/spanien/barcelona/forum/17396.aspx/spanien/barcelona/forum/17396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:32
Ämne: Barca? Du menar Zlat....
oj jag glömde jag älskar messi oxo hhehe :P
Barcelona Rambla - K9
2009-07-31 19:29
Ämne: hej jag e ny medlem ....
Som jag ser det behöver vi inte bättre startspelare. Världens bästa mittfält redan som det är.
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:29
zlatan oxo xD
Barcelona Saman.
2009-07-31 19:28
Barca? Du menar Zlatan väl? ;)
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:27
hej jag e ny medlem :D älskar barca for life :D
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 19:19
Rambla-k9

dem du nämner är ju inte startspelare!?

det jag ville ha sagt är att om vi ska värva så ska det vara någon som kan konkurera om en startplats och inte konkurera med en avbytare, du verkar ha bra koll på barcas ekonomi..vad tillåter den då?

+ jag har inte sagt att det måste vara just cesc eller masch, menar bara liknande spelar typer som dem.

Lukas.RP
2009-07-31 19:17
lameG^

Det är sant, men uttalandet förenklar ju knappast saken. Sen vet jag inte hur pass intresserade Barcelona faktiskt är att ens försöka värva Silva. Han skulle utan tvekan vara ett tillskott i truppen. Det är en grym spelare, men han är förmodligen alldeles för dyr.
Barcelona lameG^
2009-07-31 19:13
Lukas.RP

Bara för att han sa så behöver det inte betyda att vi inte kan köpa silva. Tänk dig hur många gånger milan sa att dem inte skulle sälja kaka eller att zlatan skulle stanna i inter. Det är bullshit.

Men kan hålla med dig om att det är riktigt svårt att få silva eller cesc. Men hoppas fortfarande.

Jag ser alla spelare från b-laget som nyförvärv. Dem kommer hjälpa A-laget riktigt mycket. Vem har varit bäst tycker ni mellan montoya och den andra högerbacken?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-31 19:10
Cesc och Mascherano är för dyra. Varför kan folk inte bara inse det?

Det finna andra mindre kända och billigare alternativ som faktiskt kan gå in och ge spelare som Keita, Pedro, Henrique, Marquez och Guddy konkurrens om speltid. Visst, det är ju ingen lätt uppgift att hitta dessa spelare.
Lukas.RP
2009-07-31 19:08
Vad ska vi ha Cesc till? Dessutom kommer Barcelona aldrig att lägga ut stora summor pengar för en spelare som man tidigare släppt gratis.

Valencias president Manuel Llorente sa så sent som i dag att klubben vägrar sälja Silva. Så honom kan vi glömma.

I min mening har vi en rätt så gångbar trupp. Men jag vet inte.
Barcelona lameG^
2009-07-31 19:00
VizzlA

som du skrev förut om att vi borde köpa cesc eller silva håller jag med dig om. Men det kommer bli svårt.
Barcelona distefano71
2009-07-31 18:59
tyvarr sa tror jag att ni gjort arets varvning i och med att ni kopte Zlatan. ovanstaende klipp visar hur jkla grym han ar. vara moten i ar lar ju bli riktiga hojadare iaf.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 18:59
Rambla-k9

precis truppspelare tas från egna ledet, och som du säger så tror jag att om det blir fler värvningar så blir det ordentliga sådana..sånna som kan konkurera om en startplats. (fabregas, hernanes, masch, etc)
Barcelona el Flaco
2009-07-31 18:55
Trots att han inte varade så länge som huvudtränare för Barcelona, minns folk Bobby Robson som den sanna gentlemannen han var. Hans ödmjuka personlighet kompenserade för hans brist på kreativ fotboll. Vem kan dessutom glömma bort hans berömda och episka uttalande om Barças relation och anknytning till Katalonien: "Catalonia is a country and FC Barcelona is their army"

R.I.P. sir Bobby Robson.

Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 18:54
Saman, Trippeln

mena det.. + varför inte sälja hleb på en gång istället..fan ta å låna ut en 28åring. förvånar mig inte om stuttgart hade nån klausul eller nånting som gjorde att de kunde låna han.
jag tycker precis som ni tt vi behöver en mittfältare..hernanes som du nämner är ett jäkla bra alternativ, vilket jag tjatat om här inne tidigare, han kan både axla en pivoté roll och även offensiv mittfältare.

enda negativa är att det är svårt att veta hur han kommer anpassas till vårat spel och vårn liga.

även priset kan vara en nackdel..vi lade väl ett 12milj euro bud på han förra året eller?

Barcelona lameG^
2009-07-31 18:54
Pep sa ju att han ville ha ca 16 spelare att rotera med. Sedan kommer han låna många spelare från luis henrique.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-31 18:50
Ni är säkra på att Silly Season är över för Barceloas del? Fönstret är öppet 1 månad till. Pep sa igår att det kommer inte att värvas utfyllnadsspelare som ska täcka upp hål i truppen. Värvas det någon så ska det vara spetskompetens och som gör en skillnad, spelare som konkurrerar om speltid. Helt rätt enligt mig, utfyllandsspelare kan man ta från de egna leden. Det är komplicerat att värva bra spelare till rätt pris.
Barcelona Trippeln
2009-07-31 18:41
Saman.

Vi skulle förstora vår trupp och nu har vi förminskat den med hleb,Konstigt är ordet...
Barcelona Saman.
2009-07-31 18:39
Är det ingen annan som tycker att vår trupp är alldeles för tunn just nu. Vi behöver just nu en mittfältare. Så därför undrar jag vad hände med Hernanes från Sao Paulo förra säsongen? Han borde vara ett bra alternativ som rotationsspelare under sin första tid i Barca. Sen tycker jag att vi borde kunna låta Busquets kunna ta hand om den defensiva mittfälts biten under de väckor Yaya, Keita försvinner. Som extra backup har vi också Marquez, Pique.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 18:34
denne Rúben Rochina imponerar jäkligt stort på mig..(ska erkännaas att jag inte sett han så mycket)

det jag har sett så har han varit fantastisk, bojan kanske får lite extra konkurrans i år, om han flyttas upp.

andra kandidater till en uppflyttning är enigt mig: montoya, Thiago, jds, oriol romeu, gai, muniesa, sedan tror jag botia som är på lån i sporting kommer upp till a-truppen en dag.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-31 18:27
Jag läste häromdagen att det första Classicot som spelas den 29e November, är just den dagen Fc Barcelona fyller 110 år. Snacka om en taggad Pep.G då !:D
Barcelona Hallen81
2009-07-31 18:14
yoda: jag köpte biljetter till el clasico idag, från www.sifotbollsresor.se, 6495 kr men då får jag biljetterna hem innan och 2 nätter på Hotel....dyrt som .....men det får det vara värt:)
Barcelona Tompa
2009-07-31 18:03
Real Madrid en levande ande:
För egen del struntar jag i om det var 40, 50, 60 eller 70 000 på Zlatans presentation, det är helt irrelevant för mig.

Det finns ingen garanti för något men jag är ganska säker på att Zlatan kommer lyckas mycket bra och det kan mycket väl bli en riktig succé.

Vila i frid Bobby Robson

Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 17:43
Real madrid en levande ande

who gives a shit?..

det jag vet är att det var iaf över 60 000 som såg zlatans presentation, men jag har läst att det var närmare 70 000 än 65 000..men men som sagt who cares.

Edit: att det ser tomt ut på läktarna är just för att man packat ihop alla på ena sidan..det är ju inte så att det är en plats för en person..
Barcelona Alexmanson
2009-07-31 17:28
Ämne: att köpa zlatan var ....
keevin

för det första vet jag inte vad du menar med att vi inte behöver en target, zlatan är kungligt bra kan inte säga något annat om honom, desutom har vi messi och henry på ljupled vilket är bra, för zlatan är defenitivt bäst utanför boxen - skott. spelblick som inte många har heller.. så det blir varken sämre eller bättre, men om något så blir det iallafall bättre!
Barcelona Alexmanson
2009-07-31 17:06
Ämne: Jag personligen att ....
etoo hade en bra tid hos oss, men det finns ingen bättre target spelare än zlatan.. I italien jämnför dem bara cristiano och zlatan, dem säger att det inte finns någon i närheten av dem 2 .. tror inte dem snackar goja om det heller när dem bevakar serie a:s bästa spelare varje match.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-31 16:47
"Available for delivery from 30/9/2009"...

Det betyder att den är tillgänglig att levereras från och med 30 september!
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-07-31 16:38
Jag personligen att Etoo är bättre än Zlatan, men bara för det så tror jag ändå Zlatan kommer lyckas. Innan värvningen av Zlatan så var det ingen som hylla honom lika mkt som nu. Helt plötsligt är han " Bästa Strikern " och "Bästa köpet". Bara för att en spelare kommer oss, så måste man inte säga överdrivet bra saker om honom. Alla har sina åsikter , punkt slut.!
Barcelona tarrak
2009-07-31 16:38
Men snälla någon, försök inte att få det till att Mourinho är något offer för media, då vartenda ett av hans utspel är noga planerat för att vid svåra tider sätta sig själv i fokus, påverka domarna och skapa en vi-mot-dom-känsla. Den mannen är en patologiskt usel förlorare och som inte skyr några medel för att vinna, oavsett vem det drabbar.

När det snackades som mest om att han skulle ta över efter Rijkaard, bestämde jag mig för att säga upp mitt medlemsskap och inte spendera en krona till klubben, så länga han satt på bänken. Han är säkert en väldigt trevlig person privat, det förtar inte det faktum att han beter sig som en idiot.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-31 16:19
Bengan
Ja, jag har personligen inget emot honom. Och jag tycker som du att media överdriver om honom.
Annons: