/spanien/barcelona/forum/17360.aspx/spanien/barcelona/forum/17360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB Més que un club
2009-12-22 14:43
Ämne: Ämne: Hallå d....
Det är därinne jag inte hittar länken. Finns inga ställen där man kan klicka på för att boka biljetter.

Sorry ifall det blir lite OT!
Barcelona Cobain
2009-12-22 14:43
Bra artikel om matchen ikväll!
El_Capitano
2009-12-22 14:37
Ämne: Hallå där alla glada....
*Länk
Barcelona FCB Més que un club
2009-12-22 14:30
Hallå där alla glada culés.
Jag läste "reseguide" artikeln och klickade på länken som direktlänkar mig till barcelonas hemsidan. Men jag hittar dessvärre inte själva länken där jag kan köpa biljett. Skulle någon kunna hjälpa mig? Skulle uppskatta det jättemkt. Tack i förhan!
MF Doom
2009-12-22 14:11
Ämne: Ämne: I länkt....
Såg fel, bra att du rätta till.
Barcelona The Reporter
2009-12-22 13:59
Kommer Messi spela ikväll?
Barcelona Rambla - El Barça de les Sis Copes!
2009-12-22 13:57
Ämne: I länktipset kan ni ....
Maradona hade inte Messi först. Han får inte rösta på en landsman, du måste ha sett fel. Drogba var Maradonas förstaval.
MF Doom
2009-12-22 13:54
I länktipset kan ni se hur samtliga spelare och tränare röstade på diverse spelare i FIFA omröstningen av spelare. Där kan ni också läsa namnen på dom okunniga spelarna/tränarna som röstade fram Kaka.

Interessant är att Maradona hade Messi först självklart mens en komm Rooney och Ibra som tredje.

En annan interessant grej att är Lagerbäck röstade på Messi, Xavi & Torres!
Barcelona Hetfield
2009-12-22 13:54
Problemet med Bojan (när han får speltid) är att han blir lite för ivrig, så det slutar med att han löper fel hela tiden, så när det blir bra lägen så är han nästan aldrig där. Man ser att han har mycket kvar

Om han ska bli som de stora anfallarna (Torres, Drogba, Zlatan, Villa osv) så måste han lära sig att vara kylig i straffområdet, men man såg lite av det igår med fattas fortfarande en hel del, sen så är han så ung, så tid har han ;)
2009-12-22 13:51
lameG^

Bra att du tar upp det. Trots att det ser ut som att igenting funkar för Bojan så fortsätter han att hela tiden kämpa vidare. Vi sitter här på forumet och klagar och glömmer bort hur ung han faktiskt är. Bojan visar vilja, han jobbar stenhårt så länge han är kvar på planen. När han byts ut så visar han heller inga dåliga miner.

Vi måste ha fortsatt tålamod med honom för talangen finns där, det ser alla.
2009-12-22 13:48
Ämne: Kan någon visa lagup....
Muniesa är mycket riktigt skadad. Det är därför han inte varit med på ett tag. Dessutom så är Gai just tilbaka från en skada.
Barcelona Henry14
2009-12-22 13:46
Ämne: Kan någon visa lagup....
Så här såg den ut.
Casillas
Alves - Terry - Vidic - Evra
Messi - Xavi - Gerrard - Iniesta
Torres - Ronaldo
Barcelona lameG^
2009-12-22 13:35
Tycker alla här överreagerar. Vem bryr sig om kaká kommer före iniesta. Han kanske inte är värd det men man blir trött på att läsa saker om och om igen här i les rambles. Låt bli!!

Angående träningsmatchen igår mot Kuwait så såg jag många bra saker.

+ bojans avslut (vilja)
+ Thiago,JDS

jag hoppas verkligen att vi kan se den här offensiven någon gång i framtiden.

JDS-Busquets-Thiago
Bojan-Rochina-Gai

Vilken framtid!! vi får inte glömma att messi bara är 87:a och vi har ju muniesa som är vår nya el tuburon!!

Barcelona L.A.M. Nr 10
2009-12-22 13:30
Kan någon visa laguppställningen Fifa World Team?

Och en annan fråga. Jag har inte sett Muniesa med i laget i Barca Atletic den senaste tiden. Är han skadad, eller är det bara jag som är slarvig på att kolla igenom?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-22 13:21
Ämne: Tycker absolut att I....
Alltså du fattar väl att det är över 100 tränare och lagkaptener som röstar? Alla har sina egna favoritspelare, de flesta röstar väl bara pga namnet. Tyvärr så hamnade Kaka före Iniesta, no big deal. Vi alla vet vem som är bättre av de oavsett vad några sympatiröstare säger. Tex röstade Casillas 1Ronaldo-2kaka-3Messi. Kompisröster alltså.
Sluta whina bara, Irriterande visst men också för oss som inte bryr oss som måste läsa om det varannat inlägg här. Det viktigaste är vem som kommer etta.
Barcelona barca kid
2009-12-22 13:14
Tycker absolut att Iniesta ska komma före Kaka.
Tycker inte ens Kaka ska va med. Tycker Etoó eller Zlatan ska va med isstälet.

I fifa world team tycker jag Pique ska va med istälet för Terry.Terry van ingenting och spelade bra men inte lika bra som Pique.Sen ska Ibra,Forlan eller Etoó va med istället för Torres.

En sak jag tycker är konstigt är att Kaka är med bland dom 5 bästa, men sen är Gerrard med istället.
Barcelona Barca Barca
2009-12-22 13:14
Barcadinho.// Håller med dig i varje mening. Argentinarna förtjänar inte o ha en sånn spelare som Messi i deras landslag. Han har aldrig backat ur en landskamp även om det har varit sånna meningslösa matcher som Aurstralien bort minns jag en gång. Ändå får grabben kritik trots att han igentligen är fortfarande en ungdom, han är bara 22 år och agerar så moget utanför planen snackar inte skit om sitt land, landslag(som spelar som pajaser) och tränare (som ibland kritiserar han). Ja önskar att han spelade för spanien. Undra hur bra dom hade varit.
Barcelona Davelittoo
2009-12-22 13:10
tack så jätte mycke allihop.
Barcelona Nesto
2009-12-22 13:06
Victor Valdes, Carles Puyol, Xavi Hernandez, Gerard Piqué, Sergio Busquets och Bojan Krkic
är de som är uttagna för matchen ikväll(från Barcelona)
Oleguer är också uttagen. Fabregas fick inte åka med för Arsene Wenger..
Barcelona Yaya24
2009-12-22 13:01
Kungen Yaya Toure spelade fram till målet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-12-22 13:00
Valdes,Pique,Puyol,Sergio, Xavi och Bojan är uppkallade till katalanska landslaget.

Keita och Toure är ibjudna till en välgörenhetsmatch.

Om någon av de spelar vet jag inte.
Barcelona Davelittoo
2009-12-22 12:54
grabbar har ni nån aning om vilka av barca spelare som kommer att spela idag?
Barcelona Nesto
2009-12-22 12:47
Bernie:
Vet du om matchen kommer att sändas på någon svensk kanal? Börjar tröttna på Stream nu..

Barccadinho, Undra hur den argentinska pressen och folket skulle reagera som Messi skulle göra de ;P
Barcelona Barcadinho.
2009-12-22 12:15
El_Capitano/

Jag har funderat på den här saken ganska länge.

Vad kan folk från Argentina förvänta sig av Messi? Han har flyttat till ett annat land som barn i 13 år ålders. Och mycket av hans uppväxt i viktiga år under tonåring skett just i Barcelona.
Det är klart att man blir femti-femti och med tiden kommer det bli bara mer Spanien än barndomstrakterna. Vi är här i LR rätt många invandrare, så vi känner till fenomenet.

Sen kan de här bortskämda och nationalistiska supportrarna från Argentina lära sig av andra länder. Jag såg för tre veckor sen ett dokumentär om Drogba på besök på hemmatrakten (repris). Han är en legend och kung i Elfenbenskusten. Jag såg bilder på Eto’o i Kamerun och jag har en arbetskamrat från Kamerun. Lejonet är en kung i sitt hemland. Jag såg en match med Gai Assulin med det israeliska landslaget och vilka applåder till Gai.
De här fotbollspelarna har flyttat från sitt land redan som små barn 10 eller 12 åringar. Men folk är jäkla stolta över dem i alla fall. Jag läste för några veckor sen att Ghana försöker få Balotelli till sitt landslag trots att han deklarerat att han ska spela för Italien. De ger inte upp de från Ghana. De är stolta.

Maradona har också en del av situationen – först som en huvud tränare. Han måste skydda tydligt och klart sina spelare och fram för allt Messi som jämnt får kritik för sitt engagemang. Och Maradona gör precis tvärtom. Han själv anklagat Messi för samma sak.

Fansen i Sydamerika måste acceptera faktumet att deras bästa spelare spelar i Europa och många talanger försvinner tidigt. Det är samma sak för talanger från Afrika eller Asien.

Jag skulle köra som Ibra om jag var Messi.
Jag skulle avtacka landslaget. Jag skulle inte sätta min fot på platser, där jag inte är välkommen. Kör utan mig, om det är så ni vill och dra allihop åt skogen.

Barcelona Bernie
2009-12-22 12:05
Catalunya - Argentina ikväll på Camp Nou. :)
El_Capitano
2009-12-22 10:49
Hleb: "Ogiltig omröstning", Messi, Iniesta!

haha, kan det va så att vitryssen röstade på sig själv som etta? xD
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-22 10:33
Här ser ni hur alla har röstat.

Eto'o har röstat på Messi, Xavi, Iniesta.
Henry: Messi, Eto'o, Xavi.
Ibrahimovic: Messi, Xavi, Iniesta.
Lagerbäck: Messi, Xavi, Torres.
El_Capitano
2009-12-22 10:20
"After the loss of Estudiantes in the final game of the World Cup for clubs against Barcelona (2-1), the Argentine fans began to draw some funny picturs on walls and followed with insults on the walls on Messi, because he scored the victory goal in the stoppage time.And they also wrote some logos such as "Messi is not Argentine" , also they make un considerable criticism for his performances with Argentina.

In addition the Argentine press has attacked Messi and said that "unfortunately, his love for Barcelona and Catalonia more than his love for his country".

Tacka Messi att Argentina kom i VM! J-vla tomtar..
El_Capitano
2009-12-22 09:55
Stämmer det verkligen att Robinho nobbade Barca? I sånna fall väldigt irriterande att Laporta går ut och berättar det i media!
jag är glad att Robinho inte hamnar i Barca, vi klarar oss bra utan honom, jag vill heller se Luis Suaréz i Barca tröjan. Han passar mycket bättre i Barcas spelsystem än någon annan anfallare just nu.

Edit: grattis världens bäste Messi, we love you.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-12-22 09:46
Messi Fifa World Play of the Year
Annons: