/spanien/barcelona/forum/17369.aspx/spanien/barcelona/forum/17369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Esportivo Barca
2009-08-02 06:05
Är mäkta imponerad av våra nya unga spelare som Muniesa, Jonathan och Pedro. Kul att dom! Maxwell tycker jag har gjort en klart godkänd start.Hoppas vi får se Busquets nu i andra, anar att Touré går ut efter de smällar han fick i första.Synd att Keita inte kunde göra mål på sin fina chans-----
Barcelona Pep.G-Z9
Oha789

Oroa dig inte, Messi är dem stora matchernas man och han kommer att ha minst lika roligt nästa år också, men grabben har precis kommit ifrån en viss semster, med säkert jävligt mycket mat, alkohol och jävligt mycket brudar. Han är endast 22 år denna Messi !
Barcelona Barcelona10Messi
Karlos:

Håller med där. Pedro har imponerat mer på mig än vad Bojan har gjort, sa det tom förra säsongen. Hoppas han får mer speltid iår.
Barcelona Barcanist
Gonzalez_Barca

Den 38-åriga backen i LA Galaxy håller ju på med Messi, rycker och drar i tröjan. Kanske det som gjort honom irriterad?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-02 06:04
Tycker ingen spelar riktigt dåligt. Messi måste komma in lite i matchen för det är alltid kul :)

Pedro, Vilken lirare !
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-02 06:04
Oha789

Jag tycker mest han går runt och verkar sur hela tiden. Vill att han ska ha det stora smilet som R10 hade no matter what. Mot Al-ahly kunde man förstå då han mest fick spark mot hälen men nu har han itne fått några frisparkar mot sig.
Andreas-
2009-08-02 06:03
Ämne: Tycker det är skönt ....
Tänkte exakt samma sak, underbart o se den inställningen!

Visst det är en träningsmatch, men det ska fan ges lika mycket som i en viktig match!
Real Madrid Karlos
2009-08-02 06:03
En spelare som imponerar är verkligen Pedro. Av det man sett hittills i år så tycker jag han ligger närmre till än Bojan att vara inhoppare för de tre där framme(Zlatan,Messi, Henry), eller?
adil,
2009-08-02 06:02
Muniesa imponerar sannerligen. Även Maxwell visar varför barca värvade honom. Han passar in utmärkt. Dock kommer Abidal nog vara startman när allvaret börjar.
Andreas-
Tänkte faktist redan innan frisparken hylla Beckham för en sak, nähä säger alla, men det tål att upprepas gång på gång: vilken högerfot den mannen har, säga vad man vill om hans spel men den högerfoten är så bra att man blir gråfärdig nästan.

För mig in på nästa intressanta ämne, nämnligen våra frisparkar. Varför ska alltid Alvés tjonga frisparkarna 30 meter över målet? Alvés är en fantatiskt spelare, världens bästa ytterback för att vara exakt men han ska verkligen inte ta frisparkarna. Speciellt inte dem från långt avstånd, känns som vi vinner mycket mer på att lyfta in bollen istället? Får en känsla av Alvés redan innan tillslaget fattat att bollen kommer nå tredje etaget. Annars spelar vi bra om ni frågar mig.

Beckham måste känna att det är långt kvar till toppnivån. Han vill spela i toppen Europa, vi kommer till USA o spelar ut Galaxy, med ett B-lag :)

Men som sagt, tål att upprepas, hans högerfot...
Barcelona Ronaldinhoism
Tycker det är skönt att se Yayas krigar instinkter då han snackar till sig ett gult kort vid frisparken som gav dem kvitteringen.

Kul att se Yaya fast det är en sketen träningsmatch.
Barcelona Oha789
2009-08-02 06:01
Pep.G

Nej menar matcherna i mellan dom. Han var faktis bra mot Real och Man U
Barcelona Barça! (MQUC3)
Förresten, måste hylla Marquez. Har alltid gillat han, och inte gillar jag han mindre efter den där krosspassningen =)
Barcelona Barcanist
Hahah, jo det vet jag. Men dem här är äckligt lika :O Trodde fan för en sekund att det var Giovanni på plan :p
Barcelona Barça! (MQUC3)
Ja, helt sjuk lik :D
2009-08-02 06:00
Haha jaa, men bröder för det mesta brukar likna varandra hah D:
Barcelona Abbe -
Ämne: Lite onödig tackling....
Den här försäsongen tycker jag Muniesa har visat upp mer än var Henrique har. Men, det dröjer väl något år till innan han blir uppflyttad permanent till A-truppen.

Inte heller helt 100% på Henrique.
Barcelona Pep.G-Z9
Oha789

Slutet av säsongen ? Menar du mot Real och Man Utd ?
Barcelona Barça! (MQUC3)
OMG !

Tv4 sport ska sända Championship !
Jag älskar att följa Championship, följer den hellre än PL. Alltid roligt o tippa Championship fotboll, fan livet leker just nu :D
Barcelona Barcanist
2009-08-02 05:59
Är det bara jag som tycker att Jonathan är äckligt likt sin bror? ;D
Barcelona Oha789
Jag ska vara helt ärlig.. Messi var helt otrolig föra säsongen men redan slutet av föra säsongen så märkte man att Messi var sliten och tröt, han kunde inte rycka förbi en spelare nästan.

Nu är det nästan samma sak.. Det verkar vara världigt enkelt att ta bollen från Argentinaren.

Han tar dom svåraste besluten och dom lyckas han inte med.
Barcelona Abbe -
Ämne: Tycker Maxwell har v....
Han finns ändå som alternativ rätt ofta, och går i djupled. Iskall är att ta i, det handlar mer om att bollhållande spelaren väljer ett annat alternativ, för han är väldigt ofta spelbar.
Barcelona tarrak
Lite onödig tackling av Henrique som skapade frisparksläget, men förmodligen ett resultat av att han vill bevisa vad han går för. Enligt Sport så är Guardiola fortfarande inte övertygad om han är värd att satsa på.
Barcelona petersays
2009-08-02 05:58
Pedro, Muniesa och Maxwell gör alla en bra match. Fick Rafa skadekänning månne?

Jonathan har börjat växa in mer och mer i matchen också, men alla spelare har slarvat en hel del innan avslut. Nåja. Får se vilka om går in/ut. Hoppas Jonathan får fortsätta...
Barcelona Abbe -
Muniesa gillar jag skarpt. Behandlar bollen bra, och är framförallt lugn när han väl har den vid fötterna. Framtidsman, javisst.

Pedro tycker jag blixtrar till då och då, tycker han bör stanna i klubben, för det finns faktiskt möjlighet till rätt mycket speltid nu när det är så många matcher.

Sen Jonathan Dos Santos visar upp en underbar spelförståelse och bra passningsspel. Kan dock tycka att lite för mycket går bakåt, men antar att det har med åldern att göra. Han tar hellre det säkra före det osäkra. Men där ser jag också potential.

Edit: Tröttheten sätter sina spår.
Real Madrid Bengan
Ämne: Det roligaste är ju ....
Vad ska man göra den här tiden? Är ju totalt dynga på TV och LA Galaxy behöver också lite stöd. Klev upp 19:00 så är inte riktigt dags att lägga sig än.

Sen var det en gammal Real spelare som gjorde mål så helt tokigt är det inte
Barcelona Barcanist
2009-08-02 05:56
Snyggt mål av Beckham. Synd att Bojan inte satte sin petning :/
Barcelona Ronaldinhoism
Beckham kommer nog kunna slå sådana frisparkar 10 år till. Fyfan vilket tillslag killen har och att han får den att dyka (nu var det inte världens plötsliga dykning precis men iaf). Vad ska man säga, riktigt fint.
Tycker Maxwell har varit riktigt bra på sin kant, han och Pedro och Muniesa har varit bäst enligt mig..Bojan har varit iskall i första.
Barcelona Barça! (MQUC3)
Det roligaste är ju Madridstas som sitter uppe klockan 05.00 och kollar på en Barca match !

Háha, det är ju nästan humör på det.
Annons: