/spanien/barcelona/forum/17400.aspx/spanien/barcelona/forum/17400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-08-07 12:51
Iniesta, jag älskar dig!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 12:46
Celtic har dessvärre inte en suck. Det hade också varit lite trist utan Arsenal i CL.

Intressant att Panathinaikos med Ten Cate fick Atlético. Det kan bli en tuff drabbning. Atlético ska tacka sin lyckliga stjärna att de får avsluta hemma.
Barcelona el Flaco
2009-08-07 12:39
Ämne: Aj, aj, Celtic möter....
*Håller tummarna för Celtic*
Barcelona Ciao-V
2009-08-07 12:33
Aj, aj, Celtic möter Arsenal i kvalet. Nu finns det risk att de rycker, alltså inte går vidare till gruppspelet. Vore synd då jag gillar den klubben och dess supporters. En rätt så sympatisk klubb med Crosas i mittfätet.

Å andra sidan vore det det en bragd om de lyckas att slå ut Arsenal vilket inte är omöjligt. Vore intressant att se på Cescs min då.
Barcelona Bojan_27
2009-08-07 12:21
Jag har en fråga, är det någon som har fått Barca tröja från Expekt? De hade lovat min denna veckan men har inte fått den än :(...

Är det någon som har fått sin?
Barcelona marcus
2009-08-07 12:18
!Sergio_ Busquets!

Laporta har under åren stått för en hel del felvärvningar. Jag minns tidigt under hans tid då han värvade Mario som direkt lånades ut. Någon som minns honom? Om jag inte minns fel spelar han dessutom i segundan nu.

Quaresma är en annan som aldrig fick chansen. Eidur Gudjohnsen skulle ta Henrik Larssons plats. Nu är han Reservernas reserv på mittfältet (även om jag gillar honom är det ju faktiskt så). Thuram gjorde inte många glada efter sitt enorma Vm och Zambrotta lyckades inte speciellt bra han heller på sin nya högerposition.

Listan kan göras oändligt längre. Milito, (olyckligtvis skadad) Hleb, och Cáceres gjorde inte något större väsen av sig.

Tack vare alla felvärvningar har vi fått se våra canteranos få chansen och har sedan också tagit den. Det kanske var en Taktik av Laporta ;)?

Listan på lyckade värvningar är inte lika stor men spelarna har presterat ypperligt vilket väger upp alla dåliga köp.

Nejdu. Jag älskar Laporta. Han är värd allt beröm i världen men jag hade troligtvis inte låtit honom handla mat till mitt hushåll. :)

Barcelona el Flaco
2009-08-07 12:06
Det verkar som om Iniesta kommer vara helt rehabiliterad inför matchen mot Manchester City i Trofeo Joan Gamper. En minst sagt skön nyhet.

På tal om Don Andrés, det har ryktas under flera månader att Barcelona ska erbjuda honom ett nytt kontrakt med en förbättrad lön och i en intervju med Sport fick han frågan om när han ska skriva på och han svarade så här:

"Jag förnyade mitt senaste kontrakt för ett och ett halv år sen. Om klubben anser att de vill höja min lön så är jag tacksom. Men jag har aldrig begärt ett enda euro från klubben. Det har alltid varit de som har tagit första steget och kommit med erbjudandet och jag har accepterat det. Jag känner mig oerhört uppskattad i FC Barcelona."

Barcelona el Flaco
2009-08-07 11:48
Ämne: Herregud Ibra, vad g....
Hehe, tänk om Zlatan hade skadat handen ännu mer på grund av den chilena. Pep hade knäckt honom på mitten. :)
Barcelona Antonio Puerta
2009-08-07 11:43
Jag säger bara villken J***a tackling,Zlatan Ibarhimovic såklart.Kommentera om ni vill haha?:D

LÄNKTIPS!!
Barcelona BlueRed
2009-08-07 11:36
Herregud Ibra, vad gör du?
*Länk
----------------------
Klint

Jobbigt... Då blir det visst en till "Red Bull hyperaktiv morgon".

Okkapokka

Vad gör man inte för fotbollen... :)
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-08-07 11:31
Caceres tror jag kan bli en riktigt bra back bara han får flera ärliga chanser och inte är så nervös hela tiden han spelar.
Och som Im Back sa så är Caceres dålig på det man behöver i Barca- Bollbehandlingen.

Men han har flera bra egenskaper: Han är snabb, bra i luften och han har bra brytningar.

Jag har sett honom spela i Uruguayanska landslaget och där spelar han riktigt bra med bra självförtroende det är det som han behöver ha i Barca.

Hoppas han gör bra ifrån sig i Juve och sen kommer tillbaka till Barca o visar alla som tvivlar på honom vilken bra spelare han är!
Barcelona Rambla - K9
2009-08-07 10:53
Im back:

Det stämmer, Henrique delägdes av Traffic även han precis som Keirrison. Det gör också Hernanes som Txiki var på väg att värva förra sommaren. Jag tror knappast att det är Pep som bett om dessa värvningar då han knappt kan ha sett dom spela något. Detta är tydliga Txiki/Laporta-värvningar i och med de goda förbindelserna med Traffic. Några som säkert är nöjda över dessa affärer är säkert bolaget Traffic.
Barcelona Im back
2009-08-07 10:50
!Sergio_ Busquets!:
Fast Caceres hade ändå gjort en väldigt bra säsong i La Liga. Tyvärr var Caceres kass på det som kanske är det viktigaste i Barcelona; bollbehandlingen.
Barcelona Ciao-V
2009-08-07 10:22
En liten intressant kommentar från en artikel.

"Jonathan is my gem of the preseason. Why buy a midfielder when we have him? Hes the brown Xavi".

Visst har han potential att bli den nya Xavi. Jag tvivlar inte på det.
En säsong till i Barca Atlètic, och spel i Copan och några inhopp i ligan under säsongen, sen kan jag tänka mig att han mognar ytterligare som spelare.
Han kommer att ta för sig mer då i försäsongen inför 2010/211. Förhoppningsvis kan han väl ta steget upp till A-truppen i den säsongen.

Å nej, vi behöver inte Cesc Fabregas i laget. Jonathan blir minst lika bra om några år.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-08-07 10:18
Ämne: Hela Henrique affäre....
Ännu värre var ju Caseres värvningen. Han kom ju för 16,5 mille. Helt otroligt dåligt att betala så mycket för en så dålig back !
Barcelona Im back
2009-08-07 10:07
Hela Henrique affären är mest konstig. Han hade enbart spelat en handfull matcher för Palmeiras innan Barcelona värvade honom. Innan dess spelade han i Brasilianska andra divisionen med Coritiba. Har/hade Henrique också kopplingar till Traffic?
Jag kan inte förstå att man gav 8 + 2 miljoner euro för en så oprövad mittback.
Barcelona petersays
2009-08-07 09:58
Ja alltså nån söags bakläxa måste ju scouterna få om man lånar ut tre spelare som sammanlagt kostade runt 40-45M. Det är väl iofs omständigheter. Cacaeres och Henrique är väl "framtidsvärvningar", alltså spelare som på lång sikt ska tillhöra klubben. Caceres som spelat i spanska ligan borde ju ha acklimatiserat sig lättare men någonting uppstod. Hleb var helt enkelt ett misslyckat köp. Men det framstår ändå som lite extraordinärt att låna ut flera av sina nyvärvde spelare efter bara en säsong i klubben. Fallet Henrique är ju inte konfirmerat än, jag hoppas att han stannar och arbetar sig in i truppen.
Barcelona pokke
2009-08-07 09:53
Jag tycker det är dags att kritisera Pep nu. Vad håller han på med när det gällre värvningar? Han ber om Henrique, Hleb och Cacéres och lånar ut alla tre nu. Snacka om att vi har slösat pengar i onödan.

Jag hoppas verkligen det där med Henrique inte är sant..
Barcelona Klint
2009-08-07 09:51
Matchen spelas 05.00. Det framgår av den officiella hemsidan och den källan känns rätt pålitlig =)
Barcelona KarlKanin
2009-08-07 09:45
Andolini, du är inte den ende som undrar om biljettpriser nu, jag brukar rekommendera www.fotbollsresa.nu, där får du en liten översikt, finns både paketpriser och lösa matchbiljetter.
Barcelona Meessii10
2009-08-07 09:45
BlueRed//

Finns en risk att matchen e kl. 05:00. Kollade igår på matchen mellan Norrköping och Sundsvall och där nere kom det upp "kommande sändningar" och där stod det Lördag kl. 05:00 Chivas - Barcelona.
Barcelona Klint
2009-08-07 09:28
Andolini

Det kommer inte att vara utsålt och du kan utan problem köpa en biljett vid arenen på matchdagen. Sen är det svårt att svara på vad biljetten kan kosta då priserna varierar väldigt beroende på vart du vill sitta.
Malaga Andolini
2009-08-07 09:25
Hej alla Barcafans!

Jag beger mig till Barcelona i början av oktober och samma helg spelas Barca-Almeria. Kan någon vara vänlig och berätta hur mycket en biljett kommer ligga på till den matchen? Ett ungefär räcker gott och väl. Kan man köpa biljett på matchdagen? tror inte det finns risk för att det blir utsålt till denna match,
Barcelona pokke
2009-08-07 09:20
Läste att Pep vill låna ut Henrique igen. Varför köper man Hleb, Henrique och Cacéres om man lånar ut dem. Fattar inte riktigt vad dem håller på med..
Rayo
2009-08-07 08:37
Läste precis Iniestas kommentar angående nytt kontrakt... så jävla stort utav killen. Finns inte så många som tänker som han i dagens fotboll.
Barcelona Okkapokka
2009-08-07 03:07
Och det lite smått komiska med BlueRed's inlägg är väl att han har "Att kliva upp innan kl 11" på sin kalkon-lista ;-)

Men jag förstår vad han menar, hans inlägg failade lite i strukturen. (Vad de nu än betyder).
Barcelona Barcaholic
2009-08-07 02:58
Bluered:

Skönt för daj kanske som vaknar för att se den men inte skönt för dom som sitter uppe hela nätterna för att se matcherna :(.
Barcelona Barcelona!!
2009-08-07 02:52
Men vet inte, det verkar inte som att barca kommer värva så många fler spelare inför säsongen, hoppas på att barca värvar två spelare till.
Barcelonistas
2009-08-07 02:44
Canaletes
2009-08-07 02:44
Gago Who?!

Mata skulle va bra (+ att han uppfostrades i madrid). Men det skulle stoppa utvecklingen o det av Pedro, Jeffren etcétera..
Annons: