/spanien/barcelona/forum/17371.aspx/spanien/barcelona/forum/17371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-08-01 21:09
Xavi O Iniesta=bäst
Hoppas du inte var allvarlig med att Sissoko är världens bästa defensiva mittfältare ( tillsammans med Toure).
Snälla, det enda han gör är att bryta folks ben
PS
2009-08-01 21:08
Tittade på Real-Juve igår och hade ett par funderingar som jag tänkte dela med mig.

Frustraionen fick sig ett nytt ansikte igår (läs CR9). Den killen är en gudabenådad spelare men går saker inte hans väg och spelar man lite fult mot honom är killen lika effektiv som Regain på ett skalligt huvud.

Dock måste man komma ihåg att en träningsmatch är just det, alltså träning och bör inte överanalyseras. RM kommer att bli farliga, speciellt när Kaka, Casillas och de andra ansluter. Sedan tar det tid för så många nya spelare att hitta rätt men ffa hitta varandra. Frågan är bara hur mycket tid dessa spelare kommmer att få av RM-fansen..usch stackars Pellegrini, jag skulle inte vilja vara i hans sits.

Men ändå slogs jag av tanken, "tänk om samma sak händer med Z9 som med CR". Hans situation är identiskt med CRs, alltså gudförklarad i sina fd respektive ligor. Men till slut resonerade jag som så.

Förväntningarna är enorma på både Z9 och CR, men jag vill ändå påstå att CRs börda är mångfalt mycket större. Barca har ju bevisligen visat att man klara sig utmärkt utan Zlatan. Man har ett grundspel som fungerade utmärkt i alla mästerskap och nu gäller det för Z att anpassa sig och bidra med det lilla extra.

Situationen är helt annorlunda för CR. RMs spel var ok förra säsongen men de vann ingenting. Det var just därför CR och de andra togs in. RM-fansen förväntar sig inget mindre än mirakel. Fansen förväntar sig att CR och kompani skall vara messior som ska "uppfinna" ett nytt vinstproducerande spelsätt som ska vara RMs svar på Barcas Tiki taka.

Barca-fansen förväntar sig mycket av Z9, men han förväntas inte vara en messias, för Barca har redan en, och han heter Leo i förnamn. Och det är just därför som jag tror att Zlatan har ett något gynsammare utgångsläge än CR, Kaka, Benzema etc.

Därmd håller jag Barca som favoriter i både ligan, cup och CL, trots RMs monstervärvningar och oavsett vad resultatet blir om man jämför lagen spelare för spelare.

Jag kankse bara lurar mig själv, men jag hoppas att det är logiken som har talat. Vad tycker ni andra om mitt resonemang (även gästande RM-fans på forumet)?
Barcelona el Flaco
2009-08-01 21:08
I mina ögon finns det ingen annan mittback i världen som besitter Rafa Marquez passningsspel och crossbollar från backlinjen. Piqué bevisade under våren att han aspirerar till titeln, men han är inte bäst ännu. Ett par år till och han är där.

När det gäller Essien tycker inte jag att han är en renodlad defensivmittfältare. Jag tycker han är mera av en tvåvägsspelare som löper från straffområde till straffområde över hela banan. Finns nog få mittfältare i världsfotbollen idag som är lika kompletta som Essien. Möjligtvis Top 10 alla kategorier idagslägret.
Real Madrid 3GGOONER
2009-08-01 21:02
Barcelonistas//

Det skulle vara Arsenal i sånna fall! Dock mycket tack vare en viss katalan. :)
Barcelona R.I.P Sir Bobby Robson
2009-08-01 20:58
skulle aldrig byta ut toure mot varken lass diarra eller essien
Barcelona Criff
2009-08-01 20:58
Huh? Albiol bättre än Marquez? Vad har Albiol någonsin gjort för att förtjäna det? Har han ens någonsin slagit en målgivande pass från backlinjen? Marquez kan väl titulera sig den mest passningsskicklige backen i världen eller?

Har svårt att se hur Albiol ens skulle komma i närheten utav något sådant. Vare sig han spelare i Real eller i Valencia.

Lass är grym, han har Dani Alves lungor, men han uppfattar inte alls spelet lika bra som Essien eller Yaya Toure, han har inte i närheten utav dessa bådas spelskicklighet eller avslut.

Tycker båda dessa är snäppet vassare än Lass.

Gago däremot, är helt värdelös, när inte Lass finns där brevid, så ser man detta så väl.

Pepe är en riktigt bra back, men tycker aldrig han haft en bra säsong från början till slut, känns som han går upp och ner.
Så att sitta och jämföra honom med Puyol, Terry och liknande backar som presterat år in & år ut känns långt borta. men han är fortfarande relativt ung och har tid på sig att ha bättre säsonger.
Barcelona BlueRed
2009-08-01 20:56
Barcanist - Los galacticass

Essien är världsklass som back, mittfält och anfallare.
Barcelonistas

Ja kanske Essien är bäst han tog bort gerrard i kvaren i cl, han var inte på läktaren al a
Lass och köpte korv.
Barcelona Trippeln
Alavi

Det är inte så att jag säger Pepe-Puyol 0-1,jag förklarar.
Barcelonistas
2009-08-01 20:54
Den här messi vs ronaldo är onödig messi har spelat mot cronaldo 3gånger och har överlägset varit bättre än c ronaldo.Messi blev man of the match i båda semifinalerna 2008 och 2009 i rom så tillsammans me iniesta,xavi man of the match.finns ingen jämförelse Messi kommer nå maradona,pele nivå om några år!
Barcelona Alavi
2009-08-01 20:54
Trippeln

Varför ens starta en sån diskussion? Det finns en stor risk att madridistas tar illa upp och kommer starta ett tjafs här inne.
Barcelona R.I.P Sir Bobby Robson
2009-08-01 20:53
toure är en av dom bästa värvningar på dom senaste 10 åren
Barcelona Barcanist - Los galacticass
2009-08-01 20:52
Essien är världens bästa defensiva mittfältare, sen kommer Yaya Touré.. Enligt mig..
Barcelonistas
2009-08-01 20:49
Inget lag kan spela som Barcelona :)

Kolla länktips!
Barcelona Trippeln
2009-08-01 20:47
Valdes-Casillas 0-1
Alves-Ramos 1-1 (kvitterat efter casillas poäng)
Puyol-Pepe 2-1
Pique-Albiol 3-1
Abidal-Marcelo 4-1
Xavi-Kaka 5-1(året är inte 2007)
Yaya-Lass 6-1
Iniesta-Gago 7-1
Messi-Ronaldo 8-1
Zlatan-Benzema 9-1
Henry-Robben 10-1

Alves världens bästa högerback.
Puyol presterat länge på toppnivå
Piques prestationen överglänser albiols
Abidal hade inte svår konkurrans direkt
Xavi,Iniesta världens bästa mittfältare.
Toure har varit fantastisk städgumma som ENSAM PRIVOTE(No mote coments) och hanterat andra pos.
Messi mot ronaldo,inga kommentarer är nödvändiga.
Zlatan världens mest kompletta och bästa anfallare.
För att vara bättre måste man kunna spela 3 matcher irad därför Henry.
Barcelona Ralle
2009-08-01 20:43
Xavi O Iniesta=bäst

Vad rolig jag verkar vara.. Jag står för att jag tycker att Lass är bättre.. Även om jag gillar Toure..
Barcelonistas
2009-08-01 20:40
Xavi O Iniesta=bäst

haha kunde inte gjort listan bättre själv :)
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-08-01 20:39
Ralle: Hahahahhahahahahahahhaha hur kan du säga att Lass är bättre än Toure????.
Toure är den bästa deffensiva mittfältaren i världen tillsamans me Sissoko.
Hoppas du drev.
Sen om jämförelsen:
Casillas vs Valdes 1-0
Ramos vs Alves 1-3
Pique vs Albiol 2-1
Puyol vs Pepe 2-1
Abidal vs Marcelo 2-0
Toure vs Lass 4-1
Alonso vs Xavi 1-5
Iniesta vs Kaka 3-1
Robben vs Henry 2-1
C.Ronaldo vs Messi 1-3
Benzema vs Zlatan 1-3
9-2 till oss.
Forza Barca
Barcelonistas
2009-08-01 20:37
Ralle!

Skrev fel mellan dani-ramos.
Alves är mycket bättre.
Barcelona Ralle
2009-08-01 20:35

Vad ska Lass göra när resten av Reals försvar är obefintligt :)
Barcelonistas
2009-08-01 20:34
Ralle!

Lass aka foldhästen är inte bättre än toure!Toure är dominant på sin positon medans lass 9/10 matcher köper korv på läktaren.Eller behöver jag ens nämna liverpool matchen?
2009-08-01 20:33
Ralle

Lass är väl den bättre av dem två... i dem mindre matcherna.
Vad gjorde Lass mot Barcelona?(6-2) förlust Liverpool?(4-0) förlust Valencia?(2-0) förlust
Barcelona Ralle
2009-08-01 20:32
Messi12SD

Har sett Real några matcher och Lass är en stor del av Reals defensiv. Han springer och jagar och vinner grymt mycket bollar..

Toure är stor, stark och har grym teknik och speluppfattning.. Men jag skulle vilja påstå att Lass är bättre på defensiva mittfältet..
Messi12SD
2009-08-01 20:30
Ralle
Varför är Lass bättre än Toure? Förklara gärna.
Barcelona Ralle
2009-08-01 20:28
Barcelonistas

Några fel enligt mig..

Till att börja med så ta bort Marquez och sätt in Pique.. Då har vi ett poäng till..

Dani är bättre än Ramos

Lass är bättre än Toure, även om jag gillar Toure..

Henry är bättre än Robben 10 av 12 månader om året..
Barcelona Esportivo Barca
2009-08-01 20:24
För dom morgontrötta finns matchen att se på samma kanal i morgon eftermiddag klockan 18.50. Vidare är det ju så att alla hem i vårt land har video så det är väl lugnt se matchen när du vill. Men vi riktiga fans ser naturligtvis matchen i natt.....Kommentator ovesäntligt.
Barcelonistas
2009-08-01 20:23
Trippeln

Valdes-Casillas 0-1
Dani-Ramos 1-1
Puyol-Pepe 2-1
Marquez-alb-2-2
abidal-marcelo 3-2
Xavi-kaka 4-2
Toure-lass-5-2
Iniesta-Alonso 6-2
Messi-ronaldo 7-2
Zlatan-Benzema 8-2
Henry-robben 8-3

Barca har bättre balans i laget därav ett mycket bättre lag. Diskutera o gör en egen ;)
2009-08-01 20:21
Trippeln

Valdés - Casillas = Casillas(Världens bästa)
D20 - Ramos = D20(Världens bästa)
Puyol - Pepe = Puyol(Världens bästa tsm med Terry)
Marquez - Albiol = Marquez
Abidal - Marcelo = Abidal
Xavi - Kaka = Xavi(Världens bästa)
Touré - Lass = Touré
Iniesta - Alonso = Iniesta(Världens bästa)
Messi - Ronaldo = Messi(Världens bästa)
Zlatan - Raúl = Zlatan(Världens bästa)
Henry - Robben = Robben

(OBS: Jämförelserna dras beroende på prestationerna förra säsongen och (Världens bästa) menar jag att dem är på deras positioner)

Tror vi vinner va? ;)
Barcelona Nesto
2009-08-01 20:19
Haha vet inte om ni har sett den här videon men fan va den är skön ;P

"Viscaaa?....Barcaa
y Viscaa?.. Catalunya" :D
Barcelona Barcelona #7
2009-08-01 20:16
Trippeln

Alonso är inte klar -.-
Annons: