/spanien/barcelona/forum/17392.aspx/spanien/barcelona/forum/17392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-07-30 00:04
The Reporter
821.555

Kolla oanda.com
Barcelona The Reporter
om man gör om det till svenska kronor.
Barcelona petersays
Vi kanske kan värva honom till Barca B igen om vi får honom gratis ;)
Barcelona The Reporter
2009-07-30 00:03
Kan någon berätta hur mkt exakt €77.91
är?
Barcelona Nesto
2009-07-30 00:02
ja de var ett misstag. Tycker det var riktigt synd att han lämnade.
Men o andra sidan.. vi har hur många talanger som helst som har bättre attityder.
Skulle vara kul att se honom i Spanien igen.
Barcelona petersays
2009-07-30 00:00
"Lämna Barca måste ha varit hans livs största misstag. "

Han har nog ångrat det både en och två gånger :P
Tror han hade kunnat vara en bra spelare vid det här laget.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-29 23:57
Ämne: Kul om detta stämmer....
Lämna Barca måste ha varit hans livs största misstag.
Barcelona petersays
2009-07-29 23:52
Kul om detta stämmer från Deportivos sida:

"
Giovani dos Santos
(offensiv mittfältare, Tottenham, okänd summa)
- Dos Santos har fått klart för sig att han inte kommer att finnas med i Tottenhams planer inför säsongen och får söka sig vidare. Deportivo sägs vara intresserade och manager Lotina har faktiskt bekräftat att om Lafita lämnar eller stannar (läs separata artiklar) så är Dos Santos första prioritet. Även landsmannen Guardado har rekommenderat Dos Santos. (29/7)"

Tror helt klart att en flytt till Spanien är det enda som kan rädda GDS karriär.
Barcelona Nesto
2009-07-29 23:43
Ämne: jag personligen tyck....
Dos Santos är ingen DM, Dos Santos och Sergio skulle kunna byta plats.

OM pep ställer så här blir de nog bara i någon CdR match..
Barcelona marcus
2009-07-29 23:34
jag personligen tycker att det vore fel att ta upp ännu en ung talang på mittfältet iår. Som jag ser det gjorde Busquets det underbart förra året men jag tycker samtidigt att man ger honom en säsong till att vara "talangen" på mitten.

Skulle skador komma under AM på Iniesta eller Xavi vill jag inte se ett mittfält med Busquets och någon ny. Det är viktigt att behålla balansen.

Att värva Febregas är dock lite väl överambitiöst iår och det låter vi istället Rosell göra nästa sommar. Däremot behöver vi ett billigare alternativ som inte har problem med att vara bänkad samtidigt som han har kreativitet som slår guddys med hästlängder.

Dos Santos har imponerat stort på mig under försäsongen men två matcher mot motstånd som antingen inte håller klass nog eller inte har någon vilja alls räcker inte för mig. Pep har dock större koll.

Busquets - Dos santos - Keita/guddy?

Låter inte det lite väl vågat?

Dock litar jag på Pep!
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-29 23:18
Läste precis er Silly Season angående Hleb. Verkligen intressant om så vore fallet, hur skulle det kunna gå till? Någon som sitter inne på ytterligare information? Intressant minst sagt :-)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 23:12
Du litar på Guddy, jag gör det inte. Som sagt, han ser bra ut under försäsongen och allt verkar lovande. När det sen väl gäller så får han inte spela för Pep har inte förtroende för honom. JDS får bara delta i 5 matcher, sen måste ett beslut tas om han ska stanna permanent i a-laget.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-29 23:08
Ämne: Ämne: Rambla ....
Jag vet att det inte var du som trodde, och det var inte heller någon som har gjorde något kyrkbesök.

Visst finns chansen att någon av våra stjärnmittfältare blir skadade när våra Afrikaner är borta men då krävs maximal otur och visst vissa säsonger har vi det.

Utan värvningar/försäljningar - skador under AM så har vi alltså Guddy, Busi, Dos santos och Marquez/Pique som kan spela på mittfältet.

Inga namn som täcker upp efter Xavi eller Iniesta men vilket namn gör det ?

Som du säger, Peps problem som tur är.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 22:58
Ämne: Rambla - K9

Tro g....Vem täcker upp för både Keita och Yaya under ANC? En långsam Marquez som inte sett något vidare ut på den positionen de gånger han spelat där. Möjligtvis Piqué då. Nåja, det blir Peps problem. Jag personligen hade kännt mig tryggare med ett nytt namn på mittfältet.

Guddy trodde vi även på förra säsongen men varför fick han då knappt spela något alls under våren? Inget förtroende alls som det verkade.

Tror gör man i kyrkan? Kul, nu var det ju inte jag som gjorde kyrkbesök.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-29 22:53
Rambla - K9

Tro gör man i kyrkan, men vi har som sagt keita som kan täcka upp om Guddy lämnar. Även Yaya kan täcka upp och Marquez tar pivote rollen.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 22:49
Ronaldinhoism

Keita nämnde han, och Guddy trodde han skulle lämna.
Barcelonistas
2009-07-29 22:48
Bayern munchen 4-1 Milan. jävlar vafan har hänt med milan..
Barcelona Trippeln
2009-07-29 22:45
Manchester komma ha en farlig 11.

Given
Zabaleta,Richards,Toure,bridge
Wright-Elano-Barry-Robinho
Tevez-Adebayor

Jag har säkert missat någon klasspelare men de kommer ha en stark elva mot oss.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-29 22:42
Rambla - K9

Keita? Guddy?

Ska vi spekulera i bättre spelare kommer Cesc diskussionen blossa upp igen.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 22:38
Jeffren-09

Jag vet, men han nämns på den engelska versionen av websidan.

"The main difference with the morning session was the presence of Gai Assulin, one of the reserve players who will be going on the US tour."

lameG^:

Du glömde bort Victor Sanchez som försvarare/mittfältare, eller så låtsades du inte om honom? :P

Jag håller med om det mesta. Dock är jag orolig för Xavi och Iniesta. De två har spelat fotboll nästan non-stop under två säsonger nu. En längre skada på någon av dem skulle vara förödande för oss. Jag anser inte att det räcker med att täcka upp med en canterano (JDS) för då måste man samtidigt ta ett beslut att flytta upp honom som man gjorde med Busquets förra sommaren, eftersom han bara kan spela 5 matcher med a-laget annars får han inte gå tillbaka till Atlètic. Här behövs det en mer etablerad mittfältare.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2009-07-29 22:36
Ska bli kul att se Yaya möta Kolo den 19:e, om båda spelar dvs!
Barcelona Jeffren-09
2009-07-29 22:32
På den spanska officiella sidan hos FCB står INTE Gai med i den trupp som åker till USA.

Det blir ett hett möte i Serie A mellan två ex-barcaspelare redan i den andra omgången. Etóo (Inter) mot Ronaldinho (Milan)
Barcelona Smogen
2009-07-29 22:28
Kul att Gai fick följa med, trodde som de flesta andra att han skulle stanna hemma och var lite besviken över det.
GradinataNord
2009-07-29 22:17
ca|Danne : tack igen
Barcelona lameG^
2009-07-29 22:09
Vi har försvarare så det räcker.

Abidal,Maxwell
Puyol,Marquez,Pique,Henrique
Alves

+ Talanger från B laget och ni vet vilka jag pratar om. Vi får hoppas att Milito kommer tillbaks så snabbt som möjligt.

Vi har många spelare som kan backa dessa A-lags spelare från B-laget. Det har vi sätt. Så ser hellre att vi satsar på dem än köpa in Chygrynskiy. Nu är det verkligen 100% kan man säga att det inte blir han för han har ju spelar cl kval.

Yaya,Busquets
Xavi,Iniesta,Keita

Vi har många från försvaret som kan spela defensiv mittfältare. Dessutom några från ungdomsleden. Keita kan också spela där. När han lämnar med Yaya till afrikanska så har vi tillräckligt med spelare som kan spela där för att klara oss under den perioden.

Xavi,Iniesta har inga kvalitets spelare bakom sig utan vi har bara talanger bakom dessa 2 herrar. Möjligtvis Guddy men tror han lämnar. Så en kreativ mittfältare skulle vara ett perfekt köp som också kan göra så att Henry kan flytta upp till vänster kanten så Henry kan vila.

Henry,Ibra,Messi,Bojan,Pedro,(Iniesta)+talangerna.

Så jag tycker vi ska satsa allt på en kreativ innermitt.

Någon som inte håller med i det jag skrivit eller kanske vill lägga till något så skriv.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 22:09
Det tycks som vi missat en sak här inne. Även Gai fick följa med planet till Usa. Trevligt. :)

Thus the squad is as follows:

Valdés, Pinto, Jorquera, Puyol, Alves, Víctor Sánchez, Piqué, Márquez, Henrique, Abidal, Maxwell, Xavi, Touré, Keita, Busquets, Gudjohnsen, Iniesta, Henry, Pedro, Messi, Bojan, Ibrahimovic, Muniesa, Fontàs, Jonathan dos Santos, Jeffren and Gai.
El Capitano
2009-07-29 22:08
Rambla - K9

Man vet aldrig, det såg vi på Maxwell värvningen. Allt kan ske på en enda dag, han själv vill komma till Barca också och det gör affären kanske lite lättare.
Men som du säger, det kan vara lite försent.
Linköping Krille_85
2009-07-29 22:06
Keirrison verkar bli en grym värvning för er. Se länken för en bra artikel om honom.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-29 22:03
Ämne: Va tycker ni om Mars....
Oh, en perfekt värvning men den ser tyvärr omöjlig ut i dagsläget. Pep kan flytta fram Yaya om Mascherano finns på planen samtidigt som Iniesta kan ta Henrys plats när denne vilar.

Tänk om man varit lite snabbare och försökt värva Mascherano innan Madrid började jiddra om Alonso. Då kanske det hade funnits en lite chans, men nej, vänta och vänta tills det blir försent.
Barca|Danne
2009-07-29 22:03
Ämne: Okej, tackar för inf....
Vänd dig till ett sportresebolag. Du är garanterad biljett. Du får flyg,hotell och matchbiljett. Biljetten hämtar du ut på matchdagen i hotellreceptionen.

Jag har själv bokat så. fungerar klockrent. Jag va nere för 2 år sen och bokade då med La travel.

Se mitt länktips.
Länktips: www.latravel.se
Annons: