/spanien/barcelona/forum/17343.aspx/spanien/barcelona/forum/17343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-08-02 23:18
Haha var det han som föreslog att vi skulle köpa Ronaldo och Beckham,Hahahahha!

Barça! (MQUC3)

Skicka pm
Barcelonistas
2009-08-02 23:17
k31-fc bayern!

kan vara han som driver me oss.Fick reda på att han har 2 acc på Sf...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-02 23:10
Trippeln, kan ta det över PM.
Petersays sa precis det + att om han vore Barca supporter så skriver man inte sådana fula ord till mig i Pm fast jag inte skriver nåt åt honom.
En madridsta som förmodligen gjort ett acc och döpt till Rambla bara för att driva. Uppenbart.
Barca brödrar tar hand om varandra, inte fan skriver man ord som bög, snorvalp och fjortis. Inte en chans.
Barcelona petersays
2009-08-02 23:10
Med bevis gissar jag att han menar att den nya Rambla inom loppet av en vecka förelagit värvningar av två Madridistas, tjock-Ronaldo och Beckham.
Barcelonistas
2009-08-02 23:06
PS

Håller me, mycket mer press på real.Sen blir ju ronaldo precis som du säger reals stora stjärna medans zlatan blir en i mängden.Allså mer press på ronaldo i real än zlatan i barca.Ja barca har en spelide och är favoriter till cl o ligan igen.
Barcelona Trippeln
2009-08-02 23:02
Barça! (MQUC3)

Bevis?
PS
2009-08-02 22:56
Tittade på Real-Juve matchen och såg att frustraionen fick sig ett nytt ansikte(läs CR9). Den killen är en gudabenådad spelare men går saker inte hans väg och spelar man lite fult mot honom är killen lika effektiv som Regain på ett skalligt huvud.

Dock kommer RM att bli farliga, speciellt när Kaka, Casillas och de andra ansluter och det tar tid för så många nya spelare att hitta rätt men ffa hitta varandra. Frågan är bara hur mycket tid dessa spelare kommmer att få av RM-fansen.

Men ändå slogs jag av tanken, "tänk om samma sak händer med Z9 som med CR". Hans situation är identiskt med CRs, alltså gudförklarad i sina fd respektive ligor men nu på ruta ett i en ny liga.

Förväntningarna är enorma på både Z9 och CR9, men jag vill ändå påstå att CRs börda är mångfalt mycket större. Barca har ju bevisligen visat att man klara sig utmärkt utan Zlatan. Man har ett grundspel som fungerade utmärkt i alla mästerskap och nu gäller det för Z att anpassa sig och bidra med det lilla extra.

Situationen är helt annorlunda för CR. RM vann ingenting förra säsongen. Det var just därför CR och de andra togs in. Fansen förväntar sig att CR och kompani skall vara messior som ska "uppfinna" ett nytt vinstproducerande spelsätt.

Barca-fansen förväntar sig mycket av Z9, men han förväntas inte vara en messias, för Barca har redan en, och han heter Leo i förnamn. Och det är just därför som jag tror att Zlatan har ett något gynsammare utgångsläge än CR, Kaka, Benzema etc.

Därmd håller jag Barca som favoriter i både ligan, cup och CL, trots RMs monstervärvningar och oavsett vad resultatet blir om man jämför lagen spelare för spelare.

Vad tycker ni andra om mitt resonemang (även gästande RM-fans på forumet)?

ps. jag vet att jag hade ett liknande inlägg tidigare, men jag fick inga svar så jag försöker igen ds.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-08-02 22:55
Där var det bevisat.

Rambla här på LR är en 15 årig Madridsta, precis som jag trodde. Ute efter att driva med oss.
Nu vet alla det. Vilket liv.
Barcelona Hetfield
2009-08-02 22:54
Villa/Silva

Varför...?

Förstår inte varför ni sitter och tjafsar med en idiot, oavsett vad ni säger så kommer han fortfarande att provocera, så sluta bara
Canaletes
2009-08-02 22:50
hehe

madridistas efter 2-6 (länk)
Valencia Villa/Silva
2009-08-02 22:36
Eto förtjänar verkligen Ballon D'or 08/09.
Barcelona Messidinho_10
2009-08-02 22:34
Någon som ser Espanyol mot Liverpool? Espanyols nya hemma arena är jävligt snygg fyfan man dreglar.
Barcelona Esportivo Barca
2009-08-02 22:31
Camp Nou byggs ut och redan 2012 ska det finnas plats för att rymma 110.000 åskådare hur coolt är inte det.? Störst blir ännu större och vackrast blir ännu vackrare. Men det är klart laget som spelar vackrast fotboll ska ha vackraste arenan i världen
Barcelona Frank Lucas
2009-08-02 22:30
Hela disskusionen är så otroligt onödig. Les Rambles är ett forum för barcelona fans och Messi har varit en väldigt stor anledning till det vackra spelet och framgångarna vi haft dem senaste åren. Om du vill göra en sann jämförelse mellan två spelare som fullständigt ärlig så är det rättvisaste att du analyserar varje sekund båda spelarna har gjort, analyserar varje drag och sätter perimetrar mellan låt oss säga 1 till 20 och sedan räknar ut ett genomsnittligt värde. Att sitta och räkna mål och assist är inget optimalt värde i sig eftersom spelarna har haft olika förutsättningar. Gillar inte påhopp men finner ni inte att det är ironiskt att han kallar sig själv för "Robinho", en spelare som fick nog av den behandling Real Madrid gav honom när dem jagade Cristiano och bytte till Man C? Måste verkligen vara en förnuftig människa.
Barcelonistas
2009-08-02 22:18
[Robinho#10]

Mannen du tror du är cool va? kommer in hit o leker ganster va? räcker att jag säger 6-2 så börjar hela puertan lipa.Sen så fort det diskuteras om messis säsong så ska du alltid komma in hit o börja göra någon jämförelse mellan messi och ronaldo.
Real Madrid [Robinho#10]
2009-08-02 22:11
Eftersom att du själv erkänner att ditt enda syfte var att provocera och du tydligen inte kan använda ett lämpligt språk, så blir du självklart spärrad. Hoppas att din polare blev imponerad... /RED
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-02 22:09
Edit_ börjar vi även jämföra statistik så kan ju vi ju titta på antalet assist..alltid sån fixering vid mål..

(Ronaldo gjorde också fler mål på fasta..vilket också är en merit ingen fråga om det)
Barcelona Frank Lucas
2009-08-02 22:06
Det Cristiano uppnåde 07/08 var med all bemärkelse en fantastisk bedrift. Vill dessutom understryka att Cristiano är en exceptionell spelare som få kan jämföra sig med. Om Messis 08/09 säsong var bättre eller sämre än Cristianos 07/08 säsong kan vi låta vara osagt, men i en culés hjärta värmer det alltid mer att se Messi spela och jag tycker det finns en väldigt stark grund till att Messi ska få Ballon D'or för 08/09.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-08-02 22:06
någon som vet om Anna-Brolins LaLiga sänd även kommande säsong?..fan vad grymt det är..

Visca El ´Barca
y
visca el Anna!
Barcelona Trippeln
2009-08-02 21:57
[Robinho#10]

Du har lika mycket självrespekt som ditt nick.
Barcelonistas
2009-08-02 21:55
[Robinho#10]

Messis säsong som han hade föra säsongen kan ronaldo bara drömma om!
Barcelona Trippeln
2009-08-02 21:52
Och juste ronaldo gjorde 3 mål mer och kollar man hur många mål messi gjorde mot storlag respektive ronaldo så har messi överklassat Ronaldo totalt.
Barcelona Jay-z
2009-08-02 21:51
[Robinho#10] //

Allvarligt kan du bara gå och gömma dig din äkliga medgångsfan. Varför kommer du nu när ditt köpp lag har skffa en nästan hel ny trupp va va du för 2 måander sen??

Hur som hälls ingen bryr sig om vad du tycker, och Messi säsong 08/09 är 10 gånger bättre än Cristainas säsong på grund av många faktorer. Den va fantastisk för oss cules, synd att du inte fick uppleva Ronaldos säsong i den vita tröjan.
Barcelona Trippeln
2009-08-02 21:51
''Fantastisk var den ju inte om man kollar in vad C.Ronaldo gjorde 07/08.''

Jag fattar inte varför du är här och varför du ska jämföra med en fd manchester spelare?

Messi till och med överglänste ronaldo i de mötena de möttes 07\08.
Real Madrid [Robinho#10]
2009-08-02 21:43
Fantastisk var den ju inte om man kollar in vad C.Ronaldo gjorde 07/08. Allt det här är historia grabbar, vi ser fram emot Augusti ;)
Barcelona lameG^
2009-08-02 21:31
vad tycker ni om henriques prestation än så länge?
Barcelonistas
2009-08-02 21:18
Läntips om messis fantastiska säsong!
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-02 21:07
Klint

Inte bara Euro League utan också Championship och Holländska ligan! :)
Hoppas verkligen på att de satsar på "Studio: La Liga" denna säsong.
Dani Alves.
2009-08-02 20:51

Tack så mycket =)
Barcelona Klint
2009-08-02 20:47
Dani Alves.

I länktipset kan du läsa mer om Gamper Trophy och även se vilka de tidigare motståndarna har varit.
Annons: