/spanien/barcelona/forum/17364.aspx/spanien/barcelona/forum/17364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ihefsu
2009-08-01 12:42
Ämne: Ursäkta att jag stör....0n1y-14m3-k1d5-45k5-f012-k3y5

OBSERVERA: fniss! (leetspeak är skoj)
Barcelona Trippeln
2009-08-01 12:16
Ursäkta att jag stör med off-topic snack,men jag undrade om någon har serial till fm 09,skicka om om ni har.
Barcelona Ciao-V
2009-08-01 11:05
Ämne: Gårdagens match mell....En annan sak som jag tänkte på är att Real Madrid är "oseedade" i Champions League. Nu när både Sevilla och Milan ska spela i Champions League innebär det att Real Madrid kommer att lottas mot starka lag. Man United, Liverpool, Chelsea o.s.v.

Det kan alltså bli svårt redan i starten. De har ett berg att bestiga redan från början. Sen ska de givetvis lyfta bucklan i Bernebeu i maj;-).

Jag vill inte höra att Barcelona har haft tur med lottningen när det ändå handlar om poängen man har som klubb.
Barcelona Beguiristain
2009-08-01 10:58
Gårdagens match mellan Real och Juve var en riktigt trevlig tillställning måste jag säga ; )

Nu är frågan om Real ens klarar av att ta sig igenom försäsongen utan vita näsdukar på Bernabeu...

Jag föreslår att vi ordnar en omröstning här på Barca sidan, något i stil med - Hur många omgångar klarar sig Real från vita näsdukar på Bernabeu?

Det räcker nog med 5 alternativ, 1:a fram till 5:e hemmamatchen.
Barcelona Ciao-V
2009-08-01 10:55
Hehe... Vilken rubrik:

"Real Madrid: 2,5 Billion - Salihamidzic: Free - Juve-Real 2-1: Priceless".

En träningsmatch men visar matchen ändå inte lagens motivation att vinna?
Juve var nog kanske mer tända på vinna sin match än vad stillastående CH94 & CO. gjorde
Barcelona Ciao-V
2009-08-01 10:29
Biljetterna till matchen på Rose Bowl, Pasadena, sägs vara utsålda enligt media. Alltså 82 000, kommer att se på matchen. Amerikanerna och Barca-fansen är sugna på att se trippelvinnarna.
Barcelona Gabriel
2009-08-01 05:57
Enligt både SPORT och EMD verkar det som att Man U kommer att lägga ett bud runt 40 miljoner euro för Ribery. Tydligen är det så att Bayern, som sedan tidigare förkastat ett bud av Real på 80 miljoner euro verkar vilja göra allt för att undvika att han hamnar i Real och just därför skulle kunna tänka sig sälja Ribery till en annan klubb, dock inte för den summan som sägs - utan närmare bestämt för 60 som minimum.

Om så är fallet tycker jag, trots den höga pris summan att vi bör slå till. Visst är det mycket pengar, dessutom har vi lagt en hög slant på Zlatan så det skulle innebära runt 100 miljoner euro investeringar på spelare det här året. Men, det skulle vara två långtidsinvesteringar som vi isf gjort på både Zlatan och Ribery, två spelare som Pep dessutom prioriterat väldigt högt. Tycker faktiskt att det är värt det. Då behöver man ju inte nödvändigtvis lägga så mycket på spelare nästa sommar, även om de nya presidentkandidaterna säkerligen kommer försöka locka med en och annan spelare.

Och när det kommer till vår relation med Bayern är det knappast någon hemlighet att den är väldigt god. Hur som helst så har det ju även ryktats om att ifall Bayern skulle komma till att accepterat ett bud, eller för den delen bestämma sig för att sätta ett pris på Ribery så kommer man att kontakta Laporta för att man ska ha en chans att erbjuda samma summa, och därmed accpeterar vårat bud.

Hoppas vi slår till!
Barcelona R.I.P Sir Bobby Robson
2009-08-01 04:46
Tot el camp, es un clam,
Som la gent blaugrana,
tan se val d'on venim,
si del sud o del nord,
ara estem d'acord, estem d'acord;
una bandera ens agermana,
Blaugrana al vent,
un crit valent,
tenim un nom, el sap tothom,
BARCA!! BARCA!! BAAAARCA!!!!

Jugadors,
seguidors,
Tots units fem forca,
son molts anys plens d'afanys,
son molts gols que hem cridat,
i s'ha demostrat, s'ha demostrat,
que mai ningu ens podra torcer,
Blaugrana al vent,
un crit valent,
tenim un nom, el sap tothom,
BARCA!! BARCA!! BAAAARCA!!!!
2009-08-01 04:42
bona sort demà Barca
2009-08-01 04:32
¡Visca el Barça, visca Catalunya!
2009-08-01 04:30
spelare kommer och går men kärleken till klubben består
Canaletes
2009-08-01 04:27
Lite kuriosa om hur man köpte Ibra.. HAHAHA SKIT KUL!

Efter att ha fått ett "NEJ" av Shaktar för att köpa Chygrynskiy.
Så var Laporta o Co påväg hem (Alla ledsna), medans dem flög förbi Aten så sa vicepresidenten Rafa Yuste:

Varför åker vi inte till Milano och försöker övertyga Moratti att sälja Zlatan till oss?

Laporta till piloten: Vamonos a Milano!! :P

Läs resten och mer (länk). Använd google språkvertyg
2009-08-01 04:27
det spelar ingen roll vem som spelar är man barca fan så är man
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-01 04:09
"Champions League-matcher och matchen mot Real brukar kosta någon tusenlapp mer än de andra matcherna."

Nu ska vi inte överdriva...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-01 04:07
Bengan.

Kan instämma med engelskan, haha.

Kom ihåg när vi försökte säga till polisen att det pågick ett litet bråk där borta, hon fatta ingenting.
POLISEN kunde inte engelska, skandal ju =)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-08-01 03:56
Grabbar, när jag ser bilderna ifrån Barcas träningar, hur mycket dem springer, hur mycket Pep verkar vara seriös till skillnad ifrån Riijkard och hur roligt han verkar ha med dem, så ger det mig en känsla av att vi verkligen kan skapa turbulens i fotbolls Europa, nästa säsong också. Jag litar på Pep.G och grabbarna, och jag hoppas verkligen att ni gör det också !

Visca el Barca, visca visca :D:D:D !!
Real Madrid Bengan
2009-08-01 03:32
Ämne: Dawelito - Blaugrana....
Vet inte riktigt om jag håller med gällande hotell. Matchbiljetter går bra att köpa där nere men hotell är både lättare och oftast billigare att fixa själv via nätet.

En grej du bör tänka på om du ska åka ner är dock att dom är urusla på engelska i hela spanien så om du inte kan spanska själv se till att ta reda på så mycket som möjligt i förväg så du inte behöver fråga.
Lukas.RP
2009-08-01 03:29
Ämne: Dawelito - Blaugrana....
Fast om han vill dra på Barcelona-Real Madrid så måste han boka matchbiljetterna i förväg, och det ganska långt i förväg. Men som du säger är det billigast att köpa på plats där nere till "vanliga" matcher.

Jag har varit lat och köpt paketresor från sifotbollsresor.se vid tre tillfällen. Fungerat bra, fått sitta på sjätte raden nedifrån i mitten av långsidan två gånger, så man klagar inte.
Barcelona Para Siempre
2009-08-01 03:21
Dawelito - Blaugrana

Billigaste sättet är väl att fixa ett par flygbiljetter från Ryanair.com. Hotell och matchbiljett köper man när man är där nere. Dom flesta som har varit där nere säger att de blir mycket billigare så.
Lukas.RP
2009-08-01 03:20
Dawelito - Blaugrana

Beror helt på vilken match du har tänkt gå på. Champions League-matcher och matchen mot Real brukar kosta någon tusenlapp mer än de andra matcherna.
Barcelona Dawelito - Blaugrana
2009-08-01 02:58
Hej!

Har planerat en resa ner till barcelona nu under ett tag och undrar ungefär i vilken prisklass biljetterna rör sig?

Mas Que Un Club
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-01 02:56
Ämne: Ronaldinhoism

Men....
Jo självklart. Men den är så himla tidigt och gäller inget.
Barcelona Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-08-01 02:55
Ronaldinhoism

Men Messi, Alves, Xavi etc spelar men börjar tveka om jag ska kolla jag också faktisk
Barcelona DITI
2009-08-01 02:53
vem
Barcelona Real madrid Ultras
2009-08-01 02:52
Ämne: ja kommer se matchen....
du har en jävlar go inställning :D
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-01 02:51
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag överväger att kolla, försäsongs matcher brukar inte vara någe roliga faktiskt dessutom spelar väl varken Z. eller Iniesta det är lite trist.
Barcelona DITI
2009-08-01 02:49
ja kommer se matchen kl 5 tro faan det .. haha ja ska jobba kl 9 på sön men ja ska fan se matchen
Barcelona Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-08-01 02:49
Ämne: Ämne: Real ma....
Ronaldinhoism

Tror inte jag skulle orka vara vaken från kl 5 och vara uppe hela dan, men som du sa så får man offra saker för Barca :)
Barcelona DITI
2009-08-01 02:48
du "LILL vänn "" HUR HAR HAN GJORT MÅLEN IÅR FÖR REl... filmnig första och andr VET JA EJ MEN DET ÄR VÄL 2 STRAFFAR ELLER
Real Madrid Bengan
2009-08-01 02:45
Ämne: Ämne: hahaha ....
Han gjorde knappt några straffmål öht förra säsongen. Var bara en handfull 2? 3?
Annons: