/spanien/barcelona/forum/1736.aspx/spanien/barcelona/forum/1736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-11-01 14:17
Tom - Sergio Roberto says hi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-11-01 14:17
Tom - Sergio Roberto says hi
Barcelona Tom
2015-11-01 14:14
Tänker inte ens argumentera mot Roberto längre.. Vi får se nästa säsong helt enkelt vem som har rätt. När är Rafinha tillbaka förresten?
Barcelona Junta Dimision
2015-11-01 14:09
Deulofeu från start idag mot Sunderland!
Barcelona the cameroonians
2015-11-01 14:03
Som alltid är söndagar innan CL-veckan något av en mellanmjölksdag när det kommer till heta fotbollsmatcher. Därför kan jag tipsa om B-lagets ligamatch senare under förkvällen. Matchen TV-sänds nämligen och därför borde det finnas en och annan stram tillgänglig. Ungtupparna får ta sig tiotalet mil söderut i Katalonien eftersom det är Reus som står för motståndet idag. Precis som när det gäller fotbollsspelaren med samma namn kommer Barcelona att stöta på ett lag av högsta kvalitet. Reus ligger nämligen tvåa i tabellen och hemma på Camp Nou(!) Municipal är de fortfarande obesegrade med 4 vinster på 5 matcher och målskillnaden 11-2. Detta medan Barcelona endast mäktat med 3 mål på bortaplan denna säsong. Å andra sidan har "vi" släppt in lika få. För Barcas del är förhoppningen att fortsätta rida vidare på framgångsvågen med 6 raka matcher utan förlust. Formkurvan har tagit laget uppåt i tabellen och även om 13:e-platsen i sig inte är något att skryta med så är avståndet till uppflyttningskvalet bara 4 poäng. En seger idag ger incitament för fortsatt självförtroende och med tanke på att det här efter väntar två hemmamatcher med, på pappret, överkomligt motstånd finns goda möjligheter för fortsatt avancemang. Personligen är jag dock nöjd med ytterligare ett kryss ikväll. Den som gapar efter mycket... Gerard Lopez är medveten om att en tuff match väntar och säger följande om motståndet: "Reus är favoriter sett till att de har hemmaplan och en väldigt erfaren tränare som förstår ligan väl". Tränaren har också taktiken klar för sig; "Vårt försvarsspel kommer att bli nyckeln, vi måste hålla tätt i första halvlek och sedan försöka få övertaget i den andra" Tre av de spelare som aktuella för spel var som bekant med i veckans CdR-match. Förmodligen kommer såväl Samper som Kaptoum och Aitor att ingå i startelvan, det har trots allt passerat ett antal dagar sedan dess. Gerard uttalade sig om sina adepter som Lucho gav chansen och sa så här; "Samper är en stor talang och han jobbar väldigt hårt. Men han har ff saker att förbättra, förhoppningsvis kan han nå A-laget i framtiden" "Kaptoum har potentialen att nå A-laget framöver, men vi måste ta det stegvis och ta ansvar för honom eftersom han har utrymme att utvecklas enormt" "Aitor har klarat omställningen från juniorfotbollen väldigt bra och snabbt. Han är en ödmjuk person med fötterna på jorden" Läget i truppen är i princip oförändrat. Inga nya skador, däremot har både Campins och Pol Calvet åter börjat träna med resten av laget efter en längre tids frånvaro. Det var emellertid bara den förstnämnde som hann få grönt ljus, och dessutom gick direkt in i truppen. Fortsatt skadade är Suárez, Juste och Cámara. Gerard valde att inte ta ut matchtruppen förrän vid lagets samling innan avfärd. Som vanligt fick Bagnack och Quintilla stå åt sidan. Truppen: Ondoa och Ortolá Palencia, Godswill, Tarin, Costa, Grimaldo Ros, Samper, Enguene, Babunski, Kaptoum, Campins Aitor, Dongou, Maxi Potentiell startelva; Ortolá Godswill, Tarin, Costa, Grimaldo Samper, Ros, Kaptoum Maxi, Dongou, Aitor Återkommer med eventuell stream och startelvan när det närmar sig avspark 17.00
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-01 13:38
Jag och många andra har inne gillar verkligen inte Munir och att han får så mycket speltid utan och uträtta någonting egentligen. så i gårdagens match har jag försökt och studera honom lite extra för och veta vad det är Lucho ser i killen. och jag ska ärligt säga att jag ser talang i killen men han är inte redo för Barca, han behöver utlåning till ett mitten La Liga lag. där han kan spela som anfallare. det jag imponerades av Munir är att han är jävligt bra på att hålla i och skydda bollen för att sedan passa. Många sekvenser i matchen var han omringad av 3-4 Getafe spelare och ändå lyckades han hålla i bollen och passa vidare. Det tycker jag är viktigt i Barca då han åtminstone inte tappar bollarna ionödan och vi blir kontrade. killen har talang men han behöver utlåning bara Sandro däremot. målsumpare nummer ett är han.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-01 12:33
@Gabriel:
Håller med Gabriel! Av samma anledning ska man sluta tracka på Munir t.ex. Jag har flera ggr tjatat om klubbens förmåga att bedöma våra talanger och satsa på dom som klubben vet kommer bli bra, spelar ingen roll om det dröjer till 24-års ålder. Det har vi redan märkt med Iniesta. Om Samper vill stanna tills han är 23-24 tills han får chansen på riktigt så är det perfekt. Men alla är inte Busi och Messi som platsar som 20-åringar. Redan för 3 år sen sa Iniesta, Xavi och Mascherano bl a att Roberto är värt att vänta på. Jag har aldrig sen dess kritiserat Roberto, ynglingar ska få göra dåliga matcher. Minns ni hur många misstag t.ex. Busi och Valdes gjorde i början av karriären? Inte ens en 20-årig Neymar hade platsat i Barca med Zlatan, Villa osv som konkurrens i anfallet. Rafinha och Roberto förtjänar sina chanser, de har offrat speltid för att få spela i Barca en längre period. Sanabria som krävde speltid som 18-åring kan se Alen glänsa i Sporting nu för att senare platsa i Barca om några år... Var inte oroliga för talangerna, klubben verkar veta precis vilka de ger chansen, det har de bevisat i 3 decennier minst. Samper och övriga får antingen börja spela som Messi och Busi vid ung ålder eller vänta på sin tur som Iniesta, Roberto, Rafinha mm.
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-11-01 12:24
Steppar på forumet igen efter en lång tids frånvaro dels för att återigen hylla min idol, Sergio. När ska omvärlden inse hans storhet? Och dels för att stämma in i hyllningskören till Sergi Roberto som vuxit ut till en av mina favoritspelare. Framtiden ser ljus ut, nu ska vi bara vinna den där jävla Champions igen så vi blir historiska.
Barcelona LeoMessi
2015-11-01 12:22
Neymar JR Puyol kan lyckas med den sämsta finten och det med hans vilja bara;) Kan inte se klippet då jag är på bussen men antar att det är hans snurrfinter haha.
Barcelona neymar JR
2015-11-01 12:12
Snacka aldrig ner puyols teknik!
Barcelona LeoMessi
2015-11-01 11:56
Gabriel Håller med i allt du precis skrev. Suarez spel baseras på ren jävla vilja och envishet! Ibland blir jag sjukt förvånad att hans klumpiga dribblingar ger så stor effekt. Han springer rätt igenom motståndarna och trycker undan dom. Tänker att han är som anfallets motsvarighet till Puyol. Inte den mest tekniska men hans vilja, krigarinställning och spelförståelse gör honom till världsklass. Oerhört jobbigt att försvara mot honom eftersom han aldrig ger sig! Han ska stångas om varenda jävla boll även om läget är totalt hopplöst.
Barcelona Gabriel
2015-11-01 11:34
Skulle vilja hoppa på hyllningståget till forumets nyaste guldklimp - Sergi Roberto. I mitt minne har aldrig en spelare fått utstå så mycket kritik till att genomgå en sådan förvandling här inne. Jag har själv inte varit annorlunda. - "Han är bland de sämsta egna produkter vi någonsin har fått fram." - "Undra om Sergi Roberto har ett inspelat sextape på Bartomeu som gör att han får spela". Dessa är bara några av få saker som sagts utav honom här inne, och när jag läst det så har jag bara nickat och tryckt på like-knappen. När sommaren kom och jag skulle gå igenom våran trupp var Sergi Roberto tillsammans med ett par andra spelare (Montoya, Adriano, Douglas osv) bland det första namnet jag skrev upp till försäljningslistan, han höll inte ens som truppspelare och var mer som skräp man bara ville göra sig av med snabbast möjligast. Så jag erkänner utan några som helst problem att jag aldrig i mina vildaste fantasier hade kunnat förutspå den utveckling Roberto stått för den här säsongen, och hade någon sagt till mig att han skulle vara en av våra bästa och mest jämna spelare i början av den här säsongen hade jag förmodligen trott att han rökte på något riktigt starkt. När tom min pappa, som varit Sergi Robertos största hatet nummer 1 (enbart slagen av viccc) ringer mig och säger; "wow, Roberto, vad har hänt? Jag måste erkänna att jag hade fel om killen", ja då är det åtminstone ett bevis för mig hur stort kliv han tagit. Gårdagens klackframspelning är så läcker att man kan tro att det var självaste Ronaldinho eller Zidane som stod för det konststycket. Och hade det varit någon av Thiago eller Isco som stod för den assisten så hade förmodligen Les Rambles gått bananas och många av oss hade gråtit oss till sömns. Killen står alltså för 2 assist och ett annars mycket stabilt spel matchen igenom. Och okej, motståndet var inte av bästa kvalitet men det är fortfarande otroligt intressant och väldigt roligt att se hur killens självförtroende bara växer och växer. Det är fortfarande väldigt tidigt in på säsongen men hittills kan jag inte mer än att applådera killen. Han nämnde för ca ett år sen att han kämpar för att slå sig in i landslaget, när han sa det då skrattade jag bara och tyckte det var lite smått patetiskt med de galna ambitionerna men nu lär det i ärlighetens namn inte vara allt för långt borta, han står och knackar på dörren rejält. Nej, jag ger mig för Roberto och säger förlåt. Han är en otroligt duktig fotbollsspelare som dessutom även har en spetskvalitet i hans spel; inläggsspelet. Hans inläggsspel är faktiskt världsklass och när vi får fullt manskap igen hoppas jag att han tar över högerbackspositionen permanent. Annars 3 riktigt sköna poäng, tycker spelet såg stabilt ut. Suarez måste för övrigt vara världens klumpigaste giftigaste anfallare. Det är smått förbryllande att se hur en så klumpig anfallare lyckas med att göra så mycket mål. Och det är både en komplimang samt kritik på en och samma gång.
Barcelona >The Reporter<
2015-11-01 03:39
I en toppmatch med MSN där framme och Iniesta fit så har jag hellre Rakitic på mittfältet. Är ganska övertygad om att Rakitic fått instruktioner i form av att han inte ska gå så offensivt som han var i Sevilla. Han behövs där när Alves och MSN, Iniesta går framåt. Rakitic bidrar med förutsägbarhet(trygghet). Med detta menar jag inte att Sergi inte är lika bra, men menar att Rakitic ska spela när det "väl gäller"
Barcelona Barcelonistas
2015-11-01 03:24
Om inte Raffe hade skadat sig så hade nog Rakitic varit en bänk spelare just nu. Med tanke på Sergio Roberto eld kliv mot att bli en världsspelare så tror jag Rakitic kmr få det tufft. På tal om Roberto, den assistent jag har aldrig sett något så sjukt. Snacka om grym spelförståelse. Så där ska en Barca mittfältare spela. Rakitic är en bra spelare som ska ge oss en bredare trupp samt alternativ. Roberto,Halilovic,Raffe. Framtidens mittfält där Busi kmr va kapten.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-01 03:12
Stright outa Barca - Domarna skänker inte lika många straffar längre. Klart att hans målproduktion minskar när inte straffarna serverad på ett silverfat. Föra säsongen så gjorde Ronaldo 48 mål i ligan varav 15 av dom 48 kom på straff. Finns en anledning att han kallas för det namnet. ( lovat forumet att inte säga det längre) men jag tror du vet vad jag syftar på.
Barcelona ElRaval
2015-11-01 02:30
[QUOTE=Stright outa Barca ]Har ni märkt att Ronaldo värka ha kommit ner till vanligt nivå när det gäller målskytten. han gör typ lika många mål i matcher som vilken anfallare som helst typ. ett mål, max två. inte den Ronaldo vi är vana och så som bruka lika på 10 plus mål redan efter 10 omgångar i ligan. vad kan det bero på? [/QUOTE] Tror inte Benitez spel cirkulerar lika mycket runt CR som tidigare. Mycket defensivt.
2015-11-01 01:36
Luis Enrique: "Did you plan the second goal? everything is planned....including that ball that hit the corner flag". hahah
2015-11-01 01:34
Escribá (Getafe coach): "I have a weak spot for Busquets. He does everything right."
2015-11-01 00:50
Har ni märkt att Ronaldo värka ha kommit ner till vanligt nivå när det gäller målskytten. han gör typ lika många mål i matcher som vilken anfallare som helst typ. ett mål, max två. inte den Ronaldo vi är vana och så som bruka lika på 10 plus mål redan efter 10 omgångar i ligan. vad kan det bero på?
Barcelona Barcelonistas
2015-11-01 00:27
Måste säga vilken fantastisk match vi gör. Helt överlägsna var vi. Snart är Messi tillbaka, Iniesta som sakta kmr in i laget igen, samt både Arda och Vidal tillbaka.
Flavía
2015-10-31 23:53
Helvete vilket jävla mål från Pablo Hernandez. Starkt av Celta att vända från 2-1 till 2-3 på Anoeta.
Barcelona Cule4life
2015-10-31 23:52
Sergio roberto.....va e de jag hör 2 assist
Barcelona Mdawg
2015-10-31 23:51
@sidlowe BARCELONA players (don't know which ones) just burst screaming into press room in Halloween costumes. Pique tw: https://twitter.com/3gerardpique/status/660585893636513793 Pique tw: https://twitter.com/3gerardpique/status/660591564218081280 Bravo insta: https://instagram.com/p/9hMG09FbOa/ Rakitic tw: https://twitter.com/ivanrakitic/status/660580745631678465 Roberto tw: https://twitter.com/SergiRoberto10/status/660579203079905280 Två videor när de passerar mediazonen utklädda: https://twitter.com/TheCatalanGiant/status/660578791987744768 https://twitter.com/casadelfutbol/status/660586991675805696
Barcelona Himne del Barcelona
2015-10-31 23:30
Är förvånad över att jag är förvånad att Neymar har klarat av att ta över ansvaret för Barcelonas anfallsspel på ett enastående bra sätt. Det framgår med all önskvärd tydlighet i matcherna att Neymar njuter av att ta ansvaret istället för att se det som något tungt och pressande.

Förra säsongen visade Neymar att han ha ett målsinne som håller även i de stora matcherna, men det var Messi som allt som oftast stod för kreativiteten och skapandet av målchanserna. Neymar fick aldrig riktigt utrymmet att leva ut sin kreativitet och i mitt tycke hade han för låg verkningsgrad när han väl försökte. Har därför varit skeptisk till om Neymar verkligen var redo att axla Messis roll, vilket han har visat sig vara sedan Messi blev skadad.

Nu ska vi vara ärliga och säga att motståndet inte har varit det allra bästa och det ska bli intressant att se om Neymar kan fortsätta att prestera på den här nivån under en längre tid och i jämnare matcher mot defensivt skickligare lag där Barcelona allt som oftast har varit beroende av Messis matchöppnande egenskaper. Oavsett är det här en bra början och det var härligt att se ett fokuserat och noggrant Barcelona ta en kontrollerad seger.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-10-31 23:07
Oh god allmighty! Wenger - Ribery - Rooney
Barcelona Andresito
2015-10-31 22:34
Det nya förbättrade MSN
Barcelona neymar JR
2015-10-31 22:30
Presspelet såg fantastiskt bra ut ikväll Neymar fortsätter ta ansvar, suarez gör det bra ikväll med. Matheiu såg stabil ut, och Roberto lyser av självförtroende En bra match samtidigt så kan vi vila en del spelare under mötet med bate
Barcelona the cameroonians
2015-10-31 22:24
[QUOTE=Vampíro]Nja med tanke på alla skador är det väl en ganska rimlig statistik. Lägg till att de är två av världens fyra bästa anfallare(ja Ronaldo ska vara med) också så är det endast normalt att de kliver fram. Neymar har varit briljant hela säsongen, kul dock att Luis även börjat pricka rätt. [/QUOTE] Såklart. Men det oroväckande är att övriga bränner en hel del chanser, för duon där framme är ju inte de enda som fått tillfälle att sätta lädret i nätmaskorna.
Barcelona Vampíro
2015-10-31 22:17
[QUOTE=the cameroonians]Neymar och Suárez har alltså gjort Barcelonas senaste 14 ligamål. Imponerande men samtidigt lite oroväckande. [/QUOTE] Nja med tanke på alla skador är det väl en ganska rimlig statistik. Lägg till att de är två av världens fyra bästa anfallare(ja Ronaldo ska vara med) också så är det endast normalt att de kliver fram. Neymar har varit briljant hela säsongen, kul dock att Luis även börjat pricka rätt.
Flavía
2015-10-31 22:16
Junta Dimision

I rättvisans namn, så har Roberto presterat ända sen försäsongen.
Annons: