/spanien/barcelona/forum/17358.aspx/spanien/barcelona/forum/17358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Diegooo00
2009-08-02 15:37
tummen upp för Jeffren, kul att han vågar å ta för sig.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-02 15:32
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-02 15:32
Ämne: Jeffrén måste bara f....
Detta kan nog bli Pedros säsong, han såg pigg ut i de inhopp han gjorde förra säsongen och på försäsongen har det inte gått sämre precis.

Jeffren kan få ta steget upp han med. Låt dessa herrar spela mot lagen i det nedre skiktet av tabellen.

Guddy igår, vad f*n gjorde han? Ovan att spela som ensam forward kanske men han var bedrövlig på allt.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-08-02 15:29
Ämne: eloge de till de ung....
Testa googla Cristina Ronaldo så får vi se vem som dyker upp.

Jag tycker att red borde reagera på dig, färsking.
Barcelona Barcelona #7
2009-08-02 15:27
Arteta kommer aldrig.
Skulle kosta minst €20-30 miljoner.
Barcelona Christián - FC Barcelona en Mi Corazón
2009-08-02 15:20
Jeffrén måste bara flyttas upp, ser otroligt mycket potential i kille. Tänk er med Jeffrén & Pedro som back up till ytterforward positionerna så behövs ingen nyförvär på de positionerna, med tanke på vad Pedro har visat upp än så länge och jag tror Jeffrén kan bli minst lika bra
Forza-Blaugranas
2009-08-02 15:19
Arteta.
Barcelona Klint
2009-08-02 14:49
J. Gamper

Vet inte tillräckligt mycket om honom för att kunna ha en åsikt egentligen. Utifrån vad man har läst om honom verkar han vara en spelartyp som skulle passa i Barcelonas system. Fast som du skriver så är han troligtvis för dyr och lär inte gå för mindre än €15 miljoner.
Barcelona J.Gamper
2009-08-02 14:45
Klint

Skulle inte Hernanes passa bra i den rollen? Tror inte att han skulle bli sur över att sitta på bänken i Barcelona. Däremot är han kanske för dyr? Jag vet inte.
Barcelona Klint
2009-08-02 14:32
Vad tror ni om truppen inför säsongen? Pep har sagt att han vill tillföra ytterligare bred jämfört med tidigare - en större trupp alltså. Förra säsongen fanns det 23 spelare (inklusive Milito) med i truppen. Om man tolkar Guardiola rätt kommer truppen utökas med 2-3 man. Min gissning är att vi får se en värvning till samt att Jeffren och Muniesa flyttar upp på permanent basis, men att de kommer spela en del för Atlètic.

Vad säger ni? Personligen tycker jag att det ser bra ut. Jag vill dock gärna se en mittfältare till i truppen. En mittfältare som tolerar att vara bänkad men som ändå tillför mycket i truppen. Tänk Van Bommel. Jag vet inte riktigt vilken spelare detta skulle kunna vara. Förslag?
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-08-02 14:19
BarcaFan!

TKS
Barcelona BarcaFan!
2009-08-02 14:16
Xavi_totalkontroll

länktips ;)(L)
Barcelona Ciao-V
2009-08-02 14:09
Såg matchen igår och var återigen imponerad av Cantera-spelarna. Pedro, Jeffren, Dos Santos, Fontàs, Muniesa.
En tanke som slår mig varje gång jag ser Jonathan Dos Santos är, vem vill ha Fabregas tillbaka när vi har talangen Jonathan Dos Santos.
Han är så lik Xavi och Fabregas i sin spelförståelse, rörelsen och teknisk. Nej, vill inte ha Fabregas tillbaks. Det sänder också rätt signaler till ungdomsakademin. Dos Santos blir minst lika bra.

Jag vet inte hur Pep resonerar men om jag vore han skulle jag definitiv flytta upp Jeffren, Pedro och Dos Santos parmenant upp till A-truppen. Kanske låna ut Pedro en säsong men definitiv lyfta upp resten. Och Fontàs kom ju från ingenstans – för mig i alla fall. Muniesa är talangfull och Puyols ersättare i framtiden men jag tror att han behöver spela i B-laget en tid och får hoppa in till A-truppen då och då som Pedro gjorde i förra säsongen.

Tittar man antalet matcher som ska spelas i augusti så är det en tuff schema. Sju matcher + ligapremiären den 31 augusti. Alla bör vara med andra ord riktig bra tränade när väl säsongen kommer igång.
Barcelona Barca Barca
2009-08-02 14:08
Ja hann bara se första halvlek. Men av det ja såg så tycker jag att Jonathan Dos Santos ser riktigt intressant ut. Är det bara ja tycker det?
Barcelona De Goda-Zlatko
2009-08-02 14:07
Tack för matchrapporten Klint! Bravo!
Barcelona petersays
2009-08-02 14:07
Giovani dos Santos verkar ha träffat kärleken. Tur i spel, otur i kärlek och vice versa ;)
Vilket påminner mig om att jag borde köpa en lott :P
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-08-02 14:06
någon som kan lägga in en länk till höjdpunkter från matchen vore jätte snällt
Barcelona BlueRed
2009-08-02 14:02
Trevlig match var det. Värt att hålla sig vaken.

Kul att Jeffren fick sätta dit en också. Hoppas nu att han får sitt kontrakt, jag tror på killen.

För övrigt så timade jag mina Red Bulls riktigt bra, dem slog in ordentligt vid 5-6 tiden och jag tror inte jag blinkade en enda gång under matchen.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-02 13:54
Esportivo Barca

källa på det?

2milj euros är fint om det nu är så... + att reklam och marknadsföring ger lite extra i slutändan..

Barcelona ihefsu
2009-08-02 12:51
Ämne: eloge de till de ung....
Det finns en kort och grovt generaliserad bakgrundshistoria här. Öknamnet "Cristina" Ronaldo, har jag för mig, kommer från de engelska motståndarlagens supportrar som tyckte att han var en mesig liten flicka som filmade hela tiden.
Barcelona Esportivo Barca
2009-08-02 12:35
Tider är galna.....Men FC Barcelona får in 2 miljoner euros per match det motsvarar sammanlagd summa motsvarande 63 miljoner kronor. då är rubbet betalt....Nästa TOUR blir nog inte så mycket bättre tider.? Det talas malasya,Kina det vill säga Asien......Men pengar talar så är det bara
Barcelona Klint
2009-08-02 12:02
Vilken jävla tid att titta på fotboll och inte blir det bättre tills nästa match. Då får vi till och med bänka oss en halvtimme tidigare då matchen mot Seattle startar 04.30 på torsdagsmorgonen.
Barcelona Trippeln
2009-08-02 10:44
Klassisk.
Barcelona Lionel Messi n10
2009-08-02 10:42
Jeffren va kungen idag tycker jag tillsammans med Henrique. Alla presterade tyckte jag men var imponerad på dom två. All heder också till dom som vakna kl 5 för att titta. Nästa match mot Suanders spelar Barca också tidigt då?
Barcelona Esportivo Barca
2009-08-02 07:57
Josep säger efter matchen att det var en bra test....Henrique och Maxwell är han tydligt nöjd med.....Men menar att det totalt avsaknades djup i vårt spel....Och det är tydligt att han nu vill se Iniesta och Ibra på plan på riktigt.
New guy on the block
2009-08-02 07:39
eloge de till de unga grabbarna. besvikelsen i den här matchen är faktiskt messi. vi ska kunna kräva mer av honom. visst, det är första matchen och det är försäsong och det kommer definitivt inte se ut så här första ligamatchen, men ändå. han ska föregå med gott exempel och vara hungrigast på plan, så är det inte idag. men, men det kommer.

det står även klart att vi behöver zlatan. han kommer bidra med något vi verkligen saknar; tyngd. dessutom har han en bössa som vi behöver. tror jag såg två (2!!!) skott på mål från distans.

och en sista grej: vad fan är grejen med att kalla CR7 för Cristina som Ronaldinhoism gör? lägg ner det där. att hålla på och insinuera att han är feminin, bögig eller vad du nu försöker göra är bara billigt och jäkligt töntigt och som jag ser det strider det mot våra regler på forumet varför jag förväntar mig reaktion från red.
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-02 07:16
En härlig insats av Jeffren Suarez! :)
Tempomässigt så såg allting ut som det skulle, är nöjd med allting förutom Guddy.
Men ett stort plus till talangerna.

Barcanist

Aah jag såg det hah :)
Barcelona Barcanist
2009-08-02 07:15
Någon som märkte att Beckham inte ens orkade springa efter Henry som hade bollen 2 meter framför honom vid matchminut 80? Hahaha, helt slut var han.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-08-02 07:13
Buenes noches till de som var vakna hela natten och bienvenido till de som vaknar nu.
för min del godnatt.
Barcelona Barcanist
2009-08-02 07:12
PILMÀ★Kärlek★Respekt★

Tycker inte att han håller Barcelona-klass. Desamma med Guddy
Annons: