/spanien/barcelona/forum/17403.aspx/spanien/barcelona/forum/17403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Morteza - Ronaldo
2009-09-01 16:27
Gud är störst! - Pep el rei!

Även om det nu är så att det inte finns någon deal så skulle väl Bilal själv inte vara så dum så att han går ut offentligt och säger att han har en deal med Real Madrid nästa sommar, det skulle skapa mindre kalabalik.
Barcelona Ciao-V
2009-09-01 16:21
Ämne: "One day I will....
Hehe... Där ser man.
Jag hoppas att det blir han som ersätter sin landsman, Henry, i nästa säsong. Där kommer det att finnas en ledig position, om han ska ta chansen då.

Han har många gånger hävdat att det finns flera alternativ för honom både i Spanien och i England. Allt annat är påhitt.

Innersta inne så tror jag att han föredrar spelet i Barça eftersom han är en sån spelartyp som passar in i Barças tekniska och snabba spel.

Vå får se hur den sagan slutar i nästa sommar.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-01 16:10
"One day I will play in the Liga. Is there an agreement between Bayern and Real for a transfer next summer? Never, I deny it. That is fake."

Sådär, spelaren själv förnekar dealen. Se länktips för att läsa hela intervjun. ;)
Barcelona Vampíro
2009-09-01 16:04
Kul att Bojan äntligen kom till sin rätt igår, han kanske ska spela på kanten där han kan använda sin snabbhet och teknik iaf tills han växt klart. Även Keite gjorde en kanon match, bortsett från huvudspelet så sprang han som en galning från mål till mål.

Tillsist måste man tacka Eidur Gudjohnsen för sina tre år i klubben, han kunde aldrig ersätta Larsson men bidrog med annat istället. En oerhört proffesionell spelare som aldrig gnällde och alltid gjorde sitt bästa. Det jag kommer komma ihåg med Guddy är: avgörandet mot Celta i premiären 06/07, dribblingsräden mot Bremen samma säsong och den fina hösten 2008 där han var nästintill ordinarie.

Gracias Señor Ice!
Barcelona Barca4eva
2009-09-01 16:04
damn Rambla hann före :P när jag läste Cabrones tänkte jag på den där real ramsan, madrid cabron saluda el campeon!
2009-09-01 16:03
BlueRed

"Epic" Lexikon, så sant så. HAHA! :D
Barcelona Rambla - K9
2009-09-01 15:45
Ämne: tja
Läste precis Jo....
Spring, era satar, spring!
Barcelona kallesiete

Tack för allt guddy! Du blev väl inte riktigt det alla hade hoppats på men en värdig ersättare på mittfältet.
Lycka till.
Barcelona BlueRed
Gullinho

Min spanska är långt ifrån godkänt men det betyder väl något i stil med "spring grabbar spring" eller "Jaga grabbar jaga". Du får nöja dig med den översättningen tills vår "Epic" lexikon el Flaco eller någon annan svarar. :)
Deportivo Creus
2009-09-01 15:43
I praktiken är det väl ändå nästan omöjligt att Puyol skulle ta förstaplatsen, med tanke på att Xavi är både yngre och har spelat fler matcher. Ska vara om Xavi - gud förbjude - drabbas av en långtidsskada eller något i den stilen.
2009-09-01 15:41
Både Xavi och Puyol kommer passera 2:an i antal La liga matcher tror jag, då 2:an ligger på 328 och Xavi och Puyol på 317 respektive 300 efter första ligamatchen.
Barcelona Larsson1333
2009-09-01 15:32
Bara jag som tycker mittfältet känns klent? Backlinjen är jag inte ett dugg orolig över, anfallet känns okej nu när ynglingarna tar för sig, men mittfältet känns sådär och då tappar vi ändå spelare nu i höst.
Barcelona Gullinho
2009-09-01 15:23
tja
Läste precis Jonas Melins artikel.
Undrar vad "¡Corred, cabrones, corred!" betyder?
Barcelona II Barça II
2009-09-01 15:21
Tycker att det är tråkigt att vi tappar Guddy. En härlig kille som kan spela på många olika positioner och göra det på ett bra sätt. Och så klagade han inte när han fick sitta på bänken. Onödigt att göra sig av med han när vi helt klart är i behov av mittfältare.

Tack för allt och lycka till!
Barcelona MickeP
2009-09-01 15:13
Gud är störst! - Pep el rei!: Tack för svaret. Jo jag har sett det men är ännu inte medlem i FCB då jag är relativt "nyfrälst", men har följt dom på TV några år iaf. Tanken har aldrig slagit mig att kunna åka och se dom live men nu har jag verkligen chansen och dessutom att se matchernas match, om man nu lyckas få tag i biljetter, vill säga. Vet iofs att jag sett reseguiden tidigare men erkänner att det var ett tag sedan så jag tar en koll på den igen - tack för tipset!

Någon annan som ska ner och se el Clasico på plats?
Barcelona nordin
2009-09-01 15:03
hej igen!
Jag har tidigare frågat om när biljetterna till CL-matchen barca-Dynamo Kiev släpps... Första gången fick jag inget svar och andra gången fick jag svaret att de släpps idag (vilket mkt tyder på är felaktigt...) kan någon - snälla - ge mig ett korrekt svar?
mvh nordin
Barcelonistas
2009-09-01 15:00
Jag är skit nöjd med zlatan.Titta föra säsongen när eto fick en måltorka han var helt osynlig i flera matcher tills cl finalen.Men om zlatan får en måltorka under säsongen så har han fortfarande sin fysik,spelförståelse som kan ge barca en extra dimension! Så jag är skit nöjd, men nu ska ska ha´n självklart komma mer in i spelet så är vi helt kompletta :)
2009-09-01 14:57
MickeP

Lättast är väl och beställa genom officiella hemsidan, den 2:a sept kl 10.00 släpps el clasico biljetterna ut på hemsidan. ;)

Se gärna rese-guiden till höger, som är väldigt nyttig!
Barcelona MickeP
2009-09-01 14:56
Hej, alla! Jag har fått en flygresa till Barcelona mellan 26/11 - 1/12 och kommer alltså att vara på plats under el Clasico. Någon som kan tipsa om hur man får tag i biljetter (2 st)?

Dessutom: Någon som har bra erfarenhet av något hotell i bra lokation i Barcelona som kan tipsa om den biten? Inget lyxhotell och inga kackerlackor, i övrigt är jag öppen för förslag :)
Barcelona Hetfield
2009-09-01 14:49
HenryIbraMessi

Sa jag att Zlatan var dålig? Läs ordentligt innan du spyr galla över allt och alla

Det jag försökte säga är: Zlatans kondition är inte det bästa just nu, han är inte van vid att springa konstant, han hade en helt annan roll i Inter

De fåtal gånger som Ibra hamnade i clinch med några försvarare så visade han vilket monster han, snubbarna flög iväg som flugor
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-01 14:23
Ja verkligen ett bra kap, killen ska inte jämföras med andra defensiva mittfältare i världen då han håller ett par nivåer högre än alla andra.
Barcelona SaM__-
2009-09-01 14:18
När vi ändå är inne på Yaya Touré. Vilket kap det var av ledningen när man värvade hit honom. En spelare som har vuxit till en av världens främsta pivotes under sin tid i Blaugrana. Är sådanna värvningar man njuter av :)
Barcelona Rambla - K9
2009-09-01 13:51
Ämne: Abbe:

Plocka bor....
Japp, det gör han. Men samtidigt så får Busi hela tiden mer efarenhet och förhoppningsvis lär han sig något av sina misstag, som tex de slarviga passningarna igår kväll.

I CL-finalen var han så gott som felfri och gjorde en riktigt bra match.
Barcelonistas
2009-09-01 13:43
Ibra gjorde en bra match, vi får faktiskt tänka på att han är inte i sin bästa form just nu.Men tycker han gjorde en bra match.
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-01 13:36
Abbe:

Plocka bort Busquets? Står det någonstans på mitt inlägg att jag vill ha bort honom? Tyckte ba att Toure går före honom alla dagar i veckan.
Barcelona Abbe -
2009-09-01 13:29
Ämne: Hetfield:

Sluta ....
Man måste väl få kunna nämna Zlatan utan att det ska anses vara kritik eller hyllning?

Och du påstår själv att allt inte kan stämma i första matchen och vi måste visa förståelse för det, och sedan vill du plocka bort Busquets för du tyckte han var dålig igår? Dubbelmoral.

Bra krönika, Jonas.
Barcelona Brankt
2009-09-01 13:26
Är det bara i England transferfönstret är förlängt till idag eller gäller det i övriga Europa också?
Barcelona el Flaco
2009-09-01 13:26
Chygryk blev intervjuad av Barça TV och fick frågan om vilken förre detta blaugrana-spelare som har gjort ett intryck på honom och han svarade Luis Enrique. När Chygryk frågades ifall han visste om att även Lucho bar tröja nr 21 så sa han att inte var medveten om det. Men ändå kul att han valde att lyfta fram en gammal favorit som Luis Enrique istället för någon som Ronaldo eller Rivaldo.

Dima fortsätter att vinna pluspoäng i mina ögon.
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-01 13:22
Hetfield:

Sluta klaga på Zlatan i alla dina inlägg.

Sen ni som tycker att spelet inte var bra, det viktigaste är väl ändå 3 poäng? Man kan inte förvänta sig att spelet ska stämma i alla matcher det går bara inte. Det visar bara hur starka vi är, spelet går inte som det ska men ändå blir slut resultatet 3-0 STARKT!

Okej jag förstår Pep när han vilar Toure men snälla pep i dem större matcherna starta inte med Sergio B ! Var det någon som höll koll på antal passningar han slog bort? Sporting kontrade farligt några gånger när Busquet blev av med bollen på egen planhalva.

Aja mycket lyckad premiär hursomhelst :)
Barcelona Mojito
2009-09-01 13:03
Låt oss se allt lite långsiktigt.

Även om våra undomar inte leverarar på samma nivå och med samma kontunitet som våra stjärnor finns det ju ett par aspekter som är positiva;

1. Vi har inte slängt några pengar i sjön. Vad är det som säger att en inköpt dyr spelare eller omotiverad Guddy kommer göra det bättre på plan eller i truppen?

2. Ju mer speltid våra ungdomar får, oavsett om det är pga skador eller att de faktiskt platsar, ger ju förutsättningar för att de ska blomma ut och skaffa sig just den erfarenhet som de i nuläget saknar för att prestera på nämnda höga nivå.

3. Klubbens vision och arbetet kring La Masia förstärks i och med att ungdomarna får chansen.

Självklart vill man som Culé att Barca alltid vinner och spelar med ett riktigt bra lag. Men om det skulle gå åt skogen till våren utan vunna titlar är jag inte helt förkrossad, för då vet jag att vi i alla fall rustat för framtiden redan.

Visca Barca!
Annons: