/spanien/barcelona/forum/1741.aspx/spanien/barcelona/forum/1741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-10-29 22:34
The cameroonians Jag hoppas verkligen att det är som du säger. Att samper anses vara så mycket viktigare för B-laget än Gumbau och att dom inte vill att han missar en match för att eventuellt få sitta på bänken med a-laget. Om det är så så hoppas jag verkligen att dom har fört en dialog med samper, så han förstår läget. Men känner man klubben rätt så har dom inte framfört något till samper och han står där och är osäker på sin framtid. Men i ärlighetens namn så trot jag Lucho helt enkelt föredrar Gumbao. Var det inte under försäsongen som Gumbau fick spela en del medan samper satt på bänken? Det finns inga ursäkter då, för samper var inte med B-laget. Fysik handlar det inte om iaf, för samper spelar mer fysiskt och tufft än Gumbao. Och om det handlar om fysik så kan Lucho få börja träna stoke eller något annat lag i PL. Jag stöttade Lucho en hel del förra säsongen men jag har alltid stört mig på hans val av "talanger" som ska få speltid.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-10-29 22:07
Jsg fattar inte grejen med Douglas. Han får ingen speltid alls och när han väl råkar få det (det går typ ett halvår mellan varven) blir skadad och borta flera veckor varje gång. Varför är han ens kvar i klubben? Ska de offra spelare som Grimaldo och Samper för det här? Helt obegripligt!
Barcelona the cameroonians
2015-10-29 22:05
@LeoMessi:

Sälja Gumbau? Aldrig i livet. Vissa spelare går inte att sätta ett pris på!

Jag brukar försvara våra yngre förmågor, men det här är undantaget som bekräftar den regeln. Jag kan inte se någon potential eller något värdeadderande i Gerards repertoar. Dessutom kom han till klubben inför förra säsongen, vilket gör att han egentligen inte kan klassas som en egen produkt - särskilt inte som han då dessutom tränat under Eusebio.

Har ff svårt att förstå varför han går före, men jag HOPPAS att det beror på att Samper behövs mer i B-laget och man vill ge honom så mycket minuter som möjligt.

Kan också tänka mig att Lucho inte avser att använda Gumbau mer än när laget leder stort och Busquets kan vilas. Detta vet han inte på förhand och då är det bättre att ha Gumbau på bänken i 90 minuter än Samper.
Hade säkert varit en annan femma om Luchos spelidé hade baserats på mittfältet, men nu är det som det är.

Skulle ge mycket för att få vara en fluga på väggen i det rum där dessa diskussioner äger rum nere på Esportiva Joan Gamper. Det enda jag hoppas på är att klubben för en dialog med de inblandade, men med detta styre kan man inte ta något för givet - särskilt inte den sportsliga planeringen.
Barcelona LeoMessi
2015-10-29 21:46
Jag satsar mina testiklar på att kaptoum eller samper säljs innan Gumbau! Lucho ser något i mouthbreathern som vi inte gör:)
Barcelona neymar JR
2015-10-29 21:12
@barcastuff: Official: Douglas has a foot injury and is expected to be out for around 8 weeks #fcblive Schysst beteende att låta honom fortsätta spela skadad
Barcelona Junta Dimision
2015-10-29 21:05
@the cameroonians:

Rökridå, det var egentligen Gumbau som scoutades hehe.
2015-10-29 20:55
The Man United scout at Barcelona-Villanovense game yesterday watched B midfielders Sergi Samper (20) and Wilfrid Kaptoum (19). [daily star]

Va? Inte Gumbau? Vilken tur för Lucho som får behålla sin guldklimp :-)
Barcelona Barca4life98
2015-10-29 20:53
Ali G Driver du eller? Nolito lika bra som Neymar? Reus som är skadad varannan match... Hoppas att Bartomeu inte tänker som dig...
Barcelona Ali G
2015-10-29 20:50
Jag tror inte att klubben hade haft något emot att Neymar säljs för rekordpengar. Med tanke på att hela affären har satt klubben i skitet. Reus eller Nolito hade nog gjort det lika bra som Neymar.
2015-10-29 20:47
@Blaugrana91:
Fullständigt citat från Laporta; "Barcelona's current situation is not very good and to even out Bartomeu's accounts he must sell players or other assets," he said. "The best solution is to sell big players. It has been said that Manchester United has been interested but that is the result of current mismanagement." Självklart vill Bartomeu ha kvar sin egenvärvade storstjärna och guldgosse i klubben och en förlängning av kontraktet är ett steg i detta. Men Laporta pratar om vad som KAN komma att hända i framtiden om ledningen fortsatt behöver jämna ut böckerna/ekonomin. För la Masia är ju snart tömt på säljbara spelare. Det hade varit mer uppviglande om Laporta sagt något i stil med att Neymar själv skulle gå med på en försäljning eftersom han inte kan vinna guldbollen bredvid Messi... Men nu var det bara ett kallt konstaterande. Laporta sa aldrig att Bartomeu skulle komma att sälja Messi, han sa däremot att denne tagit upp frågan i styrelsen för ett par år sedan. Då fanns intentionerna (med omröstningen i MD som grädde på moset) och funderingar på att casha in på la Pulga. Och är det någon som framtår som löjlig så är det väl i så fall Bartomeu med tanke på allt han gjort och sagt under de senaste fem åren. Där har du en riktig pajas.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-29 20:30
@Blaugrana91:
Nja Laporta nämnde att Bartomeus junta hade ett enkät där en av frågorna var om Socis ville ha Messi såld och för vilket pris, indirekt betyder ju att ledningen har funderat på saken? Härlig behandling av Barcelonas största spelare genom tiderna, men det förvånar en inte när denna juntan lovat en spelare som besegrat cancer två gånger ett förnyat kontrakt och sedan slänga honom som en soppåse.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-29 20:24
Ronaldo vs Neymar statistiskt denna säsong, efter en svag start har Ney verkligen hittat formen i Messis frånvaro!
Barcelona Blaugrana91
2015-10-29 20:23
the cameroonians Ja fast varför ska Laporta gå ut och göra fansen nervösa med sådana påståenden? Blir också ganska larvigt när dels Neymar själv men även Bartomeu bekräftat att Neymars kontrakt ska förlängas. Var det inte Laporta som nämnde i somras att nuvarande ledning vill sälja Messi dessutom? Nu kommer Messi helt plötsligt vara kvar enligt honom och Neymar lämna, han framstår som löjlig.
Barcelona ElRaval
2015-10-29 19:48
Nej tack till Pedro tycker jag. Han var riktigt bra hos oss ett tag och är ett bra komplement på bänken, då man alltid vet att man får ett hårt slit. Men jag önskar mer spetskvalitet hos bänkspelarna. Jag vill ha någon som kan ändra en matchbild och som är mindre förutsägbar än Pedro. Men om det nu är som man misstänker, att det är tomt i kassan, så hade ett lån varit ruggigt bra. I brist på annat, d v s.
Barcelona Rambla~
2015-10-29 19:42
Jag har egentligen inget emot Pedro men han var faktiskt medveten om vilken tuff sits klubben befann sig i somras iom transferstoppet. Han satte oss verkligen på pottan med vår tunna trupp när han stack. Samtidigt har jag full förståelse att var frustrerad över den lilla speltid han hade på slutet och därför ville lämna. Det är svårt att ogilla en sån person som Pedro eftersom han gett alla culers så mycket glädje genom åren och heller aldrig ställt till några problem. Fast jag vet inte, på slutet var det inte mycket som stämde för honom i Barca. Vi behöver nog något annorlunda och fräscht istället för att ta tillbaka Pedro. Fast det är ju klart, det är upp till priset. Det ska vara billigt.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-29 19:26
[QUOTE=Junta Dimision]Rosell vann ju valet 2010 på det sättet... Inte nog med det så anklagades hela Laportas junta för att ha stulit pengar från klubben som de eventuellt blev dömda oskyldiga för tack vare Bartomeu och Rosells propaganda. [/QUOTE] Nåja, möjligt att du har rätt i att Rosell körde på liknande taktik. Även om han kryddade med vad han ville med klubben. Laportas valmanifest var på 2 sidor lite drygt och sa egentligen inte ett dugg. Och i regel brukar det partiet/personen som fokuserar på sin politik och vad just dem vill vinna, självklart finns undantag som sagt.
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-29 19:06
bring back Pedro om han nu ångrar sig att ha flyttat till Chelsea. vilket betyder han accepterar att vara bänk spelare i Barca
2015-10-29 18:43
Klart som fan att Laporta är bitter.

Fortfarande, fem år efter valet, fortsätter Bartomeus och hans direktörer att ta upp säsongen 2009/10 som en ekonomisk katastrof i syfte att få sina egna vacklande siffror att verka bättre. Detta trots att en domare redan arkiverat den stämningsansökan om en misskött ekonomi som Barto/Rosell anklagat Laporta för.

Det är samma propaganda som fortsätter spridas dag ut och in av den media som kontrolleras av den sittande ledningen. Självklart är det då naturligt att Laporta står upp för sin sak när chansen ges. Dessutom visar han att det finns en opposition vilket är väl så viktigt i en demokratiskt (nåja) styrd klubb.

Igår intervjuades han av en Monaco-baserad tidning och pratade om Messi och Neymar (precis som @Barcelonistas skrev i sitt inlägg. Dock ska man komma ihåg att det han gör är egentligen inget annat än att lägga Bartomeus ord i sin egen. För vem är det som konstant hotat medlemmarna och fansen med spelarförsäljningar om inte ekonomin håller måttet? Jo, Bartomeu.

Så det Laporta gör är i princip att bekräfta den verklighet som vi lever i.

Och vad gäller Neymar kontra Messi så stämmer det ju att den senare verkligen är klubbens emblem och image, och det finns i princip bara en annan spelare i truppen som man kan få en stor summa cash för idag (om man nu ska sälja) - och det är ju brassen med nummer 11 på ryggen.

Sen kan jag personligen tycka att folk inte ska anklaga Laporta för att han inte hade konkreta saker i sin valkampanj. Hans vision var solklar och de människor han hade bakom sig var alla äkta och riktigt genuina culers. Jämför med Bartomeus vision som innebär att klubben ska vara nummer 1 i alla avseenden, oavsett om det blir på bekostnad av vår historia, spelstil eller det faktum att vi inom kort kommer vara beroende av ett land som är en motpol till allt den här klubben stod för fram till 2010.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-29 18:06
@Barcelonistas:
Blaugrana91 sa att man inte kan vinna val på det sättet, jag motargumenterade endast att Rosell gjorde det 2010, fast på ett mycket värre sätt. Sen har ju inte Laporta sagt att Neymar kommer lämna, utan att möjligheten finns? Förstår inte vad felet är. Det är ju inte så att han anklagat Bartomeu för att ha stulit pengar från klubben. Vi har ju sett en del spelarförsäljningar som går att ifrågesätta under valprocessen när den interima ledningen inte ens ska få sälja eller köpa spelare. Men men, väljarna fick precis det de ville.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-29 17:59
Junta Dimision - och? Bara för att Rosell använde en smuts taktik ska då Laporta också göra de?
Barcelona Barcelonistas
2015-10-29 17:59
Junta Dimision - och? Bara för att Rosell använde en smuts taktik ska då Laporta också göra de?
Barcelona Junta Dimision
2015-10-29 17:57
@Blaugrana91:
Rosell vann ju valet 2010 på det sättet... Inte nog med det så anklagades hela Laportas junta för att ha stulit pengar från klubben som de eventuellt blev dömda oskyldiga för tack vare Bartomeu och Rosells propaganda.
Barcelona Barclasico
2015-10-29 17:40
Barça are interested in Sau Paulo player Alexandre Pato for January but Luis Enrique thinks there are better forward options [sport] . Hahaha så jävla skumt, tidigare idag så nämnde jag att det skulle vara bra att få hit Pato i januari, (backup) till MSN. Och nu några timmar efter så ser jag att Barca är intresserad av killen. Kan det vara så att de ibland går in hit på SF och letar efter råd från oss? Hmm..
Barcelona Blaugrana91
2015-10-29 17:37
Barcelonistas Ja Laporta framstår bara som bitter, precis som under valet fokuserar han enbart på att klaga på vad nuvarande ledning gör och inte gör istället för att komma med något nytt. Sånt vinner man inga val på, vilket vi också såg.
Barcelona papillon
2015-10-29 17:07
Xaviesta

Moget resonerat av dig.

Tyckte du likadant om Pique och Fabregas då de lämnade Barca i ung ålder?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Flavía
2015-10-29 16:47
Idag fyller Jérémy Mathieu 32 år gammal. Grattis på födelsedagen.
Barcelona Xaviesta
2015-10-29 16:14
Jeffson Definitivt åt helvete med Sanabria. En liten skitunge som trodde karriärkurvan går spikrakt uppåt right of the bat och som därtill hade alldeles för höga tankar om sig själv utåt sett med rubriker skapade som inte var värdiga en Barcrlonaskolad fotbollsspelare. Önskar honom all olycka i världen. Apropå Van Persie och ingenting: man undrar hur klubbläkarna hos Arsenal haft anställning i alla dessa år och vad Wenger ser i dom. Van Persies skadehistorik är inte att leka med, likaså Vermaelen, Walcott, Wilshere, Ramsey osv. Tillfälligheter?
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-29 16:12
Enligt sport har Isco frågat Perez om att få lämna Real Madrid slutet av säsongen. skulle vara dröm om vi fick han. den enda spelar i Real som jag önskar ha i vårt lag
Mascherano#14 el Jefecito
2015-10-29 15:32
@neymar JR:

El Ghazi känns spännande ja, Berardi likaså. Nolito och Vela känns som ganska säkra kort. Kuyt är en gammal favorit som jag gärna hade sett i vårt lag, fast mer av andra skäl än det sportsliga kanske. Negredo hade kanske funkat. Van Persie vill jag inte ha i Barca. Inte Aubemeyang heller då jag tänker att det finns bättre valuta för det priset han kommer kosta. Sanabria då? Killen som tappade tålamodet innan han ens hann upp till B-laget. Åt helvete med honom.
Barcelona LeoMessi
2015-10-29 15:05
Kollade typ 60 min av matchen igår och jag måste säga att jag imponerades av Kaptoum dom gångerna han fick bollen. Han hade riktigt bra bollkontroll och sättet han bara drev förbi sina motståndare påminde mig om iniesta. Synd att han hade ett skadehelvete, för han var den spelaren utöver Adama och samper som jag såg mest fram emot att se i B-laget. Om han lyckas hålla sig frisk och får förtroende så kan han bli hur bra som helst! Man ser helt klart hans potential!
Annons: