/spanien/barcelona/forum/17342.aspx/spanien/barcelona/forum/17342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2009-08-05 13:35
För er som inte orkar sitta uppe till 04.30 och se matchen live så visas repris imorgon kl: 15.00.
Barcelona petersays
2009-08-05 13:32
Som ni alla skriver. Jag hoppas verkligen att alla får ha kvar sina positioner, men jag tycker det är magert på det offensiva mittfältet. Särskilt om vi skulle få en skada på Xavi eller Iniesta. Det där var alltså bara worst case scenarios..om vi ni gud förbjude får skador/avstängningar nyckelspelare i det offensiva mittfältet så har vi inte så mycket att sätta in förutom att flytta upp ytterbackarna Alves och Maxwell. Därför tycker jag verkligen vi skulle behöva en till offensiv mitt i laget, alternativt om Dos Santos nu är så mogen att verkligen kan bli en rotationsspelare i första laget och överge sina åtaganden i Barca B.

Att jag nämnde Pique som DM är absolut inte för att jag skulle vilja se honom spela där utan för att han och Henrique omnämns kunna spela på den positionen på den officiella hemsidan. Ska bli väldigt intressant att se morgonens match. Hoppas att Henrique imponerar nu. Han kanske kan bli den nya Edmilson ;)
Barcelona petersays
2009-08-05 13:25
"Jaa..Jag vet vad du säger men det såg ut som om för mig att du mena att han inte ens är det egentligen. Visst han spelar i en annan pos i barca men det betyder inte att han inte är dm."

Framstod det så så var jag otydlig, sorry. Det där har bara blivit en liten käpphäst för mig. Var och varannan dag är det någon ny som säger att vi måste ha en DM eftersom Keita försvinner. Att han har vart DM förut vet jag, men i Barca är han omskolad. Han skulle säkert _kunna_ spela på den positionen i Barca med - men jag tror att båda Yaya, Busquets och Marquez går före. Särskilt eftersom vi bara har Keita och Guddy som de spelarna som kan ta de där viktiga djupledslöpningarna.
Barcelona AmBa
2009-08-05 13:17
Barca o Mort! : Skryta? Jag skriver fakta. Sen om ni vill vrida o vända på allt ja säger varsågod.

Ska man inte kunna fotboll om man ska skriva här i forumet? Tänkte att det är intressant om folk som kan fotboll skriver ner sina tankar och sina åsikter. Men hey, det e bara jag. Keita,DM.
Barcelona Ralle
2009-08-05 13:14
Någon som vet om Barca har några lån eller skulder de ska betala ?
Barcelona Barca o Mort!
2009-08-05 13:06
AmBa

Petersays sa att vi inte ska värva en ny DM för att Keita drar eftersom Keita inte är en DM i Barca.

Då förstår jag inte varför du börjar skryta om vad du vet inom fotboll och att Keita spelade DM för 4 år sedan. Vad har det med saken att göra lixom?

Att vi inte tappar en DM när Keita drar så ska vi värva in en ny bara för att Keita spelade där för 4 år sedan? I don't see your logic :/
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-08-05 13:04
AmBa varför kan du inte skriva allt i ett inlägg istället för att dra iväg 4st irad ! :S bara jobbigt att läsa då..
Barcelona Early bird
2009-08-05 13:03
När kommer uppdatering på matchschemat?
Barcelona BlueRed
2009-08-05 13:02
AmBa

Pique har spelat som pivote förr. Maxwell har även han spelat som mittfältare förr.
Alves utgångsposition är i stort sett från mittfältet, så jag tror inte att han skulle ha större problem med att pressa därifrån och låta t.ex. Puyol sköta det defensiva från högerbacks positionen.

Obs att det inte är vad jag tycker utan bara ett svar på ditt inlägg. Jag hoppas verkligen inte att Alves får spela på mittfälts position, utan får ha sin högerbacks plats. Samma gäller Pique.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:59
Vet att Pique kan spela som defensiv mitt, han vikarierade i zaragoza på den pos men endå, låt han stabilisera sig i mittlåset istället.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:59
Vet att Pique kan spela som defensiv mitt, han vikarierade i zaragoza på den pos men endå, låt han stabilisera sig i mittlåset istället.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:58
Vadå Pique i mittfält?? börja bli över ambitiösa nu fan.. Maxwell till mitten? va snackar ni om. Ok Rafa som pivote men sooofta ner me resten av planerna, en som ja skulle vilja se mer av och som kan täcka mycket i mittfältet e , tro d eller ej..J Dos Santos. Han verkar vara en bra spelare till skillnad från hans räliiga brorsa G DOS SANTOS.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:56
Vamos Barca , du börjar flippa du med haha..
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-08-05 12:55
Jag tycker absolut Busquets kan ersätta Yaya under AM. Han har alla kvaliteér som behövs o han är ung och behöver speltid ör att utvecklas så de är perfekt.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:55
petersays: Jaa..Jag vet vad du säger men det såg ut som om för mig att du mena att han inte ens är det egentligen. Visst han spelar i en annan pos i barca men det betyder inte att han inte är dm. Bara att i Barca är han inte det,absolut. Reggad en dag eller 2 dagar. Jag tappade bort mitt lösen till min gamla svenskafans och där va ja reggad i mer än 4 år. Så softa det är ingen tävling..sök om du vill The Game mitt nick.

Lokmaniinhoo:

Exakt vad jag menar Lokman abi.
Barcelona petersays
2009-08-05 12:54
Jag tror absolut Busquets kan täcka upp under Yayas frånvaro. Funkar inte det så har vi Marquez och Pique som båda kan agera DM. Därför tycker jag snarare att det är en offensiv mitt vi behöver. Där har vi bara Xavi, Iniesta, Keita och Guddy i dagsläget. Keita åker till AM, Guddy kan fösvinna. Maxwell kan vikariera på mitten, kanske Alves med, kanske Dos Santos eller Sanchez ges chansen - men det är absolut inga vassa alternativ. Fyra spelare på två positioner är alldeles för lite för en lång säsong.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-08-05 12:53
Keita är en tvåvägsspelare o inte en defensiv mittfältare punkt slut
Barcelona petersays
2009-08-05 12:51
AmBa
Nu får du ge dig. Det är Keitas roll i Barca vi pratar om. Inte hur han spelat i Lens eller förut.
Men du vägrar ju fatta.

Du har vart reggad på forumet i EN dag och redan så har du halat fram pitten för en mätartävling.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-08-05 12:51
Keita är DM , Men när han kom till barca hoppar han istället för henry. han spelar på mittfällt, allround spelare kan man säga. och han kan spela på vänster kant.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:50
jag håller inte med. Jag vill att dom ska köpa en DM, det e bra med bredd. Plus vi behöver en till Yaya karaktär i mitten, skapar bara mer konkurrens, bättre utveckling på spelarna.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:48
Det är inte dig jag är ute efter. Du behöver inte rapa upp dina meriter om hur sjukt kunnig du är på fronten Keita. """Det är alla andra härinne som så uppenbart tror att Keita är DM och därför vill värva en ny."""

MARKERAR emellan där. Om inte du vet vad du skriver broder , kolla igen hehe.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:46
hahahaha...chilla ned? hahahaha:D

Du står och skriver att dom som tror Keita e DM är mer eller mindre ute oc cyklar. Hur ska jag kunna låta det ske? När folk som INTE kan nåt än Barca och hur dom fungerar. Jag e kunnig på alla fronter peter. Kan du göra mig en tjänst? Googla SEYDOU KEITA. Kolla upp hans bakgrund som spelare. Sen återkom med lite förnuft.
Barcelona BlueRed
2009-08-05 12:45
Goda nyheter. Det börjar luta åt att Jeffren stannar och får ett A-lags kontrakt, grymt bra om han får det nu. Racing och Sociedad väntar sig inte att han ska komma på lån.
Barcelona petersays
2009-08-05 12:43
Jag tror att det inte är du som hänger med. Det enda jag har sagt är att Keita INTE är DM i BARCA. Och därför är Keitas frånvaro under AM absolut INTE ett argument att värva ännu en DM. Du kanske borde tagga ned och läsa inlägget jag citerade i mitt första inlägg.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:43
Lägg ner snacket om Real Madrid. Prata BARCA.
Barcelona petersays
2009-08-05 12:42
AmBa
Det är inte dig jag är ute efter. Du behöver inte rapa upp dina meriter om hur sjukt kunnig du är på fronten Keita. Det är alla andra härinne som så uppenbart tror att Keita är DM och därför vill värva en ny.

Chilla ned.
Barcelona Ciao-V
2009-08-05 12:39
Ämne: Mr_Oneil.

Ert fo....När vi ändå är inne på forumen, Puertan är sämst på SF. Där är ju inte ens oliktänkandet tillåtet(stängd forum). Det är "skyddad verkstad" för känsliga fjortisar som inte tål motargument och som vill överrösta varandra att Real Madrid är bäst, störst och vackrast.
Av den anledningen söker sig vissa madristas hit för att diskutera om fotboll.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:39
Keita: DM, AM, YM.

Sen ni som har sett han spela i sevilla ni kanske tror att han e en sån spelare. Hans riktiga jag är DEFENSIV MITTFÄLT. Såklart att han formas annorlunda nu när han kom till Spanien. Hälften av er visste inte ens vem Keita va förän han kom till Sevilla och jag TVIVLAR på att ni ens visste vem det var då. Punkt slut.
Barcelona AmBa
2009-08-05 12:36
Petersays: Du hänger ju kanske inte med. Jag sa inte att han var det i Barca! Sa att han kan spela och spelat i den pos. förrut. Vadå läst? Jag har följt den franska ligan sen barnsben så jag vet nog EXAKT vad jag pratar om. Men som sagt har inte påstått att vi ska köpa en dm säger bara att KEITA har och KAN spela den pos. Han kanske inte räknas som det i barca men overall e han det. Keita spelar så UPPENBART till vänster för att BARCA och Guardiola ger order. Inte för att hans naturliga pos e vänster. Plus så påpeka ja bara att han kan spela i olika pos. därmed för att ja sa vänster ytter. Jag har sett alla säsongens matcher, kom inte hit med ditt snack som om du skulle VETA mer än någon. Peter du e lite flipp.
Barcelona Klint
2009-08-05 12:36
Mr_Oneil

Och med ditt inlägg ville du hjälpa till att höja nivån härinne eller?
Annons: