att värva de spelare man kommit överens om att man vill ha, det förstår jag. Nåja, hade hoppats slippa Poulsen men nu lutar det väl till att han ansluter.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 23:09
Jag har märkt att Ronaldo inte fått en enda boll på fötterna utan han måste springa efter bollen som har slagits i djupled men han hinner inte de. Han har kanske rört bollen 1? 2? gånger under första halvlek.

Nära mål av LDU Quito
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 23:08
Spikad miss :D Hoppas ja
Barcelona DM1982
2009-07-28 23:08
Ämne: Dm1982

Det går ve....
Håller med om Ronaldo, till och med hans touch är ganska så usel. Få se vad han hittar på med frisparken nu.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 23:07
Jag tror att man värvar in Chygrynsky och en mittfältare som ska ersätta Toure/Keita under afrikanska mästerskapen.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 23:06
Dm1982

Det går verkligen inte bra för Ronaldo.
Har inte sett han göra någonting och jag tror faktiskt det kan ta några matcher in i ligan innan han får igång sin form.
2009-07-28 23:05
Ämne: Rambla - K9,

Satt....
Är inne på samma spår. Har gnällt om en mittfältare ett bra tag nu men verkar inte som att Pep läser här inne ;).

Det är många frågor som måste bli besvarade, vilka ynglingar flyttas upp permanent? Stannar Gudjohnsen och Cáceres? Om inte vilka värvas in istället? Truppen ser på förhand iaf rätt tunn ut, kommer få mardrömmar om t.ex Xavi eller Messi åker på någon skada, usch vill inte ens tänka på det.
Barcelona Barcelona #7
Alves,Pique,Puyol,Marques,Abidal,Maxwell,Henrique,Muniesa.

Vi startar med Alves Pique Puyol Abidal och har alltså 4 backar som reserver! Det räcker väl?

Caceres (Lånas ut)
Milito (Säkert borta hela säsongen)
Barcelona DM1982
Sitter och tittar på Realmatchen och jag tycker att Real spelar helt ok om man jämför med hur de spelade i förra matchen. Det ser ut som om det börjar sitta lite bättre mellan spelarna men Ronaldo har inte kommit igång. Det kan dröja ganska länge innan han får grepp på spelet,det är inte så enkelt att bara kliva in och anpassa sig. Kommer ihåg hur svårt Henry hade att komma in i Barcas spel.
Annons: