/spanien/barcelona/forum/17389.aspx/spanien/barcelona/forum/17389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexandraJonson
2009-07-30 15:09
Någon som vet var man kan ladda ner FC Barcelona - Ath Madrid matchen från 1996 där barca låg under 0-3 och vann 5-4????
Barcelona el Flaco
2009-07-30 15:05
Hetfield/

Det ser onekligen ut som om mysteriet kring Dalport håller på att klarna ut sig. Valencia har en tung period framför sig, men jag har ändå svårt att se Silva komma till Barcelona i år. Möjligtvis nästa år. Annars ryktas det fortfarande att Mata kan komma att hamna i Barça. Vi får se hur det utvecklar sig.
Barcelona Messi(as)
2009-07-30 15:01
Jösses jag ger upp.. Först sopan Reina sen Arteta.
Kan vi inte kicka Valdes som precis skrev ett nytt kontrakt? Han är så jävla dålig..... no comments

Alla unga spelare som har lämnat har väl inte
fått chansen i A-laget och det kanske inte är så konstigt med tanke på vilket mittfält vi har. Jag ser hellre att vi plockar upp juniorer som kan visa framfötterna..

Sälja Caceres skulle vara väldigt dumt då han kan utvecklas till något riktigt stort. Men det verkar uppenbarligen inte hända i dagens Barca så låna ut honom och ingen jävla köp option fan. Jag som älskar att se Caceres på plan :(

Snacka om att det kommer bli lite mer av serie A iår med tanke på att Eto'o Eto'oooo comment tu t'apelleeeeeeeeeeeee spelare i Inter samtidigt som Caceres kanske får chansen i Juve. Den stora frågan är kanske vem han ska bänka i Juve?

Kan någon skicka lite info om Barcas kommande matcher? Datum och tid? Tack

Barcelona ★Dani Alves★
2009-07-30 15:00
Rambla

Håller med dig ville också se Asenjo i Barca.
Isako
2009-07-30 15:00
Caceres klarade nyligen läkarundersökningen och ser ut att hamna på ett lån med en köpoption på 13 miljoner Euro efter säsongen. (Vissa källor menar på ett köp direkt för en liknande summa).

Vad anser ni om Caceres och hans flytt, oavsett lån eller köp?

Juventino
Barcelona westinho
2009-07-30 14:59
Hetfield

Moutinho lär inte bli billigare än 20 miljoner..
Barcelona Jeffren-09
2009-07-30 14:58
Ämne: Någon mer än mig som....
Jag gillar Reina som målvakt. Visst vore det kul/bra om kan kom till Barca, men vi har ju idag redan 3 stycken, för det verkar ju som om Jorquera kommer att vara kvar även om det har visats intresse från flera håll.
Henke intervjuad i spansk press om bland annat Zlatan...
Barcelona Hetfield
2009-07-30 14:45
El Flaco

Valencia verkar ha stora bekymmer nu när deras investerare inte har några pengar, det är därför jag menar att man ska satsa på Silva, om vi bara har tålamod så borde de slut sälja Silva

Rambla

Gillar också Arteta, men de kommer aldrig att sälja honom för mindre än 20 miljoner, föredrar då Moutinho som är en yngre version av Deco
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-30 14:43
messi 9år..han gör 18mål på 7mtcher..och en hel del assist..(spelar med 2 år äldre, tror jag det var)
Barcelona Myrran
2009-07-30 14:36
Pep letar efter en billig mittfältare med de klassiska La Masia dragen (passningar, teknik osv.) och som ska vara runt 1,90. Tyvärr kommer vi nog inte hitta någon ny Yaya Toure för en billig peng. Annars skulle jag vilja se att Marc Crosas skulle komma tillbaka. Har för mig vi har en köpoption på honom fortfarande och han har verklingen La Masia dragen men dock bara runt 1,70.

Fördelar med en värvning:
- Egen produkt, kan mycket om Barca och dess spel. Kan göra en "Busquets" på mittfältet.
- Ger positiva vibbar till andra unga spelare som blir utlånade (Botia, Cacecers etc) att det inte är slutet i Barca om man blir utlånad/såld med köpoption.
- Skapar djup i truppen och skulle troligen inte klaga på att vara rotationsspelare.

Negativt:
- Ingen stor spelare fysiskt.

EDIT: Såg att Barca kunde köpa tillbaka Crosas för 2 miljoner euro fast dock i slutet av säsongen 09/10.
Barcelona Meessii10
2009-07-30 14:31
Barcelona #7//

Hahaha okok
Barcelona Barcelona #7
2009-07-30 14:24
Meessii10

Vill själv ha den :P
Om du får tag i den så var snäll och länka.
Barcelona Rambla
2009-07-30 14:22
Tycker förresten vi ska värva Mikel Arteta från Everton som är fostrad i Barca och dessutom sjukt underskattad, en av PLs bästa mittfältare.

Säker på att en flytt i Barca skulle vara hans biljett in i landslaget, underbar att skåda.
Barcelona Rambla
2009-07-30 14:20
Någon mer än mig som tycker vi ska ta hem Reina? Visst har Valdes växt, men även Reina är egen produkt och dessutom bättre + landslagsmålvakt. Skulle det gå att arrangera ett byte så skulle jag gärna se att man tog hem Reina.

Även om jag gärna vill tro på Valdes så tycker jag att man ska ta in någon bättre om det är möjligt, gjorde mig smått förbannat att Asenjo gick till Atletico, han hade varit perfekt.
Barcelona el Flaco
2009-07-30 14:20
Criff: "Visst bygger den på åsikter, men den lär vara ganska objektiv. Vilket en diskussion mellan en Madridista & en Cule aldrig kommer vara."

Varför skulle det inte gå att ha en objektiv diskussion med en madridista? Jag har många kompisar som är madridistas och vi har haft hur många fotbollsrelaterade diskussioner där vi bl.a. snackar om Barcelona och Real Madrid och det är ytterst sällan som någon slänger ur sig en idiotisk kommentar. Tycker det är bara här på Svenskafans som det för det mesta inte går att ha en normal diskussion med madridistas, även om det nu så klart finns ett par personer från Puertan som skriver konstruktiva inlägg här i Les Rambles.

PS: Messi vs. Robben diskussionerna var episka.
Barcelona Meessii10
2009-07-30 14:18
Barcelona #7//

Det e lugnt men har du den??
Barcelona Barcelona #7
2009-07-30 14:16
Meessii10

Haha ok sry :P
..PEP
2009-07-30 14:16
om vi får silva då tycker jag att vi har överlägset bästa truppen inte bara den kommande säsongen utan även flera efter denna, och jag tycker silva passar in i vårat spel, då han har bra teknk, passningsspel osv.
sen att han är spank och ung är bara bra.
Barcelona Criff
2009-07-30 14:09
Valdebebas,
Visst bygger den på åsikter, men den lär vara ganska objektiv. Vilket en diskussion mellan en Madridista & en Cule aldrig kommer vara.

Så du säger att en Robben Vs Messi diskussion är en naturlig diksussion?
Jag säger inte en chans, då Robben aldrig under sin karriär någonsin har visat någonting att ens bli nämnd som världens bästa spelare, och tydligen är det inte bara vi Barca fans som tycker detta.

Jag vill inte ens påbörja en diskussion där man jämför spelare, utan blev bara påminnd utav alla oändliga diskussioner här inne under säsongen där Real spelarna jämfördes med våra spelare, och det slutade alltid med att era spelare skulle vara bättre eller i alla fall lika bra.

Men sen när nu säsongen är över, så finns inte en enda Real spelare med i närheten av den absoluta toppen.

Och dem som bedömmer spelarna efter varje säsong, får anses vara de objektiva. Och inte det vi sitter och säger, men när man då får sånna här listor framför sig så ser man ju att det antagligen är fler som håller med oss Cules, än er Madridistas.

Jag har läst all möjlig skit det senaste året, allt från Dani alves världens mest överskattade högerback till Busquets WHO?

Bara kul att se att våra spelare blir uppmärksammade utav neutrala fotbollsälskare också :)

EDIT: Med det sagt, så tycker jag att både Pepe & L.Diarra är riktigt duktiga fotbollsspelare, men att dem ska nämnas i samma sammanhang som Puyol och andra spelare som presterat år in & år ut i det tysta är en skam.
Ingen visste ens vem Pepe var innan han kom till Real, har haft värsta JOJO säsongerna ända sen han kom till Real.
L.Diarra har spelat i Real i ett halvår.
Behöver nog inte säga mer.
Barcelona Meessii10
2009-07-30 14:00
Barcelona #7//

Haha du missförstod mig. Jag ville ha videon han gjorde 2006 då vi vann champions league. Den du länka har jag redan sett
Barcelona Barcelona #7
2009-07-30 13:59
Meessii10

Här har du länken!
Barcelona Barcelona #7
2009-07-30 13:58
Diegooo00

Länk?
Diegooo00
2009-07-30 13:57
angående caceres
det ryktas om att juventus ska köpa honom direkt och summan ryktas vara 130 Miljoner kr...
Barcelona el Flaco
2009-07-30 13:55
Hetfield/

David Silva är en spelare som hade kunnat spela både på mittfältet som ute på vänsterkanten. Håller med dig om att det hade varit ett bra köp, men av det man har läst de senaste dagarna verkar det som om Barça vill köpa en billig mittfältare. Därmed lär inte Silva vara något alternativ, med tanke på hans höga prislapp. Därför anser jag att vi borde ge upp hoppet om att få se Silva i blaugrana-tröjan denna säsongen.
Barcelona Meessii10
2009-07-30 13:53
Kan någon skicka länken på master_primes video när Barcelona vann champions league 05/06?
Barcelona Hetfield
2009-07-30 13:47
Förstår mig inte på Valencia, de vägrar att sälja Villa för 40 miljoner, men de säljer Albiol, som ska vara deras blivande lagkapten för kaffepengar

Jag tycker att Barca borde satsa för fullt med att få Silva
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-30 13:42
valencias situation är löjlig..nu verkar de inte bli så att dalport skjuter in pengar i klubben och blir majoritetsägare i klubben..en barnslig men rolig kommentar om detta följer:

"Det här betyder ju att de måste sälja Villa och Silva+ 8 spelare till Hoppas bara att det finns tillräckligt med klubbar som kan ta hand om dessa spelare. Hoppas bara Valencia har råd med en annons på blocket"

vi kanske kan köpa någon av deras spelare trots allt (silva hade vart nåt)
Cruijff
2009-07-30 13:36
Ämne: Pep ser ut som en ri....
ha, ha...nä, precis, oroa er inte för zlatan. det är ju som om man börjar i en ny klass, eller på nytt jobb. det tar lite tid att komma in i gänget. dessutom nu är han ju skadad och kan inte delta i träningarna vilket säkert försvårar hans integrering i gänget men det kommer.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-30 13:32
hoppas henry och iniesta (och de andra halv skadade) blir 100% inför iaf super copa..
varför lånas hleb ut?..vi slipper betala hans lön, men vi måste ju ändå paya inter extra, hleb är 28? år och om pep inte vill ha han sälj han då?..om jag hade haft något att säga till om hade jag behållt honom.

sen när det gäller caceres och gudjohnsen så tycker jag att caceres lånet inte ska ha en köpoption, isåfall ska den vara hög (inte under 15), gudjohnsens lön ligger på?, har för mig den är ganska hög, om det inte vore för lönen skulle vi behållt han utan tvekan, jag menar vi kanske får 5milj euro, lika att behålla om han kan tillföra något.
Barcelona HugoBoss
2009-07-30 13:05
Ämne: HugoBoss
31 August....
Tack för svaret.
Annons: