/spanien/barcelona/forum/17412.aspx/spanien/barcelona/forum/17412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Libaax
2009-07-28 13:27
El Flaco

Grymt bra artikel aven jag som inte ar Barca fan tankte pa fina minnen av artikeln.

Trots Ibra hysteri,fanboys some tror han ar bast kopet nansin ar det bra att komma ihag allt Etoo gjorde for Barca. En legend med de han gjorde pa bara 5 ar.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-28 13:24
Mycket bra krönika el Flaco, vilka minnen vi har fått uppleva med Eto'o. Vilken skön personlighet han har.

Favoriten är helt klart målet mot Arsenal, bästa känslan man fått under en Barça match. Ligafirandet 04/05 är också en personlig favorit, underbart hur han bara flippar.

Gracias Samuel Eto'o!
Zlatanic_Bazz
2009-07-28 13:24
Någon som har hittat hela presentationen textad någonstans?
Barcelona BlueRed
2009-07-28 13:18
el Flaco

Den tackar vi för. Fantastiska minnen!

För övrigt så gratulerar jag Pedro också, som fyller 22 idag.
Barcelona ZLATAN # 9 - TATTOO BARCA
2009-07-28 13:18
kan nån länke sida eller ??? när zlatan pratar me alla och inte bara maxwell
Barcelona petersays
2009-07-28 13:16
"Förresten är det bara jag som är förvånad över hur mycket Ibra är längre än Keita? :S "

Det var ett skämt va?
Cruijff
2009-07-28 13:16
Killar, är det nån som har koll på stream till matcherna i USA? Kollat bet365.com, scrollat ner här, tv4-sport och googlat men hittar inget. Nån?
Barcelona II Barça II
2009-07-28 13:15
PILMÀ★Kärlek★Respekt★:
Antagligen så sitter Keita.

Efter att ha läst el Flacos artikel så inser man hur mycket man kommer att sakna Eto'o.
Men men sånt är livet. Har ingenting emot Ibra, kul att en kille från förorten kan komma så långt...
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 13:15
el Flaco

En episk artikel. Tack för att du just förgyllt min dag. Vilka underbara minnen man fick återuppleva nu. Tack för att du påminde åtminstone mig varför jag faktiskt avgudar Samuel Eto'o. Vilken fantastisk personlighet lejonet är, på både gott och ont.

Gràcies!
Barcelona ZLATAN # 9 - TATTOO BARCA
2009-07-28 13:14
vart kan man se där zlatan är på tränigen . och inte bara se en bild där har pratar me maxwell.. ?????
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-28 13:10
Hehe kolla Keita välkommnar Ibra.
Förresten är det bara jag som är förvånad över hur mycket Ibra är längre än Keita? :S
Cruijff
2009-07-28 13:07
grabbar, har jaft en liten oroskänsla att zlatan skulle explodera nån match och skälla ut messi som han kunde göra med vemsom helst i inter. men efter att ha sett presentationen igår och nu bilderna från träningen där han hälsar på några av killarna känns det bra. nu känns det som om zlatan inser att han har fått en JÄTTECHANS att bli riktigt stor om han sköter sina kort rätt bara respekterar killarna och publiken. shit...jag längtar till säsongsstart!!!
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-07-28 13:05
Riktigt bra skrivet el flaco! =)
Barcelona Ordem e Progresso
2009-07-28 13:03
Fin minneslista Flaco :). Bara en sak, tror du gillar ordet episkt lite väl mycket ;). Ordet förlorar lite av sin mening när det används så mycket. Har sett att du gillar att använda det mycket här i forumet också.

Men annars jättebra skrivet!
Barcelona Jeffren-09
2009-07-28 13:00
Kolla Pep's nya stil? tyckte det var dags för förändring.... Bidrog till munterhet på träningen
Barcelona Caipirinha
2009-07-28 12:58
The Reporter

Precis, det var det jag menade.
Barcelona ★Dani Alves★
2009-07-28 12:57
Vad skulle ni tycka om David Silva i Barca?
Barcelona Okkapokka
Caipirinha

Skulle tro att det är ungefär som skillnaden mellan norska och svenska. Eller danska och svenska t.o.m
Barcelona The Reporter
Barcelona #7,

Där är han med Puyol och Messi :)
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 12:56
The Reporter

Du har rätt, Det var från Katalanska till Spanska som de översatte.
Cruijff
2009-07-28 12:55
Rambla:

Du skojar va? Jag skulle nog kunna räkna 38 killar som skulle göra ett bättre jobb än Ronaldo, och då pratar vi bara det sportsliga. Ska vi även gå in på symbolik och känsla ...well, fundera ett varv till nu; Han har spelat i Real Madrid i fem säsonger. Räcker det som argument?
Barcelona The Reporter
2009-07-28 12:55
Caipirinha.

Jag tror att det är så att han översätter katalanska till spanska.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-28 12:53
The Reporter

Har tyvärr bara sett den. Om du får tag i någon/några bilder med andra personer som pratar med Zlatan så länka gärna!
2009-07-28 12:52
Rambla - K9:

Ok, själv är jag inte speciellt förtjust i att spela Yaya i en offensivare roll, vet att han har spelat på den positionen i både landslaget och Monaco men han är bara för bra som pivote. Sen så har ju Busquets fått vara den mer offensiva när de båda har spelat sammtidigt så jag ser hellre att man fortsätter så.

Fattar fortfarande inte tanken med att låna ut Cáceres till Juve, den enda teorin jag har är att man vill sälja honom och ge Juve en köpoption första året. Men det låter inte särskillt rimligt, han är ju en spelare för framtiden det hade varit rätt dummt att släppa honom så tidigt.

Sen så får Mascherano gärna stanna i Liverpool, inte för att jag tycker han är dåligt absolut inte, han är helt klart top 5 på sin position men han är alldeles för dyr och jag ser hellre att man satsar på Busquets och värvar en lite mer allaround mittfältare.
Barcelona Caipirinha
2009-07-28 12:50
En fråga angående Zlatans presentation igår: Varför översatte den spanske kommentatorn allt som sades till spanska? Skiljer sig katalanska och spanska så mkt? Är det inte lite som att översätta skånska till svenska?

Barcelona The Reporter
2009-07-28 12:48
Barcelona #7.

Har sett den, men spelare som Iniesta , Messi o de :d
Barcelona Jugador (Gràcies Samu!)
2009-07-28 12:48
Underbart skrivet el Flaco, stor elogé till dig.
Barcelona Okkapokka
2009-07-28 12:46
el Flaco

Respekt. That is all :-)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 12:39
Vampíro

Om jag får gissa så tror jag inte att man kommer värva någon om det inte blir Ribery, vilket vi alla är säkra på att det inte blir av. Då nöjer man sig med Pedro och att man kan flytta ut Iniesta till vänster om Henry inte startar. Det ger Pep alternativet att även kunna använda Yaya på Iniestas plats på mittfältet istället för Keita. Pedro kan ju säkert spela både höger som vänster, våra ytteranfallare byter ju ofta kanter.

Cáceres kommer att stanna skulle jag tippa om det inte blir något med Chyg. Jeffren får sin chans under Usa-turnén fast jag är tveksam till att han tar den. Han känns inte lika mogen i sitt spel som Pedro. Varför väntar han tex alltid på passningen innan han tar löpningen, istället för att löpa först?

Mascherano är ett mål men han verkar ju stört omöjig att värva trots att han vill hit. Benitez tvingar kvar sina spelare oavsett vad de tycker och de har ju faktiskt kontrakt så det finns inget att säga om det. Italiensk media vill ju verkligen få det till att det kan bli ett byte mellan Cáceres och Poulsen. Nog för att det kan bli av men låt oss hoppas att vi slipper det. Poulsens höga lön talar emot det.
2009-07-28 12:33
(orginal)Rambla:

Kan det betyda att klubben inte längre tänker värva en ytterforward? Tycker anfallet ser lite tunnt ut i dagsläget, bortsett från den ordinarie trion så har vi Bojan och nu Pedro som ersättare även Iniesta kan spela där med jämna mellanrum.

Tycker fortfarande att man borde prioritera en kreativ mittfältare som roterar lite då och då med Xavi och Iniesta. Då hade vi även kunnat låta Iniesta spela på kanterna utan att tappa alltför mycket i kreativitet på mitten. Frågan är bara om det finns några bra alternativ på marknaden.
Annons: