/spanien/barcelona/forum/17344.aspx/spanien/barcelona/forum/17344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Alle #8
2009-10-05 00:16
Skönt att att Sevila vann ikväll helt rättvisst och visade Real hur man egentligen ska spela fotboll. Detta innebär att vi rycker iväg vilket är otroligt bra för oss då vi "redan" har en fördel så tidigt samt att våra spelare är lättade och har bra självförtroende inför deras landslagsuppdrag. Ödesmatcherna för visa, och chill matcher för vissa. Hur som helst så är det bra och så är det lite mer spänning i ligan och inte "two-horse" race som många okunniga s.k "experter" försöker få det till.

Sevilla kommer att utmana i år, det kan ni fan ta och hoppa upp och sätta er på. De känns vassa och vi lär få svårt med de också men hoppas på det bästa. Hoppas att det går bra för alla Barca spelare i landslagsuppdragen men för Sverige och Argentina framför allt, de andra verkar ha en rätt så lugn sits inför VM.

Väl mött, god natt. REAL FÖRLORA SKÖNT! :D
adil,
2009-10-05 00:15
Man slutar inte imponeras av Adriano som sprang som en tok på Sevillas högerkant. Gud vad bra han var idag, riktigt grym är han. Väldigt bra trupp Sevilla har i överlag. Dock ska man komma ihåg att vi fick dem att se ut som små pojkar när vi besökte dem under fjolåret, med den härliga 0-3 vinsten. Det är lätt att stirra sig blind i just denna match där Real Madrid blev utspelade. Jag menar, det är inget nytt att Real spelar dålig fotboll, det har de gjort i många år nu. Det har inte klickat för dem spelmässigt än och vi hoppas på att det fortsätter så ett bra tag till.

Kul iallafall att ytterligare en guld konkurrent har rytit till. Hoppas Valencia kan hänga med i år också.
dacknassIWWT
2009-10-05 00:09
Barça! - V.V (MQUC3) //

Vieira skulle varit på Arsenal - Blackburn också men hans flyg var försenat :-(
Barcelona Barcadinho.
2009-10-05 00:03
Godnatt föresten.
Idag ska man sova gott.

Tack Sevilla för att de visade att Real är slagsbara. Det går att skaka dem.

Tänk om Real skulle vinna. Vilken markering det kunde vara. Men det gick inte hem idag och vi culés är zuper glada för det.
Canaletes
2009-10-05 00:03
Annars kolla in Pedro Leon's mål

Snyyyggt!!
Barcelona Barcadinho.
2009-10-04 23:56
Rambla/

Nej, taktik finns det inte, än så länge i alla fall. Utan individualister som kan avgöra när som helst. Och de kommer ibland från alla håll.

Stackars "Pelle" har redan fått kritik att laget saknar en spelide. Att laget består av två delar, de som försvarar och de som anfaller.
Och han har inte så lätt uppgift. Egentligen är han mer en defensiv tränare som Capello var, men han vet vad som krävs i Madrid.
Till skillnad från Capello, så kommer han inte våga gå emot kraven (annars får han ju spark, även om han vinner ligan).

Ett annat problem för Pelle är att det tar långt tid att utforma om spelare som är vana med en viss spelstil. CR är vann med snabbt spel, Kaka med långsammare spel och låg försvar. Benzema är inte van med att möta riktigt tuffa backar. Xabi Alonso ska vara den som ska leverera djupled pass, men i Liverpool var det inte han som sköte sånt mest. Osv. det tar tid att sätta bitarna på plats till en maskin.
Men Real kan gå långt pga kvalitet hos enskilda spelare.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-04 23:53
Rambla:

Det heter ju veckans "snyggaste" så det behöver ju inte vara mål.
Pedros mål och Casillas räddning är 2 som jag kan handplocka. Sen såg jag några vackra mål från PL också..
Bissa varje vecka känns lite torrt..
Barcelona el Flaco - R.I.P. Mercedes Sosa
2009-10-04 23:53
Ämne: Sevilla tystar Madri....
Haha, vilken härlig bild. Sergio Ramos, som står bredvid, ser ut att tänka för sig själv: "Lägg ner Guti, du vet att du förtjänar en örfil i ansiktet."
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-10-04 23:52
Ämne: Som en La Liga-fanta....Sevilla har de bästa fansen!
Barca familj fans uppe på läktaren hör man knappt, Madrid har bra ljud men bara när det går bra precis som Barca, kräsna jävlar medan Sevillas fans hejar på deras lag i vått och torrt.

BlueRed

Ja såg matchen och fick världens skratt attack, snackar de ens med varandra haha
Barcelona BlueRed
Herregud

Hertha - Hamburg 1-3. Först ett självmål av Hertha spelaren Kaka, sen så gör deras målvakt bort sig ganska rejält, två gånger om.

Edit: Ja det var denna som dem visade på Fotbollskanalen Europa.
Barcelona Rambla - K9
Jag tycker Pedros mål lätt kunde varit med och tävla om helgens snyggaste mål.
2009-10-04 23:49
Nu får väl fotbollskanalen skärpa sig ?

Dem 3 senaste veckorna har "veckans snyggaste" varit ett bissamål..Har dom ingen fantasi?
2009-10-04 23:47
Gio Style..

Alla hade inte bra dagar..
Jag satt alla matcher (6 stycken!) utom Malaga som spelade X mot Xerez så ja..just nu har man lust att slå något =P
Barcelona Saman.
2009-10-04 23:46
Någon som vet var man kan ladda ner Reals match? Missade den tyvärr.
2009-10-04 23:45
BlueRed:

Jo, såg att Henry satt och njöt.
Lite roligt såg jag på Canal + att dom lyckades fånga flera "Kändisar" först på Arsenals match, sedan på Chelsea - Liverpool.

Capello bland annat ;)
Patrick Viera en annan.
Real Madrid Sherko
2009-10-04 23:43
Som en La Liga-fantast måste man verkligen vara glad, för Sevilla har bevisat att det inte bara handlar om Real och Barca.

Deras publik var verkligen som en tolfte man på plan, vilket tryck!
Barcelona BlueRed
2009-10-04 23:41
Se där, Henry var på plats och tittade på Arsenal. Och Fabregas valde och kyssa Arsenal märket.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-04 23:37
Barcadinho

Ja, men vad har de för taktik egentligen? De har ju inga yttrar. Det är bara Marcelo och Ramos som agerar som yttrar. De packar ihop mittfältet med spelare och vill helst spela sig igenom i mitten. De lag som upptäcker detta kommer att ge Madrid problem.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-04 23:35
Såg ni hur rött Pellegrini var. Hela ansiktet som en eld och ögonen röda de med och trötta.

Ett tecken på högt blodtryck?
Inte så hälsosamt jobb.

Navas lekte med Marcelo gång på gång.
Vilken härlig spelare. Jag har alltid gillat honom.
Han är så antites, om ni förstår vad jag menar. Smal och kort och man kan inte tro att den här spiken kan spela en fotboll. Jag älskar när såna "antiteser" slår igenom så bra.

Men Madrid spelade inte så dåligt egentligen. De kommer alltid med mycket folk när de anfaller och det är farligt. Jag var inte säker på något fram till slutsignalen.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-04 23:34
Sevilla tystar Madrid.

El Sevilla le tapa la boca al Madrid
Barcelona el Flaco - R.I.P. Mercedes Sosa
2009-10-04 23:33
Man är helt klart lycklig över Madrids förlust, men det jag kommer minnas från matchen i Sevilla är Casillas fantomräddning på Perottis friläge. Det måste nog vara den svettigaste paraden jag någonsin sett. Min generations Gordon Banks-räddning.
Barcelona Gio Style
2009-10-04 23:31
Haha alla verkar ha bra dagar.

Satte tipset.
Real förlorade.
Liverpool förlorade.

:D

Sevilla, vilken insats alltså. Tack för att ni håller spänningen uppe i La Primera. Riktigt, riktigt, riktigt bra spelat.

Fan jag hade tänkt tippa emot Real. Sevilla hade 3.4 i odds.
Men valde istället Chelsea, Getafe och hamburg.
Snacka om sköna odds ifall man hade lagt till Sevilla....
Alle #8
2009-10-04 23:20
En riktig bra dag för mig.

Liverpool förlorar.
Real förlorar.
Milan får visserligen bara oavgjort men ingen förlust i dessa svåra och svajiga tider.

Kommer att sova riktigt gött inatt! Tack Sevilla, fy så grymma de var idag, körde över Real totalt.
Barcelona C.Andrés
2009-10-04 23:19

Casillas är som en messi i målvaktsform,otrolig. Marcelo gjorde nog ingen glad idag,visst besitter han fina offensiva kvalitéer,men defensiva? Hade hellre haft oleguer. Ska bli mycket,mycket intressant att möta Sevilla senare iår. Älskar matcherna mot dom då det alltid blir fin fotboll,inget parkerkande framför mål.
Hoppas deras form håller i sig och tar 2a platsen iår!
Barcelona A.FCB-ANTIMADRIDISTA-
2009-10-04 23:15
Ämne: Vad var det jag sa? ....
Oddsen var 3.20 jag satsade 100 kroner 1 palermo-juve,2 marseille-monaco och 1 sevilla-real och vann 6700 haha
Barcelona Smogen
2009-10-04 23:14
För Casillas är det bara att buga, bocka och ta av sig hatten, enligt mig världens bästa målvakt och dessutom en av två spelare i Real som har min respekt.
Barcelona tarrak
2009-10-04 23:14
Ämne: Gonzalez_Barca

Re....
En petitess, men man räknar inte inbördes möten förrän lagen har mötts två gånger. Så det är målskillnad som gäller än så länge.
Barcelona Barcelona10Messi
2009-10-04 23:13
Haha vad Kåmark är nere plötsigt hehe:D
Barcelona Smogen
2009-10-04 23:11
Gonzalez_Barca

Real ÄR trea och Sevilla två pga. inbördes möten. :)
Barcelona Hetfield
2009-10-04 23:10
Hur mycket man än ogillar Real så måste man bara beundra Casillas, jävlar vilken målvakt! Ibland känns det nästan som att han har 10 armar, och folk som säger att Buffon är bäst borde nog titta på Casillas

En bra dag för mig:

*Roma vinner

*Real förlorar

*Ronnie gör mål för Milan

*Deco gör en superb match
Annons: