/spanien/barcelona/forum/17395.aspx/spanien/barcelona/forum/17395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 17:18
el Flaco

Oavsett vad folk tycker om Rosell (jag har ingen aning om dina tankar nu) så står det väl klart att även han brinner för barcelonisme. Jag läste någon artikel, om det nu var Sport eller EMD minns jag inte, där man menade på att Pep var Rosells val som tränare. Det skulle inte förvåna mig, även Rosell vill det bästa för Barcelona fast han har kanske lite andra idéer än Laporta.

Som ni säkert minns så var ju Pep med som sportchef på någon presidentkandidats lista när Laporta vann presidentvalet. Trots det så är Pep idag Barças tränare när Laporta är pesident. Så Pep och Rosell kan knappast vara någon omöjlighet. Alla vill de Barcelonas bästa.
Barcelona Hetfield
2009-07-29 17:14
Det finns bara 1 tränare som kan ta över Pep (OM han nu lämnar), tror att de flesta håller med mig:

Hiddink!

Om han kan göra stordåd med "mediokra" spelare, då borde han kunna göra samma sak med Barcelona
Barcelonistas
2009-07-29 17:09
Jag ska ner och kolla på el clasico på camp nou :D Men någon som vet någon bra sida där man kan köpa biljeter?
Barcelona el Flaco
2009-07-29 17:06
tarrak/

Jag tänkte också att Pep skulle vara trogen till klubbens fotbollsfilosofi och även satsa på La Masia, men jag var ändå lite skeptiskt. Jag kunde framförallt aldrig i mitt liv tro att det skulle gå så pass bra som det gjorde. Innan säsongen startade sa jag till mig själv att jag hade varit nöjd om vi kunde vinna ligan. Tur att Pep har högre ambitioner än mig.
Barcelona tarrak
2009-07-29 17:02
Jag kan ärligt säga att jag hela tiden backat Pep. Inte för att jag trodde att man skulle gå och vinna en massa tripplar, tvärtom tänkte jag att Mou skulle vara en större "garanti" för att fylla psisskåpet. Däremot ansåg jag hela tiden att Guardiola var det överlägsna alternativet vad det gällde fotbollsfilosofi, uppförande och förmågan att använda egna talanger (inte bevisat innan, men ändå ganska säkert). Helt enkelt den personen som bäst kunde bygga vidare på den ideologi som gör Barcelona till det klubben är.
Barcelona el Flaco
2009-07-29 16:55
Rambla - K9/

Jag har själv inte läst något om Rosells potentiella tränarkandidater, men jag är förvånad att det skrivs om att Pep är hans första alternativ. Jag hade tänkt mig att Rosell skulle vara ute efter att signera en tränare som är mer mediatico än Pep.

Men som du själv är inne på har Pep gett ut signaler om att han vill lägga av efter 2010 eftersom jobbet är mycket stressfullt. Vi får vänta och se helt enkelt. Så länge han har energin, orken och motivationen att fortsätta ser jag gärna att han gör det.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 16:55
Ämne: Jag tänker vara ärli....
Du var inte ensam att vara skeptisk, långt ifrån.
Barcelona Hetfield
2009-07-29 16:50
Jag tänker vara ärlig, jag var helt emot att skaffa Pep när jag hörde det, föratt klubben låg riktig illa till, vi hade just blivit av med Ronaldinho, Deco, Rijkaard, tre mycket viktiga pjäser, så jag vill ha en tränare som kunde infoga lite struktur i laget

Tack o lov så lyssnade inte Txiki och Co på mig :) jag är väldigt tacksam för det!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 16:49
Rosell har enligt media Pep som huvudalternativ till tränarposten. Frågan är hur Pep ställer sig till en förlängning och ny president? Som vi tidigare varit inne på skulle jag gissa att han nog vill dra ner på tempot och bara slappa efter denna säsong. Han sliter ut sig som det är nu.
Barcelona el Flaco
2009-07-29 16:34
Sen så är Pep en culé sedan barnsben och han var nog ivrig att skriva på som huvudtränare när han fick erbjudandet. Han vet ju att klubben måste tajta igen de ekonomiska utgifterna och från klubbens håll var man nog medvetna om att Guardiola inte tänkta ställa några höga ekonomiska krav. Jag hoppas att han förlänger sitt kontrakt efter 2010, men det hänger också mycket på vem som blir klubbens nye president då.
Barcelona tarrak
2009-07-29 16:30
Hetfield

Pep hade kunnat förhandla sig till en löneförhöjning vilken dag som helst och har ju redan erbjudits förlängning med förbättrat kontrakt vilket han tackat nej till. Vi ska vara tacksamma att vi har en tränare som drivs av annat än personlig berömmelse och att suga ut varenda möjlig euro ur klubben. Och framför allt så ska vi vara tacksamma mot Txiki som verkligen var den som såg till att Barcelona satsade på "budgetalternativet" istället för den odrägliga tolken.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-29 16:26
Hetfield

Jag tror att Peps "låga" lön ligger i att han inte var någon erkänd stor tränare förra året även ganska oprövad.

Det var väl hans första säsong som A-lags tränare förra året om jag inte är helt ute och cyklar?

Mourinho däremot har x antal titlar bakom sig och därmed kan han kräva en högre lön.

Vad tror ni Laporta hade sagt till Pep om han krävde 9 m. € sin debutsäsong?
Barcelona Hetfield
2009-07-29 16:18
Tarrak

Visst är det sjukt att Pep får så lite i lön medans Mourinho tjänar så mycket?

Har alltid tyckt att Mourinho och Wenger är så överskattade, don't get me wrong, han är underhållande, men han är verkligen inte så bra

Pep borde verkligen tjäna betydligt mer, om Guddy tjänar mer så...you get my point
Barcelona el Flaco
2009-07-29 16:16
Den här artikeln från Sport (länktipset) är taget från den 6 september förra året. Dät står det att Pep tjänar 1 miljoner euro per år och som tack vare vunna titlar, bonusar och klausuler kunde nå upp till 4 miljoner. Nu vann vi trippeln så jag kan tänka mig att Pep fick sina 4 miljoner euro, men själva grundlönen låg på en miljon euro om året. Jämför det med Mourinhos lön som ligger på hela 9 miljoner euro om året.
Barcelona tarrak
2009-07-29 16:09
Hetfield

Minns inte exakta summor, men jag har för mig att Pep har runt €1,5 miljoner per år i grundlön, vilket är ungefär en sjundedel av vad Mourinho har . Det kan ju ni därhemma i stugorna tänka på nästa gång ni är förbannade över någon affär som ni tycker att Laporta och Txiki skött dåligt. ;)
Barcelona Viva Rafa
2009-07-29 16:09
Det största misstaget som Hleb gjorde var väl antagligen när lämnade Arsenal. Visst, det är lätt att vara efterklok men att komma till Barcelona och förvänta sig mycket speltid med dem yttrarna som finns är väl inte världens smartaste idé.

En återkomst till PL hade väl gjort det bäst för både honom och Barcelona.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-29 16:06
Ämne: Dani Alves

Om vi ....
Men o andra sidan så är det uppenbart att Hleb inte heller var redo för Barcas A-lag.

Pedro var ju bättre än Hleb den gångna säsongen.
Dessutom är Pedro äldre än vad Messi var när han var med i A-truppen.
Barcelona Hetfield
2009-07-29 16:04
PS.

Någon som vet hur mycket Pep tjänar i dagsläget, och vilken tränare som tjänar mest? (Skulle tippa på Alex Ferguson)
Barcelona Bopi
2009-07-29 16:03
Nu vill jag att Serien ska börja!! finns inget värre än en helg utan att slå på 4Sport.

en lite kul grej, Canal + sålde italienska ligan till Kanal5 & 9 . inget bra köp precis...=)
Barcelona Hetfield
2009-07-29 16:01
Dani Alves

Om vi hade köpt Mascherano så hade det inte löst ett piss, föratt han är inte ens kreativ, vi måste ha en till kreativ mittfältare nu när Hleb försvinner, vem ska ersätta Iniesta om han blir skadad?

Ronaldinhoism

Ingen av de är redo för A-laget, det som oroar mig i dagsläget är att om Iniesta går sönder så finns det ingen som kan ta hans plats
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-29 15:59
Ämne: Bara jag som börjar ....
Pedro, Jeffren, 2 Santos ?
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-29 15:58
Ämne: Grabbar, någon som v....
Jag får fortfarande rysningar av Iniestas mål mot Chelski.

Samma känsla av Messis mål i finalen !!
Barcelona ★Dani Alves★
2009-07-29 15:57
Hetfield

Vi får hoppas på att Barca köper Moutinho. Alonso verkar vara snart klar för Real så då stannar säkert Mascherano i Pool.

Barça! (MQUC3)

Ok! Då är det bästa sättet att bli medlem:)
Cruijff
2009-07-29 15:52
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-29 15:51
Dani Alves.

Ja men då måste du vara medlem som kostar 750 kr - 1500 kr beroende på när du blir medlem + att du måste vara på hugget 1 september ;)
Barcelona Hetfield
2009-07-29 15:51
Bara jag som börjar bli orolig?

Det är lite över 1 månad kvar till transfer fönstret stängs, och vi har fortfarande inte köpt 1 mittfältare?

Hleb försvinner, Guddy lär väl stanna, så vi måste i varje fall ersätta Hleb med någon
Barcelona ★Dani Alves★
2009-07-29 15:47
tarrak

1500 kr är juh billigt. Jag trodde det skulle kosta upp mot 4000 kr.

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-29 15:46
Sales of tickets for all Barça home games for members opens at 10.00 on 1st September.

Då ska jag sitta som en igel ;) Tur att man är lite halvt datanörd så man är ganska fingersnabb så borde det gå bra.

Man kanske skulle starta ett resebolag, dom tar ju fasiken 4000 kr för biljetter högst upp på kortsidan, patetiskt hur mycket dom lägger på.
Barcelona tarrak
2009-07-29 15:37
Ämne: Sorry, fel länk. Tes....
Där har du fel. Precis som Barça! (MQUC3) säger så kostar de bästa biljetterna runt 1500 kr till El Clásico om man lyckas få tag på biljetter via hemsidan. Det är dock ett rejält tryck och vid just den här matchen, kan det finnas skäl att gå via återförsäljare, men det är i stort sett den enda gången på året.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-07-29 15:36
Grabbar, någon som vet namnet på den första låten i den här videon ?

P.S, det är en GRYYM Video !
Annons: