/spanien/barcelona/forum/17361.aspx/spanien/barcelona/forum/17361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-02 07:08
Ämne: Ronaldinhoism

Om ....
Det var ironi.

Godnatt grabbar !!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
Ämne: Bäst i andra halvlek....

Förstår inte varför alla ska hacka på Victor Sanchez.
Han gjorde väl sitt i denna match'?
Löpte konstant och gjorrde många brytningar i mitten där han lirade dessutom hade han ett fint sams spel med båda Busi och Xavi speciellt med den först nämnda.

Han är kanske inte lika snabb som Titi eller lika spektakulär som Leo men Victor Sanchez är nog en bra allround spelare.
Barcelona Esportivo Barca
Jag tycker Jeffren hör till de bästa i andra halvlek, inte bara för att han gjorde mål utan för att han även visar stor vilja framåt.
Det är kul att notera att alla mål under försäsongen har gjorts av våra unga spelare. Hoppas att dom fortsatt får chansen att spela.
Barcelona Barcanist
2009-08-02 07:07
Ronaldinhoism

Om inte jag har fel så kan Sanchez spela på ganska många positioner. Har sett honom spela högerback, mittback, & defensiv mittfältare.

Edit: "He is a versatile player who can act as centre back, right back, left back, defensive midfielder and centre midfielder." - Wikipedia
Barcelona Oha789
2009-08-02 07:06
Ett flertal misstag från alla håll. Xavi som man inte är vann med att slå bort passningar gjorde denna match och då förstår man direkt att han och resten av spelarna fått instruktioner om att spela mer direkt fotboll. Jag såg inte så mycket av självaste Barca man är van med att se. Men som sakt det är första matchen och så klart ska inte vi spela såhär när säsongen drar igång..

Sedan vill jag tilläga att laget hela tiden ville anfalla då man flera gånger hadde kontrings möjligtheter. Man ville också lägga avgörande passningar efter varandra. Barca körde mer effektivt och direkt fotboll. Det är ablsut vad Barcelona annars inte gör.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-02 07:06
Godnatt Culés !

Skönt med vinst iaf.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-02 07:04
Jag gillar inte Victor Sanchez, har aldrig gjort och kommer nog aldrig göra.
Andreas-
Det är ALLTID skönt med vinst :)
Barcelona Ronaldinhoism
Ämne: Bäst i andra halvlek....
Vad är Sanchez position ens? =P

Diggade hans schyssta skott! Hahaha
Barcelona Barcanist
2009-08-02 07:03
Bäst i andra halvlek: Xavi, Puyi & DONOVAN(!)
Sämst i andra halvlek: GUDJOHNSEN & SANCHEZ

Förstår inte ens vad Sanchez gör i Barcelona. Henrique sägs vara osäker, men herregud vad mycket bättre Henrique är på sin position än Sanchez är på sin.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-02 07:02
Är ni dumma i huvet eller?

Vi ska bredda truppen och då ska ni sälja spelare ? Haha komedi för fan.
Barca kommer inte sälja Guddy i år så sluta whina. Han är helt ok. Som att Messi var så mycket bättre.
Guddy har blivit en hack kyckling.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-02 07:01
Tack för matchen grabbar !
Barcelona Xavi.H
2009-08-02 07:00
Iceman måste säljas
Barcelona Unicef
2009-08-02 06:53
Men helt ärligt Guddy!!!
Barcelona Messih!
2009-08-02 06:48
jeffren är fan sjukt duktig :)
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-02 06:36
Ämne: Ronaldinhoism

Ing....
Jag vet hur han skjuter men jag litar på hans ord i detta fall :)

----------------

Vilken smörpass av Busi !
Andreas-
2009-08-02 06:34
Busquets! :)
2009-08-02 06:33
Vilket avslut av Jeffren .:D
Men passeningen av Busquet var världklass.
Barcelona Xavi.H
2009-08-02 06:33
JEFFREN :D:D
2009-08-02 06:28
Hahahaha Pique kom in nu.
saknade honom rejält.
Barcelona Messih!
2009-08-02 06:22
asså hoppa med dobbarna i knät på idioten.
Fan va ja vill ha en spelare som spelar fult i barca, ge tillbaka till alla idioter som spelar farligt
Real Madrid Bengan
2009-08-02 06:21
Hur många bra frisparkar gör Alves? Kan inte säga jag följer barcelona tillräckligt mycket för att avgöra men fick lite Carlos flashbacks när han rusade fram mot bollen. Carlos slog ju också otroligt många dåliga frisparkar men fick till riktigt sjuka nån gång nu och då.
Real Madrid Shi
2009-08-02 06:18
Ronaldinhoism

Ingen teknik? Sättet han vinklar foten, tillslaget, avståndet, stegen fram till bollen, pendlingen med foten efter tillslaget, det är det som jag menar med frisparksteknik inte att han ska springa fram och göra tre volter innan han skjuter.

Se videon i länktipset, om inte det är yttersta frisparksteknik så vet jag inte vad som är.

Varför tar inte Messi fler frisparkar? Dem få han har tagit har varit riktigt farliga speciellt i första matchen mot Numancia när han träffa stolpen.
Andreas-
2009-08-02 06:17
Ämne: C.Ronaldo går bara p....
Han går på kraft ja, men faktum är att hans frisparkar kanske är dem farligaste i världen för tillfället. Jag sket ner mig i CL-finalen när han stegade upp, hjärtat låg vid fötterna när Valdés släppte retur.

Han må gå på kraft, men han träffar mål väldigt ofta. Det är inte tur, det är träning, träning och åter träning som sen ger en viss dos av skicklighet.
Real Madrid Bengan
2009-08-02 06:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, givetvis inte... träningsmatcher är ju till för att testa spelare. Min poäng var bara att laget barcelona ställer upp med är ljusår bättre än Galaxys.
Andreas-
2009-08-02 06:14
Ämne: Ämne: Andreas....
Det var från nära håll, jag nämnde frisparkarna från långt håll.

Sen att Ronaldo "bara skjuter", är ju självklart helt felaktigt. Oavsett hur många gånger han säger det..
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-02 06:13
C.Ronaldo går bara på kraft, dock gör han grymma mål då och då. Knappast att det går att sikta nå vidare bra när man tar i så mycket.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-02 06:12
Andreas-
Ämne: Ämne: Tänkte ....
Hur det än vrider o vänder på det är det långt ifrån det bästa laget vi ställer upp med idag.

Dem enda självklara i startelvan som spelar från start idag är Alvés, Messí och Touré.

Kampen om mittbacksplatserna är knivskarp. Känns som Marquez får mindre speltid denna säsong.
Barcelona Ronaldinhoism
Ämne: Andreas-

Alves ha....
Cristina har ju ingen teknik vid frisparkarna det har han ju själv sagt, han bara skjuter.

Lite precision i frisparkarna har väl Alves, se frisparken i Confederation cup.
Annons: