/spanien/barcelona/forum/17378.aspx/spanien/barcelona/forum/17378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BarcaFTW
2009-08-01 14:57
Okkapokka

fyyfaaan vad jag fick gåshud, nästan tårar också! Underbar video.
Barcelona Ciao-V
2009-08-01 14:56
Ämne: hur bra tror ni att ....
Real madrid Ultras:
Att du inte skäms med det nicket. De flesta i Ultras är nassar. Så jag vet inte du är utefter att hylla eller att förlöjliga dem!
Barcelona lameG^
2009-08-01 14:47
Okkapokka

tack så mycket för att du skicka länken.
Barcelona Real madrid Ultras
2009-08-01 14:47
hur bra tror ni att gai assulin :)
Juuventinoo
2009-08-01 14:39
Mr Andres: Det är just det i Spanien är tempot snabbare osv, de smålagen anfallar också och ger de större en match. Det är därför de mesta talar för att Zlatan kommer och bör klara göra minst 25 mål per säsong. För då blir de ytor för spelare som Zlatan att göra sitt jobb på svårare i italien där smålagen försvarar med 9 spelare i boxen.

Men men den som lever får se!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-08-01 14:34
Glöm inte Maicon mannen, en av världens bästa ytterback stod för en massa assister till just Zlatan, jag skulle nog ranka honom som mer kreativ och assistgivande än figo.
Barcelona The Reporter
2009-08-01 14:33
Ämne: Lite kuriosa om hur ....
är det sant?
Barcelona Okkapokka
2009-08-01 14:28
lameG^

Är ganska säker på att du menar denna. :-)

Länktips.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-08-01 14:28
Alltså absolut. Alal säger det är stort skillnad och spela i Inter och Barcelona. Det håller jag med om fullständigt. Men jag tycker det är stor skillnad och gör mål i italien än i spanien. Inter har dominerat sin liga i 3 år nu. Knappt någon motstånd och den Italienska ligan har knappt något Tempo. Till skillnad från Spanien. Där till och med Bottenlagen ger bra match mot storlagen och kan skrälla. Men men ska bli kul och följa kommande säsong. : )
Royalblood
2009-08-01 14:24
Barca o Mort! ***

Den gångna säsongen så gjorde Zlatan bara 1 straffmål av de 25 mål han gjorde i ligan, så där är jag inte beredd att hålla me dig :)
Det är skillnad att spela för Inter och för Barca det förstår alla som har lite fotbollskunskaper.
Nu kommer Mesi, Xavi och de andra få så sjukt mycket mer fria ytor, för att man måste alltid ha 2-3 spelare i ryggen på Zlatan.
Längtar till det hela drar igång, vilket datum är det?
Peace
Barcelona lameG^
2009-08-01 14:21
Nepp inte den. Pep är med och pratar på filmen. Den är ganska kort. Alla här på forumet sa att man fick gåshud när man såg den.
2009-08-01 14:17
Juuventinoo

Tack för lektionen. Ska ta lärdom av den. Nu håller jag med dig om att han är en av världens bästa fotbollspelare.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-01 14:16
lameG^

denna?
Juuventinoo
2009-08-01 14:09
Mr Andres Iniesta: Hetfield har rätt, tittar vi på spelarna runt Zlatan i Inter så var det Figo som var den mest kreativa. Och Figo som ni vet tog slut för länge sen, det är inte lätt att få ut det bästa när man har spelare som Stankovic Cambiasso Muntari Viera Jimenez Cruz Figo Dacourt omkring sig. De flesta av de är inga dåliga spelare men det är knappast den sortens spelare som hjälper en anfallare.

Zlatan blev frustrerad med all rätt! Det är inte kul att stå för allting/försöka göra allting när man spelar i ett lag. Fotboll är en lag sport om du har 10 st i ditt lag och du ska gå ner hämta boll styra upp spelet hålla fast bollen dirigera spelet göra målen och du har ett motstånd som Man unt då blir de inte lätt och då blir man lätt förbannad.

Ni förstår inte hur viktig Zlatan har vart för Inter speciellt inom Italien. Han har styrt spelet stått för målen assisten hela paketet. Han har vart själva motorn i Inters spel trots att han inte vart lag kaptenen. Zlatan vågar jag påstå har vart viktigare för Inters spel och framgång de senaste åren än Zanetti.

Titta bara förra säsongen när Zlatan var borta 2 månader, de hade ett 12 poängs försprång på Roma som vart till 1 till sista matchen. Roma börjar sin match med att göra mål Inters lag med kapten Zanetti på planen ser ut som rädda småpojkar mot ett Parma som pressar för att klara serie a kontrakt. Zlatan kommer in när det är 20 min kvar att spela börjar dirigera visa hur de ska spela pang pang Zlatan gör 2 mål Inter vinner serie a.

Vad man än tycker om Zlatan och jag som av rimliga skäll inte är så förtjust i hans personlighet så kan man inte ta ifrån honom att han är en av världens bästa fotbollspelare och att han är en bättre fotbollspelare än Etoo. När de gäller personligheten så har han på senare år mognat väldigt mycket och är inte i närheten av Etoos äckliga divighet. Killen älskar sig själv så jävla mycket och vill vara höjdpunkten hela tiden. Han behöver mera uppmärksamhet än en liten unge.
Barcelona lameG^
2009-08-01 14:05
kommer ihåg när okkapokka länkade en grym barca film som milankakabaros gjorde. Jag såg den inte pga hade inget ljud och ville vänta tills jag fixade det. Om någon vet vilken jag menar så länka:D
Barcelona BlueRed
2009-08-01 14:02
lameG/

Red Bull. Enorma mängder med Red Bull.

En liten skvätt kaffe också.
2009-08-01 14:00
Hetfield

Haha okey, vi säger så. : ) Nu kan vi konstatera att Etoo är bra i medgång och att i stort sett Messi och Co gör alla hans mål. : ) haha,
Barcelona lameG^
2009-08-01 13:57
Jag tror nog jag sätter på väckarklockan:P

Jag väntar fortfarande på vårt sista köp. Det var ju det köpet som var prio 1. Ser hellre att vi köper på den positionen än att köpa zlatan. Men känns ändå skönt nu att allt är lugnt.

Någon som har några bra fotbolls filmer på barca från förra säsongen. Skicka länk.
Barcelona Nesto
2009-08-01 13:56
Äsch, skippa kaffet och gå o lägg er runt 12,sätt klockan på rimlig tid och hoppas på att disciplinen är med er på morgonen ;P
Barcelona Hetfield
2009-08-01 13:56
Mr Andres Iniesta

Men snälla...när Inter möter de stora lagen, som t.ex: Man U osv..vem hjälper Zlatan?

De slänger in Julio Cruz, Figo osv. som "peakade" för 100 år sedan, så det blir Zlatan som för göra allt

Så fort Eto'o får bollen, så bombar Mess på ena kanten, Henry på andra kanten, Iniesta kommer med en jävla fart, ytorna som Eto'o får är helt crazy
2009-08-01 13:52
Hetfield

Jag tycker inte dit argument håller med det där att Etoo är bra i medgång. Det är inget till skillnad från Zlatan. Zlatan är väl en spelare om någon som bra i medgång. Men när Inter mötte united, då var det inga trevliga toner. Alla gångerna zlatan har vikit ner sig i Champions leugue matcherna i slutspelen. Som mot united, klagar på laget. En mästare ska aldrig klaga på laget. Man får se över sin insats själv. Hade Zlatan kunnat gjort ngt bättre. Mitt svar är Ja. Men nog om det, tror ändå Zlatan kommer lyckas.
Barcelona el Flaco
2009-08-01 13:49
lameG/

Kaffe. Enorma mängder med kaffe.
Barcelona Hetfield
2009-08-01 13:49
Är säker på att tv4 sport visar matchen igen, men det är inte särskilt roligt att göra så , live är bättre ;)
Malibou
2009-08-01 13:48
lameG^ den visas ju på tv4sport :) om du menar hur man ska orka sitta uppe så gå o lägg dig vid 12 o ställ klockan 5 eller så går du till närmsta ica och köper redbull! ;)
Barcelona lameG^
2009-08-01 13:46
hur ska ni göra för att kunna se matchen ikväll?

jag vet inte vad jag ska göra.
Barcelona Hetfield
2009-08-01 13:42
Barca o Mort

Zlatan sprutade också in mål i Ajax...

Det jag försöker säga är att Zlatan är ingen renodlad striker som Eto'o är, men trots det så skiljer det inte mycket mellan de, trots att Eto'o har haft Ronnie, Messi etc bredvid sig i barca

Eto'o är väldigt bra i medgång, när allting flyter på så är han underbar, men när man möter ett lag som parkerar hela laget framför målvakten, då är Eto'o helt värdelös
Barcelona Barca o Mort!
2009-08-01 13:39
Hetfield

Sen kom många av Zlatans mål på straffar. Iförsig är det ju inte direkt "dåligt" att göra mål på straff, men dock mycket lättare.

Sen gjorde ju Eto'o massa mål i Mallorca, utan bra medspelare så jag tycker inte att det argumentet håller till 100%.
Barcelona el Flaco
2009-08-01 13:37
Hetfield/

Personligen anser jag att Zlatan är bättre och mer komplettare som spelare i helhet. Men Eto'os prestationer för Barcelona är odiskutabla. Han var perfekt i rollen som nr. 9. Även om jag hellre hade sett Eto'o fortsätta i klubben, tror jag att Zlatan kommer göra bra ifrån sig. Men vi kan nog alla hålla med om att det är två stora spelare vi snackar om.
Barcelona Hetfield
2009-08-01 13:30
El Flaco

Ok håller med, men visst är det lite coolt, erkänn ;)

Eto'o "trademark" ska vara att göra mål, men det skiljer inte så mycket mellan de, trots att Eto'o spelar i ett bättre lag
Barcelona lameG^
2009-08-01 13:30
el Flaco

Gött, nu får vi hoppas att han får speltid så han sakta men säkert kommer tillbaks till sin form. Jag ser han tillsammans med puyol som ordinarie och inte pique. Fast det beror ju på om marquez är i form också. Vi får hoppas att pique och marquez testas lite som defensiv mittfältare.

Läste att pep sa att vi inte kommer köpa någon stor spelare till för vi inte har pengarna för de. Jag som hoppades på cesc.

Varför är inte Thiago och den defensiva mittfältaren med för? Gai borde få chansen igen tycker jag.
Annons: