/spanien/barcelona/forum/17363.aspx/spanien/barcelona/forum/17363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-07-31 19:58
Rambla - K9/

Vilken jävla vändning, även om jag måste erkänna att jag inte följde Barcelona under den tiden. Hade inte möjligheten att kolla på lagets matcher på TV. Och det var nog nästan tur det. Vet inte om jag hade kunnat "överleva" en sådan match. Mitt hjärta är för svag för sådan spänning, hehe.

Barcelona med en ihålig backlinje? Det känns inte som om någon nyhet direkt. :)

Man är inte heller förvånad om nu Hristo tog hand om taktiksnacket i omklädningsrummet. ;)
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:56
Namn: Trippeln

zlatan är bäst han kommer bli världesn bästa snart yao :D
Barcelona Trippeln
2009-07-31 19:54
Det som är så fantastiskt med Ibrahimovic är att han ökade sin målproduktion med OBS 8 mål!

Och det unika med den här säsongen är att han gjorde 25(endast 2 straffar) jämfört med förra säsongen 17 mål (8!!! straffar).

Så han har förbättrats otroligt mycket,och glöm inte 15 assist!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-31 19:48
el Flaco

Precis, någon vidare kreativ fotboll var det inte under Robson. Det var mer kick-and-run-football. Taktiken gick mest ut på att de la Pena skulle slå genomskärare till Ronaldo så att han kunde springa igenom försvaret och lägga in bollen. Robson var inget taktiskt geni och försvarspelet hade väl mer att önska för att uttrycka sig milt. Se bara i klippet om du missade det tidigare. Vilka tavlor av försvaret på Atlétis mål.

En makalös match mot Atlèti där Barcelona låg under med 0-3 i halvlek. I andra halvlek vänder man matchen och vinner med 5-4. Det ryktades om att Stoichkov var den som skötte taktiksnacket i pausen. ;)
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:47
när börjar la liga?
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:39
förlåt vad har ja gjort?
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-07-31 19:38
Rambla - K9

Precis som du är inne på är de väldigt dumt att köpa "utfyllnadsspelare". Man får inte värva för dåligt, se Julien Faubert. Men inte heller för dyrt, nej, satsa på de unga som truppspelare och köp någon med hög kvalité om de ska värvas. H
Barcelona Rambla - K9
VizzlA^^H-Z-M

De spelare jag nämnde är ju spelare som i dagsläget konkurrerar om speltid med de som anses vara ordinarie. Värvas likvärdiga spelare som de så blir det ju ännu tufftare konkurrens om speltid.
Barcelona Ronaldinhoism
Ämne: hehe va ska man säga....
Man kan nog säga att du borde läsa genom reglerna på forumet innan du får en spärr =)
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:36
hehe va ska man säga :D
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-31 19:34
Zlatan#10Messi

Om vi bryr oss kan vi kolla på din profil, man ser ganska tydligt vem/vilka du gillar.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 19:33
Rambla-K9

fortfarande konkurera..och inte startspelare, men inte heller bara en truppspelare utan en som kan rotera flitigt utan att laget försämras märkvärt..
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:32
Ämne: Barca? Du menar Zlat....
oj jag glömde jag älskar messi oxo hhehe :P
Barcelona Rambla - K9
2009-07-31 19:29
Ämne: hej jag e ny medlem ....
Som jag ser det behöver vi inte bättre startspelare. Världens bästa mittfält redan som det är.
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:29
zlatan oxo xD
Barcelona Saman.
2009-07-31 19:28
Barca? Du menar Zlatan väl? ;)
Zlatan#10Messi
2009-07-31 19:27
hej jag e ny medlem :D älskar barca for life :D
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 19:19
Rambla-k9

dem du nämner är ju inte startspelare!?

det jag ville ha sagt är att om vi ska värva så ska det vara någon som kan konkurera om en startplats och inte konkurera med en avbytare, du verkar ha bra koll på barcas ekonomi..vad tillåter den då?

+ jag har inte sagt att det måste vara just cesc eller masch, menar bara liknande spelar typer som dem.

Lukas.RP
2009-07-31 19:17
lameG^

Det är sant, men uttalandet förenklar ju knappast saken. Sen vet jag inte hur pass intresserade Barcelona faktiskt är att ens försöka värva Silva. Han skulle utan tvekan vara ett tillskott i truppen. Det är en grym spelare, men han är förmodligen alldeles för dyr.
Barcelona lameG^
2009-07-31 19:13
Lukas.RP

Bara för att han sa så behöver det inte betyda att vi inte kan köpa silva. Tänk dig hur många gånger milan sa att dem inte skulle sälja kaka eller att zlatan skulle stanna i inter. Det är bullshit.

Men kan hålla med dig om att det är riktigt svårt att få silva eller cesc. Men hoppas fortfarande.

Jag ser alla spelare från b-laget som nyförvärv. Dem kommer hjälpa A-laget riktigt mycket. Vem har varit bäst tycker ni mellan montoya och den andra högerbacken?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-31 19:10
Cesc och Mascherano är för dyra. Varför kan folk inte bara inse det?

Det finna andra mindre kända och billigare alternativ som faktiskt kan gå in och ge spelare som Keita, Pedro, Henrique, Marquez och Guddy konkurrens om speltid. Visst, det är ju ingen lätt uppgift att hitta dessa spelare.
Lukas.RP
2009-07-31 19:08
Vad ska vi ha Cesc till? Dessutom kommer Barcelona aldrig att lägga ut stora summor pengar för en spelare som man tidigare släppt gratis.

Valencias president Manuel Llorente sa så sent som i dag att klubben vägrar sälja Silva. Så honom kan vi glömma.

I min mening har vi en rätt så gångbar trupp. Men jag vet inte.
Barcelona lameG^
2009-07-31 19:00
VizzlA

som du skrev förut om att vi borde köpa cesc eller silva håller jag med dig om. Men det kommer bli svårt.
Barcelona distefano71
2009-07-31 18:59
tyvarr sa tror jag att ni gjort arets varvning i och med att ni kopte Zlatan. ovanstaende klipp visar hur jkla grym han ar. vara moten i ar lar ju bli riktiga hojadare iaf.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 18:59
Rambla-k9

precis truppspelare tas från egna ledet, och som du säger så tror jag att om det blir fler värvningar så blir det ordentliga sådana..sånna som kan konkurera om en startplats. (fabregas, hernanes, masch, etc)
Barcelona el Flaco
2009-07-31 18:55
Trots att han inte varade så länge som huvudtränare för Barcelona, minns folk Bobby Robson som den sanna gentlemannen han var. Hans ödmjuka personlighet kompenserade för hans brist på kreativ fotboll. Vem kan dessutom glömma bort hans berömda och episka uttalande om Barças relation och anknytning till Katalonien: "Catalonia is a country and FC Barcelona is their army"

R.I.P. sir Bobby Robson.

Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-07-31 18:54
Saman, Trippeln

mena det.. + varför inte sälja hleb på en gång istället..fan ta å låna ut en 28åring. förvånar mig inte om stuttgart hade nån klausul eller nånting som gjorde att de kunde låna han.
jag tycker precis som ni tt vi behöver en mittfältare..hernanes som du nämner är ett jäkla bra alternativ, vilket jag tjatat om här inne tidigare, han kan både axla en pivoté roll och även offensiv mittfältare.

enda negativa är att det är svårt att veta hur han kommer anpassas till vårat spel och vårn liga.

även priset kan vara en nackdel..vi lade väl ett 12milj euro bud på han förra året eller?

Barcelona lameG^
2009-07-31 18:54
Pep sa ju att han ville ha ca 16 spelare att rotera med. Sedan kommer han låna många spelare från luis henrique.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-31 18:50
Ni är säkra på att Silly Season är över för Barceloas del? Fönstret är öppet 1 månad till. Pep sa igår att det kommer inte att värvas utfyllnadsspelare som ska täcka upp hål i truppen. Värvas det någon så ska det vara spetskompetens och som gör en skillnad, spelare som konkurrerar om speltid. Helt rätt enligt mig, utfyllandsspelare kan man ta från de egna leden. Det är komplicerat att värva bra spelare till rätt pris.
Barcelona Trippeln
2009-07-31 18:41
Saman.

Vi skulle förstora vår trupp och nu har vi förminskat den med hleb,Konstigt är ordet...
Annons: